Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Final Fantasy XIII-2

NYTT TEMA
Lopic
LopicInnlegg: 4446
12.01.12 18:43

No nærmar det seg og fortsatt ingen tråd. Skandale. Skandale I tell you!

Gud bevares kor eg gledar meg no. Og det beste av alt; det har fått bortimot utelukkande god kritikk. Famtisu gav det 40/40, noko dei berre har gjort 17 gongar før.

Sniktitt

Vid

Demoen ligger ute på PSN fra og med idag. Last ned og del synspunkt. Spelet kjem 3. februar i Europa.

Lopic
13.01.12 17:30

Har brukt litt over to timar på demoen og må sei eg gledar meg kraftigt.

Kartet har fått ein kjempeoppgradering. Ryddig og fint.

Monster er komme inn som kompanjongar ein kan ha i kamp. Der du kan merga, mata, oppgradera og herja på med dei. Moro.

QTE kunne eg godt vore foruten. Crystarium og paradigmer er heldigvis fortsatt som det har vore.

Ingen andre Final Fantasy fans som har tenkt og testa demoen?

(Innlegget ble redigert 13.01.12 17:30)

Smatti
SmattiInnlegg: 8343
13.01.12 18:04
Lopic: Ingen andre Final Fantasy fans som har tenkt og testa demoen?

Skal teste demoen, men er det for likt FFXIII så står jeg nok over. Jeg synes kanskje systemene for oppgradering var best i FFVII og X, og selv om FXIII sitt lignet på FFX sitt så er det ikke like godt.

Lopic
13.01.12 18:06
Smatti: Skal teste demoen, men er det for likt FFXIII så står jeg nok over. Jeg synes kanskje systemene for oppgradering var best i FFVII og X, og selv om FXIII sitt lignet på FFX sitt så er det ikke like godt.

Second that. Sphere gridden var utruleg systematisk og oversiktleg i mykje større grad enn crystariumet.

Kva var det du ikkje likte så godt med FXIII?

Smatti
13.01.12 18:13
Lopic: Kva var det du ikkje likte så godt med FXIII?

Jeg må innrømme jeg faktisk savner ATB, det er liksom en stor del av det jeg forbinder med FF. I tillegg så var det nærmest innholdsløst sammenlignet med tidligere spill. Jeg spilte FFIX i fjor, og det er noe eget når man får kjøretøy som gjør at du kan utforske mer av verdenen.

En kan argumentere for at FF alltid har vært lineært, selv om man har fått en åpen verden å bevege seg i, men FFXIII drepte spillgleden med manglende valgmuligheter. Det var helt greit noen timer, men så ble det et enormt pliktløp.

Jeg kan også legge til at jeg synes designet på omgivelser, monstre og karakterer har blitt dratt ekstremt langt vekk fra det jeg personlig liker. Det startet så smått i FFX, men til gjengjeld var det et fantastisk spill med en flott, men banal, historie. Historien i FFXIII minnet om en filler-episode av en anime-serie.

Lopic
13.01.12 20:01

Me er enige at me saknar ein større verden med meir friheit. Dette har dei lovd oss i FF XIII-2.

Designet i FF XIII syns eg var heilt greit. Best fra chapter 10/11 og ut viss eg minnast rett. Og grafikken var pen. Når eg gjekk ut på plainsen i chapter 10/11 første gong holdt eg på og gå i bakken for det var så nydeleg. Men mange av chaptera var tronge og strake vegen. Heilt enig. Det kom seg litt etter Cieth steinane vart introdusert og me fekk litt meir friheit.

Og monstre er da strengt tatt videre fra langt tilbake, men med bedre grafikk sjølvsagt. Mange av dei i alle fall. Så dei har eg ikkje noko og utsetta på.

Satsar på at du likar det vetle du får prøvd på demoen nok til eit kjøp så eg i alle fall har ein og diskutera med her:)

IDK2407
IDK2407Innlegg: 2881
14.01.12 17:58
Smatti: Jeg må innrømme jeg faktisk savner ATB, det er liksom en stor del av det jeg forbinder med FF

Me2, ff8 og 9 var mine favoritter! Elsker dem fortsatt. Tenker å spille ff8 nå, men elsket også ff10... Gleder meg allerede til remaken til ps3 :) Battlesystemet der var ikke så ille, den likte jeg ganske godt :)

Edit: Friheten er dypt savnet som noen har skrevet allerede i ff13.
FF8 var helt hardcore på det, samme med ff9. Fy fader som jeg elsket å få med meg ekstra GF's osv :) Helt herlig! + ekstra bosser osv osv :)

(Innlegget ble redigert 14.01.12 17:59)

Smatti
15.01.12 23:19
Lopic: Satsar på at du likar det vetle du får prøvd på demoen nok til eit kjøp så eg i alle fall har ein og diskutera med her:)

Jeg så chocobo racing, så jeg tror jeg må spille det etter hvert. Tviler likevel sterkt på at jeg rekker det før sommeren.

Draciger
DracigerInnlegg: 10000
15.01.12 23:24

Plata den siste og koste meg med det, så det blir nok et innkjøp av denne FF tittelen også.

Draciger
15.01.12 23:26
Lopic: Det kom seg litt etter Cieth steinane vart introdusert og me fekk litt meir friheit.

Problemet her var nok at det ikke var så mye annet å gjøre med disse "pointsene" enn å bruke de for challenges. Skulle gjerne sett at det var en del andre aktiviteter man kunne drive med enn bare challenges.

Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 12322
16.01.12 13:08

ohh.. kan fort bli dette spille som får meg til å kjøpe ps3 daaa ;)

Jonasar
JonasarInnlegg: 24881
17.01.12 16:13

dette kommer jeg til og kjøpe, uansett hva jeg prøver på :p

IDK2407
29.01.12 02:41

Ganske åpent, de har fikset på små ting som kunne vært bra i ff13 også... Kan save over alt osv. Kompis har spillet og har gitt meg detaljer.

magnifier
magnifierInnlegg: 1076
29.01.12 09:50

Faen, det kommer også... Dette må jeg jo ha. Sykt dårlig råd for tiden, eneste ulempen med å være student :p Får spise ris fram til neste utbetaling. Spill > mat

IDK2407
31.01.12 04:05
magnifier: Faen, det kommer også... Dette må jeg jo ha. Sykt dårlig råd for tiden, eneste ulempen med å være student :p Får spise ris fram til neste utbetaling. Spill > mat

HAHAHA du er som han ene kompisen min... kjøpte seg høytalere for 30k+ eller noe, så ble det risgrøt på lenge! fordi han gikk på nav eller noe, men fikk heldigvis jobb :) da gikk alt greit til slutt haha!

Necrobear
NecrobearInnlegg: 326
31.01.12 09:51

Slutta å interessere meg for Final Fantasy sidan X. X-2 var horribelt, men det var fortsatt betre enn XII. Har altfor mange andre spill til å spille gjennom XIII. Buuu gå tilbake til klassikarane Square.

Lopic
31.01.12 10:35

Mitt vart sendt igår. Kryssar fingrane for at det kjem idag.

Thormart
ThormartInnlegg: 1461
31.01.12 15:39

FFXIII var direkte horribelt, no go

Amused99
Amused99Innlegg: 22764
31.01.12 18:45

Relativt positive tilbakemeldinger ser jeg, mye av det som var galt i XIII er ordnet her. Mindre lineært, bedre (mer oversiktlig) system for oppgradering og større fokus på utforsking. 

Gir det en sjanse rett og slett fordi det er FF, selv om jeg slettes ikke likte det forrige. 

Draciger
01.02.12 22:15

Gleder meg spesielt til det nye "monstersystemet". Kjipt eventuelt hvis det ikke er mange forskjellige party members enn Sarah og Noel.

Hvilken edition har dere anskaffet? Tror det blir en Crystanium siden jeg skal gi det bort som gave.

Smatti
01.02.12 23:58

Siden de tidligere FF-spillene er på billigsalg på PS-store skal jeg unne meg en helvetes FF-sommer (det regner sikkert lell). Blir FF 1- 9 + XIII 2. Får se om jeg rekker det.

Edit: nr 3 i rekken ser det ikke ut til at jeg får spilt.

(Innlegget ble redigert 02.02.12 00:00)

Draciger
02.02.12 23:53
Smatti: Blir FF 1- 9 + XIII 2.

Spent på hvor du avslutter å spille FF når du begynner å bli lei.

Lopic har du fått begynt å spille FF nå?

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2506
02.02.12 23:59
Smatti: nr 3 i rekken ser det ikke ut til at jeg får spilt.

Var bare utgitt i Japan inntil det kom i remake til DS og senere portert til iOS.

Lopic
03.02.12 00:50
Draciger: Lopic har du fått begynt å spille FF nå?

I morgon. Fekk det tirsdag faktisk, men har ikkje hatt tid til og testa det enno. Kjem tilbake med synspunkt når eg fått nokon timar.

Du da?

Draciger
03.02.12 01:45
Lopic: Du da?

Har fått inn min kopi allerede, men får nok ikke startet før lørdagen.

Reviewmessig har den fått over godkjent av de aller fleste og det virker som å plate denne blir nok ikke like enkel som den forrige.

Litt OT men har du platet Skyrim enda?

Smatti
04.02.12 17:53
SpillRune: Var bare utgitt i Japan inntil det kom i remake til DS og senere portert til iOS.

Ser ut som om jeg får en ørliten utfordring med å finne spillet til DS. Noen forslag?

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2506
04.02.12 19:44
Smatti: Ser ut som om jeg får en ørliten utfordring med å finne spillet til DS. Noen forslag?
Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 12322
08.02.12 13:07

Hva synes folket da?

Lopic
15.02.12 17:29
Arnebelinda: Hva synes folket da?

Har berre fått 20 timar pga mykje reising, men eg syns det er fantastisk. Likar det allerede bedre enn FF XIII.

Monster er ein god ting som har komme istaden for eit tredje party member. Blir mykje meir variasjon og alltid like moro og sjekka ut nyfanga monster og prøva deg fram for at dei skal bli best mogleg.

Nye puzzles er det som er morsomme, med grei vanskleghetsgrad. Spesielt dess lengre ut du kjem.

Maps er i større grad friare enn forrige spel. Og i ein viss grad styrer du rekkefølgen og kor du vil reisa ved hjelp av tidsreisning.

I og med at eg nettopp vart introdusert med ein ny "ting" ved spelet, ser eg ikkje vekk fra at det kjem meir seinare. Eg gledar meg til fortsettelsen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg