Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VGD Spill GOTY awards 2017

NYTT TEMA
Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12867
31.12.17 19:32

I år som i fjor må vi jo ha en kåring. Ranger dine topp 5 spill for året, gjerne med begrunnelse. Opptelling tar vi uti januar. 

1. plass - 10 poeng

2. plass - 8 poeng

3. plass - 7 poeng

4. plass - 6 poeng

5. plass - 5 poeng

Justice 96
Justice 96Innlegg: 28519
01.01.18 13:32

Godt initiativ. Men forumet er så dødt at jeg tror det er fånyttes. 

Jasper
JasperInnlegg: 1626
01.01.18 16:22

De siste to-tre årene har spillingen tatt seg alvorlig opp etter mange rolige år. I løpet av disse årene har det gått mye i tidligere utgitte spill, men i 2017 har jeg fått spilt så mye årsaktuelt at jeg kan sette opp en topp fem. For et spillår!

Nedtelling fra femte til førsteplass:

5. plass:
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
Det har blitt noen timer med PUBG, om enn på Xbox. Jeg er heeelt sjanseløs og dønn elendig. Men konseptet er så bra og velfungerende. Artig med denne egne verdenen dette spillet har skapt. Har ikke opplevd å få pulsøkning i så stor grad av noe spill som av nettopp PUBG.

4. plass:
HORIZON ZERO DAWN
En ny favorittverden, skjønn og fascinerende. Digger å oppholde meg her og kan drive rundt i timevis. Aloy er sjef.

3. plass:
WOLFENSTEIN II: THE NEW COLOSSUS
Jeg har som sagt gjort et slags comeback som gamer de siste årene og hadde aldri trodd Wolfenstein skulle være noe for meg. Derfor er "Wolfenstein: The New Order" og "Wolfenstein II: The New Colossus" årets store spilloverraskelse. Spill med strålende persongalleri, gpd historie, humor og et godt og temmelig variert gameplay. Takket være Level Ups gjennomspilling av «The New Order» spilte jeg dette og oppdaget herligheten «Wolfenstein», og det var jubel i stua da jeg fikk vite at «The New Colossus» skulle komme denne høsten. Det leverer på akkurat samme, høye nivå som forgjengeren.

2. plass:
CUPHEAD
Pur spillglede pakket inn i den feteste visuelle stil og den herligste spillmusikk. Det gikk et par måneder før jeg våget meg ut på "Cuphead", da jeg anser meg selv som en «dårlig» gamer og leste og hørte hvor vanskelig det skulle være.
Progresjonen man (i hvert fall jeg) merker som spiller i løpet av dette spillet er helt spesiell. Oppgavene virker klin umulige i starten, før det løsner. En boss kan sikkert kreve opp mot hundre forsøk for min del, men jeg går faktisk ikke lei og sliter med å rive meg vekk fra skjermen før bossen er nedkjempet.

1. plass:
HELLBLADE: SENUA'S SACRIFICE
Jeg hadde ikke hørt om og visste ingenting om spillet før jeg så traileren som lå på PS Store. Etter at jeg hadde sett traileren, ble jeg nysgjerrig for å si det forsiktig.
Omsider ble spillet utgitt; det overgikk forventningene og vel så det. Senua er årets spillfigur og Melina Juergens årets skådis i spillverdenen – muligens «tidenes» i stedet for «årets» i begge kategorier.
At puzzles og kampsystemet ikke er de beste og mest avanserte, blir gjerne nevnt som negative sider ved "Hellblade", men jeg synes det fungerer helt utmerket. Historien og karakteren Senua er så sterke og er de viktigste drivkreftene i spillet. Kampsystemet er helt kurant, og med tanke på at spillet er såpass kort, ville det kanskje blitt overkill å gjøre mer ut av det.
Det eneste negative jeg har å trekke fram, er at «Hellblade:» burde vært strøket fra tittelen. «Senua’s Sacrifice» klinger så mye bedre og er mer passende.
Årets (og en av tidenes!) spillopplevelse sammen med "The Last Guardian" (som er fra 2016 og dermed ikke er med i kåringen).

For ordens skyld fra best til «verst»:
1. Hellblade: Senua’s Sacrifice
2. Cuphead
3. Wolfenstein II: The New Colossus
4. Horizon Zero Dawn
5. Playerunknown’s Battlegrounds

Ellers er det rart ikke å ha plass til «Breath of the Wild», men fenomenet "PUBG" og Aloys verden får fordelen i dag. Det kunne blitt annerledes en annen dag, og alt annet enn topp 2 er innen rekkevidde for «Breath of the Wild».

«Mass Effect: Andromeda» (ja, faktisk!) kunne også karret seg foran PUBG og konkurrert med Horizon en annen dag.

Blant titlene jeg har hatt lyst til å spille, men ikke fått tid til å røre ennå, er «Super Mario Odyssey» og «Assassin’s Creed Origins». 

Spill utgitt tidligere år som jeg har spilt gjennom og digget i 2017:
Tomb Raider (2013), Bloodborne, Wolfenstein: The New Order, The Last Guardian, GTA V.

(Innlegget ble redigert 01.01.18 16:33)

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2541
01.01.18 16:55

Jaggu ikke mye jeg har spilt i år! Ser også at The Last of Us Remastered kom ut i 2014, holy moses jesus christ, så da kan jeg ikke ta med det heller. Blir en Switch-preget liste fra min side.

1. Breath of The Wild - En gang i blant skjer det. Det blir sjeldnere og sjeldnere, og jeg kan ikke huske sist gang. Men i 2017 ødela Zelda uker etter uker, der jeg droppet skoletimer, planer med venner og husarbeid. Men satan så deilig det er når det står på som mest!

2. Super Mario Odyssey - Enormt høy kvalitet her fra Nintendo, som ga meg mange timer foran skjermen mot slutten av året. Men kunne sikkert vært mange spill i år som skubbet Odyssey lenger ned på listen, kanskje ut av den også, men dessverre har jeg spilt minimalt i år. For meg ble SMO en aldri så liten skuffelse etter å ha gledd meg som et barn i flere år på neste 3D-eventyr. Men fortsatt et bra spill.

3. Mario + Rabbids - Fargerikt og artig spill dette her, som jeg (i motsetning til de to over) ikke blir så fullstendig hekta på, slik jeg kan legge det fra meg uten å miste fokus på hverdagen. 

4. Steamworld Dig 2 - Avhengighetsskapende. Litt kort.

5. PUBG - Har ikke blitt helt fullstendig bitt av basillen ennå, men spillet fortjener uten tvil hypen det får.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 8590
01.01.18 19:25

Eneste spillet jeg delvis har spilt fra 2017 er South Park. Skal spille både Mario, Zelda og Wolfenstein, men rekker ikke det tidsnok til denne kåringen :/ 

GrevMcJern
GrevMcJernInnlegg: 1769
01.01.18 20:38

1. Mario Kart 8: Deluxe

2. Middle Earth - Shadow of War

3. PUBG

4. Breath of the Wild

5. Uncharted: The Lost Legacy

(Innlegget ble redigert 01.01.18 20:38)

Gringorilla
02.01.18 13:08

1) PUBG
Som Jasper sa, så er det lenge siden et spill har gitt meg så høy puls. Hver gang man får chicken dinner føles fantastisk, og to omganger er aldri like. Rundet 200 timer på det nå, og det er vel rundt om halvparten av spilletiden min for 2017, noe som bør si en del.

2) Ghost Recon: Wildlands
Følelsen av dette spillet i coop er helt fantastisk. Man har frihet til å takle oppdrag som man vil, og god fantasi fører ofte til hysterisk morsomme oppdrag. Må få svingt meg rundt og testet multiplayer snart.

3) LEGO Marvel Superheroes 2
Uten tvil det beste LEGO-spillet til nå, og et enormt stort spill. Omtrent samtlige irritasjonsmoment fra tidligere spill er fjernet, og det er rett og slett utrolig gøy.

4) Superhot VR
Å plukke bare ett VR-spill til topplisten var vanskelig, men ettersom Statik var alt for kort og de fleste andre akkurat ble hakket dårligere, så måtte det bli Superhot VR. Men i utgangspunktet føler jeg hele PSVR totalt sett fortjener en fjerdeplass.

5) NBA 2k18
Jeg anbefaler absolutt ingen å kjøpe dette spillet, da microtransaksjonene har tatt helt overhånd dette året. Men i bunn ligger et utrolig bra spill, og selve mekanikken i spillet er bedre enn det noengang har vært. Litt mye tøv med å løpe rundt omkring på "fritiden" din, og historien er ikke like engasjerende som den har vært andre år, men selve basketspillingen har aldri vært bedre. Bare så synd at det ligger farlig nært pay to win.

Gringorilla
02.01.18 13:09
Justice 96: Godt initiativ. Men forumet er så dødt at jeg tror det er fånyttes.

Ikke umulig det, men det dør i alle fall ut om folk hele tiden kommenterer at det er døende i stedet for å bidra til tråden. ;)

Justice 96
Justice 96Innlegg: 28519
02.01.18 14:02

1. Horizon Zero Dawn.

2. Skyrim VR

3. Wolfenstein 

4. Superhot VR

5. Solus Project VR

(Innlegget ble redigert 02.01.18 14:02)

dzk
dzkInnlegg: 11627
03.01.18 16:28

1. Breath of the Wild.

2. Mario Odyssey

3. Persona 5

4. Resident Evil 7

5. Cuphead

Plenty av spill jeg ikke har fått spilt som jeg tipper ville fått en plass her. Sett bortifra topp 2 så er det ikke så høyt nivå på resten av listen.

Kero79
Kero79Innlegg: 3664
03.01.18 21:46

1. Zelda Breath of the wild

2 Mario + Rabbids kingdom battle

3 Super Mario Odyssey

4 Horizon Zero Dawn

5 Xenoblade Chronicles 2

solimor
solimorInnlegg: 2785
06.01.18 11:07

1 Full throtel remaster

2 Zelda Breath of the wild

3 They are billons

4 Fortnite

5 Mario and rabbits

BlackenedJustice
BlackenedJusticeInnlegg: 19908
06.01.18 13:56

1) PUBG

En herlig overraskelse som jeg nettopp har blitt kjent med på X1. Genialt konsept, og akk så enkelt. Jeg har sjeldent opplevd slik puls i noe annet spill som jeg gjør når jeg befinner meg blant de ti siste spillerne, og sirkelen bare blir mindre og mindre.

2) Destiny 2

Dessverre ikke i nærheten av forgjengeren, og det bærer preg av en del gale beslutninger hva multiplayer, gear og lootsystem angår. Men fortsatt utrolig morsomt å spille sammen med venner. Selv om forgjengeren var markant bedre, så er det alltid like kjekt å sette seg på en tirsdags ettermiddag etter reset for å gjøre weeklies. 

3) Assassin's Creed Origins

En finfin revitalisering av en spillserie som for lengst hadde begynt å gå på sparebluss. Egypt utgjør et herlig bakteppe med bred naturvariasjon. Blant de større spillverdenene jeg har vært borti. Tar en del inspirasjon fra The Witcher (med oppdragssystemet), og fra Dark Souls (kampsystemet), men får det ikke alltid helt til å stemme. Det er uansett et godt utgangspunkt for serien videre. Jeg storkoste meg med spillet, selv om jeg etter hvert begynte å gå lei av lootjakt og sidequests. 

4) Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Suverent for co-op, og bred variasjon i Bolivias landskap. Underholdende og uforutsigbart, med en god våpenfølelse (sniping spesielt). Oppdragene blir litt for strømlinjeformet etter hvert, men alt i alt en underholdende spillopplevelse. Anbefales å spille sammen med kompiser. 

5) FIFA 18

Alltid en sikker vinner, med uendelige muligheter. Enten du liker singleplayer, karrierespill, ultimate team, eller pro clubs. Blant de bedre utgavene på flere år. 

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2502
06.01.18 19:50

1. The Legend of Zelda Breath of the Wild
2. Super Mario Odyssey
3. Metroid Samus Returns
4. Mario+Rabbids Kingdom Battle
5. Sonic Mania

-liverbird-
-liverbird-Innlegg: 7779
06.01.18 19:53
BlackenedJustice: 1) PUBG En herlig overraskelse som jeg nettopp har blitt kjent med på X1. Genialt konsept, og akk så enkelt. Jeg har sjeldent opplevd slik puls i noe annet spill som jeg gjør når jeg befinner meg blant de ti siste spillerne, og sirkelen bare blir mindre og mindre.

Prøvd fortnite?

Gringorilla
07.01.18 11:11

Tenker vi tar en opptelling innen utgangen av neste helg? Altså seinest 14.01.18.

Venny139
Venny139Innlegg: 7550
08.01.18 20:37

Skulle ønske jeg kunne gitt Witcher-spillene topp 3 , da det er Witcher 3 (Hearts Of Stone og Blood And Wine) , Witcher 2 og Witcher 1 jeg har kost meg mest med i 2017.
Ja jeg synes faktisk 10 år gamle Witcher 1 gav meg en bedre opplevelse enn min GOTY. Har spilt 5 spill med 2017-dato , så blir disse jeg lister opp:

1: The Legend Of Zelda Breath Of The Wild
Et av mine svakeste GOTY de siste 20 årene. Kreativiteten er på plass , men resten er betydelig svakere enn forventningene. Etter å ha hatt god tid til å svelge skuffelsen over grafikk-valget da det ble vist for første gang , så er det mye som ikke har levd opp. Storyen er veldig svak og puzzlebiten er splittet opp i mange små biter fremfor de store flotte templene. Den største skuffelsen var durabilityen og kampsystemet. Kampsystemet var betydelig svakere enn i Skyward Sword og Twilight Princess og durabilityen som de har valgt å lagt inn , var en total fiasko fra start til slutt. Likevel , så var dette spillet fantastisk å spille , så lenge man ikke var i combat. Til tros for at spillet ikke levde opp til de skyhøye forventingene og ikke var i nærheten av forgjengerne , så er det likevel så herlig og kreativt på mange områder. Savner uansett en sterk og betydelig bedre story , for dette ble veldig tynt i en så stor og flott verden.

2: Assassins Creed Origins
Ikke ferdig med dette enorme spillet. Har ca 60 timer ingame , men så vidt kommet i gang med storyen. Veldig interessant å vandre gjennom Egypt og loote pyramider. Likevel , så liker jeg ikke kampsystemet. Det føles ikke like klønete som Unity , men er langt i fra like godt som i Kenway-spillene. Sidequestene er heller ikke så veldig interessante.

3: Yooka Laylee
Gøy spill. Minner mer om Banjo Tooie enn Banjo Kazooie da både mapsa og korridoren er noe mer uoversiktlig enn i Banjo Kazooie. Har vært gøy med et tilbakeblikk på sjangeren og håper på mer Yooka Laylee i fremtiden.

4: Need For Speed Payback
Ikke kommet ordentlig i gang , men kjøreegenskapene er gode. Storyen her virker også betydelig bedre enn i de tidligere spillene. Jeg liker veldig godt at hovedpersonen i NFS endelig har fått navn , stemme og ansikt. Bare dette er med på å løfte storyen.

5: Life Is Strange 2 Before The Storm
Ikke like godt som det første spillet. Mangler liksom det spenningsmomentet som det første spillet hadde. Alt var svakere her. Storyen var svakere og mindre spennende , soundtracket var litt svakere og spillet var også kortere. Valgene virket også å ha litt mindre effekt her (akkurat dette kan ha noe å gjøre med at jeg i mellom disse spillene har tilbrakt minst 300 Witcher-timer). Sitter med inntrykket av at jeg ikke fikk oppnådd det jeg ville med valgene mine da skaperne ville fortelle sin historie. Synes ikke det helt kler å være et valgbasert spill. Likevel , så er det engasjerende å spille. Synes ingenting om at spillet blir delt opp i episoder og kommer ut med flere måneders mellomrom , men i likhet med det første spillet så kjøpte jeg dette når alle episodene var ute og dette ble ikke noe problem for min del. Det som var bedre i Before The Storm var at nivået holdt seg stabilt gjennom hele spillet og ikke ødela alt i slutten slik som i det første spillet , hvor alt falt sammen i slutten da spenningsmomentet gjennom spillet ikke ble fulgt opp skikkelig og siste episode var ufattelig dårlig. Litt på samme måte som NRKs egen serie Mammon. Veldig spennende hele veien , men slutten er enormt skuffende. Dette var ikke et problem i Before The Storm , antageligvis på grunn av mangel på et skikkelig spenningsmoment.

Jeg synes det er synd at Zelda og Assassins Creed har godt over fra å være Action-adventure til å bli RPG. Dette er også første gang jeg synes at spill har blitt litt vell store. Greit nok at Just Cause 3 er større enn disse to kombinert og heller ikke hadde noen god story , men Just Cause 3 hadde i motsetning til disse to et helt fantastisk gameplay og verdenen var en diger sandkasse som man kunne herje i. Selv om AC Origins bokstaveligtalt er en diger sandkasse , så er det ikke like lekent og da blir man fortere mett , selv om det er interessant å utforske. Breath Of The Wild ble også litt sånn at men går rundt og ser kreativitet lang vei , men det virker som størrelsen satt en bremser for storyen og at fokuset var rettet et annet sted , noe jeg absolutt ikke likte.

Yooka Laylee var et friskt pust til året som var og NFS virker å ha svingt inn på rett vei.

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 16650
11.01.18 07:15

1: Horizon Zero Dawn

Et helt nydelig spill. Lenge siden jeg har vært så oppslukt i en verden. Hjelper også at storyen holder et bra nivå. 

2: PUBG

Konseptet er ikke noe banebrytende, men er vel ingen spill som har utført det bedre til nå. Årets mest spilte spill for min del, får ikke nok chicken dinners. 

3: Injustice 2

Strålende slåssespill. Enkel morro, med ganske mye content. 

4: Wildlands 

Er stor fan av åpne verden og co-op spill, så selvsagt måtte denne på listen. 

5: The Evil Within 2

Herlig story og atmosfære. Absolutt et bra horror-spill. 

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14476
11.01.18 14:42

1. Zelda: BOTW

2. PUBG

3. What Remains of Edith Finch

4. Doki Doki Literature Club

5. Night in the Woods

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2541
12.01.18 18:49

13, kanskje 14 potensielle spillforumgjengere her. En del mer enn jeg hadde trodd! 

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 16650
12.01.18 18:55
happydeathsuite: 4. Doki Doki Literature Club

Kunne kanskje ha forsvart en plass på min liste også. interessant spill. 

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14476
13.01.18 01:22

Meget interessant, ja, og det står definitivt for årets største "wtf var det som skjedde nå"-augeblinkar. Men så er eg ein sucker for metanivå, og måten Doki Doki handterer den fjerde veggen på, er veldig, veldig fascinerande.

(Innlegget ble redigert 13.01.18 01:22)

MrRumpesprekk
MrRumpesprekkInnlegg: 2032
13.01.18 13:49

1. Nioh

Jeg har aldri klart å motivere meg til å fullføre de fleste Souls spill. Ikke fordi at de er vanskelige, men fordi jeg rett og slett mistet motivasjonen. Jeg har prøvd Dark Souls, Dark Souls 3 og Bloodborne. Alle sammen ga jeg opp halvveis gjennom. Vet ikke helt konkret hva det kan skyldes, men jeg tror at den taktiske og til tider veldig treige combaten ble kjedelig etterhvert. Samtidig så er jeg ikke en så stor fan av den "Finn ut storyen selv"-metoden som spilla bruker. Demon's Souls likte jeg best, og det fullførte jeg en gang. Kanskje fordi det var noe nytt i den tiden, og det klarte å holde min interesse til slutt? Jeg vet ikke, men la oss snakke om Nioh. Jeg har nylig begynt å spille dette spillet, og jeg må si det engasjerer mer enn Souls spilla fra Miyazaki. Combaten er av det raskere tempoet, og det passer meg utmerket. For en som vokste opp med Ninja Gaiden Black, og som en stor fan av PlatinumGames sine hack & slash, så traff Nioh utmerket. Jeg elsker looting-systemet, og jeg føler spillet har et enorm dybde og gjenspillbarhet. Det er bare noe fantastisk med å være utkledd som samurai, og hakke løs på mobs. 

2. Resident Evil 7

Det beste Resident Evil spillet siden RE4. Intenst, utfordrende og ikke minst skummelt. Jeg elsket å utforske herregårdshuset, og minte meg om det gode gamle RE1. Skal sies at spillet mister litt av gnisten den siste delen, altså etter båten. Var ikke like bra som første delen av spillet. 

3. Nex Machina

Balls to the walls twinstick shooter med heftig lydspor og veldig bra gjenspillbarhet hvis du er glad i å optimalisere highscoren din. Hadde det mye morro med dette spillet til tider. Alt flyter veldig bra, og det føles godt gjennomført. Selv om det er bare noen timer langt, så er ikke det et stort problem. En liten gem dette vil jeg kalle det.

4. Opus Magnum

Utvikleren av blant annet SpaceChem, Infinifactory, og Shenzhen I/O har kommet med nytt hjernetrim spill som er litt mer tilgivelig enn de forrige. Hvis du er glad i puzzle-spill så er Opus Magnum det beste som kom ut i 2017. Denne gangen er man ikke begrenset med plass og penger. Du kan lage så fæle, dyre og svære prosesser så mye du ønsker så lenge det gjør jobben og lager produktet. Utfordringen her kommer av å lage den mest effektive og billigste prosessen. Kult spill som kanskje har gått forbi mange gamere.

5. Cuphead

Årets animasjon og lydspor. Jeg synes ikke spillet var så vanskelig som mange skal ha det til. Fant det til tider veldig lett, og sistebossen var piece of cake. Det er et godt gjennomført spill, og fortjener en plass i listen min, selv om jeg synes det ikke var så bra og perfekt som mange skal ha det til.

Jeg skammer meg for at jeg aldri fant tiden til å kjøpe og spille gjennom Divinity Original Sin 2, da jeg tror dette spillet lett kunne havnet på førsteplass. Andre spill som jeg skammer meg over å ikke ha spilt gjennom: Prey, Hollow Knight, Yakuza 0 og Nier Automata. Disse spillene ville mest sannsynlig havnet på lista. Har rett og slett ikke hatt tiden eller viljen til å game så mye i 2017. Blir nok lite nye spill på meg fremover, da jeg gjerne vil spille gjennom de først.

(Innlegget ble redigert 13.01.18 13:53)

Gringorilla
13.01.18 17:03

Opptelling i morgen, så få inn stemmene.

craaazy
craaazyInnlegg: 5405
13.01.18 21:58

Assassins Creed Origins er det eneste spillet jeg har spilt. Så det får full pott fra meg. Vel fortjent, et nydelig spill.

10 poeng: Assassins Creed Origins

GrinderX9
GrinderX9Innlegg: 1038
14.01.18 17:19

5. Wolfenstein 2

4. Uncharted: The Lost Legacy

3. Resident Evil 7 (VR)

2. Super Hot Vr

1. PlayerUnknown's Battlegrounds.

Dette har ikke vært noe bra spill år for min del. 

Uansett, det beste jeg har spilt i år er en mod som ble sluppet i år, som igjen gjør VR mulig i Alien Isolation. Den mest fantastiske opplevelsen i VR så langt uten tvil.

Gringorilla
14.01.18 23:41

Da har jeg telt opp, og poengsummen ble som følger:

NBA 2k18 - 5

Solus Project VR - 5

Xenoblade Chronicles 2 - 5

Fifa 18 - 5

Sonic Mania - 5

Life is Strange 2 - 5

The Evil Within 2 - 5

Night in the Woods - 5

Steamworld Dig 2 - 6

Fortnite - 6

Need for Speed Payback - 6

Doki Doki Litterature Club - 6

Opus Magnum - 6

Lego Marvel Superheroes 2 - 7

Persona 5 - 7

They Are Billions - 7

Metroid: Samus Returns - 7

Yooka Laylee - 7

Injustice 2 - 7

What Remains of Edith Finch - 7

Nex Machina - 7

Middle-Earth: Shadow of War - 8

Skyrim VR - 8

Destiny 2 - 8

Hellblade - 10

Mario Kart 8 Deluxe - 10

Full Throttle Remaster - 10

Nioh - 10

Uncharted: Lost Legacy - 11

Cuphead - 18

Wolfenstein 2 - 19

Ghost Recon: Wildlands - 20

Superhot VR - 20

Resident Evil 7 - 21

Assassin's Creed Origins - 25

Mario+Rabbids - 26

Super Mario Odyssey - 31

3) Horizon - 32

2) PUBG - 63

1) Breath of the Wild - 74

(Innlegget ble redigert 14.01.18 23:44)

Gringorilla
14.01.18 23:47

Det er ingen tvil om at vi er rimelig forskjellige her på forumet, men samtidig er det ganske grei konsensus om hva som er de aller beste spillene i år.

Selv er jeg overrasket at ikke Persona 5, Destiny 2, og Cuphead ligger høyere, selv om jeg selv ikke har spilt noen av dem.

Men én ting er nytt: CoD fikk ikke en eneste stemme!

GrinderX9
GrinderX9Innlegg: 1038
15.01.18 19:38

Men ikke en eneste stemme till Nier Automata. Dett er trist.  Selv rakk jeg ikke spille det i 2017, men startet på det i går.  Bare spilt en time, men for et helt fantastisk bra førsteinntrykk.  Om det holder seg, er jeg sikker på at det hadde blitt mitt spill nr 1.

Gringorilla
16.01.18 00:07
GrinderX9: Men ikke en eneste stemme till Nier Automata. Dett er trist.  Selv rakk jeg ikke spille det i 2017, men startet på det i går.  Bare spilt en time, men for et helt fantastisk bra førsteinntrykk.  Om det holder seg, er jeg sikker på at det hadde blitt mitt spill nr 1.

Slik er det når vi er så få. Folk flest spiller kommersielle spill (Mario, Zelda og PUBG inkludert), og med et såpass lite utvalg av stemmer, så blir det ikke mye plass til de litt mer sære spillene.

Men per dags dato virker det utrolig nok som om dette er et av de største norske spillforumene. Jeg har i alle fall ikke funnet noe som er spesielt mer utvidet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg