Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Heavy rain

NYTT TEMA
bigboss420

bigboss420
19.05.09 09:20

gleder meg til dette spillet :)

http://goonlinegames.net/2009/05/19/new-heavy-rain-footage-this-thursday/

So Sony’s E3 press conference is two weeks today at the Shine audotoriom in LA, you will see some games there of course, some like Uncharted 2, Ratchet & Clank: A Crack in Time, God of War III as well as hopeful reveals of Team ICO’s next game and Gran Turismo 5 and hopefully see another game demoed there like the former 3 above, like Heavy Rain. Bad part is you’d have to wait two weeks, right? Wrong.

There will be some brand new footage of Heavy Rain coming this Thursday on GameTrailers TV. The embargo for the game is set to break this Friday with new info, screens and details, but it seems we will be getting our first look at Heavy Rain since August 08 in Leipzig at Game Convention a little sooner then Friday or June 2nd when the Sony press conference takes place at E3, as the game is listed to be appear on the show on the show’s webpage on GameTrailers.

Also, the preview on Spike TV’s website goes a little something like this:

GTTV gets a behind the scenes look at the cinematic PS3 exclusive Heavy Rain.

Personally, us here at GOONL!NE are looking forward to Heavy Rain… alot, having looked at the previous footage as well as Quantic Dream’s last game, Farenheit, so we get a hell fucking yeah?

Gringorilla

Gringorilla
19.05.09 09:30

Applaus til bb for god overskrift!

Men om du kikker litt den veien: → +

Så ser du at vi har en søkefunksjon. Fant 4 andre tråder om Heavy Rain, der 2 av dem het kun Heavy Rain.

Gringorilla

Gringorilla
19.05.09 10:20

Men for all del. Gleder meg som en unge til det spillet. Likte Fahrenheit veldig godt.

antonsen_86

antonsen_86
19.05.09 10:55
Gringorilla: Likte Fahrenheit veldig godt.

Faktisk ett av mine favorittspill. Sjelden ett spill har engasjert meg så mye som Fahrenheit gjorde. Fantastisk historie, og jeg håper Heavy Rain klarer å engasjere meg like mye. Regner egentlig med at Heavy Rain blir en suksess.

Smatti

Smatti
19.05.09 12:02
Gringorilla: → + ↑

Snertne piler.

lassvold

lassvold
19.05.09 13:21
Gringorilla: → + ↑

Lekent!

Gringorilla

Gringorilla
19.05.09 19:24

I know! Det er jo @ og Ω!

Zidane

Zidane
19.05.09 19:29

spillet er neo-noir aktig deluxe ser det ut til, jeg klager ikke!!!

jeg gleder meg jeg :-)

bigboss420

bigboss420
21.05.09 12:20

gameplay kommer idag gitt :D

Zidane

Zidane
02.04.10 16:54

10/10.

Et mesterverk deluxe. En krimperle av de sjeldne med følelser og scener som tar pusten fra en.

Wow, jeg er megaimponert.Wow sier jeg bare. Kommende spill i samme sjanger vil site med å kunne komme med et nogenlunde like godt spill, konkurransen er steinhard ser det ut til. Blir spennende å se om noen andre klarer å lage noe lignende med like god spillbarhet og atmosfære ikke minst.

(Innlegget ble redigert 02.04.10 16:56)

antonsen_86

antonsen_86
02.04.10 17:39
Zidane: Blir spennende å se om noen andre klarer å lage noe lignende med like god spillbarhet og atmosfære ikke minst.

Heavy Rain var et solid spill, men nådde i mine øyne ikke helt opp til "forgjengeren" Fahrenheit. Om du ikke har gjort det allerede, så burde du prøve det ut.

unforgiven

unforgiven
02.04.10 17:55

Enig. Fahrenheit var bedre. Heavy Rain sviktet spillmessig, men settingen og historien var bra.

Ribba

Ribba
03.04.10 01:44
antonsen_86: Heavy Rain var et solid spill, men nådde i mine øyne ikke helt opp til "forgjengeren" Fahrenheit. Om du ikke har gjort det allerede, så burde du prøve det ut.

Enig i at Fahrenheit absolutt bør prøves om man har unnlatt å spille det tidligere, men jeg har motsatt erfaring av deg. Jeg opplevde nemlig Heavy Rain som bedre enn Fahrenheit. Fahrenheit startet helt fantastisk, men så slapp liksom historien opp for "luft" etter ca 2/3-deler av spillet. Heavy Rain derimot, den holdt seg på et mer jevnt nivå historiemessig. I tillegg til at Heavy Rain hadde en langt mer truverdig historie og realistiske historie. Men som sagt, det er min oppfatning.

Uansett, to fantastiske spill historiemessig og gamedesign, men begge er i beste fall middelmådige når det kommer til brukergrensesnitt. 

antonsen_86

antonsen_86
03.04.10 02:56

Joda, helt enig i det meste du skriver, og siste tredelen av spillet er særdeles spesiell. Du har også nevnt tidligere at du ikke likte slutten, men jeg synes som sagt ikke den var like ille. Litt mer likegyldig til den.

Men som du sier, 2/3 av spillet er helt fantastisk. Hadde de klart å holde linja/tråden hele veien ut hadde dette vært en soleklar 10/10 for min del.

Heavy Rain klarte aldri å engasjere meg like mye, og jeg har egentlig ikke et fullgodt svar på hvorfor. Mens jeg ble helt oppslukt av stemningen, karakterene og atmosfæren i Fahrenheit, så klarte ikke Heavy Rain det samme.

Ribba

Ribba
03.04.10 04:58
antonsen_86: Du har også nevnt tidligere at du ikke likte slutten, men jeg synes som sagt ikke den var like ille.

Så det var deg jeg hadde denne diskusjonen med forrige gang også? Vel, jeg husker at jeg nevnte det for noen at jeg ikke var helt enig i at Fahrenheit var best, men jeg husket ikke hvem jeg hadde diskutert dette med. Og jeg giddet ikke å sjekke. Men neste gang, så skal jeg nå prøve å huske det...... eller i det minste sjekke ut hvem det nå var jeg hadde hatt denne diskusjonen med tidligere, slik vi unngår enda en reprise :-)

Uansett, jeg trur vi begge er nokså (helt?) enige at både Heavy Rain og Fahrenheit er spill som absolutt bør anbefales til alle som spill der historien står sentralt .

banglak

banglak
04.04.10 02:55

sånn rent prinsippielt: bør man ikke heller se en film eller lese en bok, hvis historien er det viktigste?

personlig setter jeg spillbarhet langt høyere enn en troverdig og "god" historie, men i 2010 burde disse to "motpolene" kunne forenes på en adekvat måte.

WolfParade

WolfParade
05.04.10 00:27
banglak: sånn rent prinsippielt: bør man ikke heller se en film eller lese en bok, hvis historien er det viktigste?

Nei hvorfor det? Fahrenheit og Heavy Rain viser at også spill kan formidle en historie på et godt vis.

Ribba

Ribba
05.04.10 22:04
banglak: sånn rent prinsippielt: bør man ikke heller se en film eller lese en bok, hvis historien er det viktigste? personlig setter jeg spillbarhet langt høyere enn en troverdig og "god" historie, men i 2010 burde disse to "motpolene" kunne forenes på en adekvat måte.

Hvorfor bør man det?

Og hva legger du i spillbarhet? For jeg ser ikke helt problematikken å ha høy spillbarhet og fortsatt ha en god historie. Men mulig du har helt andre preferanser når det kommer til spill, altså at du bare vil ha hjernedød action når du spiller. Ikke noe galt med det, men som sagt, det god historie og god spillbarhet er ikke noen motpoler i seg selv.

melbye82

melbye82
16.06.10 13:59

Heavy Rain Move Edition:

Dexter_Morgan

Dexter_Morgan
18.06.10 21:33

Noen som har hørt eller lest noe om når neste DLC kommer ut?? Prøvd i Google litt, men fant ikke noe svar selv.

melbye82

melbye82
21.06.10 19:41
Dexter_Morgan: Noen som har hørt eller lest noe om når neste DLC kommer ut?? Prøvd i Google litt, men fant ikke noe svar selv.
Northridge

Northridge
22.08.10 01:36

Noen som har opplevd at lyden blir borte?

Etter å ikke ha spillt HR siden mai(før RDR kom), tok jeg det nå fram igjen. Til min store forundring var det nå ingen lyd i det hele tatt. Googla problemstillingen min, og fant fort ut at det å ikke være logget på PSN skulle hjelpe. Igjen ble jeg forundret over at det heller ikke hjalp. Jeg fant også ut at det å reintalere spillet skulle hjelpe, igjen, ble jeg forundret..

Tips?

Northridge

Northridge
22.08.10 01:39

Nevermind.. Slo av DTS så funka det.:)

Smatti

Smatti
22.08.10 01:57
Northridge: Etter å ikke ha spillt HR siden mai(før RDR kom), tok jeg det nå fram igjen. Til min store forundring var det nå ingen lyd i det hele tatt.

Ser det hadde løst seg, men du har ikke tilfeldigvis koblet ps3en til anlegget med en optisk lydkabel?

Northridge

Northridge
22.08.10 02:50
Smatti: Ser det hadde løst seg, men du har ikke tilfeldigvis koblet ps3en til anlegget med en optisk lydkabel?

PS3>HDMI>TV>Optisk>Anlegg.

Fikk ikke lyd på hverken TV eller Anlegg og anlegget skal støtte DTS..

Smatti

Smatti
22.08.10 09:39
Northridge: Fikk ikke lyd på hverken TV eller Anlegg og anlegget skal støtte DTS..

Slitt med det samme på enkelte blu-ray. Funker som bare satan på det aller meste av spill og film, men plutselig dukker det opp en liten svarteper som bare ikke gidder gi lyd fra seg.

Anlegget mitt støtter det meste, men det har visst ikke så mye å si når lyden har bestemt seg for å utebli :P

Northridge

Northridge
22.08.10 12:18
Smatti: Slitt med det samme på enkelte blu-ray. Funker som bare satan på det aller meste av spill og film, men plutselig dukker det opp en liten svarteper som bare ikke gidder gi lyd fra seg. Anlegget mitt støtter det meste, men det har visst ikke så mye å si når lyden har bestemt seg for å utebli :P

Prøv å huk av "DTS" under sound option på PS3. Det funka for meg.

Blir nok til at jeg kjøper en optisk kabel til å bruke mellom PS3 og anlegget for å omgå problemet.

Smatti

Smatti
22.08.10 13:18
Northridge: Blir nok til at jeg kjøper en optisk kabel til å bruke mellom PS3 og anlegget for å omgå problemet.

Jeg har ps3en kobla direkte til anlegget. Problemet har uansett bare gjeldt et par blu-ray av mange hundre, så jeg skal uansett kunne leve med det.

dundasen

dundasen
22.08.10 20:02

spillnytt skriver om Heavy raid ;) ta en titt

jonas

jonas
23.08.10 19:16
dundasen: spillnytt skriver om Heavy raid

Den som skrev det der burde få seg en korrekturleser. Eller iallefall lære seg om ubestemte artikler.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg