Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skal du ha WiiU ?

NYTT TEMA
Spermklatt
SpermklattInnlegg: 3455
25.11.12 22:08

...eller står du over pga. din dalende interesse for Wii, som ikke var så kult alikavell ?
Konseptet med den WiiPaden er jo helt genialt om det blir utnyttet ! Mener alle konsoller trenger noe som skiller seg ut fra hverandre, og gjør spillene interessante på forskjellige måter. Tenker da på spillene som ikke kommer eksklusivt til de "tre store". Er liksom litt kjedelig når Call of Duty kommer uten noen stor variasjon, til Nintendo, PS og Xbox, men nå, med denne lille skjermen i hånda, så blir alt hakket mer spennende.

WiiU skal iallefall skaffes her i gården ! Gleder meg som ett lite barn igjen :D 

Fenton
FentonInnlegg: 2512
25.11.12 22:19

Alt er avhengig av spillutvalget, og foreløpig er det ingen titler som frister meg. Enkelte små forbedringer av multiplatformtitler kommer heller ikke til å endre dét, og såvidt jeg har fått med meg er noen spill (Arkham City for eks.) svakest på WiiU av alle utgavene.

Mario og Zelda interesserer meg lite lengre, men jeg kommer til å følge med på spill lignende Metroid Prime og eventuelle Monster Hunter-utgivelser. 

Så foreløpig kjøpes den ikke, men den er heller ikke utelukket litt fremover i tid.

WhySoSerious
WhySoSeriousInnlegg: 13186
25.11.12 23:57

Skal ha en Wii U om det kommer Yoshi Land Wii U eller nytt Zelda spill. Skjønner ikke helt greia til Nintendo forøvrig. De lager en konsoll som skal ha bedre støtte for andre utviklere sånn at de kan ta opp kampen mot Sony og Microsoft? Men så lager de en konsoll som er marginalt bedre enn PS3 og Xbox 360?

Det betyr jo selvfølgelig at de får AssCreed 3 og Batman nå, men så snart Sony og Microsoft kommer med sine nye konsoller er vel ikke lenger Wii U med på dansen lenger?

I tillegg siden det akkurat kom ut Zelda til Wii, så ere vel år til vi ser noe til Wii U. :( Utaktisk av Nintendo.

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14609
26.11.12 00:09

Har førehandbestilt, trass i ein groande skepsis. Det er irriterande at Nintendo alltid skal insistere på å gjere ting på sine eigne, ofte unødig vanskeleg, måtar. Men eg trur det kan bli veldig bra på sikt, likevel.

Nor499
Nor499Innlegg: 529
26.11.12 23:59

Dette blir den første Nintendo-konsollen siden NES jeg ikke kjøper.

Svak hardware, massevis av direkte dustete ting med valg Nintendo har gjort og så langt ikke et eneste spill som er i nærheten av å ha wow-faktor.

Tror nok at Nintendo vil slite voldtsomt høsten 2013 når Xbox 720, og muligens også PS4 lanseres og temmelig sikkert vil vise markedet hva neste-generasjons konsoll bør være.

Hvis Wii U flopper kan det muligens bety at Nintendo på litt sikt vil vurdere å bli en ren spill-utvikler, og det hadde ikke vært meg i mot.

Spermklatt
27.11.12 12:11
Nor499: så langt ikke et eneste spill som er i nærheten av å ha wow-faktor.

Så langt, så er ikke konsollen lansert i Norge engang. Spillene kommer nok min venn :)
Zelda, Brawl og neste 3D-Mario kommer alle tre til å eksplodere av "wow"-faktor. For det gjør de hver eneste gang ! 

PotetFlak
PotetFlakInnlegg: 432
27.11.12 13:24

Grafikk er ikke alt men jeg vil i hvertfall ikke ha en ny konsoll med lik grafikk som xbox/ps3......som ble lansert for 7(!) år siden.

Jesperbro
JesperbroInnlegg: 13384
27.11.12 13:43

Gledet meg en periode, men ble ikke interessert i å kjøpe på launch med tanke på de spillene som blir sluppet sammen med konsollen. Når Mario 3D/Zelda eller andre spill som blir verdt å ha skal det nok kjøpes. Kommer ikke noen av disse innen neste sommer blir det nok ikke noe kjøp, for en viss førstegangstjeneste kommer til å spise en del tid.

Spermklatt
27.11.12 13:47

Mener å ha lest at WiiU skal være kraftigere enn PS3 og Xbox, men usikker...
Uansett, så kjøper jeg WiiU fordi jeg kommer aldri til å klare å holde meg unna de neste, faste Nintendo-utgivelsene. Å elsker fortsatt, etter mange, mange år, 2D-marospillene :D Sjeldent familien samles foran skjermen med så mye latter og krangling lenger... 

Kero79
Kero79Innlegg: 3844
27.11.12 13:47

Wii min har blitt mye brukt det siste året takket vøre xenoblade og Zelda:)

Har tilgang til X-boks og ps3 men bruker kun x-boksen til litt fifa innimellom. ps3 har jeg ikke rørt.

Utenom Wii så spiller jeg mest på pc, da for ofteste strategy gjerne noe fra GOG.

Har forhåndsbestilt WiiU men er usikker på ka spill jeg skal plukke opp, får se det litt ann, tipper jeg vurdere Rayman så kan jeg spille sammen med frøkna.

tooommm
tooommmInnlegg: 23552
27.11.12 19:53

Står glatt over denne konsollen. Klarer meg godt med 360'n og PS3'n. I hvert fall til den neste konsollen fra Microsoft kommer.

hamoa
hamoaInnlegg: 983
27.11.12 21:58

Skal ha! Forhåpentligvis fredag, men sannsyneligvis ikke, da jeg ikke rekker å få kjøpt før jobb!

Justice 96
Justice 96Innlegg: 31572
28.11.12 12:52

Nei, styrer unna enn så lenge. Mulig jeg kjøper konsollen om det kommer titler som er verdt det.

melbye82
melbye82Innlegg: 3878
28.11.12 17:50

Her bir det kjøp. Call of Duty Black Ops 2 har jeg fått alt, venter fortsatt på ZombiU-bundelen, Assassin's Creed 3, Darksiders 2 og New Super Mario Bros U og Tekken Tag Tournament 2. Aldri kjøpt så mye på konsollslipp før.

happydeathsuite
29.11.12 21:36

Wii U-en står på stovegolvet, og lastar i skrivande stund ned den berykta megasvære obligatoriske oppdateringa. Dette blir gøy!

Antiteist
AntiteistInnlegg: 5525
30.11.12 02:59

Har ingen planer om å kjøpe det nå.

xytheon
xytheonInnlegg: 18224
30.11.12 11:06

Nope. Ingen lanseringstitler som interesserer. Kjøper vel først når neste Mario- eller Zelda-spill kommer.

torasbekk
torasbekkInnlegg: 5099
30.11.12 14:44

Jeg skal ha Wii U, ja, men ikke før i 2014.

"On dungeons, the source revealed Zelda Wii U would have, “about the same amount of dungeons as previous Zelda games, but these will be vastly bigger in scope and will be totally different from each other. Some dungeons are so big they’re broken up in 3 parts and will literally take hours to complete.”"

"Details of the game’s forest dungeon were also revealed, “The first test dungeon they made was a giant forest running on early and buggy Wii U hardware — the dungeon was bigger than the Hyrule field in Ocarina, and the whole thing is one dungeon. You use the gamepad to navigate, avoid traps, follow clues etc. It’s dark, lush, with a ton of trees, foliage, some which you have to cut your way through. Its scope and details are unlike anything you’ve seen in a Zelda game”"

happydeathsuite
30.11.12 22:08

Har hatt lite tid til faktisk speling paa WiiU-en saa langt, men kan i det minste melde at det aa surfe paa maskina er rimeleg mykje meir intuitivt enn paa Wii. Funkar saann nokolunde som eit slags nettbrett i noeden.

runenoreg
runenoregInnlegg: 13080
01.12.12 10:40

Kjøpte WiiU ZombiU Limited Edition i går. Kjøpte med FIFA13 i samme slengen.

FOR en spillopplevelse!!
Endelig har man HD-grafikk og med skjermen på håndkontrollen har man fått en ny dimensjon til spillene. 
Min Xbox 360 får pent stå i fred en god stund siden den plutselig virker kjedelig og utdatert.

Endelig har Nintendo også tenkt på oss som ikke er en stor fan av de barnslige spillene og tåler litt blod og gørr. Endelig har de også tenkt på grafikken som nå ser bedre ut enn på 360. Grafikken på håndkontrollen er også i HD. Meget bra!

Tror alle hardcore FIFA-spillere vil sette pris på alle de nye mulighetene man under kamp også.

WiiU - et must for enhver som liker å spille! 

runenoreg
runenoregInnlegg: 13080
02.12.12 11:52

Noen som vet om Tvii blir lansert i Norge forresten?

Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7290
02.12.12 15:36

Nei, om ikke en av dere gir meg en!?

Venny139
Venny139Innlegg: 7550
03.12.12 09:37

Ikke med det første , men det blir nok kjøp så fort Zelda kommer ut. Altså i 2014 en gang. Eventuelt et Castlevania spill da. Det var vell noen rykter om at Mirror Of Fate både kom ut på WiiU og 3DS. Så får se hva det blir til.

WARP10CK
WARP10CKInnlegg: 545
03.12.12 12:38

Ikke enda har brent meg på å kjøpe en konsoll like etter lansering før og det eneste spillet som ser interessant ut er zombieU, men velger å vente å se hvor mye støtte konsollen faktisk får av tredjeparti utviklere.

Det at lanseringstitlene på tredjeparti siden består av spill som har vært ute til andre konsoller lover ikke bra siden mange utviklere sikkert er i gang med neste generasjon nå.

Neste års E3 blir vinn eller forsvinn for Nintendo for da tror jeg de nye konsollene lanseres.

(Innlegget ble redigert 03.12.12 12:39)

Spermklatt
03.12.12 14:34
WARP10CK: Ikke enda har brent meg på å kjøpe en konsoll like etter lansering før og det eneste spillet som ser interessant ut er zombieU, men velger å vente å se hvor mye støtte konsollen faktisk får av tredjeparti utviklere. Det at lanseringstitlene på tredjeparti siden består av spill som har vært ute til andre konsoller lover ikke bra siden mange utviklere sikkert er i gang med neste generasjon nå. Neste års E3 blir vinn eller forsvinn for Nintendo for da tror jeg de nye konsollene lanseres.

Assassins Creed 3 og Black Ops II er nye begge to ! 
+ at mange anmeldere sier at de har problemer med å gå tilbake til andre konsoller, etter å ha prøvd gamepaden i tredjeparti-spillene.
Las også at Arkham City: Armored Edition var den mest komplette utgaven hittil, så om du ikke har skaffet deg det på noe annet, hadde WiiU uten tvil vært førsteprioritet.

Men ja, veldig mye avhenger av hvilke spill Nintendo kan skryte av det neste året. Håper de er klare over det selv ! 

Fenton
03.12.12 16:06

Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe altfor mange multiplatformspill til WiiU for øyeblikket, i og med at flere av dem virker å komme dårligst ut på denne konsollen (som f.eks. Blops 2 og Arkham City).

Det er kanskje ikke så overraskende nå helt i begynnelsen, spørs hvor mye ressurser som er satt av til å porte til WiiU inntil brukerbasen er en del større.

happydeathsuite
03.12.12 17:34

Skuffa over at Ubisoft ikkje har lagt ørlite meir kreftar i å bruke gamepaden i AC3. Noko så enkelt som å spele dei små brettspela ein kjem over innimellom, på paden, hadde vore betre enn ingenting. I det heile litt skuffa over AC3 på generell basis så langt.

Spermklatt
03.12.12 20:57
Fenton: Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe altfor mange multiplatformspill til WiiU for øyeblikket, i og med at flere av dem virker å komme dårligst ut på denne konsollen (som f.eks. Blops 2 og Arkham City).

Assassins Creed 3 er marginalt høyere enn på Xbox og PS3 !
Det samme er Darksiders 2 og Blops 2. Dette om vi tar Metacritics som en fasit. Noe som ikke er så dumt mener jeg, så ville heller venta med mange multiplattformspill til du har skaffet deg WiiU, om det er i planene dine :)

Fenton
03.12.12 21:19

Du tar metacritic som fasit fremfor noen som faktisk har gått i dybden for å sammenligne de tre utgavene i detalj?

IGN gav f.eks. samme karakter til Arkham City på alle platformene, selv om flere andre anmeldere rapporterer noe helt annet. Jeg blir ikke overrasket om noen setter karakter på nye utgaver uten å faktisk gjøre en solid sammenligning.

For meg er metacritic like nyttig som en fis i et tomannstelt, men det er jo fint for andre om de faktisk føler de får genuin hjelp derfra. Ikke noe å si på dét.

hfiego
hfiegoInnlegg: 4700
04.12.12 13:31

Ser at en kan koble til gamle kontrollere og sensor.
Kan man da spille Wii spill på WiiU konsoll?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester