Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Monitor til PS3

NYTT TEMA
SmokkeLars
SmokkeLarsInnlegg: 1689
03.11.11 19:36

Heisann! Prøvde og låne en tråd på et annet delforum, men der var det rimelig døll tilbakemelding, ergo ingen.

Det jeg lurer på, veldig enkelt er hvordan monitor jeg burde kjøpe til min gode venn PS3.
Jeg er intressert i den "vanlige klassen" 24 tommers skjerm. Kravet er selvsagt HDMI og lydutgang.

Noen som kan hjelpe meg? Noen som har det selv kanskje?

Er dette bra greier?

Arsenalgutten
ArsenalguttenInnlegg: 385
03.11.11 19:41

Samsung syncmaster jeg har den ikke selv, men en kompis av meg har den og han skryter veldig mye av den. Litt dyrere en den BenQ en du skrev opp, men den har jeg desverre ingen erfaring med. Spiller selv på en 42 tommer plasma tv som ikke er så veldig bra å spille på, så jeg får vell snart kjøpe meg en monitor sjæl.

nobbe
nobbeInnlegg: 1772
03.11.11 20:02

Har den syncmasteren, og er veldig fornøyd. Har hørt at den BenQen også er bra greier

Northridge
NorthridgeInnlegg: 3754
04.11.11 09:18

Jeg har den BenQ'en du linker til. Skjermen er helt grei for den prisen.

Hvis du har mulighet til å legge i mer penger i en skjerm, så ville jeg gjort det siden BenQ'nen er ganske skrall når det kommer til mørke bilder og annet fancy bildemateriale.

Forøvrig så har jeg ikke sett noen lydutgang på min skjerm, men det har du jo på PS3'n. Edit: Fant den nå:)

(Innlegget ble redigert 04.11.11 09:20)

SmokkeLars
04.11.11 12:15
Northridge: Jeg har den BenQ'en du linker til. Skjermen er helt grei for den prisen. Hvis du har mulighet til å legge i mer penger i en skjerm, så ville jeg gjort det siden BenQ'nen er ganske skrall når det kommer til mørke bilder og annet fancy bildemateriale. Forøvrig så har jeg ikke sett noen lydutgang på min skjerm, men det har du jo på PS3'n. Edit: Fant den nå:)

Noen  anbefalinger? 27 tommer blir for stort, har tenkt noe rundt 24"

Edit:
LINK

Er dette samme monitoren?

(Innlegget ble redigert 04.11.11 12:16)

ArcticWarfare9
ArcticWarfare9Innlegg: 1643
04.11.11 13:07
SmokkeLars: Er dette samme monitoren?

Nei er ikke samme Monitor som den Syncmastern som er linket lenger opp.

27" har bla 1ms responstid kontra 5ms som du linker til her.

Har selv Syncmaster 27" og er kjempefornøyd. Personlig syns jeg størrelsen er helt perfekt, men det er jo litt smak og behag.

SmokkeLars
04.11.11 13:22
ArcticWarfare9: Har selv Syncmaster 27" og er kjempefornøyd. Personlig syns jeg størrelsen er helt perfekt, men det er jo litt smak og behag.

Selvsagt, og de 3 tommene har vel muligens ikke all verden og si. Den er jo relativt liten uansett, sett utifra dagens vanlige skjermer og tver!

Angående dette med MS, har du snøring på hva det vil si, og hva det betyr? Jeg er en duppedings kar, men har veldig lite peiling på skjermer og tver!

ArcticWarfare9
ArcticWarfare9Innlegg: 1643
04.11.11 15:07
SmokkeLars: Angående dette med MS, har du snøring på hva det vil si, og hva det betyr? Jeg er en duppedings kar, men har veldig lite peiling på skjermer og tver!

Nå er ikke jeg noen ekspert, men lavere responstid gjør vel at det blir mindre delay fra signalet sendes fra feks ps3'en til det når tv'n/monitoren.

Nå er jo både 1 ms og 5 ms så lite at vi neppe merker noe stor forskjell, men kanskje det er avgjørende i fast paced games, uten at jeg skal påstå dette ;)

Selv spiller jeg stort sett Call Of Duty på min skjerm og ble merkbart bedre når jeg gikk ned fra en 32"LG LCD tv på 5 ms til Samsungen som er 27" og har 1ms i responstid.

Tror det er ca 10 stykker av de jeg spiller jevnlig med her inne på VGD som har Samsungen og samtlige har bare lovord om den, inkludert meg selv.

(Innlegget ble redigert 04.11.11 15:08)

SmokkeLars
04.11.11 15:25
ArcticWarfare9: Selv spiller jeg stort sett Call Of Duty på min skjerm og ble merkbart bedre når jeg gikk ned fra en 32"LG LCD tv på 5 ms til Samsungen som er 27" og har 1ms i responstid.

Når tirsdagen kommer blir det vel kun MW3, BF3 og Fifa det kommer til å gå i, og det er jo forsåvidt 3 ganske fast paced games.

Men det høres lovende ut, spiller i dag på en 37 tommers Sharp LCD, og det er forsåvidt greit nok, men ønsker meg en større tv, og da blir det håpløst å spille på for min del. Men takk for svar, det hjelper!

Northridge
NorthridgeInnlegg: 3754
04.11.11 19:40

Plasma!

SmokkeLars
04.11.11 23:15
Northridge: Plasma!

Helst over 72 tommer

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg