Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

H1Z1

NYTT TEMA
Gringorilla

Gringorilla
10.04.14 11:30

Nytt zombie-spill fra Sony Online Entertainment som skal ta opp kampen med DayZ.

http://www.gamer.no/artikler/sony-tar-opp-kampen-med-dayz/158927

Dette lover faktisk ganske godt, og en early access-versjon skal visstnok slippes om bare noen uker (6-8).

Jeg har lurt litt på hvorfor ikke de store studionene har prøvd seg i sjangeren, da jeg er drittlei halvferdige produkter som har en evighet av utviklingsfase. Men nå får vi altså se hva litt budsjett kan gjøre for sjangeren.

Perseus

Perseus
10.04.14 15:13

Enda en grunn til å skaffe seg PS4?

Gringorilla

Gringorilla
10.04.14 16:11
Perseus: Enda en grunn til å skaffe seg PS4?

Nei. Foreløpig har det kun vært snakk om til PC. Men langt fra umulig det kommer til PS4 også.

Perseus

Perseus
10.04.14 17:52
Gringorilla: Nei. Foreløpig har det kun vært snakk om til PC. Men langt fra umulig det kommer til PS4 også.

Pressfire.no skriver at det er mye mulig at det kommer på PS4 også.

Gringorilla

Gringorilla
10.04.14 18:35
Perseus: Pressfire.no skriver at det er mye mulig at det kommer på PS4 også.

Joda, og de bruker sikkert samme resonnement som meg. Men Sony Online Entertainment har laget ekstremt mange spill som aldri dukket opp på Playstation og mange som dukket opp mange mange år for seint.

solimor

solimor
11.04.14 08:46
Gringorilla: Men Sony Online Entertainment har laget ekstremt mange spill

mye av det var før Konsoler klarte de store MMO, og tildiger har det vært vansklig med exp packer på konsoler.

Det er et F2P spill med micro shop so blir ikke overasket om det kommer på ps 4 men da et år etter pc slippet.

Men hadde ikke forvente for mye lenge siden SoE laget AAA spill eller har slupet noe bra, meste har vært cash grabs eller P2W spill uheldigvis

Gringorilla

Gringorilla
21.08.14 01:08
Gringorilla: en early access-versjon skal visstnok slippes om bare noen uker (6-8).

Dette så jo ut til å ikke stemme i det hele tatt, men her kommer litt ny info om spillet, med medfølgende video:

http://www.pcgamer.com/previews/h1z1-hands-on-zombie-archery-disease-and-monetizing-the-apocalypse/

kimkong_8

kimkong_8
21.08.14 11:00
Gringorilla: med medfølgende video:

Wow dette så faktisk skikkelig kjedelig ut :/

Se når det er natt i spillet, lol! Utrolig dårlig laget.
Ser ut som jeg fortsatt må vente på "mitt" zombie spill...

Gringorilla

Gringorilla
21.08.14 12:50
kimkong_8: Wow dette så faktisk skikkelig kjedelig ut :/ Se når det er natt i spillet, lol! Utrolig dårlig laget.
Ser ut som jeg fortsatt må vente på "mitt" zombie spill...

"Ditt" zombie-spill, altså Modern Warfare 2 med online zombie-mode?

Jeg er enig i at H1Z1 ikke kommer til å revolusjonere sjangeren, men dette er da latterlig mye mer gjennomført enn tidligere forsøk, både fra DayZ, Dead Linger, Contagion, 7 Days to Die, og alle de andre. MEN, det som blir interessant å se er om spillet har det lille ekstra som eksempelvis DayZ har. Vet ikke helt hva det er, men DayZ klarer å få meg (og mange andre) til å spille det og elske det, til tross for et hundretalls bugs og begrenset innhold og gameplay.

kimkong_8

kimkong_8
21.08.14 13:12
Gringorilla: "Ditt" zombie-spill, altså Modern Warfare 2 med online zombie-mode?

Haha, slask :p

Nei "mitt" er DayZ, bare gjort skikkelig. Liker så utrolig mye med DayZ men mangler det lille (faktisk en god del) ekstra.

(Innlegget ble redigert 21.08.14 13:13)

Gringorilla

Gringorilla
23.08.14 13:13
kimkong_8: Nei "mitt" er DayZ, bare gjort skikkelig.

Anbefaler deg å teste 7 Days to Die. Begynte å spille det nå nettopp, og det er faktisk fantastisk gøy. Her utgjør zombier faktisk en trussel, og crafting-systemet i spillet er genialt. Spillet er ikke helt ferdig enda, men det er rimelig godt gjennomført allerede. Foreløpig er det ingen kompetitiv multiplayer, men kun coop. Det skal derimot bli en god multiplayer-mode der man kan lage klaner og konkurrere mot hverandre, med leaderboards og lignende.

kimkong_8

kimkong_8
23.08.14 14:11
Gringorilla: men kun coop.

Co-op er tingen i slike spill for min del så det passer bra :)

Men ja, du har sagt det og andre har anbefalt meg det. Så jeg får vel få ut fingeren å prøve det!

Dani_e

Dani_e
02.12.14 11:27
Gringorilla: 7 Days to Die

Kjøpte dette på black friday og har allerede en del timer ingame. Helt fantastisk. Spiller som regel sammen med 3-4 andre. På en PVE server har vi kommet "langt" og har kontroll både på zombier og mat og vann. 

Starta på en PVP server i helga, og det ble ganske hektisk hogging av trær for å få shelter fra andre folk og fra løpene zombier om natta. 

Spillet har blitt oppdatert en del siden din post, og det forventes flere oppdateringer. Det er forsatt en del bugs og andre irriterende ting som skjer, men satser på at dette ordner seg. 

Gringorilla

Gringorilla
02.12.14 17:00
Dani_e: Spillet har blitt oppdatert en del siden din post, og det forventes flere oppdateringer.

Skjønner det. Det var ikke kommet PvP engang når jeg posta det der. Godt å høre det har kommet. Da kan jeg fiske det frem igjen.

kimkong_8

kimkong_8
09.01.15 23:42

Stream med utviklerne og en streamer nå som forklarer og utforsker, begynner absolutt å se bra ut! (Pre-Early Access)

(Innlegget ble redigert 09.01.15 23:45)

annonaki

annonaki
10.01.15 00:49

Skal ikke dette spillet bli free-to-play når det blir ferdig?

Synes selve spillet ser lovende ut, men er redd den modellen vil ødelegge dette spillet.

Jeg holder fortsatt en knapp på DayZ. Tror det blir veldig bra når den nye spillmotoren blir ferdig, og når alle funksjoner er lagt til. Så om H1Z1 blir solid, så får jeg heller ta det som en god overraskelse.

kimkong_8

kimkong_8
10.01.15 01:03
annonaki: Skal ikke dette spillet bli free-to-play når det blir ferdig? Synes selve spillet ser lovende ut, men er redd den modellen vil ødelegge dette spillet. Jeg holder fortsatt en knapp på DayZ. Tror det blir veldig bra når den nye spillmotoren blir ferdig, og når alle funksjoner er lagt til. Så om H1Z1 blir solid, så får jeg heller ta det som en god overraskelse.

Jo det blir free-to-play.
Hvorfor tror du det vil ødelegge? Er ikke noe å kjøpe i spillet så vidt jeg vet.

Jeg klarer ikke å tro på DayZ lengre, det er så ubeskrivelig mange bugs og ting som ikke funker der.
Så jeg har mer troa på H1Z1, men blir spennende å se :)

annonaki

annonaki
10.01.15 16:10
kimkong_8: Jo det blir free-to-play.
Hvorfor tror du det vil ødelegge? Er ikke noe å kjøpe i spillet så vidt jeg vet. Jeg klarer ikke å tro på DayZ lengre, det er så ubeskrivelig mange bugs og ting som ikke funker der.
Så jeg har mer troa på H1Z1, men blir spennende å se :)

Jo, det vil bli muligheter for å kjøpe ting. De lager selvsagt ikke ett så stort og omfattende spill av ren veldedighet. Det hadde nok ikke aksjonærer, investorer og de øverste sjefene tillatt. Det er selvsagt en plan for å generere en økonomisk fortjeneste, og i free-to-play så er det microtransaksjoner som er løsningen.

Utviklerne sier de ikke vil ha noe pay-to-win, og at man ikke skal kunne kjøpe våpen, ammo, vann og mat.

Men kosmetiske ting som masker er bekreftet. Det samme er "character slots". Sistnevnte gir jo en viss fordel.

I tillegg har det også vært snakket om at man kan kjøpe "airdops" som gir en del random ting og tang. Men for å balansere det litt var forslaget at kassa med tingene vil være synlig for alle på kartet, slik at det er en risiko for at noen kommer å tar tingene før deg. Men dette tror jeg ikke er bekreftet. 

Uansett så blir det muligheter for å kjøpe ting, og selv om ikke utviklerne har planer om at man skal kunne kjøpe ting som gir store fordeler, så er det ikke godt å finne ut hva sjefene bestemmer om inntektene  på kosmetiske ting skulle vise seg for å bli for lave. Plutselig kan H1Z1 bli pay-to-win rett og slett fordi det er det som generer mest penger. 

Derfor er jeg redd free-to-play modellen kan ødelegge spillopplevelsen i H1Z1. Ihvertfall på sikt. Men jeg håper frykten min er ubegrunnet, og at det blir ett balansert spill for alle.

Når det kommer til Dayz så er det fortsatt 2 år igjen av den planlagte utviklingstiden. Blant annet så er det en ny spillmotor på vei, ny scripting som skal gi langt bedre ytelse på serverne kommer og det er forhåpentlig nok til at spillet blir spillbart når det nærmer seg lansering:) For spillet har virkelig potensiale:)

kimkong_8

kimkong_8
10.01.15 22:01
annonaki: Derfor er jeg redd free-to-play modellen kan ødelegge spillopplevelsen i H1Z1. Ihvertfall på sikt. Men jeg håper frykten min er ubegrunnet, og at det blir ett balansert spill for alle.

Hørte de prate om alt i går, virker som det ikke blir noe pay-to-win så, det er i hvert fall noe de jobber mye med. Så inntil videre så tror jeg på dem :)

Ja mye som visstnok skal bli bedre på DayZ men det har de snakket om i 2 år allerede og det er fortsatt like mye problemer.
H1Z1 har forbedret seg noe helt utrolig siden sist gang vi så det, derfor jeg har litt troa på det.

Blir uansett veldig spennende å følge begge. Er så lei av alle Zombie spillene som forblir Alpha i 5 år..

solimor

solimor
10.01.15 23:22
kimkong_8: Hørte de prate om alt i går, virker som det ikke blir noe pay-to-win så, det er i hvert fall noe de jobber mye med. Så inntil videre så tror jeg på dem :)

Det var det ikke i plantside2 under beta heller....... Nå er det pay2win det også :(

kimkong_8

kimkong_8
10.01.15 23:41
solimor: Det var det ikke i plantside2 under beta heller....... Nå er det pay2win det også :(

Jepp, klar over det men skal gi de en sjanse.

De er den utvikleren som har gjort desidert mest med spillet sitt. Og det på relativ kort tid.
Men vi får se.

annonaki

annonaki
11.01.15 15:00
kimkong_8: Hørte de prate om alt i går, virker som det ikke blir noe pay-to-win så, det er i hvert fall noe de jobber mye med. Så inntil videre så tror jeg på dem :) Ja mye som visstnok skal bli bedre på DayZ men det har de snakket om i 2 år allerede og det er fortsatt like mye problemer.
H1Z1 har forbedret seg noe helt utrolig siden sist gang vi så det, derfor jeg har litt troa på det. Blir uansett veldig spennende å følge begge. Er så lei av alle Zombie spillene som forblir Alpha i 5 år..

Vi får håpe på det beste ja. Elsker denne typen spill:)

Når det kommer til DayZ så virker det nesten som om mange glemmer eller ikke skjønner helt den early access modellen. Når spillet ikke er planlagt å være ferdig før i slutten av 2017, så er det en selvfølge at det er mye bugs og ting som ikke funker 2 år før lansering.

Tror faktisk det hadde vært bedre om spillet ikke ble utgitt før det var ferdig, for slik det er nå så virker det som om mange går lei eller mister troa lenge før spillet er ferdig, finpusset og optimalisert. Noe som igrunn er veldig synd for jeg er sikker på at det kommer til å bli et meget bra spill ved lansering som ett ferdig produkt i 2017-2018.

Men enig med deg. Det blir spennende å følge begge:)

solimor

solimor
11.01.15 15:00
kimkong_8: Jepp, klar over det men skal gi de en sjanse. De er den utvikleren som har gjort desidert mest med spillet sitt. Og det på relativ kort tid.
Men vi får se.

ser den men jeg ville vært forsikktig.... Men nå har jeg blitt brent av SoE i eq, eq2 og Sw Galaxy so har ikke store håp hos dem :(

kimkong_8

kimkong_8
11.01.15 20:18
annonaki: Når det kommer til DayZ så virker det nesten som om mange glemmer eller ikke skjønner helt den early access modellen. Når spillet ikke er planlagt å være ferdig før i slutten av 2017, så er det en selvfølge at det er mye bugs og ting som ikke funker 2 år før lansering. Tror faktisk det hadde vært bedre om spillet ikke ble utgitt før det var ferdig, for slik det er nå så virker det som om mange går lei eller mister troa lenge før spillet er ferdig, finpusset og optimalisert. Noe som igrunn er veldig synd for jeg er sikker på at det kommer til å bli et meget bra spill ved lansering som ett ferdig produkt i 2017-2018.

Tror folk vet hva early access innebærer men å gi ut et spill i 2012 som ikke skal være ferdig før i 2017-2018 og med en spillmotor som de ikke skal bruke engang, det syns jeg bare er ødeleggende for spillet.

Tror som du sier at det gjør mange negative til spillet og blir lei.
Er også skeptisk til juksing i DayZ, usikker på om de har nok penger til å gjøre alt som trengs for å forebygge det.
Men vi får se, de lover veldig mye og skal helt klart følge med på utviklingen.

kimkong_8

kimkong_8
11.01.15 20:21
solimor: ser den men jeg ville vært forsikktig.... Men nå har jeg blitt brent av SoE i eq, eq2 og Sw Galaxy so har ikke store håp hos dem :(

Er generelt veeeeeldig skeptisk til alle disse zombiespillene, vi har enda ikke sett noe annet enn mye potensiale i noen av spillene.
Men H1Z1 har i hvert fall vist så mye framgang at jeg holder dem som min favoritt så langt :)

BalderGalland

BalderGalland
12.01.15 08:14
Gringorilla: Sony Online Entertainment

En god grunn til ikke å ta spillet alvorlig

kimkong_8

kimkong_8
12.01.15 09:18

Hehe, ser absolutt den!

Men skal sies at dette spillet nok kommer til å ha bedre servere og bedre anti cheat enn noen annet zombie survival spill. Per nå så kan de faktisk ha 2000 spillere på en server uten problemer.

Så får vi bare se om de klarer å holde dem online :p

solimor

solimor
12.01.15 10:13
kimkong_8: Tror folk vet hva early access innebærer men å gi ut et spill i 2012 som ikke skal være ferdig før i 2017-2018 og med en spillmotor som de ikke skal bruke engang, det syns jeg bare er ødeleggende for spillet.

dette er ting som er ødleggened for PC gaming om dagen håper folk snart lære, som deg tviller jeg på at folk gidder å være i Beta i 4-5 år slikt som noen av model ligger ann til

annonaki

annonaki
12.01.15 15:23
kimkong_8: Tror folk vet hva early access innebærer men å gi ut et spill i 2012 som ikke skal være ferdig før i 2017-2018 og med en spillmotor som de ikke skal bruke engang, det syns jeg bare er ødeleggende for spillet. Tror som du sier at det gjør mange negative til spillet og blir lei.
Er også skeptisk til juksing i DayZ, usikker på om de har nok penger til å gjøre alt som trengs for å forebygge det.
Men vi får se, de lover veldig mye og skal helt klart følge med på utviklingen.

Helt enig. Tror også det er ødeleggende å lansere det på early access så tidlig.

I så måte ser det jo ut som om H1Z1 gjør ting mere riktig. Selvfølgelig ikke ett ferdig produkt det heller, men de har en fungerende spillmotor og en rekke nøkkelelementer på plass fra første dag.

Angående juksing på dayz så er det ett stort problem nå ja. Penger bør de ha med 30-40 millioner dollar i omsetning allerede. Det var vel noe om at alt skal kontrolleres på server siden etterhvert, og da blir forhåpentligvis scripting og hacking langt vanskeligere å utføre.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg