Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Har ett Xbox 360 spørsmål/problem:

NYTT TEMA
Kenneth_
Kenneth_Innlegg: 1132
25.04.10 22:43

Hei.

Har lest igjennom de andre trådene om brukere som har hatt Xbox 360 problemer, men kunne ikke finne noen som hadde problemet jeg registrerte da jeg spilte på 360'en min i dag.

Jeg bestemte meg for og spille The Ballad Of Gay Tony (TBoGT) igjen, og det kan se ut som jeg har fått noen problemer med grafikken på spillet. Allerede da jeg lastet inn spillet hoppet den først fra GTA 4 sin loading skjerm, over til til TBoGT sin. Da den gjorde dette registrerte jeg ett nett med små grønne firkanter over hele skjermen. Kan ikke ha vart mer enn ett snaut sekund. Dette skjedde to ganger.

Selve spillet fungerer helt fint, men jeg lagg merke til at himmelen over Liberty City er blitt litt snodig. Også her registrerer jeg små firkanter, bare at denne gangen, så er de i forskjellige himmelfarger. Har sett at det også kan være litt unormal oppløsning på trærene rundt i byen også, men disse har tynne horisontale gjennomsiktige striper igjennom seg.

Har også lagt merke til at dette problemet tilsynelatende ikke begrenser seg kun til TBoGT, men også på Xbox dashbordet. Avatar figuren min sitt hår/klær har også disse gjennomsiktige tynne horisontale stripene jeg beskrev på trærene i spillet.

For opplysningens skyld, så legger jeg til at jeg har 1080i som innstilling på 360'en nå. Mener rimelig sikkert at jeg skal ha muligheten til og kjøre 360'en i 1080p, men da jeg prøver og stille inn dette blir skjermen blank og hopper over til komponent med melding om at dette formatet ikke støttes. Jeg bruker HDTV kabel til 360'en (Den med den lille HD og TV knappen på siden).

Håper det er noen som har kjennskap til dette problemet her, og kan hjelpe meg : )

EmGe
EmGeInnlegg: 703
26.04.10 00:29

Når det gjelder de strekene og firkantene så kan det virke som du har korupte game data. Slett TbogT og last det ned på nytt igjen. Om du spiller det fra disk så ville jeg installert disken og sett om det kanskje var noe med loading fra drevet som var for treig. Og spiller du det fra harddisken så ville jeg prøvd å installert det på nytt.

Og når det gjelder din mening om at du kan kjøre 1080p så er den ikke helt riktig. Du har tydeligvis koblet til tv'n med de komponent kablene som følger med. Disse kablene kan maksimalt klare 1080i. Du må kjøpe deg en HDMI kabel om det ikke kom med Xboxen og bruke det for å få mulighet til 1080p (om tv'en din støtter det). Og sjekk at Xboxen din faktisk har HDMI ut også. ;) Det er litt vesentlig.

Kenneth_
26.04.10 09:52

Tommel avsendt, og takker og bukker for svar. Det skal også være sagt at jeg ikke har spilt TBoGT siden det ble sluppet, men syntest at det hadde vært rart om det skulle være noe problem.

Har ett annet spørsmål: Litt noob for noen dette sikkert, men kan man f.eks laste over de tilleggsepisodene man har kjøpt til GTA og Fallout 3 over på en USB penn, slik at man kan laste dem opp ved en senere anledning om man ønsker og spille de? De spiser opp grådig mye plass på 360'en min.

CurtisMann
CurtisMannInnlegg: 1141
26.04.10 10:22

Har hatt ROD feil på xboxen min flere ganger og problemene startet som beskrevet av trådstarter.
Det begynte med striper og firkanter for så at grafikken låste seg helt.....deretter kom 3 røde lys :/

EmGe
26.04.10 10:52
Kenneth_: Litt noob for noen dette sikkert, men kan man f.eks laste over de tilleggsepisodene man har kjøpt til GTA og Fallout 3 over på en USB penn, slik at man kan laste dem opp ved en senere anledning om man ønsker og spille de? De spiser opp grådig mye plass på 360'en min.

Jada, det ble sluppet en oppdatering i starten av April som gjør at du kan bruke USB pinner. Men du må formatere de i et eget format som Xbox bruker og den største partisjonen du kan lage på en USB pinne er 16 gig.

Kenneth_
26.04.10 11:09
CurtisMann: Har hatt ROD feil på xboxen min flere ganger og problemene startet som beskrevet av trådstarter.
Det begynte med striper og firkanter for så at grafikken låste seg helt.....deretter kom 3 røde lys :/

Å faen! Det er jo typisk at dette skal skje rett før Alan Wake kommer ut også *rister på hodet*

Uansett, takk for mulig heads up ihvertfall.

Kenneth_
26.04.10 11:10
EmGe: Jada, det ble sluppet en oppdatering i starten av April som gjør at du kan bruke USB pinner. Men du må formatere de i et eget format som Xbox bruker og den største partisjonen du kan lage på en USB pinne er 16 gig.

Ok, takker for svar. Skal sett hva jeg kan få gjort med den saken i løpet av dagen : )

CurtisMann
26.04.10 11:19
EmGe: Jada, det ble sluppet en oppdatering i starten av April som gjør at du kan bruke USB pinner. Men du må formatere de i et eget format som Xbox bruker og den største partisjonen du kan lage på en USB pinne er 16 gig.

Hvilket format må usb pinne formateres i.....virker alle typer minnepenner for dette?
Kan spill demoer og spill innstalleres også?(har kun 20gb HDD)

Kenneth: Ikke sikkert det er ROD i DITT tilfelle men det finner du vel snart ut.

EmGe
26.04.10 11:39

FatX tror jeg det var. Xboxen ordner det for deg. Bare å stikke inn på System Stettings -> Memory også går du inn på USB pinnen og trykker format. Demoer og spill kan også legges inn på USB pinner, men det varierer. Det du må se på er om USB pinnen har høy nok lese/skrive hastighet.

Her er en FAQ

Når det gjelder RROD så hadde jeg samme symptomene, men da tok det 10 sekunder så brøt hele maskinen sammen. Så om den lever ennå så tror jeg at det bare er korrupte data som herjer litt med deg.

(Innlegget ble redigert 26.04.10 11:41)

CurtisMann
26.04.10 12:11
EmGe: FatX tror jeg det var. Xboxen ordner det for deg. Bare å stikke inn på System Stettings -> Memory også går du inn på USB pinnen og trykker format. Demoer og spill kan også legges inn på USB pinner, men det varierer. Det du må se på er om USB pinnen har høy nok lese/skrive hastighet.

Takk EmGe....noen type/merke minnepenner du vet funker 100% på 360?

EmGe
26.04.10 12:24

Nope, men det er bare å teste det. :)

Men read/write speed er jo det som er viktig. Bare å kikke på komplett, mpx, elkjøp, etc.

Kenneth_
26.04.10 12:42

Hmm, dette var merkelig. Skrudde akkurat på 360'en min nå, og alt virker og være tilbake til det normale. Kan det ha vært att det var bare en good old fashion restart som måtte til?

EmGe
26.04.10 22:25

Mulig det...

Kenneth_
26.04.10 22:43

Har bare ikke somla meg til og poste her siden jeg skrev det forrige innlegget, men jeg kan rapportere om at det gikk over til de samme symptomene som jeg først opplevde i går, etter og ha sett normal ut en liten stund.

Jeg har også prøvd og slette og innstalere TBoGT igjen, uten at dette ser ut til og ha hjulpet noe. Har også innstalert selve GTA4 på harddisken, men ei heller dette hjalp.

Jeg får spilt, men med ett og annet tekstur problem (Himmelen er verst). I stad etter jeg prøvde og restarte 360'en igjen, fikk jeg en svart feilmelding på skjermen hvor det stod at jeg måtte kontakte microsoft kundeservice. Det var da en rød strek til stede ved on knappen.

Jeg mistenker at dette går mot red ring of death for meg, men har lest meg opp i en annen tråd her på VGD om akkurat red ring of death, hvor det hvistnok bare går ann og sende inn konsollen inn til microsoft, så får man den fikset igjen. Er det noen som vet om dette vil koste penger, evt. kun for frakt?

Vil også benytte anledningen til og takke EmGe og dere andre for god hjelp her inne : )

EmGe
27.04.10 00:50

Vel, det er vel et clue at du bør kontakte MS support. Så vidt jeg vet så sluttet de å sende ut esker. Tror det er sånn at du får tilsendt en fraktlapp på mail som du printer ut og teiper på boksen så sender du den inn. Også fikser de den og sender den i retur. Jeg sendte inn min en gang for lenge siden på en mandag og fikk den igjen fredag samme uke.

Men det var lenge siden. Ring MS support du så kan de forklare nøyaktig hvordan det funker. Meste du må ut med er vel frakten tror jeg. Med mindre du har en konsoll som er mer enn 5 år gammel da? Da faller det utenfor reklamasjon også tror jeg.

Bare hyggelig å hjelpe til.

(Innlegget ble redigert 27.04.10 00:51)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg