Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Anbefalinger til RPG-spill

NYTT TEMA
zmz

zmz
05.08.16 20:43

Jeg har forelsket meg i Fallout 4 og Witcher 3. Er det noen som har anbefalinger til lignende spill som er utgitt de siste årene?

Perseus

Perseus
07.08.16 14:28

Fallout 3, Fallout NW, Witcher 2, De 3 siste Elder Scrolls spillene er alle godt kjente og forgjengere til de spillene du nevner.

Gringorilla

Gringorilla
07.08.16 14:46
zmz: Jeg har forelsket meg i Fallout 4 og Witcher 3. Er det noen som har anbefalinger til lignende spill som er utgitt de siste årene?

Spilt Mass Effect-serien da? Fantastisk serie og helt på høyde med Witcher 3 (om ikke hakket bedre).

Perseus

Perseus
07.08.16 22:23
Gringorilla: Spilt Mass Effect-serien da? Fantastisk serie og helt på høyde med Witcher 3 (om ikke hakket bedre).

Eneste akilleshælen er vel grafikken? Husker en gang i 2013 eller 2014 hvor jeg tenkte å prøve det (gamle spill til broder'n) men jeg ga meg etter 2 timer fordi jeg synes grafikken ble for enkel. Likte heller ikke spillmekanismen forresten. Synes ikke skytinga ga meg så mye glede.

(Innlegget ble redigert 07.08.16 22:25)

Gringorilla

Gringorilla
08.08.16 13:14

Grafikken i Mass Effect er da minst på høyde med samtlige som du ramser opp.

Om du ikke liker skytemekanikken er en annen sak, men det er ikke akkurat en enormt stor del av spillet uansett. I Mass Effect er det historien og lore som trekker det kraftig opp, og gameplay består av så mye mer enn bare skyting.

GrinderX9

GrinderX9
10.08.16 21:59
zmz: Jeg har forelsket meg i Fallout 4 og Witcher 3. Er det noen som har anbefalinger til lignende spill som er utgitt de siste årene?

Om du spiller på pc, er witcher 2 fremdeles ett svært vakkert og bra spill :) . Det er også ikke så veldig stort (i forhold til w3) ca 30 timer, så er mulig å spille gjennom på en god langhelg.

lthilien

lthilien
13.08.16 18:17

Spillene de andre nevner er solide (The Witcher 2 også, nå som QTE er mulig å slå av), men du sier ikke hva du liker ved de to spillene så det er litt vanskelig å hvilke avvik som er greie og hvilke som ikke er det. Jeg skal nevne noen av de jeg liker...

Det er ikke helt hva du spør om, men med veldig mange likheter (og en del svært morsomme ulikheter): Dishonored.

Nå skal det sies at jeg har en spesiell forkjærlighet for Bethesda, siden jeg føler de har en kvalitetskontroll som nærmest aldri skuffer meg, og jeg har for lengst forhåndsbestilt Dishonored 2.

Et spill jeg vil tro faller i smak er Two Worlds 2. Reality Pump har skuffet mye (særlig Raven's Cry), og har en DRM mange ikke liker, men selve spillet er variert og bra. Magisystemet er forholdsvis unikt. Viktigste advarsel er at dersom du hater respawning så vil det irritere deg... Raven's Cry er for øvrig også morsomt nok, men alt for høyt priset ift. den tekniske kvaliteten (jeg forhåndsbestilte på bakgrunn av hhv. hype og at jeg likte utviklerens tidligere spill, men totalt sett ble jeg veldig skuffet). Spillet har masser av svakheter, men finner du det på et solid salg vil jeg likevel anbefale det (betal maks hundrelappen!) - for det er noen morsomme opplevelser.

Dragon Age 3 har mange gode kvaliteter, men det kan være at du ikke liker kampsystemet. De to forgjengerne er også gode spill (særlig Origins), men de er ikke så åpne.

Dragons Dogma Dark Arisen og Divinity 2 er begge strålende spill, som du bør se nærmere på. Det samme gjelder Risen-spillene. Om noen måneder kommer Elex, som jeg har svært store forventninger til.

Kan vi gå ytterligere noen år tilbake er det masser av gull, som for eksempel Gothic-spillene.

GrinderX9

GrinderX9
14.08.16 19:37
Gringorilla: Grafikken i Mass Effect er da minst på høyde med samtlige som du ramser opp.
Om du ikke liker skytemekanikken er en annen sak, men det er ikke akkurat en enormt stor del av spillet uansett. I Mass Effect er det historien og lore som trekker det kraftig opp, og gameplay består av så mye mer enn bare skyting.

kunne ikke sakt det bedre selv, så hvorfor jeg trengte å svare er usikkert :P . Synes faktisk det er svært merkelig at Perseus synes Mass effect har dårlig grafikk, selv første spillet ser da virkelig fremdeles pent ut. Nå er jeg enig med Perseus når det gjelder skyting og gameplay, men det er en annen diskusjon ;) . Men Gringorilla har helt rett I at det er en liten del av spillet og at historien og Lore er det viktigste med Mass effect serien, så jeg støtter spill anbefallingen.

(market selv når jeg skrev at det ble litt rart å svare Gringorilla når det stort set er Perseus jeg henvender meg til, men det får gå ;) )

(Innlegget ble redigert 14.08.16 19:40)

Niklasabj

Niklasabj
14.08.16 22:10

Ser at Deus Ex Human Revolution ikke er nevnt, det bør du sjekke ut.

mjordan23

mjordan23
14.08.16 22:49
Niklasabj: Ser at Deus Ex Human Revolution ikke er nevnt, det bør du sjekke ut.

Evt. vente 2 uker til Deus Ex: Mankind Divided kommer. 

Niklasabj

Niklasabj
18.08.16 16:03

Kan han ikke spille HR siden det kommer et nytt?

mjordan23

mjordan23
18.08.16 17:16
Niklasabj: Kan han ikke spille HR siden det kommer et nytt?

Selvsagt kan han det, jeg antar at han er ett selvstendig menneske som er i stand til å ta avgjørelser basert på sin egen rasjonelle tankegang og frie vilje. 

Det var bare ett tips, siden spillet er like om hjørnet og ser meget lovende ut. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg