Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Champion Manager 1997/1998 NORGE

NYTT TEMA
SIrMixALot
SIrMixALotInnlegg: 2208
27.04.13 11:54

Noen som har dette tilgjengelig for salg ? :)

Jeg er en nostaligiker og har klart å hive dette da den gamle pcn ble kastet.  Har forsøkt å Google det, men finner kun utenlandske versjoner.

SIrMixALot
02.09.13 15:12

Hmm.  ..ingen?

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2716
02.09.13 18:37

Dessverre...

EDIT: Men har du prøvd på Fotball - Spill forumet ? 

(Innlegget ble redigert 02.09.13 18:37)

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16783
03.09.13 02:26

Var det eget spill for Norge det året? Trodde 96/97 var siste året hvor det fantes..?

Man kan jo være i norsk liga på vanlige 97/98...

btw by far!! Det beste CM/FM gjennom tidene, sammen med 01/02 :)

SIrMixALot
04.09.13 17:35
GimleSag: EDIT: Men har du prøvd på Fotball - Spill forumet ?

Will do :)

solimor
solimorInnlegg: 2799
04.09.13 17:44

Tro du vil ha vansklighet med å finne dette pga rettighets problemer og at CM 97/98 er pr dags dato abondoware

Link For orginalen : Here

Finner litte eller ingen info om den norsk version som sikker hadde norsk liga også, litt usikker der. etter som jeg hovedsaklig alltid har spilt engilsk liga som den version hadde.

Det du kan leite litt mer etter er en Norsk patch til orginal spillet som kan adde hva du leiter etter da må du goggle CM 97/98 liga patcher og se etter den norske vil jeg tippe

unsett lykke til

Elpollodiablo
ElpollodiabloInnlegg: 12
05.09.13 12:19

Heisann.

Skal se om jeg finner min versjon av dette i skuffen på gutterommet hjemme hos min mor og far. Vet jeg skal ha det, og finner jeg det skal jeg nok hjelpe deg slik at du skal få spillt dette mesterverket igjen;)

SIrMixALot
06.09.13 13:59

Hei. Takk skal du ha. Det ville vært helt fantastisk:)

SIrMixALot
08.09.13 23:59
Elpollodiablo: Heisann.
Skal se om jeg finner min versjon av dette i skuffen på gutterommet hjemme hos min mor og far. Vet jeg skal ha det, og finner jeg det skal jeg nok hjelpe deg slik at du skal få spillt dette mesterverket igjen;)

Hei. Takk skal du ha. Det ville vært helt fantastisk:)

SIrMixALot
18.11.13 10:01

Ingen? +snufs)

SIrMixALot
12.04.14 17:03

Anyone ? :)

MrArsenal
MrArsenalInnlegg: 9078
24.04.14 09:35

Last ned spillet her.

Mount den nedlastede filen i Daemon Tools.

Bruk DOSBox for å installere/kjøre spillet. Sjekk denne tråden for instruksjoner.

(Innlegget ble redigert 24.04.14 09:43)

SIrMixALot
27.04.14 21:29
MrArsenal: Last ned spillet her.
Mount den nedlastede filen i Daemon Tools.
Bruk DOSBox for å installere/kjøre spillet. Sjekk denne tråden for instruksjoner.

Hei

SUverent! Takker:)

Nå er jeg ikke så kjent med "Mount" og Daemon Tools.  Men jeg tror jeg har nesten fått dette til. Jeg får beskjed om "error: no cd found".   Jeg må brenne dette på en cd?

MrArsenal
28.04.14 02:40

Ser ut som Daemon Tools-linken har kuka seg til, men jeg bruker altså gratisversjonen av Daemon Tools Lite. Når du har installert det så må du:

- Åpne Daemon Tools

- Dra spillfilen inn i programmet

- Høyreklikk på CMN_98.mdx -> Monter/mount

- Noter deg hvilken stasjon spillet ble mountet på (i mitt tilfelle H:)

- Gå over i DOSBox og følg instruksjonene der.

Nei, du må ikke brenne (men du kan selvsagt). Poenget med Daemon Tools er det lager en fiktiv cd-stasjon som "oppfører seg" som om cden sto i hele tiden. Sikkert dårlig forklart, men pytt pytt. :-)

(Innlegget ble redigert 28.04.14 02:42)

kimkong_8
28.04.14 10:39

Eller du kan høyreklikke på ikonet som legger seg nede til høyre på skrivebordet ditt. Trykke mount image og finne spillfilen i mappen, dobbelklikk på den. Så får du opp installering som vanlig. Voila.

evt bare Google så får du alt vist med bilder hvordan det gjøres :)

SIrMixALot
28.04.14 20:12
MrArsenal: er ut som Daemon Tools-linken har kuka seg til, men jeg bruker altså gratisversjonen av Daemon Tools Lite. Når du har installert det så må du:
- Åpne Daemon Tools
- Dra spillfilen inn i programmet
- Høyreklikk på CMN_98.mdx -> Monter/mount
- Noter deg hvilken stasjon spillet ble mountet på (i mitt tilfelle H:)
- Gå over i DOSBox og følg instruksjonene der.
Nei, du må ikke brenne (men du kan selvsagt). Poenget med Daemon Tools er det lager en fiktiv cd-stasjon som "oppfører seg" som om cden sto i hele tiden. Sikkert dårlig forklart, men pytt pytt. :-)

Takk for info. Jeg mener jeg har gjort alt dette og skriver c:\cm98 i dosbox.  Deretter cm98.  Får etter par sekunder beskjed om  : error 0:  cd not foundt.      Jeg mounted spillfilen og opprettet g:\. .........

Godt mulig jeg ikke skjønner en dritt her :)

MrArsenal
28.04.14 21:58

Aha, tror jeg vet hva du mener. Du må mounte cd-stasjonen også i Dosbox hver gang du skal starte spillet, dvs. mount g g:\

Dosbox-instruksjoner blir da:

1. Åpne utforsker, gå til c: og lag en mappe som heter CMN_98.

2. Åpne Dosbox og skriv følgende for å installere spillet:
- mount c c:\ 
- mount g g:\
- g:
- install
- følg instruksjonene på skjermen, fullfør installasjonen og start Dosbox på nytt før du går videre til neste punkt.

3. For å åpne spillet skriver du følgende i Dosbox:
- mount g g:\
- mount c c:\cmn_98 
- c:
- cm2

(Innlegget ble redigert 28.04.14 22:02)

myhrvoka
myhrvokaInnlegg: 2
22.09.14 16:21

Hei!

Har lett i lange tider etter dette spillet, da CDn jeg opprinnelige hadde gikk i stykker.

Ble begeistret når jeg så en nedlastningslink her, men linken fungerer dessverre ikke mer.

Kunne dere vært så fantastiske å få lastet det opp på nytt til en annen link?

Ville vært evig takknemlig :)

- Kim

MrArsenal
24.09.14 13:04

Prøv denne. Det virker som om Google har noen problemer i dag, så eneste måten å få lastet ned filen akkurat nå er om du logger deg på en Google-konto (Gmail, Youtube osv.) før du åpner linken.

myhrvoka
myhrvokaInnlegg: 2
29.09.14 16:28

MrArsenal tusen takk !!!

Har lett etter spillet i 3-4 år.

MrArsenal
01.10.14 13:03
myhrvoka: MrArsenal tusen takk !!!
Har lett etter spillet i 3-4 år.

Bare hyggelig! :-)

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 16793
07.10.14 23:59

Var ikke det den versjonen hvor verdensstjerner av en eller annen grunn dro til TL?

Floflofloflo
FlofloflofloInnlegg: 1899
10.03.16 01:34

Kanskje litt sent svar, men holder på å laste ned nå etter at jeg fant linken i tråden her.

Husker det var et triks hvor man ga et bud så høyt det gikk an, det ble akseptert, så åpnet man for et nytt bud og kjørte budet til 0 og klikket 'annuler''. Gratis overgang, husker spesielt at det var Ham-Kam og Rosenborg som fikk tilby de høyeste lønningene, så det var ikke særlig vanskelig å bli best i verden med de to. Skal sies at jeg ikke har noen planer om å jukse fortsatt.

(Innlegget ble redigert 10.03.16 01:34)

fidjestad
fidjestadInnlegg: 2
22.06.18 02:04

Hei. Har du spille enda? Hadde vært utrolig gøy.

Floflofloflo
FlofloflofloInnlegg: 1899
22.06.18 13:43

Se innleggene til MrArsenal om hvordan du kan få lastet ned spillet og startet det. Funket for meg.

fidjestad
fidjestadInnlegg: 2
22.06.18 23:48

har mac, men forstår ikke helt hvordan jeg får det til på denne. :P

kimkong_8
07.07.18 11:58
Floflofloflo: Husker det var et triks hvor man ga et bud så høyt det gikk an, det ble akseptert, så åpnet man for et nytt bud og kjørte budet til 0 og klikket 'annuler''. Gratis overgang, husker spesielt at det var Ham-Kam og Rosenborg som fikk tilby de høyeste lønningene, så det var ikke særlig vanskelig å bli best i verden med de to. Skal sies at jeg ikke har noen planer om å jukse fortsatt.

Det var spillet før, altså 96/97.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg