Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Just Cause 2

NYTT TEMA
Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13395
06.06.09 13:16

Begynner å se voldsomt lovende ut. Enern var grei, men det ble fort ensformig og det var lite interessant å utforske øya man var på. Toern ser mye mer lovende ut, og noen av triksene man kan gjøre var faktisk sykt kule. Sjekk ut videoen. Se helt til slutten, da noe av det kuleste er der.

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-just-cause-2/50740?ref=playerfeat

Spermklatt
SpermklattInnlegg: 3455
07.06.09 12:54

Ser ut som ett utrolig bra spill med fin grafikk. Minner meg faktisk litt om Far Cry 1.
Utrolig tøft med den grappling hooken og fallskjermen. Kan bli utrolig moro å hoppe ned fra høye fjell, og bare sveve i luften.

IthiIien
IthiIienInnlegg: 22823
07.06.09 17:39

Ganske tydelig at realisme ikke skal stå i høysetet...

SalvatoreVitale
SalvatoreVitaleInnlegg: 10554
07.06.09 17:42

Hva gjorde de egentlig feil med enern? Spillet hadde jo i utgangspunktet alle forutsetninger for å lykkes, men det ble noe daft og kjedelig over det hele.

Gringorilla
07.06.09 19:54
SalvatoreVitale: Hva gjorde de egentlig feil med enern? Spillet hadde jo i utgangspunktet alle forutsetninger for å lykkes, men det ble noe daft og kjedelig over det hele.

Det var for stor øy, med for langt mellomrom mellom interessante steder. Kjedelige biler, ensformige områder, ensformige oppdrag, lite mennesker og elendig flykontroll (men ikke like dårlig som på Saint's Row 2 imo). Det verste var at om du ikke hadde bil/fly/båt, så tok det evigheter å komme seg noe sted, og det var aldri noe å se på veien heller.

Nixon
NixonInnlegg: 8723
07.06.09 21:31
SalvatoreVitale: Hva gjorde de egentlig feil med enern? Spillet hadde jo i utgangspunktet alle forutsetninger for å lykkes, men det ble noe daft og kjedelig over det hele.

Noe enig med mannen ovenfor. Ensformigheten var spillets største problem, etter de 20 første settlements og 10 første militærbaser begynte man å miste lysten på å sprenge roadblocks og skyte folk og pelle opp helsepakker mens man bare løp fremover.

Selve historiemodusen var meget snau, og mesteparten av tiden gikk med på overtagelse av territorium, som måtte gjøres for å låse opp neste historieoppdrag.

Det var også en anelse strenge maskinkrav for sin tid, og selv om jeg ikke syntes kontrollsystemet når det gjaldt kjøretøy var noe ille, var kontrollsystemet når det gjaldt vanlig skyting helt forferdelig. For konsollfander var saken kanskje det motsatte, men jeg skulle ikke tro det.

ErikJm
ErikJmInnlegg: 15353
07.06.09 21:35

1-eren hadde kraftig potensiale, men det feilet. Tipper det blir nogenlunde den samme suppa nå og, desverre.

Spermklatt
SpermklattInnlegg: 3455
ErikJm
ErikJmInnlegg: 15353
31.10.09 14:55
Spermklatt: En fersk trailer

Irriterende skrike og stønnelyder! Det ser bra ut, men tviler på at det blir noe særlig bra gameplay.

Gringorilla
31.10.09 17:59

Den traileren var veldig dårlig i forhold til de siste videoene jeg har sett. De nyere developer's diaries er geniale og viser mye mer av hvordan det faktisk er å spille spillet.

Jeg begynte å bli litt skeptisk til spillet før jeg så de videoene (som forresten ligger ute på PSN), men nå gleder jeg meg nesten like mye som til Modern Warfare 2, Heavy Rain osv.

(Innlegget ble redigert 31.10.09 18:02)

WhySoSerious
WhySoSeriousInnlegg: 13245
01.11.09 02:09
Syns spillet ser mye bedre ut på traileren i åpningsinnlegget...  I den nyeste videon så er det ikke like smooth, med en gang du nærmer deg noe du skal lande på så skipper den en segment med animasjon og du står plutselig på hva nå enn du landa på... istedenfor i den første videon hvor animasjonen nydelig lander på båten. :( Ser ut som de har tatt et steg tilbake. Og ja det er vansklig å forklare hva jeg mener. :P
Fenton
FentonInnlegg: 2512
04.12.09 13:56

Det dukket opp en ny utviklerdagbok på Gamer.

Link

Noen av de tingene man kan gjøre er sykt sprøtt. Sjekk etter 3 min, der han tar grappling hook fra et fly til et annet! Herlig :)

KalleEuropalle
KalleEuropalleInnlegg: 597
05.12.09 14:49

Det der så herlig overdrevent og sadistisk ut. Virkelig ondskapsfulle måter man kunne drepe fienden på der. For min del synes jeg dette ser lovende ut.

Fenton
FentonInnlegg: 2512
07.02.10 13:40

Litt mer info som har kommet siden sist:

- Demo gis ut før lanseringen 26. mars, link

- Det vil bli mulig å eksportere videosnutter til youtube, men dette er eksklusivt til PS3-versjonen, link

- Ny trailer som sparker skikkelig rompe:

oddsern
oddsernInnlegg: 3233
31.03.10 16:07

Noen som har prøvd både spillet og demoen? Gidder ikke kjøpe spillet hvis det er den samme ørkenen hele veien, eller er det litt endring i miljøene?

WhySoSerious
WhySoSeriousInnlegg: 13245
31.03.10 19:33

Syns demoen var drit kjedelig, så droppet dette spillet. Blir kanskje til at jeg plukker det opp når det koster en 100-lapp.

tooommm
tooommmInnlegg: 23583
31.03.10 22:50
oddsern: Noen som har prøvd både spillet og demoen? Gidder ikke kjøpe spillet hvis det er den samme ørkenen hele veien, eller er det litt endring i miljøene?
Gringorilla
01.04.10 09:22
oddsern: Noen som har prøvd både spillet og demoen? Gidder ikke kjøpe spillet hvis det er den samme ørkenen hele veien, eller er det litt endring i miljøene?

Hehe. Dette er kanskje det spillet der du har suverent størst forskjell i miljøer. ALT du klarer å se på demoen er områder du kan traversere. (Ta en tur i helikopter og kikk deg rundt og bli imponert.) Det er ørkener, jungler, snødekte fjell, småbyer, storbyer, elver, innsjøer, hav, øyer, strender, industriområder osv. Stort sett alt du kan tenke deg.

oddsern
01.04.10 14:40
Gringorilla: Hehe. Dette er kanskje det spillet der du har suverent størst forskjell i miljøer. ALT du klarer å se på demoen er områder du kan traversere. (Ta en tur i helikopter og kikk deg rundt og bli imponert.) Det er ørkener, jungler, snødekte fjell, småbyer, storbyer, elver, innsjøer, hav, øyer, strender, industriområder osv. Stort sett alt du kan tenke deg.

Må si de har gitt ut elendig demo isåfall. Fikk en følelse av at det bare var ørken hele veien.

Men hvis det er som du sier så må jeg vel kanskje kjøpe det da. Har lyst på et spill jeg kan kan leke og kødde;P

Gringorilla
01.04.10 16:21
oddsern: Har lyst på et spill jeg kan kan leke og kødde;P

Da er det nok midt i blinken for deg. Skal kjøpe det selv når jeg får tid til å spille det. Mistenker at storyen er søppel da, men det er ikke det som er viktig.

Gringorilla
03.04.10 05:46

Kotaku hadde nylig en konkurranse om å utføre det beste stuntet på demoen til spillet. Man kan se videoene av de 5 beste her. Noen syke greier det der.

Man finner mange slike stunts om man gjør et kjapt søk på Youtube også.

Gringorilla
10.04.10 21:10

Kan melde om at spillet er vedig kult. Demoen gir bare et bittelite innblikk i hvor gøy spillet er, og jeg ble positivt overrasket. Storyen er rimelig kjip, men oppdragene er ganske varierte. Uansett er det sannsynligvis det morsomste "herje"-spillet jeg har spilt. Har ikke kost meg så mye med et single-playerspill siden Assassins Creed 2.

atomic_ant
atomic_antInnlegg: 2332
11.04.10 00:21

Høres lovende ut. Har endel spill på gang før jeg setter i sving JC2, for øyeblikket er jeg halvveis i Bioshock 2. Etter det har jeg liggende Mass Effect 2, GOW2 og Uncharted 1 og 2 før jeg retter fokus mot Just Cause 2. Men gledelig å høre at det er bra :)

roadkill88
roadkill88Innlegg: 1766
11.04.10 17:43

Jeg har storkost meg med JC2 i påska, men har et 'bone to pick'. Hvem lager et spill med allskens Trophies/Achievements for enkelt tull, men ingen for f.eks. å finne alle Black Boxes/Skulls/Drug Drops, ikke noe for 100% completion, ikke noe for å ha vært alle steder/fullført alle steder etcetc. Jeg er ikke av typen trophy-hunter; jeg gir egenltig blanke i de fleste spill, men å ikke en gang ha en annen setning når du finner siste BB/S/DD (100 av 100 ga "excellent, soon you will have found all the skulls"...'nei, jeg har allerede gjort det!'), noe som ville vært minimalt arbeid og i det minste belønner de som virkelig spiller spillet til siste slutt, det synes jeg blir litt småstusselig.

(Innlegget ble redigert 11.04.10 17:43)

Kenneth_
Kenneth_Innlegg: 1132
12.04.10 13:59

Til dere som har det: Jeg likte 1'eren svært dårlig i grunnen. Gringo oppsumerte det jeg hatet med 1'eren helt perfekt i ett innlegg over her.

Jeg har prøvd demoen, og må si jeg syntest det så litt mer interesant ut i forhold til det første spillet.

Er de mange interesante områder og besøke/oppdage? Hva med mennesker på øya? Er det mye liv der? I det første spillet så hadde jeg mest lyst til og bare utslette alle menneksene i byene på øya, fordi de var virkelig noen av de mest generiske npc'er i ett spill jeg noen gang har vært borte i.

Ett annet spørsmål jeg har er, trenger man denne gangen og kjøre i flere timer (Liten overdrivelse dette her), for og komme seg til neste sted?

Gringorilla
12.04.10 14:14
Kenneth_: Er de mange interesante områder og besøke/oppdage? Hva med mennesker på øya? Er det mye liv der? I det første spillet så hadde jeg mest lyst til og bare utslette alle menneksene i byene på øya, fordi de var virkelig noen av de mest generiske npc'er i ett spill jeg noen gang har vært borte i. Ett annet spørsmål jeg har er, trenger man denne gangen og kjøre i flere timer (Liten overdrivelse dette her), for og komme seg til neste sted?

Det virker som du mislikte de samme tingene som jeg gjorde med enern, og kan si at det meste er forbedret. Øya er enda større enn i enern, men nå har de mye mer interessante områder å besøke. De har heller ikke gått i fella og stappet FOR mye inn, så jeg stortrives med å ferdes på øya. Områdene er overraskende varierte, med snødekte fjell, ørken, byer, storbyer, miitærbaser, jungel, strender, småøyer, flytende landsbyer, en flygende nattklubb, fyrtårn, spøkelsesbyer, store kraftverk, nedhugget skog etc etc.

Det tar selvfølgelig lang tid å komme seg fra A til B, men det er alltids noe å finne på underveis, samt at man har større valgmuligheter for reising. Personlig bruker jeg som regel fallskjermen og grappling-hook som fremkomstmiddel, og det er både gøy og ganske raskt. I tillegg kan du hurtigreise til byer du allerede har oppdaget. Det er også utrolig mange oppdrag, så man kan alltids bare ta det nærmeste. Og bil har man nærmest ikke behov for i spillet, da man lett får tak i bedre fremkomstmidler.

Kenneth_
12.04.10 16:55
Gringorilla: Det virker som du mislikte de samme tingene som jeg gjorde med enern, og kan si at det meste er forbedret. Øya er enda større enn i enern, men nå har de mye mer interessante områder å besøke. De har heller ikke gått i fella og stappet FOR mye inn, så jeg stortrives med å ferdes på øya. Områdene er overraskende varierte, med snødekte fjell, ørken, byer, storbyer, miitærbaser, jungel, strender, småøyer, flytende landsbyer, en flygende nattklubb, fyrtårn, spøkelsesbyer, store kraftverk, nedhugget skog etc etc. Det tar selvfølgelig lang tid å komme seg fra A til B, men det er alltids noe å finne på underveis, samt at man har større valgmuligheter for reising. Personlig bruker jeg som regel fallskjermen og grappling-hook som fremkomstmiddel, og det er både gøy og ganske raskt. I tillegg kan du hurtigreise til byer du allerede har oppdaget. Det er også utrolig mange oppdrag, så man kan alltids bare ta det nærmeste. Og bil har man nærmest ikke behov for i spillet, da man lett får tak i bedre fremkomstmidler.

Takker for svar, Gringo : )

Uff, er frista til og kjøpe det her nå. Er fortsatt en liten stund igjen til Red Dead Redemption kommer ut, så får se hva jeg finner på.

oddsern
16.05.10 00:17

Kjøpte spillet igår, er utrolig morsomt!

koliostro
koliostroInnlegg: 55
18.05.10 15:42

Mitt største problem med spillet er at eg finner bare dritt biler på veien. Super sjeldent at eg finner en superbil på veien. Det er litt kjedelig når eg må kjøpa en bil hver gang eg trenger rask transport. Spesielt når eg kjøre løp og krasjer og trenger ny transport finner eg bare mopeder lastebiler og dritt biler som er kjedelige å kjøra.

Hva er den raskeste bilen og motorsykkelen?

Har funnet Titus ZJ og Manaci Cavello, og eg mener at Maraceli er raskere en Garret Travver(den du kan kjøpe)  Har også funnet Hamaya Cougar 600 men eg håper at det finnes en raskere.                                                   Eg leste at det finnes en bil Cavadier 999 som er den raskeste, er det noen som har funnet den?

Og noen som vet hva man får når eg har samlet alle Skullene, Black box og drug drops?

Kenneth_
18.05.10 20:18

Jeg driver på med dette nå,og har kommet ca. 30 % ut i spillet. Har i hovedsak konsentrert meg om og frigjøre byer og ødelegge militære innstalasjoner. Har faktisk gjort ferdig begge fjella, så vel som nesten halve den østlige sida av Panau.

En ting skal være sikkert og hvist, spillet er massivt. Jeg har startet på spillets "normal" mode, men syntest det til tider blir ganske vanskelig. Jævelig irriterende og møte på soldatene med heavy machine guns, da man ser livet sitt blir drain'a ned.

Personlig så bruker jeg svært lite biler. Den eneste grunnen for at jeg i det hele tatt bruker bil, er fordi jeg vil ha stunt driver trophy'et. Ellers så er det kun i oppdrag, og race jeg bruker dem. Føler bilene hadde så jævelig dårlig veigrep i det spillet der. Ble en nedtur etter de glimrende bilmekanikkene i GTA 4.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester