Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brettspill? Erfaringer og anbefalninger?

NYTT TEMA
bigwin
bigwinInnlegg: 1063
16.02.11 13:19

Hei,

jeg er relativt fersk på brettspill men har prøvd noen og har lyst finne flere bra spill!

Noen som har gode anbefalninger og erfaringer? De jeg har spilt og likt er Risk, Axis and Allies, Carcassone og Sequense. Noen som har andre anbefalninger innen samme sjangre? Gjerne strategi/krig e.l

monrapias
monrapiasInnlegg: 6263
16.02.11 13:33

Ticket To Ride.

JonRUMPE
JonRUMPEInnlegg: 2191
16.02.11 13:49

Smallworld er ganske kult. Spiller det endel med kamerater og dama er også med på å spille det. Det er fantasy sjanger da, så hvis du ikke liker det da kan du bare se bort ifra Smallworld.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13683
16.02.11 16:07

Er selv veldig fan av Power Grid, men mulig du synes det blir litt "lett". Det ligger vel på nivå like under Risk.

KjokkaKim
KjokkaKimInnlegg: 4802
17.02.11 23:22
monrapias: Ticket To Ride.

Slenger med på denne anbefalingen, fantastisk spill.

Punker
PunkerInnlegg: 6093
26.02.11 23:55

Det beste brettspillet jeg har spillt, og det som spilles mest når jeg er med kompiser, er nok SmallWorld. Krigststrategi/fantasy-spill med mye variasjon og hvor flaks spiller en veldig liten rolle! Anbefales på det sterkeste til alle! De av dere som ikke spiller brettspill bør revurdere det, for det er virkelig undervurdert. Mye hyggeligere å spelle et brettspill med gode venner enn å sitte aleine og spelle online (gøy det og, for all del...)

I tillegg spiller vi en del Settlers of Catan.

Myggbalsam
MyggbalsamInnlegg: 15434
27.02.11 01:31

Blir krig hver gang jeg spiller monopol, så det må være mitt tips.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg