Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VGD Awards Spill-forum - Resultater!

NYTT TEMA
Niiiklas
NiiiklasInnlegg: 6668
30.12.11 19:33

1. Årets debattant: Gringorilla!

2. Årets morsomste: Tiki-Taka for sine fantastiske spydigheter!

3. Årets hyggeligste: Vår venn Venny139!

4. Mest informasjonsrike: SpillRune!

5. Beste spiller: Delt mellom trophy-kongen Lopic og mannen som får M.O.A.B i hver eneste game, OleDidrik!

6. Beste tråd: Smattis Greie spillkjøp som folk har spart en god del lapper på

7. Beste avatar: Gringorilla

8. Årets kverulant: Gode gamle Gilmour

9. Årets sytepave: Etter noen måneder med MW3, Justice 96

10. Årets fanboy: Mannen som ikke har hørt om stor forbokstav, xbox-fanboyen banglak!

11. Årets spill: Flau denne her, det sytes og klages over det hele tiden, men alikevell ble årets spill Modern Warfare 3

12. Årets flopp: Delt mellom L.A Noire og Battlefield 3

13. Årets overraskelse/indie:  Delt mellom Wordfeud og Batman: Arkham City

14. Hedersprisen: BigTonyAdams for sin fantastiske Youtube-kanal!

Niiiklas
30.12.11 19:34

Skal sies at dette forumet er dominert av CoD-fanboys.

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 16998
30.12.11 19:53
Niiiklas: 14. Hedersprisen: BigTonyAdams for sin fantastiske Youtube-kanal!

Takker med stor ydmykhet for denne og alle som har abonnerer på kanalen.

Tiki-Taka
Tiki-TakaInnlegg: 7959
30.12.11 20:10
Niiiklas: mannen som får M.O.A.B i hver eneste game, OleDidrik!

M.O.A.Bs*

Måtte bare arrestere deg på den, før OleDidrik gjorde det sjæl :)

Ellers er det vel bare å gratulere til alle som vant :P

Lexern
LexernInnlegg: 5408
30.12.11 20:16
Niiiklas: årets spill Modern Warfare 3

Det er faen meg godt gjort!

Og klapp på skulderen til deg, selv om aktiviteten i tråden var så som så..

Tiki-Taka
30.12.11 20:17

Forøvrig sykt at MW3 ble årets spill, skulle faen ikke skjedd. Burde vel vært mye nærmere årets flopp :)

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 16998
30.12.11 20:45
Tiki-Taka: Forøvrig sykt at MW3 ble årets spill, skulle faen ikke skjedd. Burde vel vært mye nærmere årets flopp :)

Med spill som Skyrim og Batman blant annet, er dette feil rett og slett.

Liker spillet, men langt i fra årets må det vell være.

Men det er demokratiet som bestemmer her også :-)

Externa
ExternaInnlegg: 52
30.12.11 20:48

Syntes at CoD spillene blir dårligere gjennomført. Kan hende at selve spillopplevelsen jeg hadde fra de gamle gode var såpass bra at de nye ikke gir meg de samme opplevelsene. MW3 var helt okay, morsom nok å spille. 
Har kun sett litt gameplay av Skyrim, virker som ett kjempebra spill for de som liker mer rpg trekk. Vurderer å kjøpe det, men fremdeles litt usikker. 

Venny139
Venny139Innlegg: 7550
30.12.11 21:14

Hyggelig å bli kåret til årets hyggeligste. Synes ikke COD MW3 er årets spill nei , men det jeg stusser mest på er at Batman ble årets overaskele. Det er da strengt tatt ingen overaskelse.

Dacca
DaccaInnlegg: 1900
30.12.11 21:19
Niiiklas: 11. Årets spill: Flau denne her, det sytes og klages over det hele tiden, men alikevell ble årets spill Modern Warfare 3 12. Årets flopp: Delt mellom L.A Noire og Battlefield 3

Haha. Ganske fantastisk.

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2506
30.12.11 21:24
Niiiklas: 13. Årets overraskelse/indie:  Delt mellom Wordfeud og Batman: Arkham City

Hvordan kan oppfølgeren til manges GOTY 2009 bli årets overraskelse? Arkham Asylum hadde fortjent prisen det året, men at Arkham City skulle bli bra var jo som forventet.

Utover det synes jeg det er trist at så mange er så barnslige at de stemmer MW3 som årets spill og BF3 som årets flopp. Ingen av de "prisene" er fortjent. Selv om man er helt "COD i hue", så må man være objektiv nok til å innse at verken MW3 er årets spill eller at BF3 er ditto kalkun. Jeg foreslår at alle som har stemt på disse to i disse kategoriene gir seg selv som nyttårsforsett 6 måneder FPS-fri og prøver ut litt flere sjangere. Kanskje man etterhvert vil se at flere av dere bidrar utenfor COD-relaterte tråder på forumet også :)

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16669
30.12.11 23:46
SpillRune: Utover det synes jeg det er trist at så mange er så barnslige at de stemmer MW3 som årets spill og BF3 som årets flopp. Ingen av de "prisene" er fortjent. Selv om man er helt "COD i hue", så må man være objektiv nok til å innse at verken MW3 er årets spill eller at BF3 er ditto kalkun. Jeg foreslår at alle som har stemt på disse to i disse kategoriene gir seg selv som nyttårsforsett 6 måneder FPS-fri og prøver ut litt flere sjangere. Kanskje man etterhvert vil se at flere av dere bidrar utenfor COD-relaterte tråder på forumet også :)

Nå har de fleste som har stemt for MW3 kun spilt MW3. Så da blir det automatisk svaret.
At det ikke fortjener det er greit nok men siden det nesten kun er CoD spillere som er aktive på spill forumet så kan dere ikke klage.
Ikke vår skyld at "vårt" spill har ett bra community.

Smatti
SmattiInnlegg: 8343
30.12.11 23:50
kimkong_8: Ikke vår skyld at "vårt" spill har ett bra community.

Dere må gjerne mase om eget forum for "moderne krigføringsspill". Det er såpass stort at det fint kunne hatt sitt eget "område", se bare på fotballspill.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 29219
31.12.11 02:53

En super ide. Her bør du være ditt ansvar bevisst. Tips moderator, snarest!

Warlord_XVII
Warlord_XVIIInnlegg: 1131
31.12.11 04:11
SpillRune: Utover det synes jeg det er trist at så mange er så barnslige at de stemmer MW3 som årets spill og BF3 som årets flopp. Ingen av de "prisene" er fortjent. Selv om man er helt "COD i hue", så må man være objektiv nok til å innse at verken MW3 er årets spill eller at BF3 er ditto kalkun. Jeg foreslår at alle som har stemt på disse to i disse kategoriene gir seg selv som nyttårsforsett 6 måneder FPS-fri og prøver ut litt flere sjangere. Kanskje man etterhvert vil se at flere av dere bidrar utenfor COD-relaterte tråder på forumet også :)

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er "barnslig" med å nominere MW3 som årets spill. Det er langt fra min type spill, men hvis noen føler at de fikk valuta for pengene og spillet har levd opp til forventningene, så ser jeg virkelig ikke problemet. Det dreier seg utelukkende om personlige preferanser, det er ikke noe "objektivt" ved slike vurderinger.

Angående BF3 som "årets flopp" er jeg enig med deg. Flopp indikerer at spillet ikke solgte til forventningene, noe BF3 i aller høyeste grad gjorde(det ble ikke noen CoD-killer, men det solgte bra). Dragon Age II eller Duke Nukem Forever derimot, da snakker vi flopp. 

SpillRune
31.12.11 12:29
Warlord_XVII: Jeg skjønner virkelig ikke hva som er "barnslig" med å nominere MW3 som årets spill.

Barnsligheten kommer inn når man nominerer MW3 til årets spill - og samtidig nominerer BF3 til årets flopp (i noen tilfeller til å med uten å ha spilt det ferdige spillet). Man velger å bruke nominasjonen til en fanboy-agenda for MW3 og mot BF3.

Venny139
Venny139Innlegg: 7550
31.12.11 13:11

SpillRune , du brude stemt du også. Hvorfor kom ikke du med dine stemmer ?!

Er ellers enig i det du skriver anngående Batman som overaskelse og fanboykrigen COD MW3 VS BF3 .

SpillRune
31.12.11 13:42
Venny139: SpillRune , du brude stemt du også. Hvorfor kom ikke du med dine stemmer ?!

Fordi avstemmingen var dominert av personer som ikke egentlig deltar på spillforumet, kun i COD-trådene. Det var også veldig mange useriøse nomineringer, så alt i alt en parodi som ikke kunne reddes.

Smatti
SmattiInnlegg: 8343
31.12.11 14:31
Justice 96: En super ide. Her bør du være ditt ansvar bevisst. Tips moderator, snarest!

Jeg må innrømme at jeg ikke forstår om du er ironisk eller ikke(?)  :)

Niiiklas
31.12.11 14:43
Niiiklas: 10. Årets fanboy:

Denne blir forøvrig omgjort til neste år, etter tips fra Tiki-Taka blir den nå hetende banglakprisen.

TrafikaltGrunnkurs
TrafikaltGrunnkursInnlegg: 1363
31.12.11 14:45

Hva i all verden er overraskende med at Arkham City er et knallspill?

Niiiklas
31.12.11 14:49
TrafikaltGrunnkurs: Hva i all verden er overraskende med at Arkham City er et knallspill?

Vetta faen. Sikkert at folk synes det kom i skyggen av FPS-krigen mellom BF og CoD.

Lexern
31.12.11 14:51
SpillRune: Fordi avstemmingen var dominert av personer som ikke egentlig deltar på spillforumet

Og du føler at det hjalp å gjemme seg bort, for så å klage i ettertid?

Og hvor vil du egentlig med dette? Er ikke MW3 et spill? Selv om jeg også synes litt synd på de som ikke har kommet seg ut av "COD-bobla" og fått prøvd alle de fantastiske spillene der ute. Men har man bare spilt MW3 kan man ikke si at de ikke har rett til å stemme. 

Om du og andre hadde engasjert dere kunne dere jo lett ha endret resultatet. Eller kanskje ikke? MW3 fikk jo hele 4 (!) stemmer.

Lexern
31.12.11 14:57
TrafikaltGrunnkurs: Hva i all verden er overraskende med at Arkham City er et knallspill?

For min del var det overraskende bra fordi jeg aldri fullførte Arkham Asylum da andre spill kom i veien. Forventet likevel at Arkham City skulle være veldig bra, men ikke så sinnsykt bra som det faktisk var. Kan være en overraskelse selv om man forventet at det var bra, eller?

TrafikaltGrunnkurs
31.12.11 15:01
Lexern: Kan være en overraskelse selv om man forventet at det var bra, eller?

Vi snakker om årets overraskelse, ikke spillet som var enda litt bedre enn det man trodde.

Lexern
31.12.11 15:10
TrafikaltGrunnkurs: Vi snakker om årets overraskelse, ikke spillet som var enda litt bedre enn det man trodde.

Er spillet bedre enn forventet er det jo en overraskelse.

Er ingen andre spill jeg har spilt i år som har vært fantastisk som jeg ikke har hatt noen forventninger til. Hva mener du er årets overraskelse da?

TrafikaltGrunnkurs
31.12.11 15:19

Selvsagt kan folk finne Arkham så overraskende som de bare vil og deretter avgi sine rettmessige stemmer. Det er demokrati det. "Problemet" med at et så profilert spill vinner en kategori som burde vært forbeholdt ukjente perler er at den muligens avdekker noen uheldige årsaker:

1) 2011 har vært et svært dårlig år for overraskelser, indiespill og andre underdogs.

2) VGDs spillere er såpass opphengt i de enorme spilltitlene som CoD og BF3 at selv et storspill som Batman AC blir regnet som en overraskelse. Dette avslører en skremmende liten bredde hos forumets brukere og dertil en like skremmende stor konformitet.

Om det er forklaring 1 eller forklaring 2 som er årsaken vet ikke jeg. Høyst sansynlig er det en blanding.

Tiki-Taka
31.12.11 15:24

Ser at mange er uenige i resultatene, og det er nå forsåvidt greit nok.

Men de tenkte aldri på å...stemme selv?

TrafikaltGrunnkurs
31.12.11 15:30
Tiki-Taka: Men de tenkte aldri på å...stemme selv?

Personlige stemte jeg ikke fordi dette var mer en brukerkåring (som jeg ikke har verken grunnlag eller interesse for å delta i) enn en spillkåring.

Men jeg tillater meg selv likevel retten til å kommentere resultatene :)

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16669
01.01.12 16:36
Smatti: Dere må gjerne mase om eget forum for "moderne krigføringsspill". Det er såpass stort at det fint kunne hatt sitt eget "område", se bare på fotballspill.

Vi maser da absolutt ikke om noe eget.
Det er "dere" som maser og snakker om dette. Vi CoD fanboysa hadde bare blitt glad om det var flere som var aktive og ivrige :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg