Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bloodborne (PS4)

NYTT TEMA
Fenton
FentonInnlegg: 2512
12.06.14 01:04

Bloodborne is From Software's darkest game yet

Gameplaysnutter dukket opp like før E3, hvor vi endelig fikk den første offisielle traileren. Etter det som for meg var en skuffelse med Dark Souls II, så rykker det litt ekstra nedentil jo mer jeg leser og ser av spillet som Miyazaki har jobbet med siden det første Dark Souls. 

På twitch (playstation) var det nettopp et lite innslag om Bloodborne. De snakket for det meste om imponerende grafikk, men de få sekundene av gameplay vist ble kjapt snappet opp og lagt ut som gif.

Sitat Miyazaki:

"If you remember the Tower of Latria level from Demon's Souls, that's the kind of atmosphere we want to create with Bloodborne."

Fenton
12.06.14 01:15

Bloodborne turns the best Demon's Souls level into a full game:

*From is going for a late 19th century vibe
*Bloodborne takes place within a cursed city known as Yharnam. A sickness has consumed the city, transforming many of its citizens into beasts. Even those who remain human find themselves overcome with an unquenchable bloodlust, searching the city in large mobs, desperate for outsiders to prey upon.
*The game will operate similarly to the first Dark Souls: It's a large world, but players will be rewarded for exploring every inch of it with shortcuts that wrap back around into previous areas.
*Miyazaki is clear that the similarities to the Souls games are on purpose. "Players who enjoyed the previous Souls games will be able to find the same things they love here," he says.
*Bloodborne will allow you to create you own character and will include tons of weapons and armor to adorn them with.

Litt mer gameplay :)

(Innlegget ble redigert 12.06.14 01:18)

Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7115
12.06.14 14:54
Fenton: Miyazaki

= garantist for minst et brukbart spill

Lopic
LopicInnlegg: 4446
13.06.14 10:33

Har gleda meg til detta. Blir kanonbra!

Fenton
13.06.14 15:03

Meg også, det begynner endelig å bli ei brukbar liste med ps4-spill jeg har veldig lyst på.

Fenton
15.06.14 14:52

Ny trailer med gameplay:

link

Yxeflens
18.09.14 09:03

TGS-trailer.

Legg merke til at det er coop her.

Dette ser ut til å passe meg bedre enn Dark Souls, som jeg synes ble FOR ensomt.

Fenton
18.09.14 11:11

Release har blitt satt til 6. februar. Det har ikke blitt mye spilling på meg de siste månedene, men spørs om ikke det blir en PS4 på meg over nyttår. Kanskje gnisten kommer litt tilbake :)

Coop i traileren kan forresten like gjerne være med en npc, noe som har vært mulig i alle Souls-spill. Jeg antar vel egentlig at mange av de samme onlinemekanikkene videreføres fra tidligere, noe som inkluderer coop og invasjoner.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12910
18.09.14 13:10
Yxeflens: TGS-trailer.

Satan det så lekkert ut!

Gringorilla
18.09.14 13:11
Fenton: med en npc, noe som har vært mulig i alle Souls-spil

Kunne man det i Demon's Souls? Det har gått meg hus forbi i alle fall.

Yxeflens
Gringorilla
18.09.14 14:40
Yxeflens: Mer Bloodborne: https://www.youtube.com/watch?v=5nxwBGpeC9w https://www.youtube.com/watch?v=zs-MpbmzpLk Dette ser veldig greit ut, altså.

Jeg digger den litt mer moderne stilen de går for. Det viser at man ikke MÅ plassere en RPG/Hack'n'slash i middelaldersetting for at det skal bli bra.

Yxeflens
18.09.14 14:42
Gringorilla: Det viser at man ikke MÅ plassere en RPG/Hack'n'slash i middelaldersetting for at det skal bli bra.

Det er litt morsomt at de har valgt en mer viktoriansk setting, for The Order kommer jo ut omtrent samtidig.

Jeg liker hvordan gameplayet endrer seg når spilleren kombinerer våpenet. Det både ser bra ut og gjør at du kan endre spillemønsteret on the fly.

Yxeflens
18.09.14 15:01
Fenton: Coop i traileren kan forresten like gjerne være med en npc

Virker å være coop.

awesomepossum
awesomepossumInnlegg: 3082
18.09.14 15:28

Alle souls spillene har hatt coop, så det er nok her også.

Fenton
18.09.14 15:54
Gringorilla: Kunne man det i Demon's Souls? Det har gått meg hus forbi i alle fall.

Beklager, gikk litt fort i svingene der. Coop med npc ble introdusert i Dark Souls. 

Tenker jeg dropper å se altfor mye gameplay nå fremover. Syns det blir litt for mange avsløringer.

Fenton
12.10.14 19:54

Bloodborne Alpha - Mechanics, Questions & Discussions

En grundig gjennomgang av alphaversjonen, for de som er interessert i nye spillmekanikker og lignende. 

Amused99
Amused99Innlegg: 22764
24.03.15 11:42

35 anmeldelser, 93/100 på metacritic så langt. Rimelig overveldende positivt. 

mjordan23
mjordan23Innlegg: 17481
24.03.15 12:16
Amused99: 35 anmeldelser, 93/100 på metacritic så langt. Rimelig overveldende positivt.

Lite overraskende at det scorer bra anmeldelser egentlig, selv om denne generasjonen har vist at man kan nesten ikke ta noe for gitt. 

Neppe ett spill for alle, kanskje ikke meg heller, men skal nok teste det ut da spillverdenen ser veldig bra ut. Har vel aldri kommet inn ordentlig i Souls-serien på grunn av vanskelighetsgrad og endel designvalg som har irritert meg. Gleder meg til å prøve på nytt i allefall :)

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16658
24.03.15 13:06
mjordan23: Lite overraskende at det scorer bra anmeldelser egentlig, selv om denne generasjonen har vist at man kan nesten ikke ta noe for gitt.  Neppe ett spill for alle, kanskje ikke meg heller,

Enig, syns spillet ser veldig ensfarget og monotont ut. De samme fiendene gang på gang på gang og som du sier en sjanger som ikke er noe for alle.

Overraskende bra anmeldelser. Men nå har jeg kun sett på og ikke spilt spillet så kan vel egentlig ikke uttale meg for mye enda :)

Garcia94
Garcia94Innlegg: 376
24.03.15 13:08
mjordan23: Neppe ett spill for alle, kanskje ikke meg heller, men skal nok teste det ut da spillverdenen ser veldig bra ut. Har vel aldri kommet inn ordentlig i Souls-serien på grunn av vanskelighetsgrad og endel designvalg som har irritert meg. Gleder meg til å prøve på nytt i allefall :)

Det som er så herlig med Souls serien er jo at det egentlig ikke er SÅ vanskelig når man først har lært seg mekanikkene i spillet. Man må finne ut ting selv, og det er ganske befriende da veldig mange spill pøser på med tutorials/hint osv osv.

I tillegg er følelsen man får når man klarer en boss man har slitt lenge med helt fantastisk. Flamelurker, Maneater, Ornstein and Smough gav en ordentlig mestringsfølelse for min del. Det morsomme er jo også at folk har veldig forskjellig mening om hvilke bosser som er de vanskeligste i serien.

mjordan23
24.03.15 13:59
Garcia94: Det som er så herlig med Souls serien er jo at det egentlig ikke er SÅ vanskelig når man først har lært seg mekanikkene i spillet. Man må finne ut ting selv, og det er ganske befriende da veldig mange spill pøser på med tutorials/hint osv osv.
I tillegg er følelsen man får når man klarer en boss man har slitt lenge med helt fantastisk. Flamelurker, Maneater, Ornstein and Smough gav en ordentlig mestringsfølelse for min del. Det morsomme er jo også at folk har veldig forskjellig mening om hvilke bosser som er de vanskeligste i serien.

Man må nok smøre seg med en del tålmodighet for å spille disse spillene, ingen tvil om det. Jeg er ikke så glad i spill der blir mye trial/error og gjøre ting om igjen en mengde ganger, så sånn sett er ikke Souls-serien helt i min gate selv om det helt klart har en appell i forhold til verdenen spillene foregår i. Jeg kommer til å skaffe meg spillet, men er neimen ikke sikker på at jeg kommer meg igjennom hele.

Hvordan er spillet utenom kampsystemet forresten, er det mer å gjøre enn bare å drepe fiender?

(Innlegget ble redigert 24.03.15 14:02)

mjordan23
24.03.15 14:01
kimkong_8: Enig, syns spillet ser veldig ensfarget og monotont ut. De samme fiendene gang på gang på gang og som du sier en sjanger som ikke er noe for alle.Overraskende bra anmeldelser. Men nå har jeg kun sett på og ikke spilt spillet så kan vel egentlig ikke uttale meg for mye enda :)

Fiendene tror jeg er ganske varierte etter det jeg har sett av gameplay, dog grunnelementene er veldig like som de tidligere spillene så noen revolusjonerende spill er det neppe. Bloodborne er nok ett spill der man bør vite hva man går til, slik at man er innstilt på å dø. MYE.

Fenton
24.03.15 14:03
kimkong_8: De samme fiendene gang på gang på gang

Samme fiender?

Forøvrig litt ironisk at den uttalelsen kommer fra en militærFPS-entusiast :P

At fargepaletten ikke faller i smak for alle, er nå bare sånn det er. Jeg liker spill som har en gjennomført mørk og dyster atmosfære (Dead Space, Limbo, Bioshock, Demon's Souls etc.). 

Fenton
24.03.15 14:17
mjordan23: grunnelementene er veldig like som de tidligere spillene så noen revolusjonerende spill er det neppe.

Enig i at spillet ikke kan anses som en revolusjon, men det er likevel endringer som "Soulsveteraner" vil merke veldig godt. Kanskje først og fremst regainmekanikken, som gjør at man både kan bli straffet og belønnet for en aggresiv spillestil. Soulsspillene er sånn sett preget av at spilleren ofte er mer varsom. Totalt sett vil jeg si det er flere fremskritt fra DkS til Bloodborne enn i svært mange andre oppfølgere.

Støvkost
StøvkostInnlegg: 566
24.03.15 19:31

(Innlegget ble redigert 24.03.15 19:32)

Lopic
24.03.15 20:42
Støvkost: Vilt gode anmeldelser!

Langt fra overraska.

mjordan23
24.03.15 20:49
Fenton: Enig i at spillet ikke kan anses som en revolusjon, men det er likevel endringer som "Soulsveteraner" vil merke veldig godt. Kanskje først og fremst regainmekanikken, som gjør at man både kan bli straffet og belønnet for en aggresiv spillestil. Soulsspillene er sånn sett preget av at spilleren ofte er mer varsom. Totalt sett vil jeg si det er flere fremskritt fra DkS til Bloodborne enn i svært mange andre oppfølgere.

Ja, har fått med meg denne endringen. Dodging er også rimelig viktig etter det jeg har sett i forhold til gameplay. 

Lopic
24.03.15 21:09
mjordan23: Dodging er også rimelig viktig etter det jeg har sett i forhold til gameplay.

For så vidt i Souls speli óg dersom ein køyrer no-shield run. Som for øvrig er mykje morsommare, men mykje vansklegare.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg