Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dragon Age 2

NYTT TEMA
Narvi
NarviInnlegg: 1965
07.03.11 10:57

Release imorra (inatt håper jeg på, siden jeg har digital signature ed osv, geek som jeg er), noen andre som gleder seg? Kava meg gjennom det som var av Origins og Awakening(gode gud så buggy det er, måtte laste ned masse mods for å komme meg gjennom det på tilfredsstillende måte) + dlc's den siste uka i håp om at jeg kan få overføre mitt...err, Origins univers til DA2. Såh! Jeg innrømmer det, jeg er gira.

Er klar over at det er mange som har mista gnisten pga demo'en, kan ikke si jeg er en av dem gitt. Velger å tro at alt som var av hakking og teknisk bullshit forsvinner som dugg for solen...hvorfor? Fordi det er Bioware, og in bioware we fucking trust. Seriøst, når lagde de sist et dårlig spill?

Spesielt warriors så mer interessante ut(utifra demoen), sverd og skjold virka mer dynamisk enn i Origins og tohånds virka MYE fetere(raskere svings, herlig). Eneste jeg personlig ikke her helt solgt på er nye darkspawn utseendet, men så er det vel også mindre fokus på dem i DA2, så jeg svelger den kamelen for nå! Våpen, rustninger og animasjoner virka generelt delish...også den fine fine "hide helmet" knappen i interface da

Butters
ButtersInnlegg: 17901
07.03.11 14:11

Har ikke spilt gjennom Origin. Spilte bare ca 15 min. Men hva slags bugs hadde spillet som var så alvorlige at du måtte ha mods for å komme deg gjennom?
Ble ikke bugs fikset i patcher slik at man ikke trengte noe mods?

Du har sikkert rett, grunnen til at jeg spør er at jeg enda vurderer å gå gjennom Origin, så gå løs på 2'ern.
Så da kan dfet være greit å kjenne til de verste bugsene før jeg går løs på 1ern.

Butters
07.03.11 14:14
Narvi: Velger å tro at alt som var av hakking og teknisk bullshit forsvinner som dugg for solen...hvorfor? Fordi det er Bioware, og in bioware we fucking trust. Seriøst, når lagde de sist et dårlig spill?

Har aldri spilt et dårlig BW spill nei. Men om det er PS3 hacking du snakker om er det svært lite BW kan gjøre ettersom hackerne kan signere egen kode på PS3 som PS3 vil tolke som offisielt sonygodkjent kode. Dermed er det lett for programere å lage små program for å jukse.

WARP10CK
WARP10CKInnlegg: 545
07.03.11 14:25
Narvi: Fordi det er Bioware, og in bioware we fucking trust. Seriøst, når lagde de sist et dårlig spill?

Hadde vært enig hadde det ikke vært for att jeg hadde en dårlig erfaring med dragon age (det første) jeg spilte ps3 versjonen og det hadde en del problemer.

Hadde ikke så god pc da det ble sluppet men etter att jeg bygde meg en ny pc, fikk jeg se hvor bra pc versjonen var og hvor elendig konsoll versjonen var.

Men når det gjelder Dragon Age 2 så virker det (etter å ha spilt demoen) veldig konsollaktig på pc også.

Og dette er første gang jeg har kritisert Bioware

(Innlegget ble redigert 07.03.11 14:25)

Narvi
07.03.11 14:26

Origins selv er ganske så plettfritt nå, det er expansionen, Awakening, jeg mente med hensyn til mods osv. Den er bugged to fuck, selv etter to patcher. ...ok, jeg overdriver, men den krasjer med massevis av dlc-sakene som kom ut samtidig som Origins, pluss en hel del andre plagsomme småting.

Hakking som i at demoen hakket da jeg spillte den på pc, og ikke mens jeg sloss heller(da man forventer at fps'en) skal være på sitt laveste, men heller under dialog og slikt.

Vil uansett på det sterkeste anbefale at du tar deg tida til å hakke deg vei gjennom Origins(dual wield warrior er skrekkelig mye morro bl.a.)...tar noen dager da, overraskende langt spill hvis du skal fullføre alt av sidequests o.l.

Narvi
07.03.11 14:34
WARP10CK: Men når det gjelder Dragon Age 2 så virker det (etter å ha spilt demoen) veldig konsollaktig på pc også.

Fikk litt det inntrykket jeg også, men demoen var skrekkelig begrensa og likevel så pløyde jeg gjennom den fire ganger :P

De nye skill trærne ser mye mye bedre ut enn rælet fra Origins også, der du ble tvunget til å putte poeng i ting du aldri brukte. Men det jeg likte best var at "pathinga" til karaktere du styrer vs fiendene var mye bedre. Var grusomt i Origins, du beordra krigeren din til å løpe mot en darkspawn for å hugge ham ned og hva skjer? Darkspawnet lunter forbi på vei mot healeren/bueskytteren mens krigeren din står der og lader opp til en sving som treffer...ingenting. Hvis prisen jeg må betale for det er et litt mer konsollaktig interface...så kan jeg leve med det!

Butters
07.03.11 14:38
Narvi: Vil uansett på det sterkeste anbefale at du tar deg tida til å hakke deg vei gjennom Origins(dual wield warrior er skrekkelig mye morro bl.a.)...

Nja, blir nok Mage på meg :)

monrapias
monrapiasInnlegg: 6263
07.03.11 17:03

Gleder meg =D
Men ser enda mer frem til Mass Effect 3!!!!!!*fap*

Seff har jeg forhåndsbestilt dragon age 2, så blir bra det.

(Innlegget ble redigert 07.03.11 17:07)

monrapias
07.03.11 19:00

http://img651.imageshack.us/i/jellyu.png/   r u jelly?

Sephirion
SephirionInnlegg: 544
07.03.11 19:09
monrapias: http://img651.imageshack.us/i/jellyu.png/   r u jelly?

Om du gir en god grunn hvorfor man skulle være det så kan jeg svare på det, om mitt ligger i postkassen imorgen eller onsdag spiller liten rolle siden noen vil rushe gjennom spillet og andre vil utforske hver krok, kiste, sidequest og område og dialog ( slik som jeg holder på med på min rerun nr 4 av Mass Effect 2, har passert 40timers spilletid og har enda ikke gjort mer enn halve crewet lojal+ enda ikke rekrutert the justicar og assasin, så er vel egentlig ikke halveis enda) så om du fikk ditt i dag, grattis men tviler noen under muligens pubertal stadiet faktisk blir misunnelig på en slik triviel sak, men hygelig for deg og kos deg og gi litt feedback om eventuelle bugs, dx problemer og slike ting som allmenheten kan ha nytte av^^

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2509
07.03.11 19:46
Narvi: Release imorra

Nordisk release på Dragon Age II er torsdag 10/3.

samni
samniInnlegg: 1181
07.03.11 20:03

har 1'eren. Det var ubruklig og kand\skje det spillet jeg angrer mest på at jeg kjøpte til Ps3. Prøvde demoen til 2'eren og det var akuratt det samme gørret.

Remor
RemorInnlegg: 11393
07.03.11 20:07
monrapias: Men ser enda mer frem til Mass Effect 3!!!!!!*fap*  

Enig. Mass Effect 3!!!!*fap* blir årets høydepunkt! :P

(Innlegget ble redigert 07.03.11 20:07)

samni
samniInnlegg: 1181
07.03.11 20:16

Skyrim ser ok ut, men Lotr war in the north ser jeg nest mest frem til:P

Ser seff mest frem til Fifa 12

Narvi
08.03.11 07:09
SpillRune: Nordisk release på Dragon Age II er torsdag 10/3.

Du har dessverre helt rett, måtte Fanden hente EA lukt til HELVETE. Får ikke aktivert min ferdig nedlasta og installerte kopi før torsdag klokken 00.01. Svinepelser!

dauw
dauwInnlegg: 400
08.03.11 12:38

Gleder meg veldig til å spille DA2 nå. Demoen ser jo annerledes ut, og jeg ble litt skuffet over mage i starten, men så prøvde jeg rogue og likte det veldig godt. Blir spennende å se hvor bra kampsystemet egentlig er.

Jeg får prøve å dra meg gjennom resten av Awakening før torsdag. Dragon Age: Origins er en av de beste spillopplevelsene jeg har hatt, men Awakening ble i overkant buggy og synes ikke at det klarte å holde på den episke atmosfæren som DA:O hadde.

Å spille noen av DA-spillene på konsoll kunne ikke falle meg inn, det ser fryktelig irriterende og kronglete ut.

(Innlegget ble redigert 08.03.11 12:39)

Narvi
08.03.11 16:47

Enig i bugs ja! Som sagt, måtte finne meg mods for å gjøre Awakening levelig. Dragonagenexus har flere fine som fikser "gamebreakers".

monrapias
10.03.11 02:00

En av de første fra origin man møter er sandal og "faren" :D

WolfParade
WolfParadeInnlegg: 3256
12.03.11 02:14

ALT for mange fiender på en gang i dette spillet. Frustrerende, lite artig.

BalderGalland
BalderGallandInnlegg: 608
12.03.11 10:03

Jeg savner evil og good alignment i spillet

Warlord_XVII
Warlord_XVIIInnlegg: 1131
12.03.11 16:47

Ferdig med første gjennomspilling på hard. Her er litt av inntrykket jeg sitter igjen med.

+ God story og noen interessante oppdrag.

+ Kampsystemet flyter bedre enn forgjengeren.

+ Stemmeskuespillet. Særlig Varric, Merrill og Arishok.

- Resirkulerte omgivelser. Akkurat som i Mass Effect 1.

- Mye "filler combat". Fiender dukker opp fra ingensteds og i stort antall.

- En del kjedelige oppdrag.

- Dialoghjulet. Jeg foretrekker å vite nøyaktig hva jeg skal si, fremfor dette nye systemet.

- Jeg saver isometrisk kameravinkel. Det burde vært mulig å zoome lenger ut, eller ha et detach-kamera.

- Du kan ikke utstyre kompaniet ditt med rustninger. Bare våpen(minus Varric), skjold, belter og ringer.

- Jeg synes det gamle skill-treet var bedre.

Det fleste minusene er egentlig bare småplukk. Jeg likte spillet ganske godt i sin helhet, og ville nok gitt det 8/10. Tok meg ca. 14 1/2 time og komme gjennom(jeg gjorde riktignok ikke alle oppdragene).

(Innlegget ble redigert 12.03.11 16:47)

Smatti
SmattiInnlegg: 8343
12.03.11 19:21
Warlord_XVII: Ferdig med første gjennomspilling på hard. Her er litt av inntrykket jeg sitter igjen med.

Jeg sitter godt og stødig på nærmeste gjerde, så jeg lurer på om de har tatt enda større steg bort fra det vi kjenner som rpg? Likte f.eks Mass Effect 2, men er usikker på om jeg spilte en rpg med actionelementer eller et actionspill med rpg-elementer.

Jeg gjetter at du spilte/spiller på pc, så jeg spør om følgende også: Har DA2 et generelt oppsett som kanskje kan passe konsollene bedre enn DA gjorde? DA på konsoll var en liten katastrofe etter min mening, men så lenge jeg ikke har noen spill-pc pr nå så må jeg ta til takke med mulighetene som byr seg på 360 og/eller PS3.

Ble virkelig ikke overbevist av demoen, men sier sjelden nei takk til en god historie og godt gameplay.

Warlord_XVII
12.03.11 21:09
Smatti: Jeg sitter godt og stødig på nærmeste gjerde, så jeg lurer på om de har tatt enda større steg bort fra det vi kjenner som rpg? Likte f.eks Mass Effect 2, men er usikker på om jeg spilte en rpg med actionelementer eller et actionspill med rpg-elementer.
Jeg gjetter at du spilte/spiller på pc, så jeg spør om følgende også: Har DA2 et generelt oppsett som kanskje kan passe konsollene bedre enn DA gjorde? DA på konsoll var en liten katastrofe etter min mening, men så lenge jeg ikke har noen spill-pc pr nå så må jeg ta til takke med mulighetene som byr seg på 360 og/eller PS3.
Ble virkelig ikke overbevist av demoen, men sier sjelden nei takk til en god historie og godt gameplay.

Det har endret seg litt fra det tradisjonelle rollespillet(BG, NWN, DA:O) på noen områder. Skills er fullstendig fjernet fra spillet, bare attributes og abilities gjenstår. Crafting kan du ikke lenger gjøre selv, men du kan oppsøke håndtverkere som kan gjøre det for deg. Isometrisk kameravinkel er ikke lenger mulig, bare tredjepersonsvinkel med begrenset zoom.

Kampsystemet er mer strømlinjeformet. Du kan velge mellom manuell(button mashing) eller auto-attack(visstnok ikke på konsoll enda). Det ble litt for mye "filler combat" etter min mening, og jeg ble fort lei av å slakte ned endeløse horder av demoner, røvere og darkspawn.

Jeg spiller på pc, og har ikke prøvd på konsoll enda. Jeg synes menyene virker bedre tilpasset en spillkonsoll, og jeg tror som spillet i seg selv vil virke bedre på spillkonsoller enn det forgjengeren gjorde.

Demoen gir et ganske dårlig inntrykk av spillet. Jeg hadde nesten bestemt meg for å hate spillet etter jeg var ferdig med den, men jeg ga den en sjanse og ble positivt overrasket.

Jeg vil absolutt anbefale kjøp, men jeg kan dessverre ikke si det lever helt opp til "Bioware-standaren" .

Smatti
12.03.11 21:38
Warlord_XVII: Jeg vil absolutt anbefale kjøp, men jeg kan dessverre ikke si det lever helt opp til "Bioware-standaren" .

Takk for godt og utfyllende svar!

Jeg får vel hoppe i det, men jeg venter antagelig den måneden det tar å få det billig :)

Warlord_XVII
12.03.11 22:05
Smatti: Takk for godt og utfyllende svar!
Jeg får vel hoppe i det, men jeg venter antagelig den måneden det tar å få det billig :)

Kan jo alltids vente på "Ultimate edition" som sikkert dukker opp om ett års tid. Sikkert mye billigere, og med all DLC inkludert.

Smatti
12.03.11 22:36
Warlord_XVII: Kan jo alltids vente på "Ultimate edition" som sikkert dukker opp om ett års tid. Sikkert mye billigere, og med all DLC inkludert.

Det kunne jeg gjort, men jeg tviler på at tålmodigheten varer så lenge :)

magnifier
magnifierInnlegg: 1076
13.03.11 01:12

Hva faen er dette for et spill. Fuckings "Hack n' Slash med pause" trykker på 1-2-3 så er fienden død. Drittdårlig.

monrapias
13.03.11 10:55

magnifer.  slutt å spill på easy/casual

Butters
13.03.11 11:57

Slenger meg inn her i stedet for å lage en ny tråd selv om dette er et spørsmål om 1'ern.

Kjøpte Origin Ultimte edition på Steam i går, inneholder Awakening og all DLC's. Men jeg må logge inn på EA social network kontoen min for å få bruke DLC'ene.

Husker ikke passordet og har sittet å ventet i evigheter nå på email med password reset, noen som vet hvor lang tid det tar før denne kommer? Det skal jo være en automatisk sak.

Og en annen ting, kan jeg starte på spillet nå og aktivere DLC'ene når jeg får mailen for password reset? eller må jeg starte et nytt game for å få godsakene fra DLC'ene (armor, sidequestene osv)?

TheInvincibles
TheInvinciblesInnlegg: 1004
13.03.11 14:20

Har nå fått rundt en og en halv time med gaming på dette spillet, og er inne i den første byen på K. Elsker slåss-systemet, men synes til tider snakkingen blir litt langtekkelig. Får se hva jeg synes om det når jeg kommer mer inn i det. Hvilken class er de foskjellige? Jeg er Rouge!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg