Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2018 Awesome Games Done Quick

NYTT TEMA
GimleSag
GimleSagInnlegg: 2541
07.01.18 19:39

Hei mine spillinteresserte venner! 
Siden aktiviteten på forumet er så som så, skader det ikke med flere tråder.

For den som ikke har hørt om det: Games Done Quick (GDQ) er et veldig flott arrangement der speedrunnere prøver å runde ulike spill i alle sjangre på best mulig tid, direkte på stream, for å samle inn penger til "kreftforeningen".
Dette er et veldig populært arrangement som bare blir større og større for hvert år. Mener på det er ett arrangement om vinteren og ett om sommeren. 

Det er overraskende artig å se på, der man får muligheten til å se kjente speedrunnere live i aksjon.
Noen personlige favoritter:
Darbian - Super Mario Bros. (NES)

Ryan Lockwood - Goldeneye (N64)

Cheese05 - Super Mario 64 (N64)

Gode kanaler å følge som lager fantastiske videoer om episke øyeblikk eller historien til speedrunning av enkelte spill:

Apollo Legend - hovedsaklig topp 10-lister over morsomme, merkelige eller episke øyeblikk

EZScape - sånn ca samme som fyren over

Summoning Salt - lager hovedsaklig videoer om de første speedrunsa til et spill, og om hvordan ulike glitcher eller nye "runnere" bidrar til at tidene alltid blir raskere og raskere

Og her er link til årets event, med timeplan over spillene som skal spilles. Varer i omtrent én uke.

GimleSag
10.01.18 16:19

Metal Gear Solid skal speedrunnes på PC klokken 19 i kveld 

GrevMcJern
GrevMcJernInnlegg: 1769
14.01.18 13:21

GrandPooBear sin run av Super Dram World 2 (Super Mario World ROM hack) var en fornøyelse å se på. De gutta skuffer aldri.

Et annet høydepunkt for min del var da Bloodborne ble spilt.

GimleSag
31.01.18 00:40

For dere interesserte i speed running og rekordholdere:

Todd Rogers - The Biggest Cheater in Gaming History?

Denne så jeg selv for første gang for en uke siden.

Og nå har han endelig blitt fjernet fra rekordbøkene

freemasun
freemasunInnlegg: 3913
31.01.18 12:26

Høydepunktet må jo være Bloodborne-runnet. Makan til imponerende spiller. Fikk glatt en sub på Twitch fra meg. Som èn av få.

Ellers er vel Swordless A Link To The Past-run på knappe 75 minutter, fra sommerens Summer Games Done Quick, noe av det mest fascinerende jeg har sett i spillsammenheng noensinne. Imponerende samspill mellom spilleren, sofaen og announcer, også. Særdeles underholdende gjennomspilling.

Antiteist
AntiteistInnlegg: 5361
02.02.18 10:49
freemasun: Høydepunktet må jo være Bloodborne-runnet. Makan til imponerende spiller. Fikk glatt en sub på Twitch fra meg. Som èn av få.

Ja Bloodborne er den beste jeg har sett hittil også.

Resident Evil 7 Madhouse var veldig bra.

Boshy er alltid morsomt.

For øvrig har vi en randomisert sverdløs Link to a Past gjennomspilling for 2018 også. Jeg har ikke sett denne enda, men mange mener dette er den mest imponerende.

https://www.youtube.com/watch?v=7gMK7bVmcic

Antiteist
02.02.18 11:03
GimleSag: Todd Rogers - The Biggest Cheater in Gaming History?

Dette er spillverdenens Trump. Kom vekk med absolutt alt og kunne lyve og jukse kompulsivt uten konsekvenser. Fint å se at han endelig ble avslørt og fikk "rekordene" sine fjernet. Good riddance.

GimleSag
02.02.18 12:10
Antiteist: Dette er spillverdenens Trump. Kom vekk med absolutt alt og kunne lyve og jukse kompulsivt uten konsekvenser. Fint å se at han endelig ble avslørt og fikk "rekordene" sine fjernet. Good riddance.

I likhet med Trump er det også herlig lesning for oss nøytrale! Men utrolig kjipt for de som kunne hatt førsteplassen i alle disse årene. Helt sykt å sleppe unna med de rekordene han hadde. 

freemasun
02.02.18 13:22
Antiteist: Jeg har ikke sett denne enda, men mange mener dette er den mest imponerende

Dette var jo en litt fiffig utgave. Litt som blindesjakk. På en måte. Uten å helt vite hvilken brikke som er hva...

Men jeg må si at den manipuleringen i den ødelagte versjonen, hvordan de glitcher hver dråpe ut av den, og samtidig forklarer hvordan de gjør det, overgår denne duellen aldri så lite. Jeg lo mer. Kanskje derfor.

freemasun
02.02.18 16:32
freemasun: Men jeg må si at den manipuleringen i den ødelagte versjonen, hvordan de glitcher hver dråpe ut av den, og samtidig forklarer hvordan de gjør det, overgår denne duellen aldri så lite.

Nå så jeg ferdig hele den duellen, og Andy er jo den samme personen i begge gjennomspillingene. Jeg må si meg like imponert av begge, tror jeg. Det er mulig jeg er nødt til å skaffe meg en pad så også jeg kan spille ALttP Randomizer.

Antiteist
03.02.18 01:48
GimleSag: Blindfolded Super Mario World er også fin

Sykt. Hukommelsen man må ha for å komme seg igjennom dette uten å se er ufattelig. Minner meg litt om dette intervjuet om en faktisk blind person som runnet Abe Exodus ved å kun bruke lydene i spillet for å komme seg igjennom det.

https://www.youtube.com/watch?v=jKOxsGpgzbQ

Antiteist
03.02.18 02:09

Full gjennomspilling av Legend of Zelda: OoT av den samme blinde personen. Fascinerende å se på.

https://www.youtube.com/watch?v=nmmqarQRSSE&index=1&list=PLXcBFfRlLcpiGcMcdCpJ_L1Okqm2uQvrL

GimleSag
05.02.18 22:13

King of Kong-stjerne, Billy Mitchell, er neste mann ut mistenkt for juks

freemasun
06.02.18 02:06
GimleSag: King of Kong-stjerne, Billy Mitchell, er neste mann ut mistenkt for juks.

Det luktet apestreker lang vei av den mannen i King of Kong. Hvordan han aldri ville vise videopptakene av de påståtte rekordene. Måtte jo skli på at bananskall før eller senere.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg