Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dersom voldsspill ble forbudt?

NYTT TEMA
Dexter_Morgan
Dexter_MorganInnlegg: 765
29.04.13 17:48

Vil bare gjøre klart med en gang at dette ikke er en diskusjon om voldelige spill burde bli forbudt eller ikke. Det finnes det nok av andre diskusjoner om.

Det jeg derimot vil med denne tråden er hvordan spillbransjen ville sett ut dersom det skulle blitt ett forbud mot voldelige spill. Sier ikke på noen som helst måte at dette er ett realistisk scenario, eller at det er noe jeg ønsker. Bare ett lite tankeeksperiment.

Hva man legger i voldelige spill kan være så mangt da til og med mange barnespill har en eller annen form for vold. For å sette en grense kan vi ta for oss disse typiske spillene som gjentatte ganger havner i søkelyset til media. Spill som omhandler vold og drap av andre spillere eller menneskelignende AI.

Spill man ser på bestselgerlister som f.eks. FIFA, The Sims, Mario, Lego-spillene og Skylanders hadde det nok fortsatt vært ett stort marked for, men utover det er jeg veldig usikker.

Hvordan tror dere spillbransjen ville sett ut i ett slikt scenario?

(Innlegget ble redigert 29.04.13 17:50)

SNIPERN
SNIPERNInnlegg: 11299
30.04.13 07:47

Tror det ville bli vanskelig å håndheve en slik lov.

Er det f.eks. vold når man i Super Mario skyter ildkuler mot stakkars forsvarsløse skillpadder?

tordenarcana
tordenarcanaInnlegg: 1128
30.04.13 07:48

bippe stankelbein og per ulv.klart!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester