Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

bilspill

NYTT TEMA
chaboy
chaboyInnlegg: 1
07.05.11 10:31

har kjøpt meg ps3 og vil veldig gjerne ha et BRA bilspill, men hva er egentlig det beste bilspillet? Er GT5 egentlig det beste?

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13682
07.05.11 11:51
chaboy: har kjøpt meg ps3 og vil veldig gjerne ha et BRA bilspill, men hva er egentlig det beste bilspillet? Er GT5 egentlig det beste?

Spørs egentlig hva du er ute etter.

Om det er realisme, så ligger nok GT5 i tet.

Om du vil ha noe som er gøy (yup GT5 er ikke gøy), så ville jeg heller satset på Burnout Paradise og/eller Need For Speed Hot Pursuit.

Biore-
Biore-Innlegg: 871
07.05.11 13:09

Det er langt mer morsomt å ta bilen som står i gården og ta seg en kjøretur enn å spille GT5. 

atomic_ant
atomic_antInnlegg: 2342
07.05.11 16:39

GT5 er nok det beste til ps3 ja om du vil ha et bilspill med masse variasjon. Om du liker formel 1 anbefaler jeg F1 2010, har spilt det mye mer enn GT5.

Mr_Sjokomelk
Mr_SjokomelkInnlegg: 327
07.05.11 16:47
atomic_ant: Om du liker formel 1 anbefaler jeg F1 2010

Har lenge hatt lyst på det spillet. Hvordan er campaing delen i spillet synes du?

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2509
07.05.11 17:15
Mr_Sjokomelk: Har lenge hatt lyst på det spillet. Hvordan er campaing delen i spillet synes du?

Alt for lite camping-spill. Gran Turismo 5 burde absolutt hatt et modus hvor du kunne kjøre rundt på landeveien på jakt etter en trivelig campingplass. Selvfølgelig ikke før du hadde gått igjennom en license-test med kjøpesenterparkering, ryggeparkering på campingplass og forbikjøring på veier som er for smale til å ha midtstripe.

atomic_ant
atomic_antInnlegg: 2342
07.05.11 21:59
Mr_Sjokomelk: Hvordan er campaing delen i spillet synes du?

Jeg synes den er ganske bra men forventer store forbedringer til F1 2011. I starten kan man velge mellom HRT, Virgin og Lotus, og man kan velge selv hvor mye man vil gjøre ut av hver løpshelg. Man kan omså kjøre hele løpet om man vil. Jeg bruker å kjøre litt trening, en kvalifisering og 20% av løpet (som inkluderer ett dekkskifte).

Kjører man bra får man tilbud fra bedre team. I min første campaign fikk jeg tilbud fra McLaren før sesong 2, fordi jeg hadde valgt Hamilton som min rival og da jeg slo han i sammendraget kom tilbudet selv om jeg ikke hadde bra nok reputation. Tredjeåret kjørte jeg for Red Bull helt til saven ble corrupt etter 3 løp.

Er i gang med ny campaign, da skrev jeg heller under for BMW den andre sesongen. Det blir mye av det samme med 7-8 (enkle) tester per år man må kjøre i practice for å utvikle nye deler til bilen, kvalifisering og teite spørsmål fra journalister på pressekonferanser etter man har kommet på pallen i et løp. Men hvert enkelt løp lever sitt eget liv, noen er kjedelige mens andre er helt fantastiske.

Jeg liker spesielt det dynamiske været som kan endre fra pøsregn til tørt idealspor på 4-5 runder og det taktiske aspektet som oppstår med tanke på når man skal tørre å skifte fra regndekk til slicks.

(Innlegget ble redigert 07.05.11 22:00)

steffojan
steffojanInnlegg: 575
07.05.11 23:18
SpillRune: Alt for lite camping-spill. Gran Turismo 5 burde absolutt hatt et modus hvor du kunne kjøre rundt på landeveien på jakt etter en trivelig campingplass. Selvfølgelig ikke før du hadde gått igjennom en license-test med kjøpesenterparkering, ryggeparkering på campingplass og forbikjøring på veier som er for smale til å ha midtstripe.

At du faktisk lirer det der av deg pga en skrivefeil er utrolig, du er utrolig usaklig i forhold til bijobben du har her i VG.. Bra du kommer med konstruktive forslag og ikke avsporinger og pirk på skrivefeil... Du minner mer og mer om en drittunge. Unnskyld språket.

Men tilbake på tema:
Colin Mcrae Dirt serien er realistisk og underholdende.
GT5 er realistisk på godt og vondt.
Burnout Paradise og Need For Speed Hot Pursuit er to bra "arcade-spill".
Racedriver Grid er ett over gjennomsnittet "semirealistisk" bilspill..

Jeg synes alle disse er bra og fortjener å prøves.

Mr_Sjokomelk
Mr_SjokomelkInnlegg: 327
08.05.11 16:58
atomic_ant: Jeg synes den er ganske bra men forventer store forbedringer til F1 2011

Takk for et godt svar:)

Husker jeg leste om mange av de forskjellige aspektene med spille du nevner, men det er alltid gøy å høre hva andre mener om det. Har ikke eid et F1 spill siden F1 2000 (som jeg brukte uhorvelig mengder timer på) så det er på tide å oppgradere der. Det er vel sikkert ikke så dumt i disse tider når PSN er nede.

Kap1980
Kap1980Innlegg: 3724
08.05.11 20:55

Need for Speed: Hot Pursuit støttes, spesielt om du er fan av de gamle Burnoutspillene (før Paradise). Ellers har jeg hatt mye moro med Split/Second og Blur; sistnevnte mye pga. 4P splitscreen. Alle de tre spillene finner man nå billig, f.eks på biit.no.

For ordens skyld bør det nevnes at jeg foretrekker arcaderacere :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg