Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

E3 2018

NYTT TEMA
kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16859
13.06.18 18:49

Nok en gang ;-)

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 12780
13.06.18 19:14

Sony og PS4 har The Last of Us Part II. 

Enough fucking said. Ellies reise som en sårbar men ytterst kapabel og voldelig ung dame kommer til å bli GOTY, og et av de aller beste spillene jeg har spilt noensinne. 

Store ord, men The Last of Us er virkelig så bra, og gameplay-klippet Naughty Dog viste fram var INSANE. Finner det smått merkelig at det ikke har blitt dannet en runkering rundt dette studioets briljans til fordel for å ha meningsløse "diskusjoner" med en 15-16 åring hvis eneste utmerkelse i livet trolig er å være VGD's største troll. 

kimkong_8
13.06.18 20:34

Insane? Du syns tidvis håpløst dårlig AI er insane bra?

TLOU er ett av de beste spillene noensinne laget men du finner bedre i AI i Halo fra 2001.. gleder meg enormt men et lite svakhetstegn der. (overgangen mellom gameplay og halvveis cinematic sekvenser bla, var insane dog.)

Bongis
BongisInnlegg: 9101
13.06.18 20:38

Jo, det var insane bra! E3 beste trailer. Gameplay funker bra, og jeg skjønner ikke hva du mener med dårlig AI?

kimkong_8
13.06.18 22:03

Fiendene har en synsvinkel på 60 grader, altså de ser kun rett foran seg. De hører ikke at noen går i gress, hopper på betong osv selv 2 meter unna. Og rett ut av Uncharted, de ser deg løpe inn i en liten klynge gress også står de bare å klør seg i hue og skjønner ingenting.

AI er generelt vanskelig å lage realistisk pluss at spill ville vært veldig vanskelig og mindre action fylte da. Men det har nesten ikke utviklet seg på 10 år. Se på Halo og Fear der gjorde de en god innsats og ga godt resultat, selv om det er gamle greier.

Jeg elsker all TLOU hyllest men å ikke se at AI til tider er ganske svak, da har du spilt for lite/opplevd for lite.

Hetfield
HetfieldInnlegg: 18980
13.06.18 22:08
DaniParejo: Du er jo totalt blottet for evnen til å kunne se det større bildet.

Morsomt at du skulle skrive det.

Får meg til å lure på om fyren har en vis diagnose..

(Innlegget ble redigert 13.06.18 22:09)

Bongis
13.06.18 22:15
kimkong_8: Fiendene har en synsvinkel på 60 grader, altså de ser kun rett foran seg. De hører ikke at noen går i gress, hopper på betong osv selv 2 meter unna. Og rett ut av Uncharted, de ser deg løpe inn i en liten klynge gress også står de bare å klør seg i hue og skjønner ingenting. AI er generelt vanskelig å lage realistisk pluss at spill ville vært veldig vanskelig og mindre action fylte da. Men det har nesten ikke utviklet seg på 10 år. Se på Halo og Fear der gjorde de en god innsats og ga godt resultat, selv om det er gamle greier. Jeg elsker all TLOU hyllest men å ikke se at AI til tider er ganske svak, da har du spilt for lite/opplevd for lite.

Det du nevner er jo designgrep.. De har kunnskap nok til å gjøre fiendene bedre og alt du nevner. Men det ville jo ødelagt mange mekanikker. Gresset er jo laget for at det skal være et gjemmested. Og fiendene er laget slik at det er mulig å ta dem ut. At fiendene ikke er realistisk ser jeg bare på som positivt, for det åpner opp flere og gøye spillmekanikker. 

Machine_Head
14.06.18 01:20

Øøøø, ikke at jeg syntes det jeg skrev var så mind-blowingly bra eller noe, men hvorfor ble det siste innlegget mitt slettet? 

MOD er på jobb altså, jiiiiizus. 

kimkong_8
14.06.18 06:32

Klart det er et designvalg men det er et dårlig ett. Gresset er gjemmested som ikke gir mening her. TLOU er ikke et adventurespill som Uncharted men det har elementer derfra og det er irriterende. Uncharted er et kjedelig og lett spill, TLOU var dystert, spennende og utfordrende, hadde håpet de fulgte den fullt ut.

Bongis
14.06.18 11:42

Det er umulig å gi en dom etter en trailer. Men jeg synes det så knallgøy ut. Uncharted er forresten min favorittserie, så at de har elementer derfra gjør ingen verdens ting. Naughty dog kan sakene sine, uten tvil. 

DaniParejo
DaniParejoInnlegg: 563
14.06.18 15:20

Spiller man på den høyeste vanskelighetsgraden vil nok mangel på ammunisjon og ressurser fortsatt være det som skaper en utfordring i TLoUII, foruten sterkere AI, og ikke hvor flink du er til å gjemme deg i høyt gress... Men det var jo absolutt elementer av å snike seg rundt i det første spillet også.

(Innlegget ble redigert 14.06.18 15:20)

Machine_Head
14.06.18 15:46

Å påsta at Naughty Dog ikke følger å lage spillet "dystert og spennende" helt ut er jo bare useriøst, da har man ikke fulgt med i det hele tatt. De har selv sagt at mens det første Last of Us var "a story about love", er oppfølgeren "a story about hate". Du trenger ikke være Einstein for å legge sammen to og to og skjønne at dette komme til å bli en veldig mørk og voldelig opplevelse. 

Utfordrende bør heller ikke være noe problem da eneren var vanskelig nok på normal (og sikkert veldig utfordrende på spesielt grounded), er da ingenting som tyder på at Part II skal gå bort fra dette? 

Pinkieez
PinkieezInnlegg: 1969
14.06.18 19:07

Ghost of Tsushima ser ganske bra ut. Samme produsent som Infamous-serien. 

mjordan23
mjordan23Innlegg: 17873
14.06.18 20:06
Pinkieez: Ghost of Tsushima ser ganske bra ut. Samme produsent som Infamous-serien.

Syns det så helt fantastisk ut og for min del E3`s beste spill. Fabelaktig grafikk og kampsystemet virket å være i tråd med spillets setting/tidsperiode. 

Pinkieez
PinkieezInnlegg: 1969
14.06.18 20:41
mjordan23: Syns det så helt fantastisk ut og for min del E3`s beste spil

Må si meg å være enig der. Utrolig imponerende grafikk og kampsystem. Blir fort et kjøp det der. 

mjordan23
mjordan23Innlegg: 17873
14.06.18 21:56
Pinkieez: Må si meg å være enig der. Utrolig imponerende grafikk og kampsystem. Blir fort et kjøp det der.

Tror Sucker Punch må gå på en kraftig smell for at ikke det spillet blir bra. 

(Innlegget ble redigert 14.06.18 21:56)

kimkong_8
14.06.18 22:20

Aldri sagt at dette ikke blir dystert og spennende, sier bare at av det vi fikk se er jeg ikke så imponert som jeg trodde jeg skulle bli. Jeg forventer at dette kommer på samtlige sin topp 10 liste over all time spill, så lista er høy. Men det havner ikke der om de tar for mye fra Uncharted.

Hvis vi kommer til en lukket dør, må finne veien rundt og klatre, klatre, klatre i dette spillet så klikker det for meg!

MEN for all del, kun noen min vi så og det blir nok enda et magisk spill.

JCDenton
JCDentonInnlegg: 6037
16.06.18 11:17

Hadde håpet på offisiell annonsering av Borderlands 3 og dato på Last of us Part 2, men den gang ei.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester