Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Reperasjon av xbox

NYTT TEMA
Barba9
Barba9Innlegg: 5017
18.10.09 00:58
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 19:04)

Akira
AkiraInnlegg: 2227
18.10.09 01:13

Ser en annen her inne nevner 5 virkedager, samme for meg når jeg leverde den for ca. 1 år siden. Ventet 7 dager da, ringte en fredag ettermiddag, DHL kom på mandagen, Xboxen var hjemme igjen til fredagen.

Barba9
18.10.09 11:02

Takk for svar, har en kompis som hadde det litt verre siden han venta i over en måned. Men leverer man til det stedet man kjøpte eller sender man xboxen direkte til Microsoft?

Corksport
CorksportInnlegg: 2618
18.10.09 11:25
Barba9: Men leverer man til det stedet man kjøpte eller sender man xboxen direkte til Microsoft?

Du kan gå inn på sidene til xbox. Der kan du bestille reperasjon til boksen. Etter ca 4-5 dager kommer det noen på døra å henter den ;-)

Når du får xboxen tilbake får du også med 1 mnd gratis xbox live.

alcapil
alcapilInnlegg: 810
18.10.09 14:17

Jeg leverte min der jeg kjøpte den 28.09. Har ikke fått den tilbake enda. Anbefaler å ta det direkte med microsoft hvis du vil ha det reparert fort :)

Akira
18.10.09 17:34
Barba9: Takk for svar, har en kompis som hadde det litt verre siden han venta i over en måned. Men leverer man til det stedet man kjøpte eller sender man xboxen direkte til Microsoft?

Jeg anbefaler å ringe direkte til MS. Butikken du leverer inn til må gjøre det samme, men da går den i tillegg inn i service køen til selve butikken. Du risikerer da at de ikke ringer før en dag eller to etter du leverte den inn.

Barba9
18.10.09 17:48

Ok takk, prøvde å registrere på siden deres, men da står det at det ikke er noen adresse som stemmer overens med de opplysningene jeg har gitt. Vet ikke hvorfor. Får vel ringe dem i morgen da...

Jonasar
JonasarInnlegg: 27163
18.10.09 19:22

venta vel 1 og en halv uke, jeg leverte i butikk...

alcapil
alcapilInnlegg: 810
20.10.09 13:42
Jonasar: venta vel 1 og en halv uke, jeg leverte i butikk...

Såppas. Ser av statusen til elkjop at de sendte den til xbox den 30.09. Det er 20 dager siden. Bruker de virkelig så lang tid eller tror du det er en feil en plass?

LowLifeScum
LowLifeScumInnlegg: 929
20.10.09 14:01

Leser at dere med xbox har maskina ca en uke på rep også er den tilbake. 

Hvorfor er det så stor forskjell på ps3 og xbox når det kommer til på rep?  Jeg ventet vel nesten en og en halv måned.

Akira
20.10.09 17:48
LowLifeScum: Leser at dere med xbox har maskina ca en uke på rep også er den tilbake.  Hvorfor er det så stor forskjell på ps3 og xbox når det kommer til på rep?  Jeg ventet vel nesten en og en halv måned.

Sikkert fordi MS har oppgradert servicen til døde Xbox 360er. I starten var det mye lengre ventetid på Xbox 360er, men den er betydelig redusert. Sony ser jeg fortsatt tilfeller at folk venter i godt over en måned på å få tilbake, værste tilfellene var når jeg jobbet i butikk og 40gb uten BC ble lansert, BD dioden døde fort i flere av disse + at de eldre 60gbenes BD dioder begynnte også å fuske, og disse var inne i 2-3 måneder, spesielt når det begynte å gå tomt for 60gb konsoller.

Barba9
21.10.09 16:11

Fikk denne e-posten i går:

Takk for at du kontaktet Xbox kundestøtte! Vi berabeider din forespørsel for reparation på deres konsol. I mellomtiden, vennligst les følgende VIKTIG informasjon her nedenfor:

Vi har 3 sendingsmåter for å få deres konsol til oss:

Dere mottar fraktsedler via epost

Dere kommer til å motta en separat e-post med instruksjoner for å skrive ut fraksedlerne. Følg instruksjonerne nedenfor for å sende din konsole med fraktsedler via email. Hvis dere ikke har mottat fraktsedlerne vie e-post etter 24 timer, vennligts kontrollere din skrap e-post eller "spam"-mappe som er knyttet til din e-post. Hvis fraksedlerne forstatt ikke finnes, vennligst kontakte Xbox kundestøtte for å verifiere din e-post adresse, alternativt ordne en annen form av sendingsmåte. Bruk en kraftig emballasje som beskytter produktet under sendingen. Service Sentret kommer til å returnere den reparerte eller utbyttet konsolen til dere i våres egne emballasje. Skriv deres riktige retur adresse og Xbox kunsestøttes saksnummer på utsiden av pakken.

Dere mottar fraktsedler med bud

·         Dere kommer til å motta dette innen 1-3 dager.

·         Vennligst pakk deres konsol før du mottar fraktsedlerne.

·         Når DHL kommer, kommer de til å klistre fraktselerne på pakken og ta den med på en gang.

·         Bruk en kraftig emballasje som beskytter produktet under sendingen. Service Sentret kommer til å returnere den reparerte eller utbyttet konsolen til dere i våres egne emballasje.

·         Skriv deres riktige retur adresse og Xbox kunsestøttes saksnummer på utsiden av pakken.

Dere mottar en forhåndsbetalt kartong

Dere kommer til å motta en tom kartong med videre instruksjoner inne i denne kartongen. Nedenfor er sendingsinformasjon for pakningen.

Hva er det jeg liksom skal gjøre nå? Bare vente? Og etter hva jeg skjønte kommer jeg til å motta fraktsedler både via bud og e-post...? Har forresten gått mer enn 24 timer og ikke fått noen ny e-post.

Barba9
21.10.09 16:55

Ok fikk nettopp en e-post fra UPS med diverse etiketter osv. Hva skal jeg gjøre nå? Kommer de o ghenter pakken på døra nå, eller skal jeg ringe dem?

Barba9
21.10.09 17:58

Glem det...:)

Draciger
DracigerInnlegg: 10150
21.10.09 19:11

De kom vel på døra de.

Klikk for å gå tilbake til toppen