Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Berserk Musou

NYTT TEMA
Yxeflens

Yxeflens
25.06.16 20:17

Yes, da. Regner med å ha en tråd så og si for meg selv her, men da finnes det nå en tråd.

Noen som lurer på hva "musou" er? Det er i praksis (i spillformat) at du styrer en helt som harver gjennom hundrevis av slemminger på en semi-åpen slagmark. Dynasty Warriors er ett eksempel, men du finner også gjerne lisenserte utgaver slik som ble gjort med Hyrule Warriors og One Piece Pirate Warriors.

Det er selvsagt delte meninger om denne typen spill, men liker man de så LIKER man de gjerne. For min del er det nok artigst med lisenserte spill i dette formatet. Og, Berserk er vel den lisensen som kan passe aller best til noe slikt.

Berserk? Det er nok det mørkeste jeg har lest av manga og antagelig det beste jeg har sett av anime noen gang. Det er også en sterk inspirasjonskilde til Souls-serien, noe som blir helt åpenbart om man tar en titt på Artorias og Guts i berserkrustning. 

Berserk er mørkt, dystert, blodig og helt uten sperrer. Drømmen er egentlig at man får et komplett Berserk Souls (jada), men en musou kan også funke.

Hvis du vil ha innsikt i Berserk-universet har du et par muligheter:

1. Les mangaen. Pr i dag er det utgitt 38 bøker. Den siste kom her om dagen. Da var det vel ikke mindre enn 3 år siden sist det dukket opp noe. Den mest kjente delen er det Golden Age arc, som strekker seg (sammen med Black Swordsman) frem til og med bok 13.

2. Se animeserien fra 1998. Den er absolutt verdt det, selv om den kan være litt tung i starten. Hele serien ligger ute på Youtube HER.

3. Man kan også oppdatere seg på hele greia gjennom en ganske gjennomført Wiki, som både gjenforteller alle kapitler (i detalj) og alle karakterers liv gjennom serien (i detalj).

Så, hvordan teaser man en Berserk musou?

Slik, omtrent.

Og neste trailer (med en smule gameplay).

Historien, i den grad man bygger opp noe i slike spill, vil dekke frem til 4 brytningspunkt i historien. Det dukker også opp en ny anime-serie som har premiere nå 16.juni.

(Innlegget ble redigert 25.06.16 20:19)

solimor

solimor
26.06.16 19:05

aldri vært hetl min sjanger, men det ser utrolig gøy ut.

Berserk er awsome, og takk for tips om nye anime

Yxeflens

Yxeflens
26.06.16 20:24

Jeg skrev feil. Premieredatoen for den nye serien er 26.juni.

solimor

solimor
26.06.16 21:18

merket det men har heller ikke fått med meg 3 filmen somd en nye serien skal forsette, så får vel se de først :D

Yxeflens

Yxeflens
26.06.16 21:42

Er nok delte meninger om filmene,  men både animeen og filmene utelater karakterer og hendelser fra mangaen. Synes filmene var greie.  Gleder meg til en serie som foregår etter Golden age. 

Yxeflens

Yxeflens
01.07.16 22:53
solimor: en nye serie

Hos Crunchyroll får du se episodene gratis en uke etter de er sluppet (med reklame). Betaler du får du se de uten, selvsagt. Finnes jo også på... andre sider.

solimor

solimor
02.07.16 19:59

har sett første nå, virker gøy men ikke helt fornøyd med animasjonen, men vist story er bra så blir det bra

Yxeflens

Yxeflens
02.07.16 20:22
solimor: virker gøy men ikke helt fornøyd med animasjonen

Samme inntrykket jeg fikk. Sliter litt med animasjonen, for ikke snakke om designet på Guts (alt for slank). Det fungerte langt bedre når det ble mye blod og gørr.

solimor

solimor
02.07.16 21:14
Yxeflens: Samme inntrykket jeg fikk. Sliter litt med animasjonen, for ikke snakke om designet på Guts (alt for slank). Det fungerte langt bedre når det ble mye blod og gørr.

joa men samtidig var Alven sukkersøt, litt vasnklig å si vilken vei de vil. For min del kunine valgen vært mer "voksne" men kan bli bra utover unsett

Yxeflens

Yxeflens
02.07.16 21:24
solimor: joa men samtidig var Alven sukkersøt

Slik alven er fremstilt i mangaen dette. Alle andre karakterer enn hovedpersonen ser akkurat slik ut som de gjør i mangaen, og der er det mange kontraster og svært mange kontroversielle saker og ting.

Puck

(Innlegget ble redigert 02.07.16 21:26)

solimor

solimor
02.07.16 21:35
Yxeflens: Slik alven er fremstilt i mangaen dette. Alle andre karakterer enn hovedpersonen ser akkurat slik ut som de gjør i mangaen, og der er det mange kontraster og svært mange kontroversielle saker og ting. Puck

hmmm da funker det vel.

Har vel abre lest pocket 1 og 2 for sikker 10 år siden. og så anime for 8+ siden vil jeg tro så kan vel ligger der, kasnje en skulle tatt seg en tur på outland og shopet litt en dag....

Yxeflens

Yxeflens
02.07.16 23:23
solimor: kasnje en skulle tatt seg en tur på outland og shopet litt en dag....

Akkurat lest opp igjen alt frem til bok 33 (lese den i morgen). Absolutt verdt det.

Yxeflens

Yxeflens

Yxeflens
05.08.16 10:04

Noen nye bilder.

Dette burde vært et Souls-spill.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg