Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er 3ds en flopp ??

NYTT TEMA
WARP10CK

WARP10CK
24.06.11 01:40

Har lest flere steder på nettet at måten 3dsen har hatt en svært lunken mottakelse i både Japan, Europa , USA.

Ett eller to gode spill er ikke nok til å selge ett system spesielt når det eneste tredjepartsutviklere kan skape til 3ds er miniversjoner spill som vi helst vil spille enten på wii, ps3 eller 360. 

Og rapporter om at den vanlige DS modellen solgte bedre enn 3ds i lanserings måneden er ikke akkurat gode nyheter.

Dette pluss at Sony annoserte at vita får samme pris som 3ds, pluss at mobilspill blir stadig mer populært er ganske urovekkende, synes jeg som liker både ds og psp.

Linker til artikler under

http://blogs.forbes.com/ericsavitz/2011/04/27/nintendo-3ds-a-flop/

http://www.nintendobuzz.com/nintendo-ds-sells-more-than-3ds-in-march/

Method_Man

Method_Man
24.06.11 02:19

Ikke akkurat en flopp, den har bare ikke solgt like mye som forventet. Salgstallene vil nok forbedre seg kraftig nå etter utgivelsen av Ocarina of Time og kommende Mario-spill.

bigboss420

bigboss420
24.06.11 13:14

3ds koster jo like mye som en xbox 360. Vent til den går ned i pris, da tror jeg 3ds salget vil ta skikkelig av. PSV kommer nok også til og selge litt under forventet tipper jeg på grunn av prisen. 2300 er litt mye synes nå jeg selv om jeg skal ha den på release.

Kong_Gilmour100

Kong_Gilmour100
24.06.11 13:21
Method_Man: Ikke akkurat en flopp, den har bare ikke solgt like mye som forventet. Salgstallene vil nok forbedre seg kraftig nå etter utgivelsen av Ocarina of Time og kommende Mario-spill.

Støttes,- det er mangelen på topptitler på software siden som gjør at konsollen ikke har eksplodert salgsmessig slik Nintendo hadde håpet på. Altfor mye middelmådige titler på slippdato. Her må man på med Zelda og Mario titler samt flere AA titler så vil salget ta fullstendig av er min spådom.

Akira

Akira
24.06.11 13:22

Jeg ble småskuffet av en kompis sin. Jeg drøyer kjøpet selv til det kommer en større versjon, da den er skuffene liten sammenlignet med DSI XLen min. Som jeg har lest i flere artikkler og som jeg selv har reagert på hele 3D bølgen på kino og tv så er 3DSen litt "wow, stilig", men etter noen minutters spilling så slår jeg 3Den av.

Det skal sies at jeg hater 3D bruk i alle medier og håper det dør ut igjen frem til vi har god nok teknologi slik av vi ungår tap av bildekvalitet på 3D bilder.

MBD86

MBD86
24.06.11 14:05
Method_Man: Salgstallene vil nok forbedre seg kraftig nå etter utgivelsen av Ocarina of Time

Tror du overvurderer markedskraften til OOT.

Jesperbro

Jesperbro
24.06.11 14:26

Mangel på gode spill er nok den største grunnen. Fikk selv lite nytte av 3DSen min før OoT 3D kom.

Method_Man

Method_Man
24.06.11 15:04
MBD86: Tror du overvurderer markedskraften til OOT.

http://www.3dsbuzz.com/ocarina-of-time-is-fastest-selling-3ds-game-in-the-uk/

Tja. For meg virker det som at mange har ventet på den virkelige gode tittelen til 3DS, og nå er den her.

Draciger

Draciger
24.06.11 15:26

Jeg har ihvertfall solgt langt flere 3DS siden OOT kom ut. Dermed vil jeg nok anta at en del har nok ventet på en virkelig stor tittel.

Måsabjønn

Måsabjønn
24.06.11 15:32

Bortsett fra skjermen, hvilke andre forskjeller er det fra denne til f.eks en DSi.. Er det raskere og fetere HW i den?

Akira

Akira
24.06.11 16:11
Måsabjønn: Bortsett fra skjermen, hvilke andre forskjeller er det fra denne til f.eks en DSi.. Er det raskere og fetere HW i den?

Ja, den er mer juiced up når det kommer til innvoller. Den har itillegg accelerometer, gyroskop, to kamera på dekselet for å kunne ta 3D bilder.... ooog det er det jeg kommer på i farta.

Earthfall

Earthfall
24.06.11 17:40

Hadde en kamerat som hadde kjøpt seg seg denne med OoT, og jeg må si at jeg ble ganske imponert! 3D uten de fæle brillene er relativt stilig når du får fokusert øya riktig.

Hadde gladelig kjøpt det om jeg hadde hatt økonomi til det.

Gringorilla

Gringorilla
24.06.11 17:59
Earthfall: 3D uten de fæle brillene er relativt stilig når du får fokusert øya riktig.

For all del ikke kjøp maskina på bakgrunn av 3Den. Dette er noe du fort går lei og det ender ofte med at du slår av 3Den.

De forskjellige stilige innebygde spillene (Face Raiders, AG games, etc.) er også noe som fort blir kjedelig.

SpillRune

SpillRune
24.06.11 22:23
Gringorilla: For all del ikke kjøp maskina på bakgrunn av 3Den. Dette er noe du fort går lei og det ender ofte med at du slår av 3Den.

Snakk for deg sjæl, jeg har spilt med 3D på minst 90% av tida på Ocarina of Time.

Gringorilla

Gringorilla
24.06.11 22:31
SpillRune: Snakk for deg sjæl

Hvem ellers skulle jeg snakke for?

SpillRune

SpillRune
24.06.11 22:35
Gringorilla: Hvem ellers skulle jeg snakke for?

Du brukte DIN mening til å si at "dette er noe DU fort går lei og det ender OFTE med at DU slår av 3Den".. derfor: snakk for deg sjæl. 

Gringorilla

Gringorilla
25.06.11 09:48
SpillRune: Du brukte DIN mening til å si at "dette er noe DU fort går lei og det ender OFTE med at DU slår av 3Den".. derfor: snakk for deg sjæl.

Du vet at "du" er et ord som kan brukes i stedet for "man" og at det fortsatt har samme betydning? Ikke? Tenkte meg ikke det.

SpillRune

SpillRune
25.06.11 09:57
Gringorilla: Du vet at "du" er et ord som kan brukes i stedet for "man" og at det fortsatt har samme betydning? Ikke? Tenkte meg ikke det.

Uansett om du bruker du eller man, så uttaler du deg for andre, jeg sa at du skulle snakke for deg selv. Altså, her må man fram med teskje igjen... "dette er noe JEG fort går lei av og det ender ofte med at JEG slår av 3Den".

Gringorilla

Gringorilla
25.06.11 10:49
SpillRune: Uansett om du bruker du eller man, så uttaler du deg for andre, jeg sa at du skulle snakke for deg selv. Altså, her må man fram med teskje igjen... "dette er noe JEG fort går lei av og det ender ofte med at JEG slår av 3Den".

Nå er du bare kverulant. Det er en kjennssak at samtlige meninger på et forum kun kan attribueres til personen som uttaler den. Det faktum at du er hårsår endrer ikke det faktum at formuleringen min ikke har noenting å si med at jeg tror jeg vet hva andre mener.

Gringorilla

Gringorilla
25.06.11 10:53
SpillRune: Uansett om du bruker du eller man, så uttaler du deg for andre

Dette er indirekte feil.

"Man" er en måte å generalisere på. Det er ingen bestemte personer involvert, ergo er det ingen bestemte jeg uttaler meg for.

Et "man" i denne sammenhengen vil kunne oppfattes som at JEG opplevde det slik og at jeg også tror at FLERE vil ha det slik. Meningen utelukker langt i fra at det eksisterer andre meninger, noe som virker å være grunnen for at du oppfører deg som et sutretryne i dag.

(Innlegget ble redigert 25.06.11 10:54)

Gringorilla

Gringorilla
25.06.11 11:02

Og jeg er ikke akkurat alene.

Jeg synes 3Den er noe man mister interessen for, og jeg vet at andre synes det samme. Da kan jeg uttale meg på andres vegne. Jeg kan derimot ikke uttale meg på alles vegne, og det gjorde jeg heller ikke.

SpillRune

SpillRune
25.06.11 11:11
Gringorilla: Nå er du bare kverulant.

Haha. Look who's talking.

Gringorilla

Gringorilla
25.06.11 11:20
SpillRune: Haha. Look who's talking.

Mulig det, men du begynte.

Det har vært utallige diskusjoner på dette forumet om hvorvidt det i det hele tatt er mulig å uttale seg på andres vegne. Konklusjonen er den samme hver gang, at uansett hvordan folk formulerer seg, så burde man vite at dette kun er deres egen mening.

Kong_Gilmour100

Kong_Gilmour100
25.06.11 16:42
Gringorilla: Jeg synes 3Den er noe man mister interessen for, og jeg vet at andre synes det samme. Da kan jeg uttale meg på andres vegne. Jeg kan derimot ikke uttale meg på alles vegne, og det gjorde jeg heller ikke.

Jeg støtter også dette på vegne av de gangene jeg har spilt 3 DS, og flere i familien/kompiser som har konsollen. De fleste rapporterer om slitne øyne/hode ved å spille med 3D og velger som oftest å spille uten denne 3D funksjonen. Så jeg syns din "oppsummering" var presis: Man er på ville veier hvis man kjøper 3 DS mest grunnet denne funksjonen.

SpillRune

SpillRune
25.06.11 17:44
Kong_Gilmour100: De fleste rapporterer om slitne øyne/hode ved å spille med 3D og velger som oftest å spille uten denne 3D funksjonen.

Begynner å lure på om folk skjønner hva denne er der for, det er ingen av/på-bryter.. det er jo for at du skal finne det nivået som føles rett for deg. Noen liker det best bare såvidt på, andre (som meg) vil ha den midt på, mens noen kan spille med max.. og sweet-spot'en varierer som oftest mellom de forskjellige spillene. På OoT bruker jeg ca. 80%, mens på PES kan jeg ikke ha det høyere enn 55-60.

SpillRune

SpillRune
25.06.11 17:56

Hvert spill burde kanskje hatt en fokus-justering ved oppstart, slik Virtual Boy hadde. På den måten hadde alle skjønt at slideren var der for å finne optimal personlig 3D-justering, og at man ikke "går glipp av noe" ved å ikke ha den på maks.

Smatti

Smatti
26.06.11 00:36
Gringorilla: For all del ikke kjøp maskina på bakgrunn av 3Den.

Denne setningen, selv om jeg forstår fullt og helt hva du mener (og er enig i at man bør kjøpe en spillmaskin av andre grunner), så får den meg til å undre på om noen ville handlet en gaffel om den kom med en 3D-funksjon (?).

Kap1980

Kap1980
26.06.11 12:04
SpillRune: Begynner å lure på om folk skjønner hva denne er der for, det er ingen av/på-bryter.. det er jo for at du skal finne det nivået som føles rett for deg. Noen liker det best bare såvidt på, andre (som meg) vil ha den midt på, mens noen kan spille med max.. og sweet-spot'en varierer som oftest mellom de forskjellige spillene. På OoT bruker jeg ca. 80%, mens på PES kan jeg ikke ha det høyere enn 55-60.

Det er veldig sant. Virker som om de fleste bare peiser slideren opp til maks og lar det stå til. Jeg gjorde det samme helt i begynnelsen, men merket at jeg ble raskt sliten i øynene. Dessuten ble sweet-spoten svært kilen. Ved å justere ned slideren et ørlite hakk forsvant alle disse problemene, inklusiv tendensen til såkalt crosstalk. 

For meg blir 3D omtrent som subwooferen i et hjemmekinoanlegg. Den er ikke på død og liv en nødvendighet, men riktig kalibrert kan den gi en mer engasjerende opplevelse av mediet. Og i likhet med en riktig oppsatt LFE-kanal skal man ikke merke at det er der, bare når det er borte. 

Men er enig med Gringo og Smatti at man ikke skal kjøpe seg 3DS (eller hvilken som helst annen konsoll) på bakgrunn av 3D (eller annen funksjonalitet) alene. Som alltid bør spillene avgjøre. 

WARP10CK

WARP10CK
27.06.11 13:37

Rune greit du forsvarer Nintendo til siste slutt det har vi alle her forstått, men er faktisk enig at 3D funksjonen er en ganske kjedelig gimmick.

Den suger batteri og egentlig ikke er bra, min mening men du behøver ikke bli sinna av den grunn.

Kap1980

Kap1980
27.06.11 16:56

Personlig synes jeg det er altfor tidlig å avfeie 3D som en gimmick.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg