Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kingdom Come: Deliverance

NYTT TEMA
Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12909
14.02.18 10:25

Var det noen som gikk til innkjøp i går og kan komme med en foreløpig rapport?

Ggez
GgezInnlegg: 1261
14.02.18 12:41

Les her

Og her

Spillet ser jo helt fantastisk ut, men de pusha nok litt for fort med å få det ut (Enda hvor mange ganger det ble utsatt)

(Innlegget ble redigert 14.02.18 12:43)

Gringorilla
14.02.18 13:01
Ggez: Les her Og her Spillet ser jo helt fantastisk ut, men de pusha nok litt for fort med å få det ut (Enda hvor mange ganger det ble utsatt)

Når det gjelder bugs, så virker det av en eller annen grunn som at anmeldere finner betydelig flere enn "normale" folk. Jeg sliter i alle fall sjelden med bugs som rapporteres.

Men om gameplayet er "rushet", så er det en annen sak. Akkurat der virker det som det er elsk eller hat.

Personlig synes jeg rollespillelementene virker såpass originale og gode at jeg skal gi det en sjanse. Blir nok til helgen.

CapTrips
CapTripsInnlegg: 1316
14.02.18 18:43

Har bare prøvd noen fattige minutter og sliter litt med å like kampsystemet og hvordan det meste må håndteres ned på detaljnivå. En smule frustrerende start,men håper det løsner etterhvert som ting setter seg bedre.

Henderson
HendersonInnlegg: 4776
15.02.18 06:44

Har spilt et par timer, og liker det godt så langt. Endelig noe sol er litt annerledes, og som virkelig vil prøve nye ting. Det er en del ting å sette seg inn i enda. Tror jeg kommer til å tilbringe mange timer fremover med dette. For tidlig å komme med en anmeldelse enda, men lover bra.

(Innlegget ble redigert 15.02.18 06:45)

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14511
16.02.18 18:49

Har spelt ein times tid. Godt inntrykk så langt.

CapTrips
16.02.18 19:45

Må man være selveste Egon for å dirke låser? Fuck fuck

Antiteist
AntiteistInnlegg: 5415
17.02.18 11:20

Jeg var med på å kickstarte spillet, men har ikke startet det enda. Etter alle tilbakemeldingene om bugs og eurojank tenkte jeg å vente 1-2 patcher så de kan rydde opp i litt av problemene. Kult at spillet har solgt så bra, av alle tilbakemeldingene jeg har hørt ser det ut som et veldig interessant og unikt spill.

Lezah
LezahInnlegg: 61171
20.02.18 12:49

Liker konseptet veldig godt men litt skeptisk lell. Kampsystemet ser litt slapt ut?

Antiteist
20.02.18 15:00
CapTrips: Må man være selveste Egon for å dirke låser? Fuck fuck

Skal komme en patch snart som gjør lockpicking enklere for kontroller.

happydeathsuite
21.02.18 00:30
Antiteist: Skal komme en patch snart som gjør lockpicking enklere for kontroller.

Takk og pris for det. Føler meg heilt sjanselaus sjølv på låser som er merka med Easy. : - /

Antiteist
21.02.18 01:07
happydeathsuite: Takk og pris for det. Føler meg heilt sjanselaus sjølv på låser som er merka med Easy. : - /

Satte spillet på vent til de har fått ut noen patcher.

CapTrips
23.02.18 19:54

http://www.pressfire.no/anmeldelserkingdom-come-deliverance

Sier meg ganske så enig i denne anmeldelsen. Det er til tider artig,men for mye dill med venting,soving,skrubbing og vomfyll. Kampsystemet med rusting,sverd,øks etc. har jeg valgt bort. Gidder rett å slett ikke å hakke løs og skrangle av sted som et vrak. Så jeg har gått for bue,snik og gift i gryta

Gringorilla
26.02.18 19:34

Kan rapportere om at dette er digg.

Spilt 4 timer til nå, og enda ikke snublet over de mange bugsa jeg hører så mye om. Optimaliseringen kunne vært bedre, men det verste jeg har opplevd til nå er at spillet fryser i 1-2 sekunder i ny og ne. Save-funksjonen er også utrolig frustrerende.

happydeathsuite
27.02.18 22:22
Gringorilla: Save-funksjonen er også utrolig frustrerende.

Dei skulle patcha inn ein Save & Exit-variant, skulle dei ikkje det? Då er det håp.

CapTrips
01.03.18 18:50

Da har jeg feid gjennom hovedhistorien og kan bare konstantere at spillet er mig. Det begynte ganske så artig,men etterhvert ble historien og oppdragene nærmest for en parodi å regne. På linje med de døve gestikuleringene til den dense Henry. Haha,snakk om retardert peking.

Og hvor ble det av de store slagene? Hovedoppgjøret endte opp i en mølje og ble avgjort i en trapp i Talmberg. Latterlig.

Og slutten; What what what!!!! Haha...

(Innlegget ble redigert 01.03.18 18:53)

Gringorilla
05.03.18 23:57

Etter 10 timer med spillet kan jeg bare si at jeg liker det mer og mer. Men med det tempoet jeg spiller i så regner jeg med det er fullført rundt år 2020.

trminator
trminatorInnlegg: 2860
06.03.18 16:03

Ift bugs kan det jo hende at de spiller på review-copies, som ikke nødvendigvis er oppdatert med de siste patchene release-copies har. Uten at jeg har lest anmeldelsene, og sett om de presiserer dette. Det burde de i hvert fall gjøre. 

Virker som et artig spill, jeg er veldig fan av settingen etter mange timer Crusader Kings og Medieval - Total War. Får se om jeg plukker det opp etter hvert. 

CapTrips
07.03.18 18:30
Gringorilla: Men med det tempoet jeg spiller i så regner jeg med det er fullført rundt år 2020.

Da må jeg nesten spørre hva du finner så voldsomt interessant? Jeg ser jo den at dette er smak og behag(kanskje) og at noen liker "realismen",men utover det har man bare et knippe små landsbyer som det ikke skjer et pøkk i. Bare traurige sideoppdrag som konsekvent sender deg ut på tur for å hente info. Ellers kan man kan jo vase rundt skoger og skyte vilt,og snuble over noen fattige knøttleirer med banditter.

Så nei, dette spillet er virkelig fattig på opplevelser, og det å snuble over en god historie eller kamp,eksister ikke. Universet er helt ribbet for opplevelser slik som gjorde f.eks Skyrim/Fallout artig. Det finnes ikke fnugg av spenning eller gode karakterer å snuble borti.

Terning: AIDS på alle kast.

Gringorilla
07.03.18 23:35
CapTrips: Da må jeg nesten spørre hva du finner så voldsomt interessant?

Friheten først og fremst.

Om du synes det skjer lite, så tør jeg påstå du er lite oppfinnsom. Men jeg kan si meg enig at utforsking generelt er en del mer stusselig enn i Skyrim. Men da blir det til gjengjeld mye kulere når du faktisk støter på noe.

Men nå skal det sies at jeg kun har tilbakelagt 13 timer i spillet, så mulig jeg bare ikke har blitt "ødelagt" enda.

happydeathsuite
08.03.18 03:12
Gringorilla: Men nå skal det sies at jeg kun har tilbakelagt 13 timer i spillet, så mulig jeg bare ikke har blitt "ødelagt" enda.

Tippar eg er oppe i 20-25, og eg likar det framleis godt.

Gringorilla
22.03.18 22:45

Etter 24 timer i spillet synes jeg fortsatt det er knall. Blir bare bedre og bedre.

CapTrips
24.03.18 17:32
Gringorilla: Etter 24 timer i spillet synes jeg fortsatt det er knall. Blir bare bedre og bedre.

Det er jo bra. Tydelig at dette er et elsk eller hat spill.

Gringorilla
24.03.18 20:21

Kan virke sånn ja. 

Men er en ting som slår meg, og det er din beskrivelse av sideoppdragene. Jeg har nemlig aldri spilt et spill med så interessante sideoppdrag. Ja, det er noen få som er litt kjedelige fetch quests, men om man graver litt dypere i dem, så kan man løse dem på forskjellig vis. For eksempel er det et oppdrag der du skal skaffe folk til å gjøre en vannbærejobb. Her kan du velge å bare plukke ut noen, eller du kan reise rundtomkring for å finne de perfekte folkene til de forskjellige jobbene. Og om du har mye i speech kan du også overtale oppdragsgiveren om at den halte blinde fyren du har skaffet passer perfekt til jobben. Og dette var bare ett lite sideoppdrag, og det er sikkert mange måter å løse det på som jeg ikke oppdaget. Et annet var at jeg skulle skaffe diverse ting til et bryllup. Jeg måtte vinne en av tingene i en buekonkurranse, men jeg endte med å tape. Så da måtte jeg enten overtale vinneren til å gi meg premien, angripe ham og rane ham, eller stjele det fra ham. Alternativt kunne jeg finne en annen lignende premie og lyve til oppdragsgiveren om at det var det samme. Poenget er at alle oppdragene gir deg utallige muligheter, men om man bare stormer gjennom med sverdet kan jeg skjønne at man synes det er kjedelig. 

CapTrips
25.03.18 10:30
Gringorilla: For eksempel er det et oppdrag der du skal skaffe folk til å gjøre en vannbærejobb. Her kan du velge å bare plukke ut noen, eller du kan reise rundtomkring for å finne de perfekte folkene til de forskjellige jobbene. Og om du har mye i speech kan du også overtale oppdragsgiveren om at den halte blinde fyren du har skaffet passer perfekt til jobben. Og dette var bare ett lite sideoppdrag, og det er sikkert mange måter å løse det på som jeg ikke oppdaget. Et annet var at jeg skulle skaffe diverse ting til et bryllup. Jeg måtte vinne en av tingene i en buekonkurranse, men jeg endte med å tape. Så da måtte jeg enten overtale vinneren til å gi meg premien, angripe ham og rane ham, eller stjele det fra ham. Alternativt kunne jeg finne en annen lignende premie og lyve til oppdragsgiveren om at det var det samme. Poenget er at alle oppdragene gir deg utallige muligheter, men om man bare stormer gjennom med sverdet kan jeg skjønne at man synes det er kjedelig.

Joda,var igjennom de to oppdragene,og det uten sverd. Jeg brukte nesten bare bue og hadde en sørgelig statistikk i sverd. Likte overhode ikke duellene.

Mulig jeg er for negativ,men det er summen av alt som gjør at det ikke falt i smak. Det ble for traust og kjedelig med alt dillet som soving,mat,bading og obligatoriske bakholdsangrep. Den skattekista midt vegen var jaggu ikke mistenksom! Så flyten forsvant for min del. Samt at jeg nærmest gikk i frø da jeg skulle drive ut et gjenferd. Den gamle røya som satte meg på jobben ble jo aldri fornøyd. Møkkakjerring.Hah

Det mest grenseløst irriterende oppdraget nevner jeg ikke nå, tviler på at du har kommet så langt,så liten vits å røpe noe. Men det fikk meg i allefall ikke på bedre tanker for å si det mildt.

Bongis
BongisInnlegg: 8914
05.04.18 01:06

Jeg likte dette veldig godt faktisk, men ble sinna av en bug som satte meg 4 timer tilbake, og la det vekk. Så kom ni no kuni 2. Men snart ferdig med det, så skal nok vende tilbake til kcd etterpå. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg