Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Cyberpunk 2077

NYTT TEMA
GimleSag
GimleSagInnlegg: 2871
19.02.18 19:49

Cyberpunk 2077 - PC, PS4, Xbox One

Ikke mye jeg ser frem til av spill fremover (RDR2 selvsagt), men CD Project Reds neste prosjekt er i hvert fall et av de, og fortjener helt klart sin egen tråd.

Teaser

Reddit

Release - Ukjent, men mellom 2019 og 2021

Hva er Cyberpunk 2077?
Et single- og multiplayerspill satt til en dystopisk fremtid, trolig ala Blade Runner, med mulighet for både first person og third person. Så langt er det svært lite informasjon om spillet, men forhåpentligvis får vi se noe gameplay under E3 i år, som går av stabelen i juni.

CD Red fridde også nylig til fansen og uttalte at mye omtalte loot boxes er noe de tar avstand fra.

Noen flere som ser frem til dette? Jeg vet i hvert fall at jeg er fryktelig nysgjerrig på hvordan dette skal bli, og etter The Witcher 3 er jeg temmelig sikker på at det er i trygge hender.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13350
20.02.18 09:13
GimleSag: Noen flere som ser frem til dette?

Ekstremt faktisk!

Er stor fan av cyberpunk-sjangeren (og sci-fi generelt), og Witcher 3 troner helt øverst på listen min over beste spill.

Sistnevnte sier forøvrig ikke rent lite har jeg oppdaget. Jeg driver og lager en liste over spill jeg har spilt, og startet i kronologisk rekkefølge. Jeg har til nå kommet opp i ca 1100 spill, og da har jeg enda ikke inkludert PS3, PS4, PC, X1, WiiU, eller Switch. Regner altså med at listen kommer opp i 2-3000. Ble litt digresjon her nå, men kom bare til å tenke på det. Poenget mitt var at av disse 2-3000 spillene, så troner The Witcher øverst. Og jeg mistenker Cyberpunk havner enda høyere.

Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 2065
20.02.18 17:11

CD Project Red er påmeldt E3 i år. Mulig det blir vist noe

GimleSag
20.02.18 17:33
Niklasabj: CD Project Red er påmeldt E3 i år. Mulig det blir vist noe

Kanskje et nytt Gwent-kort?

Gringorilla
20.02.18 18:28
GimleSag: Kanskje et nytt Gwent-kort?

I LOLed.

GimleSag
20.02.18 19:03
Gringorilla: I LOLed.

Twitter hadde kokt over!

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14630
21.02.18 00:29
GimleSag: Noen flere som ser frem til dette?

Veldig. The Witcher 3 er kanskje det mest oppslukande spelet eg har spelt, og det var ei fantastisk oppleving. Tør nesten ikkje tenkja på kva CDPR kan få til i ei scifi-setting. Meget, meget spent på å sjå meir av dette.

mjordan23
mjordan23Innlegg: 17904
26.02.18 13:19
happydeathsuite: Tør nesten ikkje tenkja på kva CDPR kan få til i ei scifi-setting. Meget, meget spent på å sjå meir av dette.

Cyberpunk og CDPR høres jo unektelig ut som en drømmekombinasjon. Har høye forventninger til dette spillet og det er nok det jeg gleder meg til aller mest. "Alle" andre storspill som kommer må gjerne skuffe meg sålenge dette leverer. 

(Innlegget ble redigert 26.02.18 13:20)

GimleSag
Gringorilla
22.08.18 08:55
GimleSag: Alt nytt er vel godt nytt med så lenge igjen til release...?

Uenig. Jeg vil prøve å glemme at dette eksisterer inntil det slippes. Hvis ikke blir ventetiden for lang.

mjordan23
27.08.18 18:59

(Innlegget ble redigert 27.08.18 18:59)

freemasun
freemasunInnlegg: 4104
27.08.18 19:07

Gameplay for helvete...

mjordan23
27.08.18 19:56
freemasun: Gameplay for helvete...

Fy faen det så deilig ut. Blir å føles lenge å vente på dette......

mjordan23
Gringorilla
27.08.18 22:02

Ble litt usikker nå faktisk. Gameplayet så ganske middels ut. Tregt og ensformig, og ikke minst bullet sponge. Historien kan være så bra den bare vil, men om gameplayet ikke er bra, så blir ikke spillet bra.

GimleSag
28.08.18 00:08
Gringorilla: Ble litt usikker nå faktisk.

Vi vet dette kun er noe du sier for å senke egne forventninger pga lang ventetid. Det går bra!

Hetfield
HetfieldInnlegg: 18992
28.08.18 00:13

Witcher 3 økte standarden kraftig for hva jeg forventer av nyere rollespill, når det gjelder utforming av spillverden og forfatterskap..

Spent på hva Project RED får til med en mer moderne setting!

mjordan23
28.08.18 00:20
Gringorilla: Ble litt usikker nå faktisk. Gameplayet så ganske middels ut. Tregt og ensformig, og ikke minst bullet sponge. Historien kan være så bra den bare vil, men om gameplayet ikke er bra, så blir ikke spillet bra.

Syns gameplayet så veldig bra ut, i tillegg til den variasjon man vil kunne få når ut i fra valgene man gjør. Grafisk hadde jeg faktisk forventet litt mer, men stemningen og artdesign virker å være veldig bra. 

Bongis
BongisInnlegg: 9155
28.08.18 01:19

Jeg gleder meg enormt. Heldigvis er det noen spill i mellomtiden som gjør ventetiden kortere.

Gringorilla
28.08.18 08:16
GimleSag: Vi vet dette kun er noe du sier for å senke egne forventninger pga lang ventetid. Det går bra!

Haha, du skal ikke se bort fra at underbevisstheten min prøver noe sånt.

Ribba
RibbaInnlegg: 35153
29.08.18 21:25
Gringorilla: Gameplayet så ganske middels ut. Tregt

Og takk og pris for det, for full Gung ho er langt fra min stil. Liker å ta ting rolig og taktisk der man har alltid en plan med hva man holder på med. Synes alt for mange spill prioritere full action framfor litt mer metodisk gjennomføring.

Riktignok enig i det med bullet sponge. Har aldri hatt sansen for slikt gameplay og har aldri vært fan av boss fight. Dog er jo dette ikke et FPS, men et RPG, og da blir jo rollespillmekanikk i bakgrunnen.

Ellers, hvilken plattform kommer folket her til å spille dette på? Og for dem som kommer til å benytte Windows, hvilken gaming rig sitter de på?

For min del er det jo PC som gjelder, men min nåværende gaming rig har jo rundet 3 år. 980Ti, i7-5930K, 32GB ram etc, begynner å bli litt vel 2015, og ble jo kjøpt for FHD-spilling. Kjøpte meg riktignok en 21:9 skjerm nå i vinter, så tiden er inne å begynne å flytte seg over til høyere oppløsning. Spilte igjennom Far Cry 5 i 3440x1440. Det gikk jo forsåvidt greit, men tiden løper fra den gamle traveren.

Så med RTX-kortene lansert fra Nvidia nå, så blir et ny rig for min del om ikke for lang tid, mest sannsynlig løpet av våren. 

mjordan23
29.08.18 22:21
Ribba: Ellers, hvilken plattform kommer folket her til å spille dette på?

På PS4 Pro, såfremt det ikke skjer noe på konsollmarkedet før spillet kommer ut. 

Gringorilla
30.08.18 08:51
Ribba: Ellers, hvilken plattform kommer folket her til å spille dette på? Og for dem som kommer til å benytte Windows, hvilken gaming rig sitter de på?

Blir nok sannsynligvis PS4 Pro her. Jeg sitter på ca samme PC-rigg som deg, men kjøpte den for såvidt over et år siden, så jeg orker ikke oppgradere helt enda.

Ribba
RibbaInnlegg: 35153
30.08.18 15:40
Gringorilla: Jeg sitter på ca samme PC-rigg som deg, men kjøpte den for såvidt over et år siden, så jeg orker ikke oppgradere helt enda.

Det kan jeg forstå. Hadde nok ikke selv orket det heller siden pris/ytelse har ikke endret seg såpass mye på kun et år.

Men et kjapt spørsmål. Hvordan synes du PS4 Pro stiller seg opp mot PC'en din? Tenker da kun på ytelse og grafikk. 

Gringorilla
02.09.18 22:50
Ribba: Men et kjapt spørsmål. Hvordan synes du PS4 Pro stiller seg opp mot PC'en din? Tenker da kun på ytelse og grafikk.

Jeg synes PS4 Pro yter betydelig bedre (in-game). FPS er ikke like bra, men optimaliseringen gjør at man ikke merker det spesielt, annet enn på racing-spill (som jeg ikke spiller ofte uansett). PS4 Pro synes jeg er mye mer stabil, generelt. Mindre kræsjing, mer stabil framerate (som klart er lett med lav framerate), og bildet fryser sjeldnere. Grafikken virker å være ca lik på de fleste spill, men jeg har enda tilgode å spille noe som ser like bra ut på PC som de PS4-eksklusive spillene gjør. Lastetider er betydelig bedre på PC, selv uten SSD. Dette merkes aller best på spill som Skyrim, der mye lastes inn når det først laster.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester