Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Age of Empires II HD kommer 9. april!

NYTT TEMA
Glottis

Glottis
07.03.13 18:03

Forrige tiårs beste spill ser ut til å bli dette tiårets beste spill også. AoE2 HD kommer 9. april på Steam.

Trailer

Ageofempires.com

Monk, I need a monk!

(Innlegget ble redigert 07.03.13 18:05)

Glottis

Glottis
07.03.13 18:27

Der var det også ute på Steam, prisen ligger på 17 euro, eller ca 125 kr. De som forhåndsbestiller får tilgang 5. april.

Antiteist

Antiteist
08.03.13 01:26

Awesome!

Cola_e_godt

Cola_e_godt
08.03.13 11:53
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 17:10)

freemasun

freemasun
08.03.13 12:48

Aiaiai, her har det forsvunnet mange timer. Må kanskje sjekke ut.

Hva var det arbeider-vikingene sa: "Allti làgi!"

mindprint

mindprint
11.03.13 18:13
freemasun: Hva var det arbeider-vikingene sa: "Allti làgi!"

Jepp, i perfekt norsk tonetall! Det hørtes norsk ut uten å være det.

freemasun

freemasun
11.03.13 22:00
mindprint: Det hørtes norsk ut uten å være det.

Noen ganger kunne jeg også sverge på at det var Sven Nordin som hadde enkelte av mannestemmene..

Glottis

Glottis
12.03.13 02:18

Beste youtube-video ever!

Stullimach

Stullimach
12.03.13 03:13

Dette kommer til å bli helt fantastisk nostalgi! Gleder meg som en liten unge. WOLOLOOOOOO

Termion

Termion
12.03.13 03:18

Dette blir saker!

HengeTrynet

HengeTrynet
12.03.13 03:23

Lurer på hvor mange timer jeg har brukt på AOE 1 og 2.

Dette skal selvsagt kjøpes.

freemasun

freemasun
12.03.13 09:49
HengeTrynet: Dette skal selvsagt kjøpes.

Håper det blir lagt ut på PSN også, kom jo tross alt ut på PS2 i sin tid.

Skaumannen

Skaumannen
16.03.13 15:35
Glottis: Monk, I need a monk!

The only thing you will ever need is a army of English longbowmen.

Husker du hvor overpowered disse var?(Dette er vel 2 ern)

15-20 slike, og et par infanterister foran dem..ikke noe kommer innpå deg.

(Innlegget ble redigert 16.03.13 15:35)

att

att
08.04.13 23:26

Ja?

Noen andre som har planer om å laste ned dette geniale spillet?

kimkong_8

kimkong_8
09.04.13 16:42
Skaumannen: Husker du hvor overpowered disse var?(Dette er vel 2 ern) 15-20 slike, og et par infanterister foran dem..ikke noe kommer innpå deg.

Hvis det er noe som er så OP, hvordan kan spillet være så bra da? 

RobertBrownie

RobertBrownie
09.04.13 18:01

Fans av denne klassikeren bør også sjekke ut Forgotten Empires. Forhåpentligvis lager man en tilsvarende tilleggspakke til HD-utgaven med tiden.

Skaumannen

Skaumannen
09.04.13 18:14
kimkong_8: Hvis det er noe som er så OP, hvordan kan spillet være så bra da?

Alle spill har noen feil da..men her var mere snakk om å bruke en gitt taktikk for at det skulle bli sånn.

Kanskje var det litt feil av meg å si "overpowered", det vil jo bare være snakk om å bruke nok langbuemenn, så får du en veldig slagkraft uansett..

UflaksUnitedHeroiskeFC

Jeg husker jeg slo Britons en gang med Mayans. Jeg spammet med eagle warriors og plumed archers. Jeg kom vel med ca 80 av begge typer. Fordelen med disse to er i hvertfall hurtigheten. Man kan trekke seg raskt tilbake og bli healet av en sverm av monker - så full fart fremover igjen. Ypperlig for blitzkrig.

kimkong_8

kimkong_8
09.04.13 20:28
Skaumannen: Alle spill har noen feil da..men her var mere snakk om å bruke en gitt taktikk for at det skulle bli sånn. Kanskje var det litt feil av meg å si "overpowered", det vil jo bare være snakk om å bruke nok langbuemenn, så får du en veldig slagkraft uansett..

Okai da er jeg med.

Horgtapp

Horgtapp
09.04.13 21:39

goth eller hva de het hadde jo finfin ranged beskyttelse da.. husker det var en fyr som sverget til elitesoldaten deres i hordetall... helt fram til han møtte mine samuraier *hydr*

Skaumannen

Skaumannen
09.04.13 23:08
Horgtapp: goth eller hva de het hadde jo finfin ranged beskyttelse da.. husker det var en fyr som sverget til elitesoldaten deres i hordetall... helt fram til han møtte mine samuraier *hydr

Huskarl tror jeg enheten heter,er det de gotiske enhetene med store runde skjold du tenker på?

De var iallefall et helvete å ta ned med langbuer.De bare drønnet sakte, men sikkert innpå og hugget ned alt av bueskyttere.

UflaksUnitedHeroiskeFC

Jeg spilte dette spillet mye for noen år siden. Samuraier har bonus mot alle unique units i hele spillet, så jeg kan tenke meg at du tok huskarlene med samuraiene dine. I tillegg til å ha god beskyttelse mot archers så kunne man produsere huskarls (fra barracks etterhvert) i en vanvittig frekvens. Goths måtte spilles veldig offensivt hvis man skulle dra noen fordeler med infanteriet. :)

Skaumannen

Skaumannen
10.04.13 17:07
UflaksUnitedHeroiskeFC: Jeg spilte dette spillet mye for noen år siden. Samuraier har bonus mot alle unique units i hele spillet, så jeg kan tenke meg at du tok huskarlene med samuraiene dine. I tillegg til å ha god beskyttelse mot archers så kunne man produsere huskarls (fra barracks etterhvert) i en vanvittig frekvens. Goths måtte spilles veldig offensivt hvis man skulle dra noen fordeler med infanteriet. :)

Standard taktikken min var å bygge mur rundt byen, sette et castle i hvert hjørme, fylle på med skyttertårn i mellom, plassere to byeskyttere i tårnene, plassere 2 trebuchet`er sammen med castle, for å forsvare mot fiendlige trebuche`er(outranger castle, så det er nødvendig)

Vips, så har man en mere eller mindre selvforsvarene base/by.

Så forsket jeg på alt av oppgraderinger, trente en haug med enten langbuemenn eller arbalestmem(oppgradert crossbow)

Så trente jeg 20-20 Paladin-riddere og infanteri, samt en 5-6 trebuchet eller kanoner.

5 munker bak alt dette, og rykket frem mot fienden, da kan man ta kartet bit for bit.

Byeskytter er cluet her.Så mange så mulig, så plaffer de i filler alt som nærmer seg.Dataen er ikke spesielt taktisk uansett, og sender gjerne 2 og to mot deg...

Alt man kan bekjempe på avstand, uten å tape noen enheter selv...det er en nice taktikk i de aller aller fleste slike spill.

Det funker også knall i Empire:Total War...en haug med kanoner og haubitser..så er det få fiender som egentlig kommer nærme nok til å gjøre skade.

Egentlig trengs ingen andre enheter en disse..

(Innlegget ble redigert 10.04.13 17:10)

GimleSag

GimleSag
12.04.13 11:18
freemasun: Hva var det arbeider-vikingene sa: "Allti làgi!"

Ser merkelig mye ut som dagens Færøysk og Islandsk... 
EDIT: Har selvsagt kjøpt spillet. 

(Innlegget ble redigert 12.04.13 11:21)

OleDidrik

OleDidrik
13.04.13 21:18

Har kjøpt HD-versjonen, og har sett på en del trailer at synsbredden er utvidet. Dvs, at man ser et større område. Dette er derimot ikke tilfelle når jeg spiller. Da er det samme gamle synsbredden, dvs. mer zoomet inn enn i trailerne til HD-versjonen. Det er heller ingen mulighet for å endre resolution, da de har fjernet dette fra options. Er det bare jeg som har dette problemet? Trenger man kanskje en superskjerm? En utvidet synsbredde er jo en kjempefordel, så jeg vil gjerne ha det jeg også.

OleDidrik

OleDidrik
13.04.13 21:19

Man ser det blant annet veldig tydelig i traileren, i første gameplaysekvens, "enhanced". Se bare her.

FelixW

FelixW
13.04.13 21:58

noe andre som har litt iput ag på Aoe2Hd ?

OleDidrik

OleDidrik
14.04.13 22:18

Legg meg forresten gjerne til på steam: mr_lazy_joe (Kjøpte brukeren av en kompis, så ingen diss for navnet, takk).

3v3 eller 4v4 med VGD'ere med litt skills hadde vært kjekt. Liker å flushe med chinese. 

Knaxern

Knaxern
13.10.13 02:46

Forgotten Empires blir en offisiell utvidelse, og dette blir den første utvidelsen til AoE2 helt siden Conquerors utvidelsen kom ut i 2000. Ikke verst at et spill fra 1999 fortsatt lever, og at det får seg en ny utvidelse :-)!

Wiki-link med info.

GimleSag

GimleSag
13.10.13 08:29
OleDidrik: mr_lazy_joe (Kjøpte brukeren av en kompis, så ingen diss for navnet, takk).

Oh the irony

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg