Det er ikke så vanskelig som du kanskje tror (eller som min lange forklaring får det til å virke).
Først må du finne ut hva adressen til routeren din er. Dette gjør du ved å skrive CMD i søkefeltet til startmenyen i Windows og trykke enter. Da skal det åpnes et svart vindu der du kan skrive "ipconfig /all". Da får du opp en liste over forskjellige IP-adresser. Let etter en som heter "wireless" eller "DNS-servere". Skriv denne adressen inn i en browser og trykk enter.
Nå får du spørsmål om brukernavn og passord. Dette er som regel blankt eller "admin" i hver av feltene. Det skal i alle fall stå i manualen til routeren om det ikke er noen av de. Om du fortsatt henger med, så skal du nå få opp routerens hovedmeny i browseren. Herfra leter du etter noe som kan minne om "ports", "porter" eller lignende, alt ettersom hviken router du bruker.
Ta et google-søk på hvilke porter som fungerer best til PS3. Dette skal være et tall med 4 siffer tror jeg. Tast alle disse portene inn i riktig felt i routeren og lagre innstillingene. Om alt gikk etter planen, så vil PS3en din fungere bedre på nett nå.
Men det er som sagt ikke nødvendigvis dette som er problemet. Anbefaler deg uansett å gjøre det, og du vil skjønne etterhvert som du prøver hvor lett det egentlig er. Jeg kan egentlig ikke så alt for mye om data selv, men man lærer av å prøve, og alt jeg kan har jeg lært av å prøve meg på ting som dette.