Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Order: 1886

NYTT TEMA
Perseus

Perseus
30.11.14 03:48

Er det bare jeg som gleder meg til dette spillet?

Wikipedia  Kommer til Playstation 4 25.02.2015. Det er ikke så lenge til. Jeg gleder meg til å endelig få oppleve London i et spennende spill, som ser ut til å ha pen grafikk. 

Trailer

Gringorilla

Gringorilla
30.11.14 14:21
Perseus: Er det bare jeg som gleder meg til dette spillet?

Absolutt ikke, men jeg er ikke en av dem. Jeg synes ærlig talt det virker veldig kjedelig.

solimor

solimor
30.11.14 14:49

ser gøy ut og en verden jeg kunne likt å utforske men jeg kommer ikke til å kjøpe en ps4 for 1 spill... pc eller ingen ting

Lopic

Lopic
30.11.14 19:24
Perseus: Er det bare jeg som gleder meg til dette spillet?

Nei, eg og. Følger det tett.

Yxeflens

Yxeflens
01.12.14 01:27

Er veldig glad i stemningsfulle spill. Skulle det ligge et habilt 3ps under overflaten er det et pluss. Siden de klarte å fucke opp Gears of War (3) har det vært lite av denne typen spill som har engasjert meg.

GrinderX9

GrinderX9
01.01.15 12:43

Settingen virker veldig interessang og grafikken ser veldig pen ut. Så dette blir nok kjøp. Har fått med meg skepsisen rundt gameplayet. Men så lenge jeg har de rette forventningene, tror jeg at jeg vil nyte The Order :)

mjordan23

mjordan23
01.01.15 16:29
GrinderX9: Har fått med meg skepsisen rundt gameplayet. Men så lenge jeg har de rette forventningene, tror jeg at jeg vil nyte The Order :)

De siste gameplayvideoene har sett ganske lovende ut, så får man bare håpe at balansen blir riktig i forhold mellomsekvenser/gameplay osv......Da blir dette riktig så bra. 

Nødutgang

Nødutgang
02.01.15 12:54

Har det blitt lansert for pc? Finner den ikke noe sted.

antonsen_86

antonsen_86
02.01.15 13:32
Nødutgang: Har det blitt lansert for pc?

Kommer bare til PS4.

bigboss420

bigboss420
04.01.15 01:02

Her er det nok ikke historien i spillet som er problemet og heller ikke grafikken, men gameplay, av det jeg har set så ser det veldig kjedelig ut. Håper da vi får se noe mer enn bare skyting mot menneske- fiender. håper vi får se varulver og mer overnaturlige bosser. Har ikke avskrevet spillet helt enda, men så langt så blir det nok ikke et kjøp før jeg får sett anmeldelser og mer gameplay.

Melbye90M

Melbye90M
04.01.15 02:03

Kommer nok til å kjøpe det, men ikke dag 1

Yxeflens

Yxeflens
17.01.15 11:10

Bare småbiter, men det ser litt mer variert ut (omgivelsene) enn jeg trodde.

https://www.youtube.com/watch?v=4l8CxQ8MbwQ&feature=youtu.be

Jeg skal spille dette.

mjordan23

kimkong_8

kimkong_8
18.01.15 17:33

Meh, ser kjedelig ut (kule omgivelser dog).

også blir jeg kvalm av disse forskjellige variantene man kan kjøpe for å få andre klær osv.

men skal se litt mer gameplay før jeg bestemmer meg for kjøp eller ikke.

Yxeflens

solimor

solimor
23.01.15 14:01

story traileren virker gøy men stadig ikke nok for å få meg til å kjøpe en ps4 med tanke på dette er det først intresang spiller IMO

Gringorilla

Gringorilla
23.01.15 14:21
Yxeflens: I am now a believer!

Storyen virker bra. Spillet virker crap.

Yxeflens

Yxeflens
25.01.15 00:44
Gringorilla: Spillet virker crap.

Det er noe annerledes enn andre TPS? Gud bedre hvor godt det skal bli å slippe de utmagrede åpne verdenene for en gangs skyld. Ingen fetch quests eller annet som tilsvarer en filler-episode av en anime.

Gringorilla

Gringorilla
25.01.15 06:06
Yxeflens: Det er noe annerledes enn andre TPS?

I settingen ja, men gameplayet er den samme driten vi får dytta i oss hele tida. Hvorfor i alle dager gjorde de dette til en shooter? Hva med et adventure-spill med action-elementer eller en form for Hack & Slash eller noe helt eget?

Bloodborne virker å gå litt for den samme (type) settingen, og til tross for at det er en slags sequel, så virker det i alle fall LITT ferskt.

Yxeflens

Yxeflens
25.01.15 13:43
Gringorilla: Hvorfor i alle dager gjorde de dette til en shooter? Hva med et adventure-spill med action-elementer eller en form for Hack & Slash eller noe helt eget?

Antagelig fordi Sony Santa Monica (som bidrar her) synes det holder med at de lager God of War sjøl. Karakterene i spillet virker litt for sofistikerte til å slenge rundt seg med sverd. Det hadde ikke passet til karaktergalleriet. Det er vel gjerne våpnene som avgjør mye av hvordan gameplayet blir i slike spill. Se på hva Insomniac gjør med sitt arsenal (Ratchet/Resistance - noen eksempler), der et våpenskifte i stor grad avgjøre hvordan du forholder deg til omgivelsene/fiendene.

Men jeg regner med at du er ferdig med spilling? Det er jammen langt mellom noe som kan kalles ferskvare i dag. Det handler mer om å skru sammen elementene på en god måte og skape en godt fungerende helhet.

Uncharted 4 skal være mer åpent, så da er det godt at noen prøver (vi vet jo ikke noe om kvaliteten enda) å fylle igjen hullet det etterlater seg. Jeg er FERDIG med Uncharted om det blir noe tilnærmet en åpen verden (en gang).

Men, akkurat nå savner jeg et spill som jeg faktisk kan si meg ferdig med en gang.

(Innlegget ble redigert 25.01.15 13:45)

WhySoSerious

WhySoSerious
17.02.15 14:11

Linært spill, generic gameplay, ingen multiplayer og spillet er vistnok rundt 5 timer langt. Her er det bare å vente til spillet koster 99kr om noen måneder. For min del driter jeg i hele greia, gidder ikke bidra til at det lages mer cash cow spill som detta.

WhySoSerious

WhySoSerious
17.02.15 19:25
Yxeflens: Men jeg ser du likte Shadow of Mordor... så "generisk gameplay" er greit der, altså?

Shadow of Mordor var helt ok, ikke noe mer enn det. Det varte to dager og etter det har jeg ikke spilt det igjen. Kan godt hende at 5 timer ikke stemmer, men de aller fleste melder under 10 og det er fortsatt for lite for noe som koster minst 500 spenn. Men denne diskusjonen er jo helt unødvendig for jeg kan se bare på tonen av posten din at du allerede har bestemt deg. Så da får du bare kose deg.

For min del så forventer jeg en balanse mellom hva jeg putter inn i noe (økonomisk) og hva jeg får ut av det. Betalte rundt 90 spenn for Shadow of Mordor og fikk jeg tror det ble rundt 16 timer ut av det før jeg gikk lei. Jeg tviler på at The Order 1886 leverer veldig god value for money ved launch.

Yxeflens

Yxeflens
17.02.15 20:01
WhySoSerious: Men denne diskusjonen er jo helt unødvendig for jeg kan se bare på tonen av posten din at du allerede har bestemt deg. Så da får du bare kose deg. For min del så forventer jeg en balanse mellom hva jeg putter inn i noe (økonomisk) og hva jeg får ut av det. Betalte rundt 90 spenn for Shadow of Mordor og fikk jeg tror det ble rundt 16 timer ut av det før jeg gikk lei. Jeg tviler på at The Order 1886 leverer veldig god value for money ved launch.

I motsetning til din post? Jeg velger bevisst det motsatte ytterpunktet, da du legger premissene, som er noe hyklersk når du, som meg, ikke kan si om dette er et godt spill eller ikke.

Uncharted faller i samme kategori, sammen med God of War o.l titler. Jeg er blodfan av singleplayer-spill av ovennevnte type, og de færreste varer mer enn i 8-12 timer.   Alle har gitt meg langt mer enn noe Assassins Creed (eller dets kloner), GTA eller lignende. Mye fordi de spillene IKKE handler om å samle alt mellom himmel og jord for å dra ut lengden.

Har ikke noen tro på the second coming of Christ-opplevelse, men er det en solid opplevelse i bunnen vil jeg kose meg.

Jeg har også fulgt den (bisarre) diskusjonen rundt spillet som virker å ha endt opp som en cinematisk opplevelse som ligger mellom Uncharted og Heavy Rain i fortellerteknikk... omtrent akkurat det Ready at Dawn lovte, mao. Selvsagt ikke for alle, men tydeligvis for mye for noen.

mjordan23

mjordan23
17.02.15 23:08

Synd at enkelte faller for denne 5-timers hypen, som er mer en speedrun tid enn noe annet. Gjennomsnittlig spilletid på normal er visst 9 timer og 12-13 timer på hard vanskelighetsgrad. 

WhySoSerious

WhySoSerious
18.02.15 01:06
mjordan23: Synd at enkelte faller for denne 5-timers hypen, som er mer en speedrun tid enn noe annet. Gjennomsnittlig spilletid på normal er visst 9 timer og 12-13 timer på hard vanskelighetsgrad.

Vi får se hvordan det ser ut når reviews får slippe til på torsdag. Hele spillet lå jo leaket på YouTube og i den utgaven som ble spilt der så ble spillet definitivt kjørt gjennom på 5 1/2 time. Døde mye gjorde han også så å kalle det et speedrun er jeg ikke enig i.

Men at den versjonen som leake kan være uferdig skal man jo heller ikke utelukke siden ingen som har review versjonen av spillet får si noe om det før på torsdag.

En annen ting man ser i gameplayet som er leaka er at sistebossen er shot for shot den samme som en boss i del 4 av spillet. Altså da samme quick time events og basicly samme fiende med en litt annen bakgrunn. (Her er bildet, men det blir vel sånn halvspoiler å se sistebossen så ikke trykk om dere ikke vil).

Det lukter Heavenly Sword lang vei av dette. Et spill som ga meg nok underholdning for femtilappen det kosta meg, men definitivt hadde gitt sur smak å betale 500 spenn for.

kimkong_8

kimkong_8
18.02.15 01:32

9 timer er alt for lite når det er alt. Hadde det vært MP eller gjort noe så flere gjennomspillinger hadde vært interessant, så kunne det forsvares.

500-600kr for 9 timer er ikke bra. Spesielt ikke når dette har vært et spill som skulle være trekkplaster for PS4 (ikke at de trengte det men).

Men får i hvert fall håpe de 9 timene er gode timer så flere kan kjøpe spillet når det blir billigere :)

Yxeflens

Yxeflens
18.02.15 07:07
WhySoSerious: Vi får se hvordan det ser ut når reviews får slippe til på torsdag. Hele spillet lå jo leaket på YouTube og i den utgaven som ble spilt der så ble spillet definitivt kjørt gjennom på 5 1/2 time. Døde mye gjorde han også så å kalle det et speedrun er jeg ikke enig i.

Jeg driter nok i anmeldere, da jeg ikke akkurat stoler blindt på dem. Jeg kan nok se for meg kritikken (mangler mp, single player only + at eksklusive spill - uansett plattform - gjerne får litt ekstra har medfart).

Men, du, ikke gidd å vær en kødd. Nå har du lagt ut en gigaspoiler for spillet, og antagelig ødelagt det delvis for meg. Be om at mod sletter innlegget ditt før noen andre ser det, selv om jeg har en følelse av at du har gjort dette helt bevisst.

Du ignorerer forøvrig de ørten andre som har brukt langt mer tid på å komme seg gjennom spillet. En slik selektiv utvelgelse for å argumentere sin sak gjør ikke argumentene sterkere, tvert i mot.

Du skal få servert min ærlige mening når jeg kommer i gang, og jeg har ikke vært nådig med "next-gen"-spill hittil.

Men, seriøst, få slettet posten din. Du kan jo bare poste alt det andre på nytt.

(Innlegget ble redigert 18.02.15 07:13)

Yxeflens

Yxeflens
18.02.15 07:10
kimkong_8: 500-600kr for 9 timer er ikke bra. Spesielt ikke når dette har vært et spill som skulle være trekkplaster for PS4 (ikke at de trengte det men).

Hva med Uncharted, God of War o.l? De ligger i samme området i forhold til lengde.

Det foregår jammen meg mye selektiv lesning rundt dette spillet.

mjordan23

mjordan23
18.02.15 08:44
WhySoSerious: Vi får se hvordan det ser ut når reviews får slippe til på torsdag. Hele spillet lå jo leaket på YouTube og i den utgaven som ble spilt der så ble spillet definitivt kjørt gjennom på 5 1/2 time. Døde mye gjorde han også så å kalle det et speedrun er jeg ikke enig i.

Rapportene på NeoGaf der flere spillere har testet The Order, tilsier iallefall ett mye høyere snitt. Det er vel mange spill man kan kjøre gjennom vesentlig kjappere enn gjennomsnittstiden, der ikke man bruker tid på å utforske områdene f.eks.

Som det også påpekes her av andre, så er det greit med noen spill som har mer fokus og ikke lesser på med kvantitet i stedet for kvalitet. Om ett spill er 50 timer så betyr jo ikke det at det er bedre enn ett spill med 10 gode timer i spilletid. 

Yxeflens

Yxeflens
18.02.15 09:43
mjordan23: Som det også påpekes her av andre, så er det greit med noen spill som har mer fokus og ikke lesser på med kvantitet i stedet for kvalitet

Ingen som bruker dette argumentet (altså; mot spillet) hadde noen planer om å spille spillet i utgangspunktet.

Kan godt hende jeg er like kritisk etter å ha faktisk spilt det, men jeg ser frem til en lineær opplevelse etter alle åpen verden-spillene.

Forøvrig spent på hvorfor mitt første svar til Whysoserious ble slettet?

(Innlegget ble redigert 18.02.15 09:51)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg