Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Amnesia - A machine for pigs

NYTT TEMA
Wizzard
WizzardInnlegg: 20020
10.09.13 17:01

Tilgjengelig på steam nå for 15 euro.

Klarer det å følge opp fra forgjengeren the dark decent? Spent. Har kjøpt
det men bestemt meg å vente med å spille til det er helg og mørkt om kveldene.

Uansett, dette er ikke skytespill. Ser mange har klaget over at de ikke har våpen for å drepe monster med(steam forum). Da har de rett og slett misforstått hva hele konseptet går ut på. Man skal ikke angripe dem, men holde seg unna/gjemme seg. Det er jo det som var hele cluet med the dark decent. Dette er et spill som har en dyp historie, nesten som en film, og man får hint her og der ved å lese brev etc.

Har spilt litt da, bare for å teste ut. De fleste pcer tar denne fint. Ikke den beste grafikken men så er det jo slik at endel av dette foregår i mørket så for min del er skremselfaktoren det viktigste og historien bak. Alle de små detaljer. Sammenlign det med en særdeles god grøsserfilm med en handling der du selv er hovedpersonen. Du må nøste opp trådene som spillet gir deg etterhvert. Ta deg god tid. Ikke rush gjennom spillet, studer.

Det lille jeg har spilt viser at dette er iallefall ikke dårligere enn the dark decent:) Samme konsept, dypere historie,fæl atmosfære(altså god, hehe).

(Innlegget ble redigert 10.09.13 17:03)

Jonasar
JonasarInnlegg: 25692
10.09.13 21:27

har veydlig lyst til og teste det, men er det som det første så tør jeg mest sannsynlig ikke :p

SNIPERN
SNIPERNInnlegg: 11299
11.09.13 07:01

Syns ikke dark descent var så forferdelig bra.

Syns hele spillet gikk ut på at du først plukket noe opp, så kommer ett monster og sier"BLÆÆÆ", så gjemmer du deg i ett hjørne til musikken stopper før du går videre.

Ellers var det meget enkelt å skille mellom skriptede skremmelyder, og faktiske udyr.  Tilregnelighetsmåleren var bare til bry.

Følte aldri jeg ble skikkelig skremt, selv om jeg satt med hodetelefoner på i ett mørkt rom midt på natten.

MrRumpesprekk
MrRumpesprekkInnlegg: 2032
11.09.13 15:15
SNIPERN: Syns hele spillet gikk ut på at du først plukket noe opp, så kommer ett monster og sier"BLÆÆÆ", så gjemmer du deg i ett hjørne til musikken stopper før du går videre.

Ja, stemmer... det gikk hele spillet ut på. Herregud, hvis du virkelig mener dette, da tror jeg ikke denne type sjangeren er for deg. Selvfølgelig blir det ikke skummelt hvis du har den holdningen der: "Ohh et monster, uff så skummelt, tror jeg gjemmer meg til musikken stopper"

Du må være engasjert i verdenen, du skal frykte atmosfæren og alle lydene du hører. Du SKAL sette deg i hovedpersonen sin situasjon. Hvis du ikke gjorde det, da er det ikke rart Amnesia ikke var skummelt.

Wizzard
11.09.13 15:43

Ikke minst lese journalene,se på sporene, få en slags følelse over hva du faktisk holder på med. Detaljene, studer dem. Det er jo en hel bok i spillet. Skremte vannet av meg iallefall såpass. Mange grøsserfilmer kommer ikke i nærheten av den følelsen man får her.

Henderson
HendersonInnlegg: 4818
12.09.13 21:22

Laster ned nå, som jeg gleder meg! Elsket The Dark Descent, kjempegøy å spille med kompiser, men forferdelig skummelt å spille alene...

(Innlegget ble redigert 12.09.13 21:22)

Kristianrudi2
Kristianrudi2Innlegg: 49
13.09.13 01:04

The Dark Descent var grusomt skummelt for meg hvertfall. Flere ganger jeg ropte som et udyr..

Har spilt AMFP nå i 70 minutter. Pulsen er høy, men savner insanity meter, at man kan bli tom for olje, og at man blir gal i mørket.

Wizzard
13.09.13 14:32

Cluet er å ikke gå for fort frem:) Ta dere tid, få med detaljene. Massevis!

MrRumpesprekk
13.09.13 15:52
Kristianrudi2: Pulsen er høy, men savner insanity meter, at man kan bli tom for olje, og at man blir gal i mørket.

De har med andre ord simplifisert spillet... nå vet jeg ikke om jeg kommer til å kjøpe det alikevell.

Jeg har også lest at de har fjernet inventoryen, og at du ikke kan plukke opp objekter i like stor grad som i første spillet.

Jeg kan ikke tenke meg noen annen grunn enn at de var for slappe når de lagde denne oppfølgeren og rusha det ut.

(Innlegget ble redigert 13.09.13 15:53)

Kristianrudi2
14.09.13 00:54

Det har blitt simplere ja.. men spillet er bra. Hvertfall blir jeg skremt når jeg ser den jævla griseskapningen :P

Jonasar
15.09.13 13:50
Henderson: Laster ned nå

steam versionen?

Henderson
15.09.13 17:27
Jonasar: steam versionen?

Ja

Wizzard
15.09.13 18:02

Vil ikke kalle det simplere. De har gjort en veldig god jobb med detaljer, små spor overalt og historien synes jeg er svært bra. Det er nesten som å se en grøsser, der jeg bare gruer for det neste som kommer.  Fikk en kompis på besøk som ikke ringte på. Tror dere jeg hoppa høyt da han knokka på døra? Ble fly forbanna lol:)

Jeg er en iherdig fan av grøssere. Det som er synd er at svært få holder kvalitet. Balansegangen mellom å holde igjen eller overdrive er hårfin. Er det for mye av det gode blir man lei det også. Grøssere med en skikkelig god historie er de beste. Er lei alle filmene om hjemsøkte hus,etc. Om dere ikke har sett The shining så må dere få
med dere den! Den er tvers igjennom jævli! Samme med historien de har i spillet her, og fra Decent, prima forfattere:)

(Innlegget ble redigert 15.09.13 18:07)

Jonasar
15.09.13 18:02
Henderson: Ja

hva er førsteintrykket?

Henderson
15.09.13 18:06
Jonasar: hva er førsteintrykket?

Har ikke begynt å spilt enda. Begynner sannsynligvis iløpet av morgendagen eller Tirsdag.

(Innlegget ble redigert 15.09.13 18:06)

Jonasar
15.09.13 18:34
Henderson: Begynner sannsynligvis iløpet av morgendagen eller Tirsdag.

kom tilbake med en mening da, har litt lyst til og kjøpe dette

(hvis jeg tør da)

Kristianrudi2
15.09.13 19:53

Er helt klart verdt 130 kr :) blir ikke blakk viss du ikke liker det heller. Men et bra spill så kjør på :)

dzk
dzkInnlegg: 12259
16.09.13 04:18
Jonasar: (hvis jeg tør da)

Trenger ikke å være så bekymret for dette, du blir kanskje litt redd pga stemningen og frykten for det ukjente den første timen men etter det så trenger du nok neppe å ta timeouts pga frykten som man av og til måtte gjøre i det orginale amnesia :).

Jeg digger grøsserspill(men ikke filmer!) og syntes dette var en stor skuffelse. Kjøp heller outlast, litt dårligere historie men betydelig skumlere, mye bedre gameplay og stemning.

(Innlegget ble redigert 16.09.13 04:19)

Jonasar
16.09.13 17:15
dzk: du blir kanskje litt redd pga stemningen og frykten for det ukjente den første timen men etter det så trenger du nok neppe å ta timeouts pga frykten som man av og til måtte gjøre i det orginale amnesia :)

prøvde Amnesia 1, og da hadde det vært greit med valium :p

skal sjekke ut outlast, håper det ligger på steam...

Lopic
LopicInnlegg: 4446
17.09.13 14:33
MrRumpesprekk: rusha det ut.

Det gjorde dei i alle fall ikkje. Vart utsett ein heil del.

Ventar til min amnesia-kamerat kjem tilbake til bygdi, så bir det helaften med AMFP.

Snippi
SnippiInnlegg: 14
29.09.13 00:58

Begge Amnesia spiller lider av at de slutter å være skumle ganske fort. Outlast er mye skumlere (selv om slutten er dritt), bare fordi det er mye kortere og dermed mer effektivt som et skrekkspill. Amnesia blir dratt ut for mye etter min smak.

MrRumpesprekk
29.09.13 10:26
Snippi: Begge Amnesia spiller lider av at de slutter å være skumle ganske fort. Outlast er mye skumlere (selv om slutten er dritt), bare fordi det er mye kortere og dermed mer effektivt som et skrekkspill. Amnesia blir dratt ut for mye etter min smak.

Outlast er jo nesten bare jumpscares... hvis du syns at det er suksessfull oppskrift på et godt horror spill så skal du for all del få mene det. Jeg mener at Amnesia er et bedre spill fordi det er ikke avhengig av cheap jumpscares for å skremme spilleren.

Amnesia: The Dark Descent er et perfekt spill for meg. Men det avhenger i hva du leter etter i et skrekkspill. Liker du rask tempo, høyt stressnivå, mer jumpscares, og et mer enkelt skrekkspill når det kommer til puzzles og orientering så er Outlast et bedre spill. Amnesia er mer for de som foretrekker treig oppbygning, mer varierte puzzles og områder, utforskning, og et mer vellagd story utover spillet.

Bisping
BispingInnlegg: 1250
06.10.13 22:48

Skal spille ferdig Amnesia the dark descent nå, så begynner jeg på dette. Er en reddhare fra før, så lurer på hvordan dette kommer til å gå.

Wizzard
07.10.13 21:14

The dark decent er knalltøff:)) Ønsker deg en skikkelig jævli opplevelse:)

Villans20
Villans20Innlegg: 3699
12.10.13 22:18
MrRumpesprekk: Outlast er jo nesten bare jumpscares.

Da kan du umulig spilt gjennom Outlast. Beste horror/survival spillet jeg har spilt inntil videre.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester