Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Koble sammen to PS4

NYTT TEMA
kimeb
kimebInnlegg: 1
14.05.16 19:20

hei

Min yngste sønn fikk ps4 til bursdagen sin i mars, han har nå kjøpt en del spill online.

Min eldste sønn fikk en ps4 til bursdag idag, er det noen som kan forklare meg på barnespråk hvordan man kan koble disse sammen så man slipper og kjøpe spillene en gang til.

vet jeg kan logge inn på brukeren til han yngste og laste ned men da må han spille under navnet hans og det ble ikke godt mottatt 

Han på Elkjøp sa til meg at man kunne ha to forskjellige brukere i playstation store og allikevel kunne laste ned de samme spillene når man bodde under samme tak på samme nett ved å koble dem sammen.

har satt den eldste maskinen som primær maskin men forstår ikke helt veien videre.

Setter stor pris på all hjelp og jeg trenger virkelig steg for steg beskrivelse for å kunne forstå dette :)

(Innlegget ble redigert 14.05.16 19:20)

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2506
14.05.16 21:40

Såvidt jeg forstår så fungerer det slik:

Du har 1 PSN-konto som står for innkjøpene.

Personen som eier denne kontoen logger inn på den andres PS4 og gjør denne konsollen til Primary, logger deretter ut.

Han har da selvfølgelig tilgang til sine egne spill når han logger inn på egen PS4, samtidig som alle andre brukere nå kan spille spillene på den andre PS4-konsollen, siden det er satt som hans Primary.

Noen andre får korrigere om jeg tar feil her.

lthilien
lthilienInnlegg: 8812
16.05.16 10:57

Som vedkommende over skriver; En konto kan ha en primærmaskin, hvor alle spillere/kontoer på maskinen også kan bruke installerte spill. Dvs at maskinen som settes som primary må være den sekundærkontoer skal kunne spille fra, ikke den hovedkontoen selv vil bruke mest.

Siden en konto kun kan ha en primærmaskin om gangen klarer jeg ikke se for meg løsninger for mer enn to maskiner (gitt at det skal spilles i ulike navn).

Jakola04
Jakola04Innlegg: 3
31.01.18 20:05

Hei kan noen hjelpe meg?? Jeg å mine 2 andre kompiser har problemer med å komme inn på voicechat og joine andre. Kommer heller ikke inn på online i spill. Dette skjedde med alle samtidig å det har ikke noe med internett i huset å gjøre. Jeg har flyttet PlayStation rundt i huset for evt å få bedre signal men det hjelper ikke. Men vi alle tre har ps4 slim, men ingen av de med den originale eller pro har samme problemet. Er det noen som har vært borti det samme eller generelt vet hvordan man fikser det??

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg