Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dragon Age 2 - Demo

NYTT TEMA
Remor
RemorInnlegg: 11393
22.02.11 16:25

I dag ble Dragon Age 2 demoen utgitt på Xbox, PC og PS3. Dragon Age Origins har blitt en av mine favoritt spill gjennom tidene. Demoen skal prøves nå. 

Har dere prøvd den? Hva synes dere?

joakim_afc
joakim_afcInnlegg: 3080
22.02.11 20:35

Dritfett

Aebriol
AebriolInnlegg: 14684
22.02.11 22:12

Litt skuffa over lengden. 

Kult combat system. 

Veldig "rett fram" på alle måter. Håper det er mer dybde senere.

Grei grafikk, men hadde håpet på bedre. 

Testa på pc.

Remor
22.02.11 23:10

Demoen var helt grei, men det var tydelig at de skippa en del fra det punktet Flemeth reddet deg til du var i Kirkwall. Combat systemet var drit kult, Warrior var lovende. 

Ser ikke på noen måte hvordan dette ikke kan bli et bra spill. De eneste kritikkene kommer fra hardcore RPG fansen som hater det nye dialog og kampsystemet. Jeg mener at begge er forbedret til dagens standard av rollespill som vi ser i feks. Mass Effect.

Gleder meg til 11. Mars. Demoen skuffet ikke.

(Innlegget ble redigert 22.02.11 23:12)

joakim_afc
22.02.11 23:13

Ser knapt forskjell på kampsystemet fra Origins til 2. Noen som orker å peke dem ut til meg? Eneste jeg merket var at animasjonene var tusen ganger fetere.

Ja, og at det var faceroll, men herregud, demoen er låst på normal.

(Innlegget ble redigert 22.02.11 23:14)

Remor
22.02.11 23:16
joakim_afc: Ser knapt forskjell på kampsystemet fra Origins til 2. Noen som orker å peke dem ut til meg? Eneste jeg merket var at animasjonene var tusen ganger fetere.

Forskjellen er vel at du når du trykker på "A" (I mitt tilfelle Xbox) slår Hawke vanlige sverdslag. I Origins slår jo bare karakteren av seg selv og på konsoll var det et makk å bevege rundt på karakteren i combat.

joakim_afc
22.02.11 23:25

Spiller på PC (kunne aldri tenkt meg å spille et taktisk RPG som Dragon Age på konsoll) og der er det fra jeg har merket fortsatt samme kampsystem. Du kan bare ikke zoome like langt ut.

Jonasar
JonasarInnlegg: 26969
22.02.11 23:33

du bøffa tråden min TS :p

Laster ned på steam i skrivende stund, og skal helt klart teste ut på 360 og :)

Remor
23.02.11 00:25
joakim_afc: Spiller på PC (kunne aldri tenkt meg å spille et taktisk RPG som Dragon Age på konsoll) og der er det fra jeg har merket fortsatt samme kampsystem. Du kan bare ikke zoome like langt ut.

Jeg har egentlig ikke noe valg. PC'en suger og jeg er raka blakk. :P

Jonasar
23.02.11 00:41

liten ting jeg lurte på, er dette spillet VELDIG krevende eller har jeg en prosessor som suger?

har en AMD Athlon(tm) II X4 635 Processor

(fikk fail på ram og da, men det er fordi jeg bare har to GiG) :p

joakim_afc
23.02.11 00:56

Går fint på min nogenlunde skrotete PC i allefall

Jonasar
23.02.11 00:59

på recomended?

har sjekka på canyourunit

demoen er ferdig på steam nå, håper virkelig ikke det blir en hakkete opplevelse

joakim_afc
23.02.11 01:04

Satte den bare på High, da den ikke hadde noen Recommended knapp

Ser Canyourunit plasserte meg helt til høyre, jaja, kanskje ikke så skrotete likevel da! :P

(Innlegget ble redigert 23.02.11 01:04)

Jonasar
23.02.11 01:05
joakim_afc: Ser Canyourunit plasserte meg helt til høyre, jaja, kanskje ikke så skrotete likevel da! :P

lucky you ;)

stikker inn nå jeg, finner fort ut om noe er galt :p

rtobben
rtobbenInnlegg: 3
23.02.11 08:37
Remor: Har dere prøvd den? Hva synes dere?

Ble bare uendelig skuffet! Har ikke spilt gjennom hele demoen enda, og tviler på at jeg gidder det. Lastet ned PC versjon og det er tydelig at dette er laget for spillkonsoller og deretter konvertert til PC. Bugs på lyd, dialog lyd høres ikke, hvis en rekonfigurerer tastaturoppsettet virker det ikke ordentlig. Kjedelig "Hack & Slash" spill, elendig grafisk utforming av menylinjer osv. Angrer dybt på at jeg har forhåndsbestilt dette. Skikkelig nedtur i forhold til DA Origin og Awakening! Årets nedtur!

joakim_afc
23.02.11 15:35

lol

Remor
23.02.11 19:17
rtobben: Ble bare uendelig skuffet! Har ikke spilt gjennom hele demoen enda, og tviler på at jeg gidder det. Lastet ned PC versjon og det er tydelig at dette er laget for spillkonsoller og deretter konvertert til PC. Bugs på lyd, dialog lyd høres ikke, hvis en rekonfigurerer tastaturoppsettet virker det ikke ordentlig. Kjedelig "Hack & Slash" spill, elendig grafisk utforming av menylinjer osv. Angrer dybt på at jeg har forhåndsbestilt dette. Skikkelig nedtur i forhold til DA Origin og Awakening! Årets nedtur!

Jeg så egentlig ikke noen av de tingene du nevnte når jeg spillte demoen. "Hack & Slash" er kanskje ikke så vakkert, men dialogene funker, menylinjene ser jeg ikke noen feil med. 

Folk burde bare ikke dømme spillet før de har spillt den skikkelige versjonen i hvertfall i noen timer.

(Innlegget ble redigert 23.02.11 19:18)

Per_Rong
Per_RongInnlegg: 11067
23.02.11 19:19

Hvor mye av spillet er en "dating simulation"?

Kim_A
Kim_AInnlegg: 52
23.02.11 21:30

Så langt har demoen vært veldig skuffende, vil ikke virke engang før det krasjer på demo utility. Takk steam. >:(

Jonasar
23.02.11 22:06

EA kjører nå på med et aldri så lite markedsføringstriks. Hvis demoen blir lasted ned én million ganger vil samtlige få to bøker som man kan bruke i det ferdige spillet. 

morsomt, jeg er allerede med :p

Venny139
Venny139Innlegg: 7553
23.02.11 22:33
Jonasar: EA kjører nå på med et aldri så lite markedsføringstriks. Hvis demoen blir lasted ned én million ganger vil samtlige få to bøker som man kan bruke i det ferdige spillet.    morsomt, jeg er allerede med :p

Det gjalt vell bare for PC eller ?!

Jonasar
23.02.11 22:45

hvis 360/ps3 ikke trenger og kobles mot respektives EA-konto, så er det nok bare PC

Remor
23.02.11 22:47
Venny139: Det gjalt vell bare for PC eller ?!

Det gjelder for begge konsollene + PC. Jeg fikk spørsmål om jeg ville logge meg inn på min EA - Konto mens jeg spillte. 

joakim_afc
23.02.11 22:52

Samme brukeren som i DAO, så det er for PC+konsoller, ja

Jonasar
23.02.11 22:54

da tok jeg feil der, sorry guys :p

Venny139
Venny139Innlegg: 7553
23.02.11 22:57

Holder på med nedlastning av demoen nå , er snart ferdig , skal prøve det i morgen.

Smatti
SmattiInnlegg: 8343
24.02.11 03:21
Venny139: Holder på med nedlastning av demoen nå , er snart ferdig , skal prøve det i morgen.

Skuffa!

Trodde at det skulle være et OK rollespill, men jeg spilte da vitterlig en Hack`n slash som minnet om Lord of the Rings til PS2.

Dragon Age var ikke godt til konsoll, så jeg forventer ikke noe mer her.

rtobben
rtobbenInnlegg: 3
24.02.11 08:17
Remor: Jeg så egentlig ikke noen av de tingene du nevnte når jeg spillte demoen. "Hack & Slash" er kanskje ikke så vakkert, men dialogene funker, menylinjene ser jeg ikke noen feil med.  Folk burde bare ikke dømme spillet før de har spillt den skikkelige versjonen i hvertfall i noen timer.

Det jeg mener er at avviket og forandringene i forhold til det opprinnelige spillet (Adventure)er så store at det ikke lengre er snakk om en oppfølger men et "nytt" spill, (Hack'n Slash). Som sagt virket ikke dialog lyden på min PC, det skyldes sikkert en bugs i forhold til mitt oppsett, starten på demoversjonen foregår i et trist og kjedelig rødt ørkenlandskap, inventory meny og andre menyer er kjipe i forhold til "orginalen", f.eks potion flaske symbolene er latterlig forenklet og ser ikke mye ut som antikke og gamle som de etter min mening bør gjøre i denne type spill. Mener at denne type grafiske løsninger gjør seg bedre i et SciFi spill. Inntrykket er at de har valgt enkle og billige grafikkløsninger og at helhetsinntrykket derfor blir skuffende for meg, ihvertfall.

Hvis en ikke bør uttale seg negativt om spillet uten å ha spilt det i mange timer, burde vel det samme også gjelde for positive uttalelser? Vi snakker vel om et førsteinntrykk etter å ha prøvd en demoversjon her?

(Innlegget ble redigert 24.02.11 08:22)

Aebriol
AebriolInnlegg: 14684
24.02.11 11:17
rtobben: et jeg mener er at avviket og forandringene i forhold til det opprinnelige spillet (Adventure)er så store at det ikke lengre er snakk om en oppfølger men et "nytt" spill, (Hack'n Slash). Som sagt virket ikke dialog lyden på min PC, det skyldes sikkert en bugs i forhold til mitt oppsett, starten på demoversjonen foregår i et trist og kjedelig rødt ørkenlandskap, inventory meny og andre menyer er kjipe i forhold til "orginalen", f.eks potion flaske symbolene er latterlig forenklet og ser ikke mye ut som antikke og gamle som de etter min mening bør gjøre i denne type spill. Mener at denne type grafiske løsninger gjør seg bedre i et SciFi spill. Inntrykket er at de har valgt enkle og billige grafikkløsninger og at helhetsinntrykket derfor blir skuffende for meg, ihvertfall. Hvis en ikke bør uttale seg negativt om spillet uten å ha spilt det i mange timer, burde vel det samme også gjelde for positive uttalelser? Vi snakker vel om et førsteinntrykk etter å ha prøvd en demoversjon her?

Veldig enig i alt du skriver her. 

Har også opplevd tekniske problemer (dårlig lyd, crashet i fullscreen, vindusmodus fungerte ikke optimalt) i demoen. 

Og grafikken er alt annet enn imponerende slik jeg ser det. 

Gleder meg fortsatt til å spille det, men det spørs om det blir mange gjennomspillinger slik som det ble i origins.

trminator
trminatorInnlegg: 2964
25.02.11 18:27

Alfa og omega for om jeg kjøper dette eller ikke, er disse bittesmå loadingsene etter combat og midt i samtaler! Håper dette bare er noe man finner i demoen. 

Spillet var forsåvidt greit, men jeg spilte kun DA1 i fullstendig utzoomet kameravinkel, så dette blir en stor tilvenningssak for meg ^^

Klikk for å gå tilbake til toppen