Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PS3

NYTT TEMA
Ps3

Ps3
02.09.16 22:05

Kjøpte ny ps3. Fikk ikke startet den. Koblet til alle ledningene og når jeg skulle starte den lyste den grønt i 1 sekund før den døde. Når eg skulle starte på nytt skjedde det samme igjen og igjen. Har følgt bruksannvisningen og det fungerer fremdeles ikke.. Er det noe jeg kan gjøre?

lthilien

lthilien
02.09.16 22:21

Er den helt ny, eller kjøpt brukt?

Det er en vanlig feil, men den kan ha mange årsaker:
- Diskstasjonen
- Strømledningen
- Strømforsyningen
- Hovedkortet
- Harddisk

På nett finner du mange som har fikset dette på ulikt vis;
- Trykke "eject" mens du slår maskinen på (gjentatte forsøk)
- Holde inne "on" til du hører dobbelt pip (dette er "safe mode"
- Test annen strømledning

Innvendige reparasjoner forsøker du selvsagt ikke om den er kjøpt ny. Vanligste feil er visstnok hovedkortet.

Ps3

Ps3
02.09.16 22:24

Er heilt ny ps3, så er jeg ikke så teknisk. 

Men tusen takk for svar 

freemasun

freemasun
02.09.16 22:47
Ps3: Kjøpte ny ps3.

Stick around!

Fortell oss. Hvor fikk du tak i ny PS3? Hvilke spill klemte du til med?

lthilien

lthilien
02.09.16 22:51

Nå selger de vel bare "refurb"-utgaver av hhv. PS3 Slim m/harddisk og reelt nye utgaver av PS3 Slim uten harddisk? Synes begge deler er fryktelig dyre ift. hva man får igjen, så om du får igjen pengene ville jeg vurdert å kjøpe brukt, og denne typen:

http://www.qxl.no/pris/spill-konsoller/sony-playstation/sony-playstation-3/konsoll-og-tilbehoer/ps3-m-3-konsoller/v/an816777474/

Den er fremfor alt mye mer støysvak. Det er masser av den på FINN, men jeg linket til den billigste jeg fant på førsteside på hhv. QXL og FINN. Jeg har slim-utgaven hjemme hos foreldrene mine, og misliker den veldig.

Om det jeg skriver i innlegget over ikke funker så ville jeg levert den inn, og med mindre feilen knytter seg til strømledningen ville jeg vurdert det uansett (feilen kommer så vidt jeg forstår ofte tilbake etter kort tid).

lthilien

lthilien
02.09.16 22:54
freemasun: Hvor fikk du tak i ny PS3?

Det finner du da mange steder. Cdon, Expert, Multicom, Ellos, Proshop, BR, Toys R Us...

Dessverre kun slim-versjonen (hater den pga "spinne-lyden", men man kan selvsagt unngå den med harddisk og nedlastede spill - dog er alle maskinene som selges som nye uten harddisk).

Personlig har jeg uåpnet PS2 og PS3 liggende "for fremtiden" (har også versjoner som er brukt).

(Innlegget ble redigert 02.09.16 22:56)

Ps3

Ps3
02.09.16 23:11

Får ringe å klage te CDON på mandag. Takk for svar, vært til god hjelp!!!

freemasun

freemasun
03.09.16 08:39
lthilien: Det finner du da mange steder.

Joda - rimelig klar over det. Jeg prøvde å ønske den nye debattanten velkommen, og få han til å bli, selv etter at problemet hans var løst...

(Innlegget ble redigert 03.09.16 08:39)

lthilien

lthilien
04.09.16 23:07

Apropos... For mange vil vel dette være et akseptabelt alternativ til å kjøpe PS3:

https://www.playstation.com/en-us/explore/playstationnow/

Har ikke testet kvaliteten, men det er jo mulighet for gratis prøveuke. For meg vil det neppe være verdt det, uten PS2-biblioteket i hvert fall (og kanskje ikke da heller), men spennende å se hva det blir til her.

Jeg er mest fornøyd med at vi får enklere tilgang på Dualshock 4 til PC :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg