Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mister internett rundt 5-10 ganger om dagen

NYTT TEMA
OOTSP

OOTSP
13.07.16 00:46

Dette er ett problem som jeg har hatt i kanskje 20 år nå, selv om jeg har byttet ut mange router, modem, ledninger og alt som er hele tiden, men det har aldri hjulpet en bit siden jeg startet med å høre på deres beskjeder. Tviler sterkt på at det er problemet som de alltid skylder på siden jeg ikke er den eneste som opplever dette til stadig og har begynt å forstå at dette er noe vi bare må leve med uansett siden jeg mener det enten er deres feil eller at jeg selv fortsatt har problemer med dns som liksom har blitt fikset mange ganger, men likevel aldri blir fikset.

Problemet er ikke PC`n, men PS4. Begynner å bli lut lei av at jeg alltid faller ut av spill. Spesielt når man selv er på topp og knuser alle og enhver, plutselig så fallerman ut og er selv taperen i spillet dessverre.

Noen som har noen løsninger her hvis det finnes noen, har selv gitt opp etter alle disse årene og forstår egentlig ingenting av hvorfor dette skjer når de som styrer alt sier at det alltid er på nett. Eneste muligheten er vel dns feil, men når den liksom har blitt fikset såpass mange ganger, hvorfor fungerer da den aldri riktig hvis det da egentlig er problemet her da, begynner å tvile mer og mer dessverre på at det er noe helt annet som jeg enda ikke har skjønt, selv om jeg vet en del rundt dette...

Siste løsningen min er at det må være grunnet at routeren står bak en mur som er med å hindrer full dekning, men alle går imot meg der uansett. Prosenten på signalkvaliteten ligger på 60-80%. Men likevel så tror jeg at muren er den eneste problematikken som er med å ødelegger alt her, hva tror dere?

LSP-4445

LSP-4445
21.07.16 08:31
OOTSP: Dette er ett problem som jeg har hatt i kanskje 20 år nå, selv om jeg har byttet ut mange router, modem, ledninger og alt som er hele tiden, men det har aldri hjulpet en bit siden jeg startet med å høre på deres beskjeder. Tviler sterkt på at det er problemet som de alltid skylder på siden jeg ikke er den eneste som opplever dette til stadig og har begynt å forstå at dette er noe vi bare må leve med uansett siden jeg mener det enten er deres feil eller at jeg selv fortsatt har problemer med dns som liksom har blitt fikset mange ganger, men likevel aldri blir fikset.
Problemet er ikke PC`n, men PS4.

Rart.....ikke pc men kun ps4? Er vel kun ps3/ps4 siste 10 år som har vært laget for online spilling. (du nevner 20år)
Rart hvis alle konsollene du har hatt fra sony(?) ikke fungerer med kabel hos deg,prøvd Xbox.....samme problem der?
Håper du får fiksa for jeg hadde klikka hvis nettet stadig hadde falt ut under online gaming :(

OOTSP

OOTSP
21.07.16 16:25
LSP-4445: Rart.....ikke pc men kun ps4? Er vel kun ps3/ps4 siste 10 år som har vært laget for online spilling. (du nevner 20år)
Rart hvis alle konsollene du har hatt fra sony(?) ikke fungerer med kabel hos deg,prøvd Xbox.....samme problem der?
Håper du får fiksa for jeg hadde klikka hvis nettet stadig hadde falt ut under online gaming :(

Denne kom jo på helt feil tråd, den skulle egentlig være postet på "Datahjelp", men havnet her, så det er nok en glipp jeg gjorde da jeg postet den.

Jeg nevner 20 år grunnet at det har vært det samme med internettkoblingende første 15 årene sånn ca. På PS3 så spilte jeg ikke så mye online, men da PS4 kom så begynte jeg å spille for fullt. Men problemet er at jeg alltid falt ut så og si, og det blir man utrolig irritert over til slutt.

Men det må ha noe med at PS4 maskinen ligger lengere unna routeren enn laptop, og at det er muren som hindrer signalene til å nå like langt frem til det som er meningen.

JCDenton

JCDenton
01.08.16 22:38
OOTSP: Men det må ha noe med at PS4 maskinen ligger lengere unna routeren enn laptop, og at det er muren som hindrer signalene til å nå like langt frem til det som er meningen.

Der ga du deg selv svaret. Desuten er WiFi motakeren på PS4 i det tregeste laget. Skaff deg en kabel og dine problemer forsvinner. Du vil også oppleve at nedlastinger går vesentlig fortere.

OOTSP

OOTSP
03.08.16 18:42
JCDenton: Der ga du deg selv svaret. Desuten er WiFi motakeren på PS4 i det tregeste laget. Skaff deg en kabel og dine problemer forsvinner. Du vil også oppleve at nedlastinger går vesentlig fortere.

Skal heller flytte routeren slik at den kommer ovenfor muren tror jeg slik at alle i huset får bedre signal.

Har selv to kompiser som er ingeniører innenfor akkurat dette, og de motsier at muren kan hindre signalet. Men da får jeg gå imot de og virkelig sjekke ut om det er muren som faktisk ødelegger alt her...

JCDenton

JCDenton
03.08.16 18:54
OOTSP: Har selv to kompiser som er ingeniører innenfor akkurat dette, og de motsier at muren kan hindre signalet.

Jeg har min PS4 inne på et lite rom, med gipsvegger og opplevde dårlig forbindelse på WiFi, både på PS4, Ps3 og den gamle PCn min. Da jeg kjøpte meg ny PC var det tydligvis en bedre WiFi som satt i så den gikk bra, selv om jeg opplever tilkoblingsproblemer av og til enda. Da jeg trakk kabel til PS4, så forsvant alle disse problemene "over natta".

Du vil også oppleve betydelig nedlastingshastighet med kabel på PS4. Da sønn min kjøpte seg  Uncharted 4 var det en 5 GB nedlasting før han kunne spille. Den gikk ned på 5 min eller noe slikt på min via kabel, mens hans stod det 4-5 timer via WiFi (vi lastet ned seff ikke samtidig). Koblet hans midl til kabel og den var nede på 5-10 min.

kimkong_8

kimkong_8
08.08.16 22:20

Hvorfor i alle dager bruker du trådløst når du skal game?...

Kjipt problem men du får skylde deg selv egentlig for all gaming burde så klart foregå med kabel.

Og at noen ingeniører prater om veggen og ikke ber deg skaffe kabel asap er meget bekymringsverdig.

(Innlegget ble redigert 08.08.16 22:21)

_roffe_

_roffe_
08.08.16 22:21
kimkong_8: all gaming burde så klart foregå med kabel.

tastatur, mus og internett..

kimkong_8

kimkong_8
08.08.16 22:23

grøss... PC folk er det ekkleste du finner på nettet. Gamer selv nesten bare PC men slike kommentarer gjør meg trist.

_roffe_

_roffe_
09.08.16 18:55

Tror du har misforstått..

Gamer man på PC, er det et must med kablet mus og tastatur i tillegg til at man har stabil internettlinje som selvfølgelig er kablet.

Har selv både gaming PC og PS4. kablet internett er en selvfølge..

(Innlegget ble redigert 09.08.16 18:56)

kimkong_8

kimkong_8
09.08.16 19:17
_roffe_: Tror du har misforstått..

På det groveste faktisk, beklager den. Men da er jeg helt enig :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg