Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Noen som husker klassiske midwinter?

NYTT TEMA
Wizzard

Wizzard
10.01.15 05:12

Har alltid spekulert hvorfor det ikke har kommet ut et tilsvarende spill. Man kan jo 
definere det som et slags rollespill der karakterende har ulike egenskaper. Det spesielle
her var jo at man kontrollerte flere stykker mennesker. F.eks måtte man kontrollere en viss person som hadde kunnskap om medisin for å bruke han som lege. En annen var en kar som gikk utrolig bra på ski. Man måtte kombinere alle de ulike rollene for å få handlingen i seg selv utført. Tror det dreide seg om 6-7 stk ulike personer? Dette kom vel ut til
Amiga såvidt jeg kan huske og spillet er et av mange som har brent seg inne :))

Nødutgang

Nødutgang
16.01.15 13:03

Har ikke hørt om, men beskrivelsen kan passe litt med Guilds.

LeBron

LeBron
16.01.15 13:51
Wizzard: Dette kom vel ut til
Amiga såvidt jeg kan huske og spillet er et av mange som har brent seg inne :))

Får enda en tåre i øyekroken ved å tenke på hvordan spillverdenen kunne sett ut om Amiga hadde overlevd lenger. Kreativiteten på den plattformen anser jeg som gullalderen i bransjen. Det er selvsagt enkeltselskaper man enda kan stole på at leverer, men variasjonen av kvalitet til Amiga er historisk. 

lthilien

lthilien
18.01.15 13:46
LeBron: Får enda en tåre i øyekroken ved å tenke på hvordan spillverdenen kunne sett ut om Amiga hadde overlevd lenger. Kreativiteten på den plattformen anser jeg som gullalderen i bransjen. Det er selvsagt enkeltselskaper man enda kan stole på at leverer, men variasjonen av kvalitet til Amiga er historisk.

Antar du har kjøpt deg Amiga Forever til pcen...?

Jeg oppgraderte fra AF2012 til AF2014 i går (samme med C64F). Fantastisk kvalitet på emuleringen.

LeBron

LeBron
18.01.15 17:33
lthilien: Antar du har kjøpt deg Amiga Forever til pcen...?

Nei jeg har en gammel skrantende Amiga 500+ ;) Skal sjekke det ut, takker

lthilien

lthilien
18.01.15 20:06
LeBron: Nei jeg har en gammel skrantende Amiga 500+ ;)

Om du ikke bare skal spille med mus og tastatur så anbefaler jeg deg å kjøpe en ny Competition Pro joystick. Se f.eks. her:

http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/product_info.php?products_id=1153

De ble solgt av de fleste norske nettbutikkene for et par år siden, men det er en stund siden jeg har sett dem i Norge.

Et alternativ er å kjøpe overgang (9pin til USB) og bruke en joystick du allerede har, men det er litt vanskelig å få tak i. Jeg har fått kjøpt meg to på Ebay, men det tok meg lang tid med venting og søking før jeg snublet over dem...

Du får tak i alt av spill på nettet.

Når du først entrer emulatorverdenen vil jeg forresten også anbefale deg Mame (det er gratis). For mange spill synes jeg Mame-utgavene er best, eksempelvis gjelder dette Bubble Bobble.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg