Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

kan jeg bruke denne på playstation 4?

NYTT TEMA
Jonasar
JonasarInnlegg: 25266
19.06.18 22:01

trenger litt mer plass på PS maskinen min, kidden har jo fylt opp disken for lenge siden...

så spørsmålet mitt er, er det mulig og koble denne til ps4 og få bedre plass?

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13167
19.06.18 22:08

Ser ingen grunn for at den ikke skal fungere. God deal da.

Jonasar
19.06.18 22:13

at du kalte det en god deal er beldig befriende, aldri vært tvil om at du vet hva du snakker om, takker og bukker for svar :)

JCDenton
JCDentonInnlegg: 6006
20.06.18 02:25
Jonasar: er det mulig og koble denne til ps4 og få bedre plass?

Hvis den får strøm nok. Jeg prøvde å koble en tilsvarende hd til min, men det virker som om USB kontakta på PS4 ikke gir nok strøm. HDen fungerer fint når jeg kobler den til PCn..

Fant en 2 TB minnepenn på Wish appen til 140 spenn inkl frakt som jeg bestilte. Venter enda på at den skal komme dog, men den burde fungerer på samme måte.

Jonasar
20.06.18 19:04

den er sendt fra elkjøp allerede, så dette blir spennende og se :)

kommer tilbake med oppdatering når jeg har testa den, kan jo hende noen setter pris på en liten update :)

men hvordan funker det egentlig, må jeg velge lagringsplass når jeg laster ned spill?

Justice 96
Justice 96Innlegg: 30699
20.06.18 19:09

Den der skal funke veldig bra. Du får valg når du installerer harddisken om hvor du ønsker å lagre spilla. 

Ellers ser jeg ikke helt vitsen med å kjøpe HD på bare 1TB, når man først skal handle seg en. Den er full før du vet ordet av det.

Edit: Ser du har kjøpt allerede. Husk at Elkjøp har åpent kjøp, i tilfelle du endrer mening og ønsker deg en større harddisk likevel. 

(Innlegget ble redigert 20.06.18 19:10)

Gringorilla
20.06.18 19:51
Justice 96: Ellers ser jeg ikke helt vitsen med å kjøpe HD på bare 1TB, når man først skal handle seg en. Den er full før du vet ordet av det.

Det er da en dobling av det han allerede har (antar jeg), og det tok han da noen år å fylle den.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 30699
21.06.18 02:35

*kidden har jo fylt opp disken for lenge siden*

Er nødt for å ha slettet spill underveis for at en HD på 500gb eller 1tb skal være nok over flere år, om man kjøper såpass mye spill som vedkommende gir inntrykk av, om man skal tro postene her inne.

Men for all del. Det funker sikkert fint å gjøre det på den måten og, for dem som måtte ønske det.

(Innlegget ble redigert 21.06.18 02:43)

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2508
21.06.18 23:49
JCDenton: Fant en 2 TB minnepenn på Wish appen til 140 spenn

Du vet at disse er scams, sant? Lurer PCen til å vise at 2TB er tilgjengelig. Sannsynligvis 16GB. En 2TB minnepenn koster ca 10-12.000,-

Jonasar
26.07.18 21:03

Seint svar , veldig seint svar fra Jonas...

Men har fiksa det nå, problemet er at jeg hadde 2-3 spill som var veldig store, men har fiksa det nå, harddisken funker som et uvær den :)

Men har 2 spørsmål hvis det går greit for dere:)

1. Har akkurat fått kjøpt en billig SDD disk, vil PS4 klare og lese denne på samme måte som en vanlig disk?

2. Har akkurat fått ny PS4, og mange av spillene ligger på harddisken jeg har koblet til, hvis jeg har samme profil på begge maskinene kan jeg da koble harddisken inn i den nye og spille spillene eller må jeg laste ned på nytt?

Gringorilla
26.07.18 23:33
Jonasar: 1. Har akkurat fått kjøpt en billig SDD disk, vil PS4 klare og lese denne på samme måte som en vanlig disk?   2. Har akkurat fått ny PS4, og mange av spillene ligger på harddisken jeg har koblet til, hvis jeg har samme profil på begge maskinene kan jeg da koble harddisken inn i den nye og spille spillene eller må jeg laste ned på nytt?

1. Ja, forutsatt at SSDen fysisk passer inn i maskina. Nå antar jeg du mener en installert SSD, ikke en ekstern.

2. Om spillene ligger på en ekstern harddisk, så TROR jeg ikke du må laste de ned på nytt.

Jonasar
27.07.18 01:53

Skal sjekke det ut i morgen, må jo ha noe og bruke fredagen på:p

Er ikke en ekstern nei, fikk en 860 EVO til 300 spenn :p

Gringorilla
27.07.18 10:04
Jonasar: Skal sjekke det ut i morgen, må jo ha noe og bruke fredagen på:p   Er ikke en ekstern nei, fikk en 860 EVO til 300 spenn :p

Altså, om du bytter den interne harddisken, så må du alltid installere alt på nytt, da den nye harddisken formatteres og den gamle jo er ute av maskina og spillene dermed også er ute av maskina.

Men om spillene ligger på en ekstern harddisk som du IKKE bytter ut, så TROR jeg at du fortsatt kan bruke disse selv om du bytter din interne harddisk.

(Som du sikkert skjønte, så hadde jeg litt problemer med å forstå hva det er du faktisk spør om.)

Mirage
MirageInnlegg: 21081
27.07.18 18:39

Såfremt man har PS Plus så går det fint. Lagre spilldataen i skyen, så ordner man med installasjonen av spillene på den nye harddisken. Bare mat den disker, eller finn de i biblioteket til brukeren din. Er ganske enkelt.

Jonasar
27.07.18 20:49

Gringorilla: det med DDSSD disken var bare et generelt spørsmål, den skal etter planen brukes i pc'en når jeg klarer og sette den sammen 

Men den eksterne disken skal settes i nyeste PS4, hadde vært fett om jeg ikke trenger og laste ned på nytt :p

JCDenton
30.07.18 02:09
SpillRune: Du vet at disse er scams, sant? Lurer PCen til å vise at 2TB er tilgjengelig. Sannsynligvis 16GB. En 2TB minnepenn koster ca 10-12.000,-

Har ikke sjekket ut hvor mye den tar, da de jugde på at det var USB3, det var feil, den var bare USB2, og da falt det hele i fisk uansett hvor mye plass det var på den. Den sjangsen var det uansett verdt å ta.

JCDenton
30.07.18 02:12
Jonasar: Men den eksterne disken skal settes i nyeste PS4, hadde vært fett om jeg ikke trenger og laste ned på nytt :p

Gjerne fortell hva du måtte gjøre (hvis du har installert den externe HDen da). Høres litt sykt ut om du må installere spill på nytt når de ligger på den interne HDn. Det er jo bare å kjøre de "gamle" spillene fra den interne HDn og de "nye" fra den externe...

JCDenton
30.07.18 02:14
Mirage: Såfremt man har PS Plus så går det fint. Lagre spilldataen i skyen, så ordner man med installasjonen av spillene på den nye harddisken. Bare mat den disker, eller finn de i biblioteket til brukeren din. Er ganske enkelt.

Vet du noe om hva som skjer med trophybilder hvis man bytter intern HD ? Forsvinner de fra trophylista eller finner maskina fram til de selv bare man kopier inn de etterpå 

Mirage
MirageInnlegg: 21081
01.08.18 17:33
JCDenton: Vet du noe om hva som skjer med trophybilder hvis man bytter intern HD ? Forsvinner de fra trophylista eller finner maskina fram til de selv bare man kopier inn de etterpå

Tror ikke jeg gadd å lagre stort av bildene mine, så jeg vet ikke.

Klikk for å gå tilbake til toppen