Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PS2 classics

NYTT TEMA
antonsen_86

antonsen_86
10.11.11 20:15

Vet ikke om dette er tatt opp her tidligere, men vi får etter hvert mulighet til å laste ned Playstation 2-spill fra Playstation Store.

Resident Evil 4 har ligget der en stund allerede, men vi skal altså få flere klassikere (i den grad alle er det) å bryne oss på etter hvert. PS2 classics kom allerede 4. oktober til USA, men det er ennå usikkert når det blir tilgjengelig for oss i europa. Mulig vi kan benyttes oss av den amerikanske kontoen også, men jeg har ikke handlet der på en god stund så jeg vet ikke om det fungerer pdd. Var uansett ikke rare klassikerne som var kommet ut der så langt.

Har rota bort stort sett alle PS2-spilla mine, så det er en del jeg gjerne skulle lastet ned. Silent Hill 2, Fahrenheit, Mercenaries og Manhunt hadde virkelig vært morsomt! Og i disse GTA-tider så hadde vel ikke San Andreas vært å forakte heller :-)

Hvilke spill håper dere på?

(Innlegget ble redigert 10.11.11 20:16)

att

att
10.11.11 20:30
antonsen_86: Hvilke spill håper dere på?

PES 6.

lthilien

lthilien
10.11.11 20:34

Dark Alliance 1 og 2, Champions of Norrath 1 og 2, samt San Andreas.... Skulle vært rimelig fornøyd med det :)

Ellers er jo PES4 og Dynasty Warriors 4 noe jeg har gode minner fra.

antonsen_86

antonsen_86
10.11.11 20:36
att: PES 6.

Har både det og PES 2008, og de ble spilt flittig helt til ene kameraten min knuste ene håndkontrollen i sinne og aldri kjøpte ny. Den jævelen.

kpX

kpX
10.11.11 20:40

En liten korreksjon, de PS2 Classics spillene som ligger på Playstation Store er oppgraderte HD versjoner laget for PS3.  Europeiske PS3 kan ikke spille PS2 spill (med unntak av en versjon som er ute av salg for lenge siden).  I den amerikanske Playstation Store derimot ligger det mange PS2 spill, men det tilbudet kommer nok ikke til oss før PS4.  Fordelen med dette er at det kanksje fører til flere oppgraderinger til HD av gamle spill og det hadde jo vært fint. :)

antonsen_86

antonsen_86
10.11.11 20:53
kpX: En liten korreksjon, de PS2 Classics spillene som ligger på Playstation Store er oppgraderte HD versjoner laget for PS3. Europeiske PS3 kan ikke spille PS2 spill (med unntak av en versjon som er ute av salg for lenge siden). I den amerikanske Playstation Store derimot ligger det mange PS2 spill, men det tilbudet kommer nok ikke til oss før PS4.

Det stemmer at de spillene som ligger på vår Playstation Store er oppgraderte HD-spill, men som det står i artikkelen så kommer vi til å få de vanlige PS2 klassikerne til europa. Og det blir nok i god tid før Playstation 4 lanseres.

kpX

kpX
10.11.11 22:28

Jepp så det nå.  Men det betyr at Sony vil selge oss de samme spillene vi allerede eier på disc om igjen, damn bastards. Hvis Ps3n kan spille PS2 spill man laster ned kan de fint gjøre det så vi kan spille discer og men de skal vel suge ut hver krone de kan.  Dårlig service. :/

Gringorilla

Gringorilla
10.11.11 23:17

Timesplitters, Psychonauts, Mashed, God Hand, ++

antonsen_86

antonsen_86
17.02.12 15:38
Gringorilla: God Hand

...kom ut uka som gikk. Men det har du nok fått med deg allerede.

For øvrig er det bare et par spill som er interessante for min del så langt. Resten er stort sett bare skvip.

Gringorilla

Gringorilla
17.02.12 16:37
antonsen_86: ...kom ut uka som gikk. Men det har du nok fått med deg allerede.

Yup, men takk for beskjed. Anbefaler alle å vurdere dette. Genialt spill, om enn litt vanskelig.

Og ja, mesteparten av spillene var bare skvip. Men vet du tilfeldigvis om de har fått en slags HD-oppdatering? Ut fra screenshots så det ut som om grafikken var bedre på de fleste spillene enn jeg kan huske at den var. 

Venny139

Venny139
17.02.12 17:02
antonsen_86: ...kom ut uka som gikk. Men det har du nok fått med deg allerede.
For øvrig er det bare et par spill som er interessante for min del så langt. Resten er stort sett bare skvip.

Her var det ikke mange godbiter. Kun Maximo spillene som jeg har spilt og kost meg med. Veldig morsomme spill som er hvert å få med seg.

Synes at Maximo VS Army Of Zin har en av de mest episke (om ikke den mest episke av dem alle) sistebossen som noen gang har eksistert i et spill. Å stå der på arenaen face to face mot Lord Bane med tusenvis av undeads som sto rundt arenaen og gav hele stemninga et skikkelig trøkk , var en utrolig følelse. På det første spillet (Ghosts To Glory) kom jeg aldri så langt.

Mener å huske at det var snakk om et tredje spill , men dette ble vistnok kanselert siden salgstallene ikke nådde opp til de høye forventningene. Veldig synd , håpete/håper på mer Maximo i fremtiden.

Gringorilla

Gringorilla
17.02.12 17:04
Venny139: Mener å huske at det var snakk om et tredje spill , men dette ble vistnok kanselert siden salgstallene ikke nådde opp til de høye forventningene. Veldig synd , håpete/håper på mer Maximo i fremtiden.

Det skulle faktisk være en av release-titlene til PS3. Har bare såvidt spilt enern, og det var veldig bra.

Amused99

Amused99
17.02.12 19:15

Jepp, mye søppel...

Kunne faktisk tenke meg et gjensyn med FF12, rett og slett fordi jeg aldri fullførte det, og det frister så lite å dra frem PS2en igjen.

Ellers var det vel et par X-men-spill som skal ha holdt overraskende god kvalitet, men som jeg aldri karret meg til å spille gjennom.

lthilien

lthilien
17.02.12 19:29

Nedlastede spill er et relativt dårlig substitutt til bakoverkompabilitet, jf. at de tar endel plass på harddisken.

De første nylanseringene er for øvrig skuffende svake, og da tar jeg heller frem PS2en igjen.

Smatti

Smatti
17.02.12 19:53
Gringorilla: Ut fra screenshots så det ut som om grafikken var bedre på de fleste spillene enn jeg kan huske at den var.

Dette er nok PS2-grafikk. Om ikke er det tidenes dårligste HD-utgivelser.

Lezah

Lezah
17.02.12 20:00

Ordner de Gun så kjøper jeg en PS3 tvert.

Gringorilla

Gringorilla
17.02.12 21:28
lthilien: Nedlastede spill er et relativt dårlig substitutt til bakoverkompabilitet, jf. at de tar endel plass på harddisken.

Samt at de koster penger, så man må evt. kjøpe spillene på nytt.

Lopic

Lopic
17.02.12 21:40
Venny139: Synes at Maximo VS Army Of Zin har en av de mest episke (om ikke den mest episke av dem alle) sistebossen som noen gang har eksistert i et spill.

Ikkje siste boss, men The End fra MGS 3: Snake eater er absolutt den mest episke boss fighten. Første gong eg møtte han, var riktig nok ein del yngre enn no, tok det meg bortimot to timar. UTEN at eg daua ein gong. Dei som har møtt han skjønnar korleis det gjekk til.

Zidane

Zidane
21.02.12 13:37

Jeg håper at de slipper ut Hitman spillene i HD opppussede versjoner.

Det hadde vært en spillopplevelse uten sitt like å få kunne opplevd å spille Silent Assassin på nytt.

Få opplevd Jesper Kyds musikk og oppdragene på Sicilia og i Russland blant annet på nytt.

Wow :)

Smatti

Smatti
21.02.12 13:49

Onimusha. I HD eller i 3x3-oppløsning. Har null å si.

antonsen_86

antonsen_86
04.05.12 11:25

Det første Max Payne spillet har nå ankommet PS store. Finfin oppladning til det kommende Max Payne 3 som kommer om et par uker.

Antiteist

Antiteist
06.05.12 07:37

Max Payne 1 blir også gratis for PS+ brukere. 75 kr spart :)

SimoneInzaghi

SimoneInzaghi
06.05.12 14:00

Okami.

Antiteist

Antiteist
08.05.12 07:44

Forbidden Siren serien skal være en skummel psykologisk thriller ala Silent Hill som jeg aldri fikk spilt på PS2. Har hatt lyst til å teste denne serien ut i en lengre periode nå, så å få den på PSP hadde vært fantastisk. 

Antiteist

Antiteist
08.05.12 07:48
antonsen_86: Silent Hill 2

Hvis Silent Hill 2 kommer på PSP er det nok HD versjonen som ble sluppet ut sammen med Silent Hill 3.

antonsen_86

antonsen_86
08.05.12 08:07
Antiteist: Forbidden Siren serien skal være en skummel psykologisk thriller ala Silent Hill som jeg aldri fikk spilt på PS2.

Gledet meg stort til det kom ut, men det skuffet bigtime. Ufattelig klønete kontrollsystem som jeg ikke hadde tålmodighet til. Dette sightjacking (ser gjennom øynene til fienden tror jeg det var) eller hva det het synes jeg også var helt på trynet mener jeg å huske.

Antiteist

Antiteist
08.05.12 12:17
antonsen_86: Gledet meg stort til det kom ut, men det skuffet bigtime. Ufattelig klønete kontrollsystem som jeg ikke hadde tålmodighet til. Dette sightjacking (ser gjennom øynene til fienden tror jeg det var) eller hva det het synes jeg også var helt på trynet mener jeg å huske.

Nå er jeg ganske god til å adaptere til uvante kontrollsystemer, og jeg har spilt ganske mange survival horrors som ikke har vært kjent for å ha gode kontroller. Hvordan var spillet bortsett fra kontrollene? Det viktigste for meg er alltid historien.

Gringorilla

Gringorilla
08.05.12 16:50
Antiteist: Forbidden Siren serien skal være en skummel psykologisk thriller ala Silent Hill som jeg aldri fikk spilt på PS2.

Du vet at oppfølgeren finnes på PS3 ja? Det heter Siren: Blood Curse og kan lastes ned via PSN. Det er episodebasert, og du trenger ikke ha spilt enern. Men nå skal det sies at enern var hakket skumlere/bedre enn toern.

rosenborg94

rosenborg94
08.05.12 16:51

Alle de gamle need for speed spillene

Gringorilla

Gringorilla
08.05.12 16:52
antonsen_86: Dette sightjacking (ser gjennom øynene til fienden tror jeg det var) eller hva det het synes jeg også var helt på trynet mener jeg å huske.

Jeg syntes det var det som gjorde spillet fett.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg