Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sony pressekonferanse om psn problemene

NYTT TEMA
WARP10CK
WARP10CKInnlegg: 545
01.05.11 23:48

http://www.youtube.com/watch?v=Xa1cpzSg-9M&lc=0nU8o4pelbPzW9IYVKIBwoGOFgPelDpZe-forHUk0CM&feature=inbox

Dette er første del som er sony som forklarer mens de andre delene er spørsmål fra resten av pressen.

Veldig skuffende de svarer egentlig ikke på noe

(Innlegget ble redigert 01.05.11 23:49)

banglak
banglakInnlegg: 7615
02.05.11 00:19

svaret er Xbox =)

litt sånn fra spøk til alvor: jeg skjønner at det må være surt for dere PS-ere, men det er da ikke slik at dere betaler for tjenesten, så hvert sekund dere er online må jo bare være en ren bonus.. når det gjelder privat info på avveie, blir det en helt annen diskusjon.

bigboss420
bigboss420Innlegg: 3064
02.05.11 00:35

Du kunne vel bare postet dette på ps3 error tråden...

Boas_Slange
Boas_SlangeInnlegg: 3056
02.05.11 00:37
bigboss420: Du kunne vel bare postet dette på ps3 error tråden...

Ja, det er uansett noe av det mest uintelligente posten jeg har lest...

Det er gratis å tenke og banglak..

Arsenalfan1
Arsenalfan1Innlegg: 1322
02.05.11 01:10
banglak: men det er da ikke slik at dere betaler for tjenesten, så hvert sekund dere er online må jo bare være en ren bonus

Ikke drit deg ut a. Det at PS3 har gratis tilgang til online delen er jo ikke en "bonus". Det er jo noe av det Sony har valgt å gjøre for å gjøre Ps3 mer lukrativt for de som skal bestemme seg for hvilken konsoll de skal kjøpe.

Når Sony til og med lager spill som BARE er tilgjengelig Online er det jo selfølgelig ikke en "bonus".

bigboss420
bigboss420Innlegg: 3064
02.05.11 02:20
Arsenalfan1: Det at PS3 har gratis tilgang til online delen er jo ikke en "bonus". Det er jo noe av det Sony har valgt å gjøre for å gjøre Ps3 mer lukrativt for de som skal bestemme seg for hvilken konsoll de skal kjøpe. Når Sony til og med lager spill som BARE er tilgjengelig Online er det jo selfølgelig ikke en "bonus".

Enig, online delen er ikke bonus, selv om den er gratis. Selv så er jeg psn+ kunde, jeg betaler til og med, så vil nok ikke forvente at de skal få hacket seg inn på psn og finne ut hva kort infoen min.

Heldigvis så gir sony oss psn plussk under 30 dager tillegg, taper da ingen dager på den måten :D

banglak
02.05.11 16:56
Boas_Slange: Ja, det er uansett noe av det mest uintelligente posten jeg har lest... Det er gratis å tenke og banglak..

og/å..

dere får det dere betaler for og dere betaler vel ikke for PSN? alle oppegående mennesker skjønner at man må betale for kvalitet.

Boas_Slange
Boas_SlangeInnlegg: 3056
02.05.11 17:02

Tok du meg på skrivefeil... he he he he!

Da har du liksom nådd bunn for hva debatt angår. Gratulerer, du bekreftet det jeg skrev.

Vi betaler vei avgift, bompenger.. Kvalitets gater har vi neppe.

Kos deg med Xbox'en din du:-)

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13682
02.05.11 18:16
banglak: og/å..

Han har da helt rett og/å der.

Smatti
SmattiInnlegg: 8343
02.05.11 18:49
Gringorilla: Han har da helt rett og/å der.

Dette tenkte jeg også over. Jeg skal utbrodere i neste post.

Smatti
02.05.11 18:50
banglak: og/å..

EPIC fail.

Edit: dagens desidert barnsligste.

(Innlegget ble redigert 02.05.11 18:50)

banglak
02.05.11 18:59
Gringorilla: Han har da helt rett og/å der.

joda, han traff faktisk med "å", men hvor(for) kom "og" inn i bildet? språkføringen hans er visst like nede som PSN..

Boxere betaler for onlinetjenesten og Live er aldri nede med mindre det er snakk om updates. det skjer så og si aldri. vi betaler for en stabil og upåklagelig tjeneste. 

det er rett og slett litt frekt å klage og syte over noe man ikke betaler en dritt for. og når man ikke betaler en dritt, ja, da får man gjerne dritt.

lassvold
lassvoldInnlegg: 3569
02.05.11 19:03
banglak: Boxere betaler for onlinetjenesten og Live er aldri nede med mindre det er snakk om updates. det skjer så og si aldri. vi betaler for en stabil og upåklagelig tjeneste.
Gringorilla
02.05.11 19:05
banglak: men hvor(for) kom "og" inn i bildet?

Si det som "også" i stedet, så skjønner du.

Gringorilla
02.05.11 19:11
banglak: Boxere betaler for onlinetjenesten og Live er aldri nede med mindre det er snakk om updates.

Som jeg sa i en annen tråd for ikke lenge siden, så har PSN vært nede 5-6 ganger, hvorav 3 av de gangene har vært i år, og 2 av disse har vært på grunn av hackere. Denne siste gangen er den ENESTE gangen det har vært nede mer enn rundt 12 timer.

Og forøvrig, i omtrent samtlige artikler jeg har lest om denne nedetiden (som er maaaange), så er det flere personer som sier at Live var nede i nesten en måned for noen år siden. Jeg har ingen personlig kjennskap til akkurat dette, men jeg tviler på samtlige av disse kommer med samme skrøna på mange forskjellige nettsteder.

Edit: Så nå at Lassvold tydeligvis linket til hendelsen.

Selv om jeg hater når folk sier slike ting som jeg nå skal si, så gjør jeg det likevel. Nå håper jeg du slutter å poste før du driter deg enda mer ut.

(Innlegget ble redigert 02.05.11 19:14)

Smatti
02.05.11 19:16
banglak: Boxere betaler for onlinetjenesten og Live er aldri nede med mindre det er snakk om updates. det skjer så og si aldri. vi betaler for en stabil og upåklagelig tjeneste. det er rett og slett litt frekt å klage og syte over noe man ikke betaler en dritt for. og når man ikke betaler en dritt, ja, da får man gjerne dritt.

Nå er jeg koblet til PSN og Live (betalende), og jeg får vel ikke noe særlig mer ut av Live enn jeg får av PSN. Jeg betaler kun for Live for å få spille sammen med andre, så for meg blir det veldig hipp som happ. Det eneste det ender med er at jeg kjøper spill på den konsollen som venner handler spillet til.

PSN er nede en periode - who gives a flying fuck?

Justice 96
Justice 96Innlegg: 40130
02.05.11 19:34

"PSN er nede en periode - who gives a flying fuck?"

Not me! Har faktisk vært ganske oppfriskende da jeg har blitt "tvunget" til å spille spill jeg antagelig aldri hadde fått tid til ellers. Ja til mer nedtid på PSN!

banglak
03.05.11 00:34
Gringorilla: så er det flere personer som sier at Live var nede i nesten en måned for noen år siden

nei, er det sant? for mange år siden brukte de dampmotorer i biler. guess what, tiden og utviklingen går gjerne fremover. PSN er litt sånn sidrumpa og bakstrebersk, og klarer tydeligvis ikke å følge den teknologiske utviklingen. jeg er ingen stor fan av hacking, men noen ville "make a point" og statuere et eksempel,og lyktes særdeles godt med det. heldigvis finnes det mer kompetente folk i Xbox og MSN. dette vil aldri skje med Live.

(Innlegget ble redigert 03.05.11 00:39)

Gringorilla
03.05.11 01:01
banglak: for mange år siden brukte de dampmotorer i biler. guess what, tiden og utviklingen går gjerne fremover.

Å herregud så tåpelig du er. Og at du ikke innser selv hvor stor fanboy du er, og for noen meningsløse argumenter du kommer med, skjønner jeg bare ikke.

Jonasar
JonasarInnlegg: 26969
03.05.11 01:24
banglak: men det er da ikke slik at dere betaler for tjenesten

noen har playstation plus..

forstår fustrasjonen her, håper alt ordner seg for PS folket...

noen som har hørt noe om kredittkort saken forresten?

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
03.05.11 03:39

OMG dette er helt sykt

Sony melder nå at de har funnet spor at ANNET angrep denne gang på serverne til Sony online utenom det andre som var  på playstation network
dette kom fram når etterforskningen på det første begynte
Saken kan dermed være enda større enn man trodde

Og bankort opplysninger kan være stjålet

Dette angrepet skal ha skjedd mellom 16 og 17 April 2011

Personsopplysninger helt tilbake til 2007 skal være på aveie

Det Skremmede her er at dette andre angrepet som er oppdaget har virkelig kredittkortopplysninger

12.700 brukere utenfor usa og spesielt 10.700 kortopplysninger fra kunder i blant annet østerike,tyskland,nederland og spania kan ha kommet på aveie

Hackerne har fått adgang til bankonto numret , navnet på kontoen , navnet på personen og postnumret

sikkerhetskoden på kortene skal heller ikke denne gang være på aveie

Melder spanske storavisen Elmundo.es
http://www.elmundo.es/elmundo/2011/05/03/navegante/1304383366.html

(Innlegget ble redigert 03.05.11 03:42)

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
03.05.11 03:45

Mer om Angrepet nr.2 på Sony Online serverne:

Sony melder at noe ukjent har angrepet serverne til Sony online
hackerne kan ha fått med seg personsopplysninger
men sony har enda ikke nok informasjon om kredittkort er blitt tappet.

over 20.000 kort helt fra 2007 (noen utgåtte) fra sony online skal ha kommet på aveie

spania,tyskland,østerike og holland er blandt landa som er rammet

Sony har middertidlig stengt sony online serverne akkurat som de gjorde med playstation network

Det er særlig gammlere kort fra 2007 og rundt den datoen som kan være kommet på aveie Sony vil varsle de som er rammet

Du kan bruke google translate for å oversette:
http://www.meristation.com/v3/des_noticia.php?id=cw4dbf2f4ae450b&pic=GEN

WARP10CK
WARP10CKInnlegg: 545
03.05.11 09:54

banglak: men det er da ikke slik at dere betaler for tjenesten, så hvert sekund dere er online må jo bare være en ren bonus

Tull jeg har psn pluss og betaler dermed, og jeg har også en 360 og som en 360 eier så sier jeg kutt ut fanboy kommentarene.

Men det som mange her er redde for er at kredittkort infoen har blitt stjelt og sony som ærlig talt har taklet denne saken på en mildt sagt dårlig måte.

Earthfall
EarthfallInnlegg: 1146
03.05.11 14:32
Gringorilla: Å herregud så tåpelig du er. Og at du ikke innser selv hvor stor fanboy du er, og for noen meningsløse argumenter du kommer med, skjønner jeg bare ikke.

Anbefaler deg å ikke fortsette i dette sporet da det kun går rundt og rundt og du vil ende opp med migrene fra helvete...

Btw så får PS Plus kompensasjon pluss at alle andre får jo 30 dager gratis PS Plus. Det eneste som suger med dette er stjålne personopplysninger.

Gringorilla
03.05.11 14:35
Earthfall: Anbefaler deg å ikke fortsette i dette sporet da det kun går rundt og rundt og du vil ende opp med migrene fra helvete...

Sant nok. Men han begynner å minne meg om Gilmour i hans spede begynnelse, og det må vi for all del unngå.

Jonasar
03.05.11 14:35
Earthfall: så får PS Plus kompensasjon pluss at alle andre får jo 30 dager gratis PS Plus.

er det all "kompansasjon"?

hvor lenge har det v'rt nede?

Gringorilla
03.05.11 14:42
Jonasar: er det all "kompansasjon"?

Nei. De har også sagt at de jobber med å få til noe ekstra. Sannsynligvis et gratis spill.

Men gratis PS Plus i en måned er da langt fra ille. Mange av oss har flere kontoer i flere forskjellige land, og vil da kunne få utnyttet dette på alle. Med Playstation Plus følger det med gratis themes, avatarer og enkelte spill. Andre spill er gratis, men kun så lenge du er medlem. Man får også veldig gode rabatter på enkelte spill som man da beholder evig.

Hvis du tenker over hvor mye Sony taper på dette, og at hele situasjonen strengt tatt ikke er deres feil, så synes jeg dette er mer enn nok.

Gringorilla
03.05.11 14:43
Jonasar: hvor lenge har det v'rt nede?

Det gikk vel ned natt til onsdag for 2 uker siden tror jeg.

Jonasar
03.05.11 15:05
Gringorilla: Nei. De har også sagt at de jobber med å få til noe ekstra. Sannsynligvis et gratis spill. Men gratis PS Plus i en måned er da langt fra ille. Mange av oss har flere kontoer i flere forskjellige land, og vil da kunne få utnyttet dette på alle. Med Playstation Plus følger det med gratis themes, avatarer og enkelte spill. Andre spill er gratis, men kun så lenge du er medlem. Man får også veldig gode rabatter på enkelte spill som man da beholder evig. Hvis du tenker over hvor mye Sony taper på dette, og at hele situasjonen strengt tatt ikke er deres feil, så synes jeg dette er mer enn nok.

du vet mer enn meg, derfor har du overbevist meg ;)

krysser fingre for at dere år en "pakke" som dere blir fornøyd med...

vil ikke tenke på hvordan jeg hadde oppført meg hvis live hadde gått ned :p

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg