Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nintendo Labo

NYTT TEMA
SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2506
17.01.18 23:46

Nintendo annonserte nettopp en nysatsing for Nintendo Switch, NINTENDO LABO.

Nettside: labo.nintendo.com

Start med papp-plate, brett og bygg forskjellige former som du kan kombinere med Switch-konsollen og JoyCon-kontrollerne, og bruk i interaktive opplevelser og spill.

Fargelegg og tilpass slik du selv vil at det skal se ut.

2 forskjellige kit er tilgjengelig fra lansering: Variety Kit og Robot Kit.

At alt er laget av papp gjør også mulighetene ganske store, alt fra samarbeid med MacDonalds eller Pizza Hut til avanserte collectors editions. Midt i blinken for barn som liker å bygge, tegne, og ikke minst for foreldre som ønsker å få barna bort fra iPad'en. Et steg i en mye mer kreativ og stimulerende retning. Vet om et par 6-8-åringer som kommer til å elske dette.

SpillRune
Kero79
Kero79Innlegg: 3704
18.01.18 04:47

Morsom og kreativ ide, håper det funker og at folk vil synes det er gøy.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12910
18.01.18 08:44

Er ambivalent til dette. Absolutt kreativt, og veldig kult at de bruker papp, men jeg ser ikke noe annet enn en gimmick foreløpig. Hadde de opprettet et slags byggesystem der man kunne være litt kreativ selv (tenk Little Big Planet IRL), i stedet for å bare bygge en modell, så hadde jeg vært mindre skeptisk. De modellene der man satte konsollen oppi virket litt mer kreativ enn de som bare var "props" til vanlige spill.

Er derimot ikke i tvil om at dette vil slå an blant barn. Ser bare ikke helt hva voksne får ut av det.

SpillRune
18.01.18 17:29

Det er ikke for voksne, annet enn foreldre som kan bygge sammen med barna. De mest avanserte settene skulle ta flere timer å sette sammen. Minner meg litt om Lego Technics, med hvordan du bygger noe som har en teknisk funksjon, men dette kan bli på en mye større skala. Det er jo ingen begrensning her.. Kan jo bygge en hel gokart å sitte i hvis dem skulle finne på å lage noe sånt. 

SpillRune
18.01.18 17:32

Liker spesielt funksjonen om å "se inni" og oppdage hvordan alt fungerer.

Lezah
LezahInnlegg: 61189
22.01.18 13:31

Syns vanlig Lego er kult, jeg.

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2546
25.01.18 11:56
Lezah: Syns vanlig Lego er kult, jeg.

Dagens barn leker ikke med lego med mindre det er en app på iPaden dessverre :/ 

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14511
25.01.18 16:26
GimleSag: Dagens barn leker ikke med lego med mindre det er en app på iPaden dessverre :/

Det er ikkje mi erfaring. Nevøen min på 6 er ialfall heilt oppslukt av Lego, og eg trur ikkje han er åleine om det.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg