Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ps3 Vinner i Usa

NYTT TEMA
XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
02.12.09 03:04

Fant ikke noen tråd om dette
http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=577812

Dette er jo gode nyheter for oss som har kjøpt Ps3
en fremgang for konsollen betyr kanskje at flere spill kommer ut til ps3

Nintendo leder enda men jeg vil tippe at de fleste som kjøper Wii er foreldre som gjør det til barna så vi kan kanskje ikke helt stole på de salgstalla

de voksne velger jo "som oftest" (Det betyr ikke alltid) Ps3 eller xbox360

og Ps3 ligger altså nå forran Xbox360

Det var vel egentlig ventet når priskuttet kom

Selv har jeg Ps3 og er storlig fornøyd men har vært litt bekymret at Xbox360 skal vinne så mye at vi vil få mye mindre spill på vår ps3 men nå er jeg ikke lenger så bekymret

MBD86
MBD86Innlegg: 987
02.12.09 07:13

Nintendo leder enda men jeg vil tippe at de fleste som kjøper Wii er foreldre som gjør det til barna så vi kan kanskje ikke helt stole på de salgstalla

Vi burde heller stole på dine tippekunnskaper?

de voksne velger jo "som oftest" (Det betyr ikke alltid) Ps3 eller xbox360

Kan du støtte det utsagnet med en kilde?

og Ps3 ligger altså nå forran Xbox360

Eh, nei. Hvor har du det fra?

Det er lite tvil om at det har vært et godt år for PS3, med priskutt og flere ekslusive spill. Men jeg har ikke sett noe som tyder på at de ligger på noe annet enn sisteplass enda.

Kap1980
Kap1980Innlegg: 3724
02.12.09 08:36
XtraGal3: og Ps3 ligger altså nå forran Xbox360

Lær deg å lese mann! Denne artikkelen tar for seg bare hva det man populært kaller "Black Friday"-uken; fremdeles er det sånn at det har blitt solgt nesten dobbelt så mange X360-konsoller i USA som PS3. Man kan snakke om gode tendenser i favør PS3, men ikke så veldig mye mer (utifra linket artikkel).

Resten av hva du skriver i innlegget ditt er bare svada fra ende til annen. Jeg lo godt -men noe sier meg at det ikke var meningen at det skulle være morsomt =P

Synes forresten at VG dekning av salgstall er veldig så-som-så. Enten burde man dekke denne delen av spillindustrien på jevnlig basis, eller så burde man la være.

Resident
ResidentInnlegg: 2554
02.12.09 08:52
XtraGal3: Fant ikke noen tråd om dette
http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=577812 Dette er jo gode nyheter for oss som har kjøpt Ps3
en fremgang for konsollen betyr kanskje at flere spill kommer ut til ps3 Nintendo leder enda men jeg vil tippe at de fleste som kjøper Wii er foreldre som gjør det til barna så vi kan kanskje ikke helt stole på de salgstalla de voksne velger jo "som oftest" (Det betyr ikke alltid) Ps3 eller xbox360 og Ps3 ligger altså nå forran Xbox360 Det var vel egentlig ventet når priskuttet kom Selv har jeg Ps3 og er storlig fornøyd men har vært litt bekymret at Xbox360 skal vinne så mye at vi vil få mye mindre spill på vår ps3 men nå er jeg ikke lenger så bekymret

Dette er ikke noe annet enn total faktafeil, det du sier er noe du har funnet opp i ditt eget hode for faen!

XtraGal3
02.12.09 11:15
MBD86: Vi burde heller stole på dine tippekunnskaper? de voksne velger jo "som oftest" (Det betyr ikke alltid) Ps3 eller xbox360 Kan du støtte det utsagnet med en kilde? og Ps3 ligger altså nå forran Xbox360 Eh, nei. Hvor har du det fra?

Jeg har fra starten sagdt at Ps3 kommer til å lede ann så får du bestemme om du vil stole på det eller ikke
for første  gang går det bra for Ps3

Utsagnet er en meningsytring

Ps3 ligger forran Xbox360 i følge artikkelen

XtraGal3
02.12.09 11:17
Kap1980: Lær deg å lese mann! Denne artikkelen tar for seg bare hva det man populært kaller "Black Friday"-uken; fremdeles er det sånn at det har blitt solgt nesten dobbelt så mange X360-konsoller i USA som PS3. Man kan snakke om gode tendenser i favør PS3, men ikke så veldig mye mer (utifra linket artikkel). Resten av hva du skriver i innlegget ditt er bare svada fra ende til annen. Jeg lo godt -men noe sier meg at det ikke var meningen at det skulle være morsomt =P Synes forresten at VG dekning av salgstall er veldig så-som-så. Enten burde man dekke denne delen av spillindustrien på jevnlig basis, eller så burde man la være.

Black friday er viktig VG skriver

"«Black Friday», som er en tilbudsdag dagen etter helligdagen Thanksgiving i USA, er en svært viktig dag for konsollsalg og brukes aktivt av konsollprodusentene i markedsføring for å slå seg på brystet før julesalget."

Dette tolker jeg slik at dagen er viktig for konsollsalg og dermed viser vilken konsoll som selger mest "for øyeblikket" Ergo Ps3

Akira
AkiraInnlegg: 2227
02.12.09 11:18
XtraGal3: Jeg har fra starten sagdt at Ps3 kommer til å lede ann så får du bestemme om du vil stole på det eller ikke
for første  gang går det bra for Ps3 Utsagnet er en meningsytring Ps3 ligger forran Xbox360 i følge artikkelen

Ps3 ligger foran Xbox 360: "Det er tendensen etter årets viktigste shoppinguke."

Og det har vel flere ganger gått bra for PS3? De har sine måneder der de knuser Xbox 360, f.eks når Slim fikk sin release.

XtraGal3
02.12.09 11:18
Resident: Dette er ikke noe annet enn total faktafeil, det du sier er noe du har funnet opp i ditt eget hode for faen!

Det er logikk Nintendo selger FORDI den er billigst og det er barn som spiller konsoller mest
deretter ungdom og voksne

Dette er en meningsytring du kan velge tro på det eller ikke

XtraGal3
02.12.09 11:19
Akira: Ps3 ligger foran Xbox 360: "Det er tendensen etter årets viktigste shoppinguke." Og det har vel flere ganger gått bra for PS3? De har sine måneder der de knuser Xbox 360, f.eks når Slim fikk sin release.

Ps3 går fremover i det siste jeg frykten en stund at Xbox360 skulle knuse ps3 men nå er jeg faktisk fornøyd med kjøpet av ps3

XtraGal3
02.12.09 11:30

Men nå skal jeg ut så kan ikke svare mere for øyeblikket
Men vil legge til at jeg er glad for at det gikk så bra i salget for ps3 det vil forhåpentligvis komme oss ps3 brukere til gode , spesielt hvis salget av ps3 fortsetter

at ps3 solgte så bra på black friday betyr ALLE vil ha Ps3 bare prisen er lav

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13645
02.12.09 12:01
XtraGal3: det er barn som spiller konsoller mest
deretter ungdom og voksne

Pølsevev! Gjennomsnittsalderen for folk som spiller var for 2 år siden 33 år, og tendensen er at det fortsetter å stige. Du får ikke en slik gjennomsnittsalder ved at det er flest barn som spiller.

Forøvrig tror jeg at jeg skjønner hva du prøver å si i denne tråden (selv om du knøvler litt). PS3 har faktisk solgt mer enn Wii i Japan hver uke siden Slim ble lansert, og vi får håpe det fortsetter. Både i Europa og Japan har PS3 solgt sammenlagt mer enn 360, men jeg regner med Wii gruser PS3 på begge frontene.

I USA derimot har 360 solgt som hakka møkk i forhold til PS3 (ikke skjønner jeg hvorfor hakka møkk skulle selge så bra), og det er USA alene som gjør at 360 for øyeblikket leder over PS3. Såvidt jeg husker (fra sist jeg så "offisielle" tall), så ligger 360 på rundt 33 millioner solgte sammenlagt, mens PS3 ligger på 27 millioner. Dette tilsier at forskjellen i USA er betraktelig. Det at PS3 selger mer enn 360 i disse tider er en effekt jeg håper vi får se mer av, men det skal fortsatt latterlig mye til før tallene er like. OM trenden fortsetter, så går det nok likevel et år eller to før noe slikt skjer.

Det som blir interessant å se er når Final Fantasy XIII blir sluppet. Min gjetning er at de nesten ikke vil påvirke salgsforholdet i USA og Europa, men ettersom spillet er eksklusivt til PS3 i Japan, så vil nok PS3 selge latterlig mye der borte, og jeg har faktisk troen på at det kan nærme seg Wii-tendenser. Dette vil selvfølgelig også påvirke totalsalget, men jeg tror likevel at PS3 vil ligge et godt stykke bak 360 selv etter dette.

Men som du sier, så er det godt å se at PS3 selger, da det vil gjøre at flere vil utvikle spill til maskina, og da blir det større og bedre utvalg for oss som bare har en maskin.

Smatti
SmattiInnlegg: 8343
02.12.09 12:06

Jeg kan bekrefte at PS3 er sterkt økende her hjemme. For bare noen uker siden hadde PS3 og 360 kapret 1/3 av potensielle brukere i husholdningen hver. Den siste uken har PS3en hatt en brukergruppe som utgjør hele 2/3 av alle som bor her, mens 360en står bom stille på 1/3. En 100% økning for PS3 med andre ord.

XtraGal3
02.12.09 12:10
Gringorilla: Pølsevev! Gjennomsnittsalderen for folk som spiller var for 2 år siden 33 år, og tendensen er at det fortsetter å stige. Du får ikke en slik gjennomsnittsalder ved at det er flest barn som spiller. Forøvrig tror jeg at jeg skjønner hva du prøver å si i denne tråden (selv om du knøvler litt). PS3 har faktisk solgt mer enn Wii i Japan hver uke siden Slim ble lansert, og vi får håpe det fortsetter. Både i Europa og Japan har PS3 solgt sammenlagt mer enn 360, men jeg regner med Wii gruser PS3 på begge frontene. I USA derimot har 360 solgt som hakka møkk i forhold til PS3 (ikke skjønner jeg hvorfor hakka møkk skulle selge så bra), og det er USA alene som gjør at 360 for øyeblikket leder over PS3. Såvidt jeg husker (fra sist jeg så "offisielle" tall), så ligger 360 på rundt 33 millioner solgte sammenlagt, mens PS3 ligger på 27 millioner. Dette tilsier at forskjellen i USA er betraktelig. Det at PS3 selger mer enn 360 i disse tider er en effekt jeg håper vi får se mer av, men det skal fortsatt latterlig mye til før tallene er like. OM trenden fortsetter, så går det nok likevel et år eller to før noe slikt skjer. Det som blir interessant å se er når Final Fantasy XIII blir sluppet. Min gjetning er at de nesten ikke vil påvirke salgsforholdet i USA og Europa, men ettersom spillet er eksklusivt til PS3 i Japan, så vil nok PS3 selge latterlig mye der borte, og jeg har faktisk troen på at det kan nærme seg Wii-tendenser. Dette vil selvfølgelig også påvirke totalsalget, men jeg tror likevel at PS3 vil ligge et godt stykke bak 360 selv etter dette. Men som du sier, så er det godt å se at PS3 selger, da det vil gjøre at flere vil utvikle spill til maskina, og da blir det større og bedre utvalg for oss som bare har en maskin.

Det er riktig at Mange flere over 30 spiller
Men den konsollen som selger mest er Gameboy og hvem spiller den jo barn mest
JA gameboy er jo konsollen som mest selger har jeg allefall lest

Wii selger mer men den er også billigst og den er familjekonsoll både for barn og voksne
Ps3 feks er mer for ungdom og voksne

Jeg leste en gang De fleste som kjøper WII kjøper den og så la den ligge og vurderer så Xbox360 eller Ps3
det er ikke til å komme unna at de fleste høy-grafikk spillene må du ha xbox360 eller ps3 til
Wii satser mer på en annen type underholdning

Xbox360 selger mest på hjemmebane slik er det også i japan hvor Nintendo er størst

Ja Når FF XIII kommer går Ps3 til tops i japan kommer det først i japan vil folk importere det til europa og Usa osv..

Om 360 enda leder blir det kun i Usa

Europa vil nok Wii og Ps3 lede ann mener jeg

Kap1980
XtraGal3: Det er logikk Nintendo selger FORDI den er billigst og det er barn som spiller konsoller mest
deretter ungdom og voksne Dette er en meningsytring du kan velge tro på det eller ikke

Men Wii ER jo ikke billigst -X360 er MYE billigere, og det har den vært LENGE. Hva skjedde med "logikken" din nå?

Jeg antar at det er greit å gjemme seg bak ordet "meningsytring" når man i hovedsak frekventerer Backstage, men vi i Spill forventer faktisk en viss grad av dokumentasjon når påstander fremmes. Som f.eks her når det gjelder den demografiske inndelingen på hver platform.

Om ikke annet så viser du iallefall hvor feilslått det tommelsystemet til VGD er =P

XtraGal3
Smatti: Jeg kan bekrefte at PS3 er sterkt økende her hjemme. For bare noen uker siden hadde PS3 og 360 kapret 1/3 av potensielle brukere i husholdningen hver. Den siste uken har PS3en hatt en brukergruppe som utgjør hele 2/3 av alle som bor her, mens 360en står bom stille på 1/3. En 100% økning for PS3 med andre ord.

Hvor bor du ?

XtraGal3
02.12.09 12:13
Kap1980: Men Wii ER jo ikke billigst -X360 er MYE billigere, og det har den vært LENGE. Hva skjedde med "logikken" din nå?

Hvor har du det fra

Wii koster 199 euro X360 koster 249euro++

sjekket prisene nå for å forsikre meg om det

Kap1980
02.12.09 12:14
XtraGal3: Men den konsollen som selger mest er Gameboy og hvem spiller den jo barn mest
JA gameboy er jo konsollen som mest selger har jeg allefall lest

Jeg tror jeg lar denne få stå som prov på all den svadaen du lirer av deg her i tråden =D

XtraGal3
Kap1980
02.12.09 12:17
XtraGal3: Hvor har du det fra Wii koster 199 euro X360 koster 249euro++ sjekket prisene nå for å forsikre meg om det

Det er prisen på Elite, du får en Arcade til ca. 999 -1499 NOK.

XtraGal3
02.12.09 12:18
Kap1980: Jeg tror jeg lar denne få stå som prov på all den svadaen du lirer av deg her i tråden =D

Du kan da ikke seriøst mene at drøssevis av voksne i Europa går rundt å spille gameboy :)
No way

XtraGal3
02.12.09 12:23
Kap1980: Det er prisen på Elite, du får en Arcade til ca. 999 -1499 NOK.

Som jeg sa hva er vitsen med Arcade det er jo bare 512mb:)

Men skal vi sammenligne arcade med Wii så blir uansett ikke xbox360 billigere prisen er helt lik

Kap1980
02.12.09 12:24
XtraGal3: Du kan da ikke seriøst mene at drøssevis av voksne i Europa går rundt å spille gameboy :)
No way

Hvor mange gameboyer tror du det ble solgt...tja...la oss si i forrige måned? Om du velger på lands- eller verdensbasis eller kontinentalt får være opp til deg selv.

Og selve sammenligningen mellom Wii og X360 er jeg heller ikke enig i da de ikke er direkte konkurrenter på samme måte som det PS3 og X360 er.

XtraGal3
02.12.09 12:25

Feks arcade 360 med banjo kazooie 3 for 199.90 euro  vs Wii + wii sport 199.90 euro

er vel lik pris da så 360 er da ikke billigere slik som noen her hevder

Kap1980
02.12.09 12:26
XtraGal3: Som jeg sa hva er vitsen med Arcade det er jo bare 512mb:)

Nintendo Wii har også bare 512 Mb, mind you (om vi først har sunket så lavt av det bare skal scores billige poenger =P)

XtraGal3
02.12.09 12:27
Kap1980: Hvor mange gameboyer tror du det ble solgt...tja...la oss si i forrige måned? Om du velger på lands- eller verdensbasis eller kontinentalt får være opp til deg selv. Og selve sammenligningen mellom Wii og X360 er jeg heller ikke enig i da de ikke er direkte konkurrenter på samme måte som det PS3 og X360 er.

Mener du at Gameboy ikke er den som selger mest sist jeg leste sto det at gameboy fortsatt troner øverst noe den alltid har gjort (nesten) deretter etterfulgt av en eller annen konsoll hvor det varierer etter vilket kontinent det er snakk om

Jeg prøver ikke gjøre Wii og 360 til konkurent jeg påpeker bare at 360 ikke er billigere
wii har solgt mest og nå er ps3 på andre plass forløbig

Dvs at 360 er på en tredje plass  (her er hverken ps2 og gameboy eller psp tatt med)

XtraGal3
02.12.09 12:29
Kap1980: Nintendo Wii har også bare 512 Mb, mind you (om vi først har sunket så lavt av det bare skal scores billige poenger =P)

Du er vel klar over at 360 trenger mer GB fordi den har mye kraftigere spill noe Wii ikke trenger fordi den ikke får slike kraftige grafikk spill som Ps3 og 360 har

skal du ha 360 bør du da unngå arcade versjonen

Gringorilla
02.12.09 12:30
XtraGal3: gameboy

Mener du Nintendo DS?

I så fall, rekk opp hånda de som er godt voksen og eier/har eid en Nintendo DS!

*rekker opp hånda*

Kan forsåvidt si det samme om Game Boy Advance. Men Game Boy (vanlig) eide jeg vel strengt tatt mens jeg fortsatt var barn/ungdom.

(Innlegget ble redigert 02.12.09 12:31)

Kap1980
02.12.09 12:32

Og det er tydelig at spillkonsoller er litt dyrere i Spania enn her i Norge; prisen på Elite er 1995,- på f.eks Elkjøp eller Lefdal.

Hvor mye tror du prisdifferansen mellom Wii og X360 har for publikums valg av konsoll? =P

Gringorilla
02.12.09 12:33
XtraGal3: Du er vel klar over at 360 trenger mer GB fordi den har mye kraftigere spill noe Wii ikke trenger fordi den ikke får slike kraftige grafikk spill som Ps3 og 360 har skal du ha 360 bør du da unngå arcade versjonen

Haha, du bør seriøst slutte å gi mer ammo til Kap! Dette er bare tøv.

XtraGal3
02.12.09 12:34
Gringorilla: Mener du Nintendo DS? I så fall, rekk opp hånda de som er godt voksen og eier/har eid en Nintendo DS! *rekker opp hånda* Kan forsåvidt si det samme om Game Boy Advance. Men Game Boy (vanlig) eide jeg vel strengt tatt mens jeg fortsatt var barn/ungdom.

Jeg mener Nintendo DS det er self hyggelig at noen voksne spiller DS men det er barnegruppen som holder DS oppe slik som nå :)

Vil tror voksne går mest for PSP men de som liker nintendo spill kjøper self DS

Klikk for å gå tilbake til toppen