Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"Super Wii" på E3 i år!

NYTT TEMA
SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2509
14.04.11 22:24

IGN, Kotaku og Gameinformer rapporterer at Nintendo kommer til å vise fram sin neste hjemmekonsoll på E3 i år. En offisiell annonsering ventes allerede denne måneden.

IGN:
Our sources have said the the console is significantly more powerful than the PlayStation 3 and Xbox 360, and that Nintendo's intent is to recapture the hardcore market.

Multiple sources have confirmed to Game Informer that Nintendo will reveal a new console between now and E3 2011 in June.

Game Informer's sources say the console is capable of running games at "HD resolutions," though it is unclear whether not it will be as powerful as Xbox 360 and PlayStation 3. Our sources have said the console's power will be greater than or equal to the PlayStation 3. Nintendo is reportedly showing the console to publishers to garner interest for a late 2012 launch.

Sources tell IGN that Nintendo will release a pre-announcement this month with a full reveal expected at E3. Sources say the console will be backwards compatible with current Wii software.

Lenker: IGN - Kotaku - Gameinformer

SpillRune
14.04.11 23:16

Hvis man bare går utifra at ryktene stemmer - så er jeg veldig glad for at konsollen er bakoverkompatibel med Wii, forhåpentligvis betyr det at den også kan spille GameCube-spill - og at alt vises i HD. Det betyr også at kontrollsystemet Remote+Nunchuk videreføres - enten via systemkompatibilitet eller som hovedkontrollmetode (ville vært veldig rart om Nintendo gikk bort fra dette), men jeg blir ikke overrasket om en trådløs "Classic Pro 2" er inkludert i esken sammen med Remote og Nunchuk denne gangen for å sikre at alle typer gamere inkluderes fra dag 1.

Jesperbro
JesperbroInnlegg: 13385
14.04.11 23:21

Dette er spennende. Lurer hva Nintendo har kommet frem til denne gangen.

melbye82
melbye82Innlegg: 3878
14.04.11 23:38

Det jeg vil ha mest er en harddisk som har mer enn nok plass. Wii har gått glipp av alt for mange nedlastbare spill på grunn av den patetiske plassen. Hadde også vært greit å ha en konto slik som PSN. Om den er SD, HD eller 3D bryr jeg meg ikke om

SpillRune
14.04.11 23:46

Ja, det er garantert noe overraskende og annerledes innvolvert, selv om det nok er snakk om mer en evolusjon enn en revolusjon denne gangen.. det er jo tross alt slik Nintendo alltid har operert:

NES (revolusjon) -> Super NES (evolusjon)
Nintendo 64 (revolusjon) -> GameCube (evolusjon)
Wii (revolusjon) -> ??? (evolusjon)

Tror Nintendo kommer til å gjøre MER enn forventet både på online og lagringsplass denne gangen. De pøste på med funksjoner langt over det forventede på 3DS, og hvis de er seriøse på å vinne tilbake hardcore-markedet, så er det nok akkurat det som skjer på neste hjemmekonsollen også.

Rizer
RizerInnlegg: 2182
14.04.11 23:54

spennende!

sier ikke nei takk til et nytt dystert/mørkt zelda med ordentlig grafikk! håper virkelig at de ikke går for tegneserie looken på denne konsolen.

SpillRune
15.04.11 00:04

Seriøst? Dette ser ikke lekkert ut?

(Innlegget ble redigert 15.04.11 00:07)

Jesperbro
JesperbroInnlegg: 13385
15.04.11 00:10
SpillRune: Seriøst? Dette ser ikke lekkert ut?

Syntes såpass realistisk gameplay hadde fortjent en litt mer dyster setting, slik som i Twilight Princess.

SpillRune
15.04.11 00:35

(Innlegget ble redigert 15.04.11 00:38)

SpillRune
15.04.11 00:46

Men hvordan disc-format tror dere Nintendo går for denne gangen da? Jeg tror nok det er garantert at det vil bli et fysisk format - det er for tidlig å satse på kun download. Blu-ray? DVD? Noe proprietært for å hindre piratkopiering?

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13683
15.04.11 01:01
Rizer: håper virkelig at de ikke går for tegneserie looken på denne konsolen.

Jeg håper heller motsatt. At de går tilbake til grafikken fra Wind Waker.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13683
15.04.11 01:23

En flott artikkel fra Kotaku der de ramser opp forbedringer de ønsker å se: http://kotaku.com/#!5792197/the-blindingly-obvious-improvements-we-want-in-wii-2

SpillRune
15.04.11 01:31

Mer info fra CVG:
http://www.computerandvideogames.com/298241/news/wii-2-has-all-new-hd-controller-out-2012-sources/ 

Nintendo's Wii successor is set to utilise an entirely new controller and will be more powerful than Xbox 360 and PlayStation 3, well-placed international industry sources have told CVG.

CVG sources understand Nintendo plans to officially unveil the console, which will feature full HD visuals and graphical capabilities beyond Sony and Microsoft's current hardware, at E3 this June. 

Leading games publishers have already been briefed on the new console, we understand, and launch titles from third-party developers are in the works right now.

What's most exciting about the Wii successor however is its all-new controller, which industry sources have indicated is not simply an upgraded Wii Remote, and will even feature a built-in HD screen. 

Our sources did not specify whether or not the controller displays will feature any other functionality, such as that of the DS's touch screen, but it's easy to imagine the sort of innovation an extra screen could bring to Wii 2 games.

"Nintendo's plans sound unreal," one source said. "Publishers are already planning launch titles and it's all very exciting. 

melbye82
melbye82Innlegg: 3878
15.04.11 01:43
SpillRune: Men hvordan disc-format tror dere Nintendo går for denne gangen da? Jeg tror nok det er garantert at det vil bli et fysisk format - det er for tidlig å satse på kun download. Blu-ray? DVD? Noe proprietært for å hindre piratkopiering?

Nintendo bruker jo alltid noe proprietært så jeg regner med at de gjør det noe slikt denne gangen også. Men jeg regner med at de vil ha større plass enn DVD

SpillRune
15.04.11 01:51

Virker tatt fra løse lufta, men skitt au, et rykte er et rykte.

Venny139
Venny139Innlegg: 7553
15.04.11 08:43
SpillRune: Virker tatt fra løse lufta, men skitt au, et rykte er et rykte.

Fansy.

Litt OT , men hva skjer med all denne byttinga av profilbilder ?!
Kjenner deg ikke igjen.

Venny139
15.04.11 09:29
Bruker: Seriøst? Dette ser ikke lekkert ut?

Ja det ser lekkert ut , men jeg er enig med Rizer og Jesperbro. Jeg mener at akkuratt denne utgivelsen var feil å lage i toongrafikk. Jeg synes det burde fått litt dystert Twilight Princess preg siden det var lovet mer realisme. Realistiske bevegelser med kontollen var jo en selvfølge men jeg synes at grafikken burde slått følge. Ønsker ikke akkuratt en slutt på toongrafikken , men akkurat tidspunktet å ha det på var feil etter min mening. Håper ikke det blir så lenge i mellom før det kommer enda et Zelda med den ønskede grafikken.

(Innlegget ble redigert 15.04.11 09:30)

Akira
AkiraInnlegg: 2227
15.04.11 09:46

Jeg blir overrasket om konsollen ikke tar i bruk blu-ray med tanke på at formatet er så godt etablert idag. Ellers er skal jeg si at det nye Zelda ser unektelig lekkert ut, men jeg drømmer fortsatt om et Zelda med grafikk i nye Cryengine/Unreal tech demo klasse :)

Kero79
Kero79Innlegg: 4141
15.04.11 10:03

Jeg blir virkelig ikke overasket om Nintendo dropper blueray spilleren, om de har med det må de betale royaltis pr konsoll pga patent og dette er imot Nintendos måte å gjøre ting på.

Jeg blir heller ikke overasket om Nintendo går tilbake til de gode gammle spillkassetne, disse blei droppet etter N64 pga begrenset kapasitet. Men nå tror jeg tiden er moden igjen, se hvor mye lagring man kan få på et mini sd kort og om man bare øker størrelsen så får man plass til virkelig store spill. Fordelen med dette er så og si null lastetid vanskeligere å piratkopiere spill, bakdelen er prisen pluss barnslighetsfaktor.

(Innlegget ble redigert 15.04.11 10:08)

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 17380
15.04.11 10:11
Kero79: bakdelen er prisen

Og alt handler om penger, så blir nok ikke noe kasseter.

oddsern
oddsernInnlegg: 3233
15.04.11 14:39
Venny139: Ja det ser lekkert ut ,

Mulig jeg misforsto, men mente han ikke at det så dårlig ut? For det syns ihvertfall jeg?

Venny139
15.04.11 17:27
oddsern: Mulig jeg misforsto

Et problem med siteringen ville ikke la meg sitere hele innlegget , men samma.

Ja du missforsto nok. SpillRune synes nok at dette ser lekkert ut. Noe som jeg også synes. Klart jeg kan innrømme at jeg ble litt skuffet , men det ser ikke dårlig ut. Det var bare at det "gale" grafikkvalget ikke tilfredstilte forventningene mine.

Jonasar
JonasarInnlegg: 26969
15.04.11 17:37
SpillRune: Eller

er det fraps jeg ser i venstre hjørne?

SpillRune
15.04.11 19:30
Jonasar: er det fraps jeg ser i venstre hjørne?

Det er fra Dolphin, emulator som kjører GameCube- og Wii-spill i HD.

Jonasar
JonasarInnlegg: 26969
15.04.11 21:25
SpillRune: Det er fra Dolphin, emulator som kjører GameCube- og Wii-spill i HD.

da er jeg med, takk for svar :)

ligna sykt mye da :p

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 15105
16.04.11 03:20

Spennande! Wii har eigentleg vore ein gedigen skuffelse dei ssiste åra, utanom dei fantastiske Super Mario Galaxy-spela. Då eg skaffa meg Xbox360 i fjor sommar, opplevde eg ei slags nyoppvåkning i spelverda, i forhold til alle mogelegheitene som finst. Nintendo har vore veldig dårlege på å utnytje dette, tykkjer eg. Om dei no gir ut ein konsoll som det er fristande for tredjepartsutviklarar å gi ut noko anna enn venstrehandsarbeid for, samt at dei forbetrar onlinedelen noko enormt, så kan dette bli bra. Eg er positivt spent.

SpillRune
16.04.11 08:29

Ryktene fortsetter å strømme inn:

-Skjermen på kontrolleren ryktes å være en 6" touch-skjerm
-Kontrolleren skal ha dual analog, skulderknapper, triggere, d-pad, kamera og kan fungere som en Wii sensorbar.
-Det er mulig å streame spill fra konsollen til kontrolleren - som en mini-TV (spill selv om TV'en er opptatt av andre)
-Første- og tredjepartsspill skal bli vist fram på E3. Usikkert om de er spillbare.
-Kodenavnet for konsollen er "Project Café" (fra samme kilde som avslørte NGP-spesifikasjonene). Spesifikasjoner nevnt er 3-kjerners IBM PowerPC arkitektur med ATI CPU i R700-familien, shader 4.1 og minimum 512MB RAM. Arkitekturen skal visstnok gjøre portering fra Xbox 360 veldig enkelt, i tillegg til bakoverkompatibilitet med både Wii og GameCube.
-En stor ny overraskelse om spillkonsollen skal avsløres på E3

SpillRune
16.04.11 08:38

Det er også utviklere som hevder at motionkontroll fortsatt er et fokus, og at følsomheten er "bedre enn Move". Slik det virker nå vil isåfall spillkonsollen selges med 2 sett kontrollere; tradisjonell kontroller med skjerm + motion-kontroller ved siden av. 

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 15105
16.04.11 08:58
SpillRune: Slik det virker nå vil isåfall spillkonsollen selges med 2 sett kontrollere; tradisjonell kontroller med skjerm + motion-kontroller ved siden av.

Positivt, i så fall. Eg trur det vil føre til langt mindre gimmick-spel, slik me har sett altfor mykje av til Wii. Viss dei som verkeleg har gode idear om kva dei vil bruke motion sensing te, kan ta seg av den delen, så kan alle dei andre lage spel der me slepp å riste på kontrollen for kvar minste ting.

SpillRune
16.04.11 09:36
happydeathsuite: Eg trur det vil føre til langt mindre gimmick-spel, slik me har sett altfor mykje av til Wii. Viss dei som verkeleg har gode idear om kva dei vil bruke motion sensing te, kan ta seg av den delen, så kan alle dei andre lage spel der me slepp å riste på kontrollen for kvar minste ting.

Ganske uenig her. Hovedgrunnen til "gimmick"-spillene til Wii er ikke selve motionkontrollerene, men heller mangelen på hestekrefter under panseret. Hvis Wii hadde vært en HD-kapabel konsoll og hadde fått versjoner av Call of Duty og FIFA som matchet Xbox 360 og PS3 grafikkmessig ville vi sett langt flere "hard core" spill med motionkontroll. FPS er fantastisk med Remote+Nunchuk-kontroll, det samme er fotballspill (særlig PES, EA har ikke helt fått det til med FIFA) og de tre siste årene med Tiger Woods PGA Tour har alle vært best på Wii. Så "problemet" har nok i større grad vært at utviklerne har vært nødt til å tenke alternative sjangere da de store AAA grafikkmonsterspillene ikke var mulige med de teknologiske begrensningene til konsollen.

Jeg håper VIRKELIG at Wii-motion fortsetter neste generasjon også, jeg er jo en stor fan av det Nintendo har fått til med Wii og hadde blitt veldig skuffet om det plutselig forsvant til fordel for kjedelig gammeldags analogspakekontroll - selv om jeg også ser store muligheter med en touchskjerm på kontrolleren for menyvalg og "on-the-fly" spilljusteringer. I teorien kan man jo her lage en spillkonsoll hvor man aldri ser et eneste menyvalg, et eneste ikon eller tekstvalg på TV-skjermen, der alt dette gjøres via skjermen på kontrolleren, og det synes jeg høres veldig interessant ut.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg