Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rykter - doom, gloom and happy days (shrooms?)

NYTT TEMA
Yxeflens

Yxeflens
15.02.14 12:39

Ingenting i denne tråden er nødvendigvis sant før vi får det bekreftet fra offisielle kilder. Å spekulere er likevel alltid gøy.

Opp til de nye konsollene ble lansert florerte det med rykter i spillverdenen. Mange av disse ryktene viste seg til slutt å stemme, men det blir litt dumt å bruke PS4/Xbox One-trådene til å spekulere frem til det viser seg å være sant. HER skal det jammen spekuleres!

Merkelig nok er de fleste rykter negative, selv om en stråle av positivitet dukker opp av og til.

Yxeflens

Yxeflens
15.02.14 12:43

Dagens desidert største rykte: Amazon i samtaler med MS om å kjøpe Microsoft. Dette spredd av Pete Dodd, som gjerne har et øre inntil møteromsdøra både hos MS og Sony.

Hvor sannsynlig er noe slikt? For min del så kan jeg ikke tenke meg at MS vil selge i dag, rett etter å ha investert milliarder, men hvem vet hva som skjer ETTER denne generasjonen.

Gringorilla

Gringorilla
15.02.14 12:47
Yxeflens: Hvor sannsynlig er noe slikt?

Høres ikke ekstremt usannsynlig ut for min del. Amazon er absolutt stort nok for et sånt kjøp, og de har involvert seg mer og mer i spillindustrien de siste årene, da mest i form av digitale spillsalg og lignende.

Yxeflens

Yxeflens
15.02.14 12:53
Gringorilla: da mest i form av digitale spillsalg og lignende.

De skal visstnok gi ut en konsoll om litt + at de kjøpte Double Helix (Killer Instinct - Xbox One).

Det det er snakk om er uansett samtaler. Regner med OM det stemmer så er vi minst 2-3 år unna et eventuelt salg.

LiquidDarkness

LiquidDarkness
15.02.14 15:10
Yxeflens: Amazon i samtaler med MS om å kjøpe Microsoft.

Kjøpe Microsoft? Det er vel i så fall bare snakk om xbox-biten?

Yxeflens

Yxeflens
15.02.14 16:03

Liquid: Selvsagt snakk om Xbox-biten.

JCDenton

JCDenton
20.02.14 20:37
Yxeflens: Sony Santa Monica jobber med et spill direkte knyttet til VR?

Det har jeg også hørt, mener det var til oculus rift (eller hvordan det nå skrives)

Yxeflens

Yxeflens
20.02.14 20:47
JCDenton: oculus rift

Det er ganske sikkert (vi kan velge å kalle det et rykte en liten stund til) at Sony jobber med sitt eget VR headset.

Yxeflens

Yxeflens
21.02.14 12:55

DAN-DAN-DAAAAAAAAAAAAAA

(Vi kaller det et rykte enda litt. Tviler på at det skjer på GDC.)

Yxeflens

Yxeflens
21.02.14 16:08

Øøøøøhmmm... rykte?

Yxeflens

Yxeflens
21.02.14 19:19
Yxeflens: rykte?

Det har forsåvidt surrer et lite rykte om at Driveclub kan få VR-støtte, noe som skal/kan være grunnen til utsettelsen.

kimkong_8

kimkong_8
21.02.14 19:22
Yxeflens: Det har forsåvidt surrer et lite rykte om at Driveclub kan få VR-støtte, noe som skal/kan være grunnen til utsettelsen.

Det hadde vært rimelig heftig! Da hadde jeg hatt en grunn til å skaffe meg PS4 også, selv om jeg ikke er helt overbevist av Driveclub i seg selv.

Yxeflens

Yxeflens
21.02.14 19:25
kimkong_8: selv om jeg ikke er helt overbevist av Driveclub i seg selv.

Håper mest at de klarer å bygge en bilspillplattform som er verdt å bygge videre på. Ikke at jeg er overivrig på bilspill.

kimkong_8

kimkong_8
21.02.14 19:44
Yxeflens: Håper mest at de klarer å bygge en bilspillplattform som er verdt å bygge videre på. Ikke at jeg er overivrig på bilspill.

Håper de klarer å lage et spill som er på høyde med GT og Forca i gameplay. Derfor tror jeg også at jeg kan bli litt skuffet. Men med VR blir det gøy uansett tror jeg :)

Yxeflens

Yxeflens
21.02.14 19:59
kimkong_8: Håper de klarer å lage et spill som er på høyde med GT og Forca i gameplay.

Usikker på om dette er ment som en arcade-simulator eller en "skikkelig" bilsimulator. Har ikke fulgt med godt nok. Det ser pent ut, spesielt de få scenene vi har fått sett av det som ser ut som et norsk landskap.

kimkong_8

kimkong_8
21.02.14 20:15
Yxeflens: Usikker på om dette er ment som en arcade-simulator eller en "skikkelig" bilsimulator. Har ikke fulgt med godt nok. Det ser pent ut, spesielt de få scenene vi har fått sett av det som ser ut som et norsk landskap.

Av det jeg har fått med meg så skal det være en simulator på linje med spillene jeg nevnte. Det ser veldig pent ut men er skeptisk til at de klarer å skape noe like bra.
Men med VR kan standaren på spillet slippe unna med litt mer :)

Yxeflens

Yxeflens
21.02.14 20:28
kimkong_8: med VR kan standaren

Kan ikke ha pene landskap i spillet da, for det vil jo føre til episke bilulykker (for det er alt jeg kommer til å se på).

kimkong_8

kimkong_8
21.02.14 20:50
Yxeflens: Kan ikke ha pene landskap i spillet da, for det vil jo føre til episke bilulykker (for det er alt jeg kommer til å se på).

Hehe ja kan bli mye stygge ulykker på skjermene rundt om :)

Yxeflens

Yxeflens

Yxeflens
23.02.14 05:31

Ryktet rundt VR fra Sony er ikke lenger en liten bråtebrann, men en skogbrann som dekker et areal på størrelse med Australia. Google.

Yxeflens

Yxeflens
25.02.14 17:23
Yxeflens: Xbox-biten.

Stephen Elop som ny Box-sjef... tja, det kan bety både det ene og det andre.

Yxeflens

Yxeflens
27.02.14 19:31

Dagens rykte (som jeg håper er sant):

OXM hevder at Capcom skal puste nytt liv i Dino Crisis.

Vi får håpe de ikke skal ta samme vei som Dino Crisis 3...

Gringorilla

Gringorilla
27.02.14 22:09
Yxeflens: Dino Crisis

Skjønte aldri hva folk synes var så gøy med det spillet. Gi meg heller Monster Hunter og/eller Turok.

Yxeflens

Yxeflens
27.02.14 22:22
Gringorilla: Gi meg heller Monster Hunter og/eller Turok.

Monster Hunter er vel ikke i samme sjanger, og Turok ble drept av Disney (etter det jeg kan forstå).

Dino Crisis var det nærmeste man kom Resident Evil med dinosaurer. Jeg vil gjerne ha en zombie-pause der dinosaurene låner plassen deres i et spill eller to.

kimkong_8

kimkong_8
27.02.14 22:25

Hadde vært fantastisk Smatti! Men tviler på at det blir noe vi får se på mange år i beste fall.

Gringorilla

Gringorilla
28.02.14 08:37
Yxeflens: Monster Hunter er vel ikke i samme sjanger

Nei, men det inneholder "dinosaurer". =)

Yxeflens

Yxeflens
28.02.14 11:44
Gringorilla: Nei, men det inneholder "dinosaurer". =)

Jeg vil i dette tilfelle være så frekk å påpeke at "dinosaurene" i Monster Hunter er like mye dinosaurer som Godzilla er en dinosaur.

Yxeflens

Yxeflens
28.02.14 14:28

Pressen er invitert til besøk hos Rocksteady om litt (sant). Nytt Batman på vei (rykte).

100% uinteressant for min del.

Yxeflens

Yxeflens
28.02.14 16:30

Oppdaterte versjoner av følgende spill KAN være på vei:

Uncharted Drake's Fortune
Uncharted 2 Among Thieves
Uncharted 3 Drake's Deception
Uncharted: Golden Abyss
Uncharted: Fight for Fortune

Forhåpentlig outsourced, men det betyr at vi antagelig får TLOU på PS4. Da må dette være mer enn et rykte, selvsagt.

Kilde (som selvsagt er stjålet et annet sted). Aner ingenting om troverdigheten. Et rykte er et rykte.

kimkong_8

kimkong_8
28.02.14 16:33

Blæ! Lag nå heller nye spill!

Klikk for å gå tilbake til toppen