Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Resident Evil 2 Remake!

NYTT TEMA
milfern
milfernInnlegg: 67091
13.08.15 23:13

Endeleg bekrefta!

Håper dei held seg til suksessformelen RE1-Remake brukte, med fortsatt låste kameravinklar og ikkje altfor mykje nytt. Fleire våpen og litt større områder kan eg tåle, men fleire karakterar blir for lame.

For meg var RE2 det første RE-spelet eg spelte og det beste hittil. Holdt på å drite meg ut som 11-åring då Mr.X vart sleppe frå eit helikopter og fortsatte å heimsøke meg gjennom resten av spelet.

I tillegg er spelet mykje større enn RE1, med gjenspelingspotensiale på heile fire gongar.

Er fleire som mislikar denne remake-bølgja av gamle spel og meinar det kun er for å melke kua. Men akkurat i denne sjangeren er det heilt på sin plass. Resident Evil 4 og utover er heilt grusomme spel.

Vil dette bety at remake-bølga vil fortsette med Nemesis og Code Veronica?

antonsen_86
antonsen_86Innlegg: 10524
14.08.15 09:44

Herlig! Liker egentlig ikke denne melkinga spillselskapene driver med, men jeg må nok bare kle på meg hyklerjakken og si at når det kommer til Resident Evil så kan de bare melke så mye de vil. Er jo tross alt disse spillene man vokste opp med, og hvis de klarer å gjenskape spillet med bedre grafikk så er det helt kanon.

Føler de traff godt med remaken av det første spillet, så forhåpningene er høye.

Nå mangler det bare at Resident Evil Zero blir bekreftet til europa sånn at man får spilt det også. Fikk aldri prøvd dette på de tidligere konsollene.

(Innlegget ble redigert 14.08.15 09:45)

milfern
14.08.15 13:02
antonsen_86: Nå mangler det bare at Resident Evil Zero blir bekreftet til europa sånn at man får spilt det også

Vart bekrefta før RE2-Remake :)

antonsen_86
14.08.15 13:39
milfern: Vart bekrefta før RE2-Remake :)

Leste en artikkel på Gamespot om det tidligere, og da var det foreløpig bare bekreftet til Japan. Men greit å få det bekrefta :-)

Hvordan rangerer du de tre første RE?

milfern
14.08.15 22:08
antonsen_86: Hvordan rangerer du de tre første RE?

1) RE2
2) RE3
3) RE1

Det høyre med historia at eg faktisk ikkje runda RE1 før eg spelte remaken tidlegare i år (!).

Prøvde meg på Resident Evil 1 rundt tida eg spelte på nummer to og tre, men vart liksom aldri like engasjert som dei to spela som foregår i Raccoon City.

Er og veldig glad i Code Veronica. Men Resident Evil 4 og 5 er berre drit. Resident Evil 6 har og kjem eg ikkje til å røre eingong.

lthilien
lthilienInnlegg: 8826
15.08.15 09:39
antonsen_86: Liker egentlig ikke denne melkinga spillselskapene driver med

Jeg kan ikke se at det å pusse opp tidligere klassikere, og relansere dem, er melking....

GrinderX9
GrinderX9Innlegg: 1040
17.08.15 09:11

Er veldig spent på hva de kommer til å gjøre med denne. Da de nye "remakene" av Re1 og Re0 bare er Hd utgaver av gamle remaker til gamecube. Som har kostet de nesten ingen ting å gi ut på nytt. En R2 remake derimot må lages fra bunnen av. Det gjør de også friere til å velge en "ny" formel om de absolutt vil. De kan altså lage en R2, i den mer moderne former til Revelation 2 om de tror det vil selge bedre. Jeg for min del håper de følger oppskriften til de gamle remakene, å kjører den gamle stilen fult ut. 

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16688
19.08.15 03:29

Legendarisk spillserie som fortjener en remake!

Tenk at de ikke har vært i nærheten av å lage noe i den sjangeren like bra på over 15 år... 

antonsen_86
19.08.15 08:02
milfern: 1) RE2
2) RE3
3) RE1

Blir nok RE, RE2 og RE3 - i den rekkefølgen.

RE var et av de første spillene jeg fikk til Playstation, og selv om jeg synes RE2 var et bedre spill så likte jeg settingen og atmosfæren bedre i det første spillet.

RE4 synes jeg også var kult, selv om det hadde mistet store deler av "identiteten" sin og var mer actionorientert.

RE5 fortsatte i samme sporet, bare det ble dårligere. RE6 prøvde jeg i 10 minutter på demo og det var nok.

antonsen_86
19.08.15 08:04
lthilien: Jeg kan ikke se at det å pusse opp tidligere klassikere, og relansere dem, er melking....

Vel, jeg synes det blir melking. Men skjønner dem godt jeg. Selger nok mer ved å relansere gamle RE-spill fremfor å lage nye, kjipe utgaver.

(Innlegget ble redigert 19.08.15 08:05)

lthilien
lthilienInnlegg: 8826
19.08.15 18:41
antonsen_86: Vel, jeg synes det blir melking. Men skjønner dem godt jeg. Selger nok mer ved å relansere gamle RE-spill fremfor å lage nye, kjipe utgaver.

For meg er melking en ubalanse mellom kvalitet og innsats og det man betaler. Et godt eksempel er DA2 og alle dritt-DLCene, eller "nyutgivelser" ala Planetary Annihilation: Titans.

Remake er - gitt at de er gjort ordentlig - bare en tilgjengeliggjøring av en klassiker på nye plattformer. Jeg ønsker meg flere remakes. Eksempelvis ville remake av Syndicate, Commandos og Player Manager vært fantastisk. Gjerne Bubble Bobble, Rainbow Islands, Parasol Stars mv også (fortrinnsvis til PS4).

milfern
12.06.18 11:43

Endelig var det lyd fra den fronten igjen! Fikk ikke så veldig mye ut av hvordan gameplayet blir, men tipper det ikke viker langt fra det vi har fått servert siste årene.

Nydelig å se kjente kriker å kroker fra politistasjonen igjen.

Men det beste av alt var å få bekreftet en slippdato. Gleder meg stort!

milfern
Justice 96
Justice 96Innlegg: 29513
17.06.18 14:22

Sjelden jeg kjøper spill på release. Men dette blir day 1! 

Hadde satt pris på om det første Silent Hill hadde fått lignede remake. 

Klikk for å gå tilbake til toppen