Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Anbefal meg et spill-tråden

NYTT TEMA
Gringorilla

Gringorilla
19.06.14 14:06

Begynte å bli så mange lignende tråder, så jeg tenkte vi bare kunne samle anbefalingsønskninger her.

Kan noen anbefale meg et spill som gir meg samme stemningen som serien Battlestar Galactica?

freemasun

freemasun
19.06.14 14:21

Feiende flott forespørsel avslutningsvis! Venter i spenning på respons, jeg også.

Tenker du forøvrig på spenningen, mystikken, sammensvergelsene eller politikken? Jeg har akkurat kjørt igjennom Tomb Raider på PS3 på noen dager, og jeg ble overrasket hvor sterkt jeg ønsket å faktisk få med meg slutten. Det er lenge siden i et spill. Mye takket være spenningen og mystikken...

Gringorilla

Gringorilla
19.06.14 17:10
freemasun: Tenker du forøvrig på spenningen, mystikken, sammensvergelsene eller politikken?

All of the above. Og gjerne i samme type setting.

Gringorilla

Gringorilla
20.06.14 14:46
freemasun: Venter i spenning på respons, jeg også.

Så at det var et spill som het Sins of a Solar Empire på Steam-salget som virket å minne om BSG. Kjøpte det, men blir nok en stund til jeg får prøvd det.

Bisping

Bisping
30.06.14 17:46

Noen som kan anbefale meg et spill til Xbox One? Liker alle typer. Akkurat nå har jeg bare EA Sports UFC.

Ønsker også anbefalinger om spill til pc som er gøye, men ikke krever så mye av maskinen. Noe av det beste jeg har spilt tror jeg må være To The Moon. Holdt også på med Guacemellee en stund men saven min slettet seg. 

Niklasabj

Niklasabj
30.06.14 18:14
Bisping: Ønsker også anbefalinger om spill til pc som er gøye, men ikke krever så mye av maskinen. Noe av det beste jeg har spilt tror jeg må være To The Moon. Holdt også på med Guacemellee en stund men saven min slettet seg.

Nesten ferdig med Hotline Miami. 8bit-indiespill av Dennaton Games. Skulle ikke tro dette krevde så mye av maskinen. Rått når du får til, litt frusterende til tider, siden du ikke har noe liv..

Et annet lite krevende tidsfordriv er Super Meat Boy. Samme som over er dette et indiespill, utviklet av Team Meat.

Antiteist

Antiteist
30.06.14 21:52

Har hørt masse bra om Sins of a Solar Empire, men selv takler jeg ikke rts spill i verdensrommet. Du har jo også Mass Effect, men det vil jeg si ligner mer på Babylon 5 + at du garantert har spilt de selv.

Til slutt finnes det faktisk flere spill laget i Battlestar Galactica universet - både egne spill og fanlaget.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Battlestar_Galactica_video_games

Her har du for eksempel en mod til Sins of a Solar Empire som putter deg inn i Battlestar Galactica universet :)

http://forums.sinsofasolarempire.com/411962/page/1/#replies

(Innlegget ble redigert 30.06.14 22:01)

Antiteist

Antiteist
30.06.14 21:56
Bisping: Noe av det beste jeg har spilt tror jeg må være To The Moon

Hvis du liker emosjonelle historiedrevne spill kan du ta en titt på The Walking Dead fra Telltale.

GimleSag

GimleSag
01.07.14 08:44

Herlig tiltak. Er akkurat hva jeg trenger nå... Har hatt spilltørke siden FarCry 3 tror jeg.

KongOlav2

KongOlav2
01.07.14 08:50

Jeg trenger et action RPG-spill med en god historie. Liker type spill som Fallout, Mass Effect, Deus Ex og Bioshock.

freemasun

freemasun
01.07.14 10:16

Husker du, og har kastet bort en milliard kroner/timer på spill som Darius Twin, Darius Force, Raptor, eller andre side-scrolling shooters? Se til h*lvete å skaff deg Resogun til PS4! Hyll Finland og Housemarque, hyll! Hvis det er mulig å remote-playe Resogun på Vitaen, så er det nesten så jeg vurderer å skaffe meg den ene og alene for Resogun.

freemasun

freemasun
01.07.14 10:22
KongOlav2: Jeg trenger et action RPG-spill med en god historie. Liker type spill som Fallout, Mass Effect, Deus Ex og Bioshock.

Dishonored?

freemasun

freemasun
01.07.14 10:30
Gringorilla: Sins of a Solar Empire på Steam-salget

Æsj. Null PC-gaming på flere år her. Så om ikke PSN trår til så blir det ikke...

KongOlav2

KongOlav2
01.07.14 10:40
freemasun: Dishonored?

Vært gjennom det også! Samt Oblivion og Skyrim. Men da har jeg vel omtrent også nevnt alle de spillene i den kategorien jeg har spilt. Skulle gjerne hatt noen flere.

freemasun

freemasun
01.07.14 11:07
KongOlav2: Skulle gjerne hatt noen flere.

Borderlands 2 eller Dark Souls 2? Jeg har ikke prøvd noen av de, men har jo lagt merke til at de har fått jevnt høye poengsummer overalt. Nå fikk jo Kingdoms of Amalur: Reckoning også det, jeg kjøpte og spilte noen timer, men det føltes veldig uferdig, og har ligget brakk siden...

Gringorilla

Gringorilla
01.07.14 13:23
freemasun: Hvis det er mulig å remote-playe Resogun på Vitaen, så er det nesten så jeg vurderer å skaffe meg den ene og alene for Resogun.

Det er fullt mulig, og var det første spillet jeg testet remote play på. Jeg deler derimot ikke din enorme begeistring for spillet, men synes det er et ganske godt spill.

Antiteist

Antiteist
01.07.14 14:52
KongOlav2: Jeg trenger et action RPG-spill med en god historie. Liker type spill som Fallout, Mass Effect, Deus Ex og Bioshock.

Knights of the Old Republic?

Gringorilla

Gringorilla
01.07.14 15:07

Kan anbefale Consortium. Ikke spilt det ferdig, så vet ikke den totale kvaliteten, men digger det så langt.

Ellers kan du sjekke ut Defiance, X-Com, Shadowrun Returns eller muligens Mars: War Logs.

solimor

solimor
01.07.14 19:39
freemasun: Borderlands 2

Borderlnads er gøy, fordet omd et er en FPS med rpg elemnter men morsom historie og kull setting så defentlig verd en gjennomspilling

Antiteist

Antiteist
01.07.14 21:57

Hmm jeg er på utgikk etter litt mørke eventyrspill med seriemorder plot. Litt ala Gabriel Knight, Still Life eller Cognition. Forslag?

Gringorilla

Gringorilla
01.07.14 23:57
Antiteist: Litt ala Gabriel Knight, Still Life eller Cognition. Forslag?

Gray Matter?

Yesterday?

Blackwell-serien?

Resonance?

Antiteist

Antiteist
02.07.14 00:14
Gringorilla: Gray Matter?
Yesterday?
Blackwell-serien?
Resonance?

Hm fine spill du nevner har spilt alle unntatt Yesterday, skal ha det i bakhodet men synes 20 euro var litt i det dyreste lageret.

spawneru

spawneru
04.07.14 14:40
Antiteist: Hmm jeg er på utgikk etter litt mørke eventyrspill med seriemorder plot. Litt ala Gabriel Knight, Still Life eller Cognition. Forslag?

Du har jo Post Mortem, som er forløperen til Still Life.

Jack the Ripper er et lignende spill, som jeg husker som ganske godt.

In Memoriam, et litt spesielt spill der du må gå på nettet for å finne ledetråder og for å løse puzzles. Husker det som ganske underholdende, men vet ikke om det fortsatt kan spilles, siden det er avhengig av at nettsidene som trengs fortsatt er oppe.

Også har du jo Black Mirror-serien, som kanskje ikke har et klassisk seriemorderplot, men som er ganske mørk. Men disse har du kanskje spilt?

Gringorilla

Gringorilla
04.07.14 16:15
spawneru: In Memoriam, et litt spesielt spill der du må gå på nettet for å finne ledetråder og for å løse puzzles. Husker det som ganske underholdende, men vet ikke om det fortsatt kan spilles, siden det er avhengig av at nettsidene som trengs fortsatt er oppe.

Dette var fantastisk gøy faktisk. Men jeg betviler også at det kan spilles fortsatt.

spawneru

spawneru
04.07.14 16:55
Gringorilla: Dette var fantastisk gøy faktisk. Men jeg betviler også at det kan spilles fortsatt.

Fikk faktisk lyst til å teste det på nytt nå. Har det stående i hylla her. De brukte jo både ekte nettsider, og falske som var laget av spillskaperne. Du måtte også sende og motta epost. Blir litt overrasket hvis alt fortsatt er oppe og går, ja.

En ting jeg husker som var litt dumt var at når du googlet etter clues fikk du ofte opp walkthroughs av spillet, noe som ødela litt av opplevelsen.

(Innlegget ble redigert 04.07.14 16:56)

Henderson

Henderson
04.07.14 19:30

Hvor bra er egentlig Star Wars KotOR? Vurderer å skaffe det, men er ikke like Star Wars-frelst lenger...

Antiteist

Antiteist
04.07.14 23:54
spawneru: Du har jo Post Mortem, som er forløperen til Still Life.
Jack the Ripper er et lignende spill, som jeg husker som ganske godt.
In Memoriam, et litt spesielt spill der du må gå på nettet for å finne ledetråder og for å løse puzzles. Husker det som ganske underholdende, men vet ikke om det fortsatt kan spilles, siden det er avhengig av at nettsidene som trengs fortsatt er oppe.
Også har du jo Black Mirror-serien, som kanskje ikke har et klassisk seriemorderplot, men som er ganske mørk. Men disse har du kanskje spilt?

Spilt alle :D  In Memorian veldig unikt og spennende spill. Hadde helt glemt det.

Kulumuli

Kulumuli
05.07.14 05:39
Henderson: Hvor bra er egentlig Star Wars KotOR? Vurderer å skaffe det, men er ikke like Star Wars-frelst lenger...

Alltid smak og behag. Men det er vel ikke så galt å hevde at Mass Effect er ganske mye inspirert av KotOR.

Perseus

Perseus
19.07.14 23:11

Metro spillene?

Har de selv, men ikke spilt dem enda. Skal visst være veldig bra.

Gringorilla

Gringorilla
19.07.14 23:17
Perseus: Metro spillene? Har de selv, men ikke spilt dem enda. Skal visst være veldig bra.

Er det RPG-elementer i Metro-spillene?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg