Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PS3-kontroller og -konsoll er uvenner

NYTT TEMA
-liverbird-
-liverbird-Innlegg: 8054
07.05.11 15:14

Har oppstått et merkelig problem på min søsters PS3-konsoll.

Kontrolleren vil ikke parre seg med konsollen, altså den vil ikke connecte med nettopp denne konsollen. Fungere fint på min med begge kontrollerene.

Har prøvd det meste, alt fra den lille knappen bakpå, trykke på alt som er og USB selvsagt. Den ladder ikke engang når den står i konsoll, er heller ikke noe galt med kabel, da denne fungerer på min konsoll og pc.

(Innlegget ble redigert 07.05.11 15:15)

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13682
07.05.11 15:57
-liverbird-: Har oppstått et merkelig problem på min søsters PS3-konsoll. Kontrolleren vil ikke parre seg med konsollen, altså den vil ikke connecte med nettopp denne konsollen. Fungere fint på min med begge kontrollerene. Har prøvd det meste, alt fra den lille knappen bakpå, trykke på alt som er og USB selvsagt. Den ladder ikke engang når den står i konsoll, er heller ikke noe galt med kabel, da denne fungerer på min konsoll og pc.

Regner med du hadde et spørsmål inni der, og jeg regner med det spørsmålet hadde gått ut på om hvordan du kan fikse dette. Fælt hvor ofte folk helt glemmer av å bruke spørsmålsformulering.

Anyway...

Om du ser på baksiden av kontrollen, så er det et bittelite hull (oppe til høyre for klistrelappen). Bruk en penn eller noe for å trykke inn knappen som er inni hullet, og hold inne noen sekunder. Knappen er for å resette kontrollen, og den bør kunne pares etter dette er gjort.

Men et lite tilleggsspørsmål: Har søsteren din mange greier koblet til USB-porten? Jeg har det, og dette gjør ofte slik at kontrollene oppfører seg litt rart innimellom.

-liverbird-
07.05.11 16:10
Gringorilla: Regner med du hadde et spørsmål inni der, og jeg regner med det spørsmålet hadde gått ut på om hvordan du kan fikse dette. Fælt hvor ofte folk helt glemmer av å bruke spørsmålsformulering. Anyway... Om du ser på baksiden av kontrollen, så er det et bittelite hull (oppe til høyre for klistrelappen). Bruk en penn eller noe for å trykke inn knappen som er inni hullet, og hold inne noen sekunder. Knappen er for å resette kontrollen, og den bør kunne pares etter dette er gjort. Men et lite tilleggsspørsmål: Har søsteren din mange greier koblet til USB-porten? Jeg har det, og dette gjør ofte slik at kontrollene oppfører seg litt rart innimellom.

Akkurat stått opp. ;)

Men spørsmålet er som følger: "Ingen kontroller vil parre seg med nettopp denne konsollen, den ladder ikke engang når den er i via USB. Noen som har tips til å fikse dette?".

Ellers så har jeg prøvd dette med hullet bakpå kontrolleren, noen som jeg har skrevet. Er heller ikke noe annet BT-/annet USB-relatert til konsollen.

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2509
07.05.11 16:23

Brukes den originale (korte) USB-kabelen, eller en annen? Har vært borti ladeproblemer (særlig på slim) med "uoriginale" USB-kabler.

-liverbird-
07.05.11 16:29
SpillRune: Brukes den originale (korte) USB-kabelen, eller en annen? Har vært borti ladeproblemer (særlig på slim) med "uoriginale" USB-kabler.

Har brukt en kort en, tror det er den orginale. Har samtidig brukt noen andre kabler, men kan lete etter samtlige kabler jeg har for å kjøre en test. ;)

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13682
07.05.11 17:12
-liverbird-: Ellers så har jeg prøvd dette med hullet bakpå kontrolleren, noen som jeg har skrevet.

Prøv å gjøre det samme med USB-kabelen stående i. Har ikke testet dette selv, men skal visstnok fungere.

-liverbird-
07.05.11 17:22
Gringorilla: Prøv å gjøre det samme med USB-kabelen stående i

Will do.

-liverbird-
07.05.11 20:34

Har testet dette nå, ingen reaksjon. Er helt merkelig, vanligvis blinker lysene når den er i PS3 via USB, men ikke på denne konsollen. Siste utvei blir vel å be de sende inn konsollen.

steffojan
steffojanInnlegg: 575
07.05.11 23:36

Usb-portene som har daua virker det som.. Får du kobla til andre ting i de samme usb-portene?

Klikk for å gå tilbake til toppen