Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PS4 - spill for barn???

NYTT TEMA
xavi-maestro

xavi-maestro
24.10.16 10:56

Er det noen som har gode tips til spill for barn mellom 6-12 år til ps4? Prøver å lete litt nå, men sliter med å finne en liste innen denne kategorien.

Man har såklart minecraft. Den er grei.. men er det noen flere gode og "lettspillelige" anbefalinger? gjerne med 2-player modus.

freemasun

freemasun
24.10.16 11:16

Lego-spill. Mye bra der, spesielt Batman- og Star Wars-spillene. Hørt at også Avengers-utgaven er storveis.

Ellers. Knack. Rayman Legends. Little Big Planet.

freemasun

freemasun
24.10.16 11:24

Solo: The Witness og Ratchet & Clank. Overwatch (Online. Begrenses til 10-12 år). Rocket League (Online). DriveClub. TowerFall Ascension (Usikker på aldersgrensen på dette). Fat Princess Adventures kan også anbefales.

(Innlegget ble redigert 24.10.16 11:25)

Yxeflens

Yxeflens
24.10.16 14:37
xavi-maestro: Den er grei.. men er det noen flere gode og "lettspillelige" anbefalinger? gjerne med 2-player modus.

Datteren min (8) og jeg har kost oss med One Piece: Pirate Warriors 3. Regelrett møljeslossing med stor mestringsfølelse. Split-screen 2-player.

Tegneserievold.

xavi-maestro

xavi-maestro
24.10.16 15:37

Takk for mange tips, men føler ikke at særlig mange av dem passer aldersgruppen jeg etterlyste. I hvertfall ikke den yngste halvdelen(6-9 år).

Gringorilla

Gringorilla
24.10.16 16:52
xavi-maestro: føler ikke at særlig mange av dem passer aldersgruppen jeg etterlyste.

Å joda.

Lego Marvel Superheroes (samt alle andre Lego-spill)
Ratchet & Clank
Knack
Fat Princess Adventures
Rocket League
Rayman Legends
Little Big Planet

...er alle spill som passer for de aller minste. Kan legge til:

Tearaway Unfolded
Octodad (nedlastbart)
Peggle 2 (nedlastbart)
Flower (nedlastbart)
Pix The Cat (nedlastbart)
Unravel (nedlastbart)
Hohokum (nedlastbart)
Overcooked (nedlastbart)
Goat Simulator (nedlastbart)
Zen Pinball 2 (nedlastbart)

Yxeflens

Yxeflens
24.10.16 19:54
xavi-maestro: I hvertfall ikke den yngste halvdelen(6-9 år).

Ikke undervurder hva de kan spille, selv om du må utelukke voldsballettene.

xavi-maestro

xavi-maestro
25.10.16 11:20
Gringorilla: Å joda. Lego Marvel Superheroes (samt alle andre Lego-spill)
Ratchet & Clank
Knack
Fat Princess Adventures
Rocket League
Rayman Legends
Little Big Planet ...er alle spill som passer for de aller minste. Kan legge til:

Så du mener at fat princess adventures passer for en 6-7 åring? At en figur går rundt og slakter ned andre figurer så blodet spruter? Du ser til og med stråler av blod sprute ut av de delte kroppene i et forsøk på å kopiere de store pulsårene som fortsatt pumper blod etter at kroppene er partert. Nei, det er ikke noe for de minste.

De andre spillene er forsåvidt alrighte. Tror noen av de kan bli litt for krevende til tider, spesielt forde de krever engelsk-kunnskaper for virkelig å lære seg det på egenhånd.

Ratchet & Clank var alright synes jeg.

freemasun

freemasun
25.10.16 11:23
Gringorilla: ...er alle spill som passer for de aller minste. Kan legge til:

Mye bra. Rayman Legends er midt i blinken fra 4 og oppover. Bra og "enkel" animasjon. Ingen prating, bare lyder. Og, for ikke å glemme, prompehumor. MIDT i blinken.

Legger til Table Top Racing. For oss som husker Micro Machines, dette er MM i 3D. Ungene elsker å kjøre med lekebiler på kjøkkenbenken eller verkstedbordet.

xavi-maestro

xavi-maestro
25.10.16 11:27
freemasun: Legger til Table Top Racing. For oss som husker Micro Machines, dette er MM i 3D. Ungene elsker å kjøre med lekebiler på kjøkkenbenken eller verkstedbordet.

Ser veldig fint ut :) .. Men går det an å spille to stk med splittet skjerm?

freemasun

freemasun
25.10.16 11:52
xavi-maestro: Men går det an å spille to stk med splittet skjerm?

Nei. Bare online. Rocket League har tydeligvis opptil 4 player local split-screen, ikke bare online.

Legger til Resogun i lista.

Gringorilla

Gringorilla
25.10.16 12:03
xavi-maestro: Så du mener at fat princess adventures passer for en 6-7 åring? At en figur går rundt og slakter ned andre figurer så blodet spruter? Du ser til og med stråler av blod sprute ut av de delte kroppene i et forsøk på å kopiere de store pulsårene som fortsatt pumper blod etter at kroppene er partert. Nei, det er ikke noe for de minste. De andre spillene er forsåvidt alrighte. Tror noen av de kan bli litt for krevende til tider, spesielt forde de krever engelsk-kunnskaper for virkelig å lære seg det på egenhånd.

Du kan slå av blodet i Fat Princess. Det er heller aldri andre mennesker du slår ned i spillet, men orker og lignende som tatt rett fra Ringenes Herre/Hobbiten (som er en barnebok).

De aller fleste av spillene som er nevnt fås med norsk tekst og tale, så lenge Playstation er stilt inn med norsk språk. I tillegg er de fleste nevnte spill såpass enkle at instruksjoner ikke er nødvendige for å forstå spillet.

... Men hva vet vel jeg? Jeg vokste opp på 80-tallet der alt var på engelsk, inkludert spillene jeg spilte som 4-åring.

(Innlegget ble redigert 25.10.16 12:04)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg