Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Assassin's Creed

NYTT TEMA
freemasun
freemasunInnlegg: 3913
05.01.16 10:41

DEN O' STORE ASSASSIN'S CREED-TRÅDEN!

Assassin's Creed har vokst seg til en av de - om ikke den - største franchisene i spillverdenen, så da tenkte jeg at det var på sin plass med en egen Assassin's Creed-tråd, hvor man kan ta alt AC som beveger seg i veven. Bare i 2016 får vi:

AC Chronicles India (12. januar)
AC Chronicles Russia (9. februar)

Hele trilogien (China/India/Russia) slippes til Vita 5. april.

Assassin's Creed-filmen med Michael Fassbender kommer på kino 21. desember.

Det som er et lite avvik fra normalen er at det ryktes om at det IKKE kommer Assassin's Creed i "hovedserien" i år, noe som det har hatt for vane å gjøre hver høst de siste seks årene. Franchisen har lidd av en liten "fatigue" de siste årene, med årlige utgivelser av varierende kvalitet, fra helt hinsides buggy til akseptable installasjoner. Det samme ryktet hevder at de kommer til å legge seg på store releases annenhvert år.

AC 1 og 2 - og til dels Brotherhood - gjorde meg veldig glad i serien, mens de årlige utgivelsene gav meg en god dose avsmak. Jeg har ikke rørt serien siden jeg ikke gadd å avslutte Revelations. Men taktene mot neste spill er lovende, ikke bare tar de en pause for å lage bedre spill, men det ryktes også mot et tema som må være blant de mest spennende.

Assassin's Creed Empire - lagt til det gamle Egypt.

Det er mye rykter, noen i retning Romerriket, noen Egypt, men disse kan jo for all del overlappe, med Kleopatra, Julius Cæsar, Mark Anthony og hele denne gjengen. Vi som har studert historie og/eller sett HBOs Rome aner hva som kan være i gjære her. Og det kan ligge an til noe helt spesielt!

Det er lovende takter fra franchisen - endelig! For som jeg skrev i AC Victory/Syndicate-tråden senest i oktober "Kommer ikke til å spille Victory. Ei heller neste års Assassin's. Ikke før de gidder å gjøre det ordentlig". Nå ser det ut til at de gidder å gjøre det ordentlig, så jeg er spent!

freemasun
05.01.16 11:05

Fra Ubisoft vedrørende gårdagens/nattens/dagens rykter:

"We can’t comment on rumor or speculation. We’re always happy when players are excited about our games, past, present and future. In the meantime, we hope that the latest images from the Assassin’s Creed movie set will keep fans of the franchise happy and eager to find out more!"

LeBron
LeBronInnlegg: 10830
05.01.16 11:17

Bra initiativ, og fantastisk serie av spill. Eneste jeg har å utsette på Assasins creed er at det vel var spikeren i kista for Prince of Persia serien, forhåpentligvis taes den opp igjen på et punkt da^^ 

freemasun
05.01.16 11:33
LeBron: Prince of Persia serien

Ah, cel-shade Prince of Persia på PS3 var krem! "Carpets this thick!". Hvorfor de ikke gikk videre på det fatter jeg ikke.

Kanskje de ser på forlengelsen av utviklingen som en sjanse for å utvide "porteføljen", eller så gjør de seg klar til alle Tom Clancy-spillene som er på vei, evt. planlegger å vanne ut Far Cry-franchisen ytterligere...

LeBron
05.01.16 11:36
freemasun: Ah, cel-shade Prince of Persia på PS3 var krem! "Carpets this thick!". Hvorfor de ikke gikk videre på det fatter jeg ikke. Kanskje de ser på forlengelsen av utviklingen som en sjanse for å utvide "porteføljen", eller så gjør de seg klar til alle Tom Clancy-spillene som er på vei, evt. planlegger å vanne ut Far Cry-franchisen ytterligere...

Har et elsk/hat forhold til Ubisoft, mye av det første de lager er helt magisk, og så tapper de konseptet til siste dråpe, før de lager neste magiske spill. 

Husker første Splinter Cell spillet med stor glede f.eks

Prince of Persia følte jeg dog ikke var ferdigtappet, men husker ikke om det var en økonomisk suksess, var sikkert ikke det siden de gav seg. 

Venny139
Venny139Innlegg: 7550
05.01.16 12:35

Flott tråd.

At det ikke lenger kommer AC spill hvert år , men heller annenhver år , tror jeg var et lurt trekk. Da unngår man at folk går fortere lei også blir spillene bedre da de får brukt mer tid på det.

Er enig ang Prince Of Persia , synes det er synd det ikke kommer flere spill fra den serien. Å kjørt paralelt AC og POP annenhver år hadde vært fantastisk.

Rykte om at neste AC i hovedserien vil foregå i Romerriket er jeg litt skeptisk til. Jeg har sett TV-seriene Rome , Spartacus , Empire og synes at temaet er veldig interessant. Problemet er at AC har vært en del snikmordere vs tempelriddere. Handlingen i Romerriket foregår over 1000 år føre tempelridderorderen ble opprettet. Selv om Romerriket hadde vært interessant , så synes jeg at AC1 med Altair , bør være det kronologisk første i serien.
Altair ble jo sett på stamfaren til snikmorderne , så blir litt rart med noen før han. Handlingen fant jo også sted i det tredje korstoget.

(Innlegget ble redigert 05.01.16 12:38)

Bongis
BongisInnlegg: 8890
05.01.16 12:41

Assassins creed 2 er nok den beste spillopplevelsen jeg noensinne har hatt, i konkurranse med ni no kuni. "dessverre" har den fantastiske starten gjort at jeg har kjøpt hvert spill fra den tid. Men på en annen side så synes ikke jeg noen av spillene er direkte dårlige. Det kan begrunnes med at jeg har fullført story på alle sammen, inkl ac3 og Unity. 

freemasun
06.01.16 11:13
Venny139: Problemet er at AC har vært en del snikmordere vs tempelriddere. Handlingen i Romerriket foregår over 1000 år føre tempelridderorderen ble opprettet.

Jeg husker ikke helt koblingen i AC2, men her var mye av det mystiske, disse små tegnene man leita etter etc., direkte eller indirekte knytta til det gamle Mesopotamia, kileskrift, og den Sumeriske religionen. Det traff meg mitt i solar plexus, og var noe jeg ønsket et dypere dykk i. Jeg håpet at det tyrkiske og osmanske temaet i Revelations skulle ta dette til livs, men den gang ei.

freemasun
06.01.16 11:31
Bongis: Assassins creed 2

Var alt det jeg savnet ved AC1, og var et like stort hopp som fra Super Mario 1 til 3. Når jeg tenker meg om så vil jeg putte AC2 i samme bås som SMB3, når det kommer til personlig score.

LeBron
06.01.16 11:34
Bongis: i konkurranse med ni no kuni

Off-topic men ikke SÅ mange som har spilt Ni no kuni tror jeg, jeg må innrømme at selv om jeg digget spillet så kjørte jeg meg fast ganske enkelt fordi det ble for vanskelig, og jeg følte man var helt nøtt til å ha en bestemt strategi på hver enkelt boss-fight.

Muligens jeg misforstod spillet på fundamentalt nivå, eller evt satte vanskelighetsgrad for høyt (om man kunne sette den, det husker jeg ikke hehe). Tror jeg kom rundt halvveis inn i det, men mulig jeg må plukke det opp snart, for det er irriterende at jeg ikke kom gjennom den historien. 

freemasun
06.01.16 11:40
LeBron: Tror jeg kom rundt halvveis inn i det, men mulig jeg må plukke det opp snart, for det er irriterende at jeg ikke kom gjennom den historien.

Do it. Men det krever noe helt enormt med tid og planlegging, all den tid man skal bruke på å fostre opp de små monstrene, i tillegg til at det nesten utelukkende kreves grinding til tider, da det er eneste sikre strategi på noen bosser - vær høyere lvl enn de.

LeBron
06.01.16 11:42
freemasun: Do it. Men det krever noe helt enormt med tid og planlegging, all den tid man skal bruke på å fostre opp de små monstrene, i tillegg til at det nesten utelukkende kreves grinding til tider, da det er eneste sikre strategi på noen bosser - vær høyere lvl enn de.

Det var det som plagde meg med spillet, det belønnet aldri godt play, det belønnet grinding... :( Slikt er jeg bare lite fan av i et single player spill. 

Noe som er trist fordi historien var fantastisk, men når jeg bruker med tid på å lese guide enn å spile... funker ikke for min del.

Bongis
06.01.16 12:05
LeBron: Off-topic men ikke SÅ mange som har spilt Ni no kuni tror jeg, jeg må innrømme at selv om jeg digget spillet så kjørte jeg meg fast ganske enkelt fordi det ble for vanskelig, og jeg følte man var helt nøtt til å ha en bestemt strategi på hver enkelt boss-fight.

Det er nok som freemasun sier, mye grinding. Heldigvis finnes det creatures som gjør det veldig enkelt. Fra de normale 300?xp du får for å slå en vanlig creature, til 9000. Men den unike historien, som er den absolutt beste jeg har spillt (og sett!) gjør dette til min all time topp 2. Det hjelper på at jeg er fan av pokemon universet også :)

Jeg er så glad for at en komps av meg overtalte meg til å kjøpe ni no kuni, som jeg ikke hadde kjøpt hvis ikke. 

Men nok ni no kuni i assassins creed tråd :p *

*ok, en siste: jeg gleder meg til 2ern kommer ut!!!!!! :D 

freemasun
06.01.16 12:40
Bongis: Men nok ni no kuni i assassins creed tråd

Jepp, vi har Ni no Kuni 2-tråd!

Assassin's Creed. Dette bildet leaket i 2013, og var tilknyttet Ubisofts Project Osiris, som vi ikke har hørt om eller fra siden. Og dette bildet var innhold i en e-post mellom to Abstergo-ansatte i Black Flag. Det er utvilsomt samme karakter vi ser. Kan dette være noe annet (Prince of Persia?) som siden har blitt omgjort til AC-canon?

JCDenton
JCDentonInnlegg: 5760
10.01.16 14:06
freemasun: Jeg husker ikke helt koblingen i AC2

Koblingen er at Desmond blir frigjort i AC av en gjeng som leter etter det eple som "sjefen" til altair bruker. Det samme gjør Templars. AC2 er egentlig bare begynnelsen på historien om Ezio som konkluderes i AC Revelation mens AC3 letes det etter stedet der den som kan redde jorda er fanget. 

Black Flag og Unity har egentlig ingenting med Assasains vs templars å gjøre. Forskellen på de to spillene er at mens Black Flag er et utmerket sjørøverspill er Unity et kjedelig "jeg skal hevne meg på de som drepte min far/mor/søsken etc for enhver pris"-spill...

Syndicate har jeg ikke spilt. Kan noen taste inn synspunkter på det ? Sett i forhold til AC vs Templars og om historien fenger ?

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 12543
10.01.16 14:14
Bongis: Assassins creed 2 er nok den beste spillopplevelsen jeg noensinne har hatt, i konkurranse med ni no kuni. "dessverre" har den fantastiske starten gjort at jeg har kjøpt hvert spill fra den tid. Men på en annen side så synes ikke jeg noen av spillene er direkte dårlige. Det kan begrunnes med at jeg har fullført story på alle sammen, inkl ac3 og Unity.

Assasins Creed 2 og Brotherhood er garantert inne på en topp 10 over favorittspill. Husker jeg runda 2-ern på 20 timer hvor jeg spilte sammenhengende. Dessverre har jeg ingen anelse om hvor 2-ern har blitt av for jeg skulle gjerne spilt igjennom det en gang til nå. Nyvinningen med snikmordere man kunne trene opp var et veldig bra tillegg til Brotherhood også i mine øyne. 

Det jeg forøvrig savner mest fra de tidlige spillene er hvor vanskelig bossene er å drepe uten å bli oppdaget. Spesielt 1-ern husker jeg at jeg spilte bossene om og om igjen for å få en perfect kill.

freemasun
10.01.16 17:41
JCDenton: Koblingen er at Desmond blir frigjort i AC

Jojo, historien er nå en ting - den husker jeg, men, koblingen mellom Ridderne og kileskriften fra Mesopotamia og Sumererne husker jeg ikke om ble adressert.

JCDenton
13.01.16 17:47
freemasun: koblingen mellom Ridderne og kileskriften fra Mesopotamia og Sumererne husker jeg ikke om ble adressert.

Tror ikke den ble det..

Bongis
23.01.16 01:38

Doh! Hadde jeg startet på AC Syndicate før Januar hadde dette spillet krøpet opp på topp 5 listen. Dette var et stort steg opp fra Unity. Og jeg har bare kommet til seq 3. 

JCDenton
27.01.16 18:03
Bongis: Dette var et stort steg opp fra Unity.

Falt for fristlesen og kjøpte det på tilbud på psn, steg opp fra Unity er det, men ikke så veldig mye... Noe av det som irriterer meg mest er den elendige felegnikkinga når du sloss og den nesten uforstålige engelske dialekta flere av karakterene har... En annen ting er de kvinnelige soldatene. Særlig at de hadde kvinnelige soldater på den tida..

(Innlegget ble redigert 27.01.16 18:05)

GrinderX9
GrinderX9Innlegg: 1038
27.01.16 18:39

Har spilt gjennom AC 1, 2 og 4. Mens Brotherhood og Unity gikk jeg lei lenge før jeg ble ferdig. Føler jeg er veldig ferdig med denne serien nå. På ett eller annet tidspunkt kanskje jeg spiller ferdig 3... vi får se. Med mindre serien beveger seg innom ww1 har jeg ingen interesse av å prøve nye spill i serien. Men aldri si aldri mr Bond.

Venny139
Venny139Innlegg: 7550
27.01.16 23:01
GrinderX9: Med mindre serien beveger seg innom ww1 har jeg ingen interesse av å prøve nye spill i serien.

Var innom WW1 i Syndicate

Disse sideoppdragene var i grunnen artige.

Ezio
EzioInnlegg: 1531
19.02.16 14:23

Jeg elsker AC og har alltid gjort det, kombinasjonen av historiske tilbakeblikk, klatring på bygninger og snikmording har gjort spillet så og si perfekt for meg.

Jeg må virkelig si at Syndicate har levert for min del. Spilt det av og på siden jul og jeg går ikke lei. Det er utrolig mye forskjellig å gjøre i spillet og tvillingene fremstår langt mer karismatiske enn Arno og Connor. AC trenger en god hovedkarakter og i Syndicate synes jeg de har laget to meget gode. Det burde ikke være vanskelig å forstå hvilken karakter i serien som er min favoritt, men Evie og Jacob kan absolutt måle seg.

Syndicate er for meg det beste spillet i serien etter AC II, og dersom det er sant at de tar et ekstra år på å utvikle neste spill applauderer jeg det. Jeg venter heller et år ekstra på et spill med høy kvalitet enn å tenke på det som kunne ha vært.

freemasun
07.03.16 15:02

Innspillingen av filmen ble avsluttet i januar; kinopremieren er i desember. Det arbeides allerede med oppfølgeren, Fassbender er med på laget også der. Dette gav litt bitter smak igjen.

Skal de peise på med en ustoppelig rekke filmer, type Fast & Furious, fordi folk kommer uansett til å storme til kinoene?

JCDenton
07.03.16 16:33

Syns filmen kommer altfor sent. Spenningen som ble skapt i AC og AC2 er utløst for lengst. Blir sikkert til at jeg ser den, men "stormer til kinoen" ? Neppe. Forøvrig gikk jeg lei Syndicate relativt fort da storyen er totalt fraværende. Oppdragene er forvirrende da man ikke vet hva som er storyoppdrag og sideoppdrag. En annen ting er når man skal "frigjøre" en bydel og man feiler må man laste inn spillet på nytt da alle andre markører forsvinner..

freemasun
25.10.17 09:29

Assassin's Creed Origins er 2 dager unna, og slippes nøyaktig to år og fire dager etter forrige AC: Assassin's Creed Syndicate. Ubisoft Montreal er igjen bak spakene, og skal ha jobbet med dette helt siden 2014.

Hvem skal ha? Selv har jeg ikke spilt AC siden Revelations, og Oldtidens Egypt frister ALLTID...

mjordan23
mjordan23Innlegg: 17393
25.10.17 13:32
freemasun: Hvem skal ha? Selv har jeg ikke spilt AC siden Revelations, og Oldtidens Egypt frister ALLTID...

Blir nok kjøp her ja. Virker som de har klart å skape en aldeles nydelig versjon av det gamle Egypt. Har ikke spilt AC siden Black Flag, så håper dette blir bra. 

Justice 96
Justice 96Innlegg: 28527
26.10.17 02:54

Venter på anmeldelser før jeg hopper på, først og fremst. Så får det bli en vurdering når de foreligger, om det skal kjøpes nå eller vente på prisreduksjon. 

Justice 96
27.10.17 00:01

Ser ut til å få bra karakterer. Men jeg går nok for Wolfenstein først, som får enda bedre karakterer. 

Justice 96
27.10.17 15:42

Bah.. Kjøpte begge.. Elkjøp solgte begge til 499 pr stk. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg