Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Evil Within

NYTT TEMA
antonsen_86

antonsen_86
13.10.14 14:51

Skrekkspill som kommer ut på PS3, PS4, X360, XOne og PC i morgen 14/10.

Noen som kommer til å kjøpe dette? Har en medioker-feeling på dette spillet, men siden det er Shinji Mikami (skaperen bak Resident Evil) som lager dette så kommer jeg til å ta en titt på noen anmeldelser i morgen og kanskje stikker jeg ned i lunsjen og kjøper det.

Videogamer er etter det jeg har sett de eneste som har kommet med en anmeldelse så langt.

LSP-4445

LSP-4445
13.10.14 18:31

Jeg lurer også på om noen har testa det,er skeptisk til at spillet vissnok er i widescreen med store "black borders" oppe og nede på tv skjermen :(

MrRumpesprekk

MrRumpesprekk
13.10.14 20:33
LSP-4445: Jeg lurer også på om noen har testa det,er skeptisk til at spillet vissnok er i widescreen med store "black borders" oppe og nede på tv skjermen :(

Ikke bare det... spillet er også locked 30 FPS.
På steam store er det anbefalt at du har sinnsyke 4GB VRAM.

Og prisen er 400 kr på Steam.

Støtter jeg dette spiller, så støtter jeg downfall av gaming.

spawneru

spawneru
14.10.14 03:40

Kommer nok til å plukke opp dette på PS3 etter hvert, ja.

kimkong_8

kimkong_8
14.10.14 14:19
MrRumpesprekk: spillet er også locked 30 FPS.

Er nok ikke noe problem i et spill hvor det er lite raske bevegelser.
Men idiotisk uansett ja.

Henderson

Henderson
14.10.14 20:46

Har en Metascore på 76, og IGN har følgene å si; "A brutal, challenging, and remarkably fun game. Its eerie world and imaginative enemies are genuinely frightening, and the scares are heightened significantly by the scarcity of resources at your disposal."

bigboss420

bigboss420
14.10.14 21:00

Sitter og spiller det nå, helvettes bra spill! Spillet er mer intenst enn skummelt ( ikke fått noen scare jumps enda), det er et RE4 preg på spillet, merkes med en gang man starter opp. Eneste som er litt irriterende er at de er i wide screen format, altså det kan ikke justeres på tven, det er en del av gameplayet for å gi en mer filmatisk opplevelse. 

vil gi mer info når jeg har fått spilt litt.

lthilien

lthilien
14.10.14 22:42

Videoene jeg har sett frister en smule (kanskje primært for kjøp på PS4), men jeg vet ikke helt hva slags spill dette egentlig er (dvs. jeg har et rimelig greit innblikk i hvordan f.eks. kampdelen er)

Jeg er ikke spesielt glad i lineære spill, og spill type Dishonored er på grensen til hvor langt jeg strekker meg uten å miste interessen. Jeg har forstått det slik at vi ikke snakker om et stort og åpent spill ala Skyrim, men at det heller er en mengde større/mindre områder som er nokså frie, dog uten at jeg har sett noe sammenligningsgrunnlag. Noen som kan sammenligne med f.eks. Dishonored?.

Et annet forhold er antall timer jeg kan forvente. Jeg har behov for en smule innlevelse, noe jeg sjelden opplever å få om jeg ikke passerer 40 timer på en enkelt gjennomspilling.

antonsen_86

antonsen_86
14.10.14 22:52
bigboss420: Sitter og spiller det nå, helvettes bra spill! Spillet er mer intenst enn skummelt ( ikke fått noen scare jumps enda), det er et RE4 preg på spillet, merkes med en gang man starter opp. Eneste som er litt irriterende er at de er i wide screen format, altså det kan ikke justeres på tven, det er en del av gameplayet for å gi en mer filmatisk opplevelse.

Spilt en times tid selv og er hjertens enig. Blir litt intens (og av og til irriterende) med kameraet så nær hovedperson. Mister liksom litt oversikten rundt deg, men så er det sikkert et planlagt virkemiddel for å gjøre spillet skumlere.

JoakimG

JoakimG
15.10.14 10:22

Kunne tenkt meg å laste ned dette spillet gjennom ps store til ps4 men jeg får opp The Evil Within pre-order bundle, når jeg trykker meg inn på spillet og ingen mulighet til å kjøpe og laste ned. Hva betyr dette?

bigboss420

bigboss420
15.10.14 12:39
antonsen_86: Spilt en times tid selv og er hjertens enig. Blir litt intens (og av og til irriterende) med kameraet så nær hovedperson. Mister liksom litt oversikten rundt deg, men så er det sikkert et planlagt virkemiddel for å gjøre spillet skumlere.

Må si spillet er bedre enn det jeg faktisk forventet, løp og kjøp for de som virkelig elsker RE4, dette er faktisk det resident evil 5-6 burde ha vært. intenst, creepy, noen helt syke bosser som virkelig gir deg gåsehud.

bigboss420

bigboss420
15.10.14 12:39
JoakimG: Kunne tenkt meg å laste ned dette spillet gjennom ps store til ps4 men jeg får opp The Evil Within pre-order bundle, når jeg trykker meg inn på spillet og ingen mulighet til å kjøpe og laste ned. Hva betyr dette?

Kamerat av meg fikk det samme problemet, jeg tror ikke de har greid å få opp spillet på ps store enda.

LSP-4445

LSP-4445
15.10.14 18:10

Etter å ha lest denne artikkelen om spillet så dropper jeg nok denne
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-the-evil-within-performance-analysis

Spesielt denne teksten var ille for meg da jeg hater dårlig framerate generelt:

"Anyone sensitive to frame-rate issues is going to have an issue playing this game"

Yxeflens

Yxeflens
15.10.14 21:08
LSP-4445: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-the-evil-within-performance-analysis

Skulle til å poste denne selv. Venter til spillet er laaaangt billigere og (kanskje) patchet.

MrRumpesprekk

MrRumpesprekk
17.10.14 19:26

Er mulig å fjerne black borders og force 60fps på PC spillet, og det funker utmerket har jeg hørt.

C/Users/account/saved games/tango/evil within/base/config

g_fov "100"
R_swapinterval "-1"
R_forceaspectratio "2"

Vurderer faktisk å kjøpe det nå, uansett om jeg støtter rotten spillutviklere, så må jeg innrømme at spillet ser fett ut utenom de problemene som har blitt adressert. 

Eyerock88

Eyerock88
25.10.14 11:36

Joakim G - Jeg har samme problemet, får ikke opp noe annet enn DLC i Playstation Store.

Frustrerende, sendt epost til sony, fikk aldri noe svar.

(Innlegget ble redigert 25.10.14 11:40)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg