Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Xbox One S - kjøpe eller ikke kjøpe?

NYTT TEMA
lthilien

lthilien
12.08.16 21:29

Jeg har Xbox One som i praksis støver ned siden jeg foretrekker PS4, men samtidig synes jeg er greit å ha den der for den eventualitet at det nå skulle være noe eksklusivt.

Grunnen til at jeg vurderer å bytte er følgende:
- Konsollen er "mer plasseringsvennlig"
- Intern strømforsyning (= mindre rot)
- 2TB harddisk

Prisen er helt ok for disse kvalitetene alene (så gir jeg ev. bort eksisterende konsoll til noen), og jeg er ikke så opptatt av de andre forbedringene (mulighet for 4K mv). Spørsmålet mitt er om det er noen negative sider som følger med på kjøpet (hvis det ikke er noen blir det kjøp)... Noen som har erfaringer?

Har forresten de nye kontrollerne bedre LT/RT/LB/RB-knapper?

Yxeflens

Yxeflens
12.08.16 21:51

Skal ha meg igjen en Xbox så fort Scorpio dukker opp. Det er liten vits i å bytte ut Xbox One med Xbox One S utenom for de grunner man enn har personlig, så spørsmålet blir vel om intern strømforsyning og mindre plassbruk er nok. Lagring kan du jo ha eksternt på Xbox One.

SpillRune

SpillRune
12.08.16 21:56

Vær raskt ute. 2TB er limited og kommer ikke tilbake.

Jeg kjøpte konsollen selv og den er like stille som vanlig Xbox One (heldigvis). Jeg fryktet dette skulle være et kompromiss med størrelsen. Designet er helt fantastisk, den ser veldig flott ut.

2TB leveres også med fot for vertikal plassering, men skulle ønske at Xbox-logoen var mulig å vri rundt til å matche konsollen.

Når det gjelder kontrolleren så merker jeg ikke så mye på LT/RT/LB/RB, men D-paden er hvertfall bedre sammenlignet med første utgave (kan ikke sammenligne med revisjon 2). Helt annen, mer dempet klikk. De nye rillene på undersiden for bedre grep er også god endring, og for den som spiller på PC er det sikkert flott med innebygd Bluetooth også.

Min hovedgrunn til kjøp var at den i praksis er markedets billigste UltraHD BD-spiller - og med Xbox One inkludert er det et røverkjøp.

lthilien

lthilien
12.08.16 21:59
Yxeflens: Skal ha meg igjen en Xbox så fort Scorpio dukker opp. Det er liten vits i å bytte ut Xbox One med Xbox One S utenom for de grunner man enn har personlig, så spørsmålet blir vel om intern strømforsyning og mindre plassbruk er nok. Lagring kan du jo ha eksternt på Xbox One.

Det er utelukkende "ordenshensyn" som gjelder her, så ekstern lagring er i den sammenheng negativt.

@Spillrune: Takk for vurderingen. Er det slik at det ikke er noe negativt sammenlignet med forrige utgave?

(Innlegget ble redigert 12.08.16 22:01)

SpillRune

SpillRune
12.08.16 22:03
lthilien: @Spillrune: Takk for vurderingen. Er det slik at det ikke er noe negativt sammenlignet med forrige utgave?

Ikke med mindre du bruker Kinect. Kinect-porten er fjernet, og du må ha et adapter-sett for å bruke den.

SpillRune

SpillRune
13.08.16 01:37

Ellers er jo HDR i framtidige spill (og eksisterende via patch) på kompatible 4KTV'er og monitorer det største salgsargumentet for konsollen, men det regner jeg med du har kontroll på.

Digital Foundry har også testet One S mot One og funnet at enkelte spill som hadde ustabil framerate på One, er mer stabile og har høyere framerate på One S. Uten noen patch. Ingen store forskjeller, men en forbedring uansett.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg