Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Insomniacs Spider-Man

NYTT TEMA
Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7341
14.09.18 11:01
Gringorilla: Er det noen som har hatt det gøy med fotomodusen og vil dele i VGD-gruppa på Playstation?

Har utelukkende bilder av Spider-Man i underbuksa. 

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13355
14.09.18 12:39
Yxeflens: Har utelukkende bilder av Spider-Man i underbuksa.

Even better.

Bml-93
Bml-93Innlegg: 773
14.09.18 13:10
Bongis: De små kritikkene om at sideoppdragene er lite varierte er pølsevev. Jeg har knapt nok sett et spill der du har så mange forskjellige ting å gjøre.

Uenig. Man gjør stort sett det samme - bare pakket inn litt annerledes. Det er f.eks. ikke store forskjellen på å svinge etter en due kontra en drone.
Og jeg opplever i hvert fall at det blir mindre moro når jeg må gjøre det flere ganger. Jeg tar heller og gjør ti ting som er helt forskjellig fra hverandre en gang, fremfor å gjøre de samme tingene 30 ganger.

Jeg koser meg spillet, men det føles veldig repeterende. Både i utforsking og combat.
Det er godt mulig at det oppleves litt sånn fordi jeg føler at spillet ikke blir vanskeligere, på tross av at jeg har satt opp vanskelighetsgraden. Det ligger ganske likt hele veien.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 32576
14.09.18 15:34
Bml-93: repeterende

Enig. Uten at jeg synes spillet er dårligere av den grunn. 

Bml-93
14.09.18 15:46

Nei, for all del, det er det ikke.

Draciger
DracigerInnlegg: 10060
14.09.18 15:50
Gringorilla: Fantastisk detalj, og enda et bevis for det gode arbeidet Insomniac har gjort med dette spillet.

Insomniac er til å stole på de. 

Bongis
BongisInnlegg: 9157
14.09.18 17:48

Bml: jeg har hvert fall ikke gått lei, og storkoser meg med de tingene man kan gjøre. Det er poenget mitt. 

Gringorilla
16.09.18 00:41

FFS, må man klare alt av challenges for å få platinum? Jeg ser jeg trenger masse challenge tokens for å unlocke alle draktene, men jeg får ikke flere tokens med mindre jeg gjør det bedre på challenges.

Yxeflens
16.09.18 00:45
Gringorilla: FFS, må man klare alt av challenges for å få platinum?

Ja, du må klare dem, men ikke få gull på en eneste en.

Bongis
16.09.18 00:57

Trenger man kun bronze for det? Ingen triks med bare bronse?

Jeg har nettopp kommet meg til challenge i kveld, og har klart gull på bombene, og skal gå løs på droner imorgen.

Gringorilla
16.09.18 01:54
Yxeflens: Ja, du må klare dem, men ikke få gull på en eneste en.

Jeg har bronse på samtlige, sølv på de fleste, og gull på en, men mangler fortsatt en haug av tokens for å kunne unlocke alt. Men jeg har brukt en del challenge tokens på oppgraderinger til drakt. Blir det problematisk da?

Yxeflens
16.09.18 11:08
Gringorilla: Jeg har bronse på samtlige, sølv på de fleste, og gull på en, men mangler fortsatt en haug av tokens for å kunne unlocke alt. Men jeg har brukt en del challenge tokens på oppgraderinger til drakt. Blir det problematisk da?

Leste (etter at jeg var ferdig) at dette er en av fellene mange som gikk for platinum gikk i. Jeg hadde griseflaks og glemte å oppgradere, så jeg behøvde bare å få gull på combat og sølv på en eller to andre (noe jeg fikk da jeg gjorde de første gang).

Bml-93
16.09.18 11:20
Gringorilla: Men jeg har brukt en del challenge tokens på oppgraderinger til drakt. Blir det problematisk da?

Det eneste er vel at du trenger noen av de for å låse opp alle draktene.

Yxeflens
16.09.18 17:35
Bongis: Trenger man kun bronze for det? Ingen triks med bare bronse?

Bare det, ja. Du må uansett ha nok challenge tokens til å låse opp alle drakter. Ikke bruk dem på noe annet.

Bongis
16.09.18 20:44

Spør mye nå, men er det kun trophy for å få alle drakter, men ingen for å låse opp oppgraderinger?

Yxeflens
16.09.18 22:17
Bongis: Spør mye nå, men er det kun trophy for å få alle drakter, men ingen for å låse opp oppgraderinger?

Det er helt riktig.

Gringorilla
16.09.18 22:18

Jepp, Bongis.

Mangler forøvrig bare en drakt nå, så jeg må bare få acet en challenge eller to. Fant ut at bombechallenges egentlig ikke var så vanskelig, så nå har jeg minst sølv på alle, samt gull på alle bomber. 

Gringorilla
16.09.18 22:19

Fullførte forøvrig nettopp storyen. Og det i et rom fylt av løk-kuttende ninjaer! 

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2871
16.09.18 22:34

Føler jeg har gjort en god del nå, selv om jeg beveger meg relativt sakte gjennom storyen i frykt for å bli ferdig, men har ennå ikke låst opp noen challenges!

bigboss420
bigboss420Innlegg: 3063
17.09.18 02:04

Platinum var litt for enkelt i dette spillet. 

Noen som vet om man får med seg alle draktene man har låst opp på new game plus?  Har låst opp alle bortsett fra 1 ( hidden photos).

Insomniac burde også patche inn en horde modus. Spiderman 2 hadde dette, var en av shockers varehus.

Gringorilla
17.09.18 08:17
bigboss420: Platinum var litt for enkelt i dette spillet.    Noen som vet om man får med seg alle draktene man har låst opp på new game plus?

Enig at plat er litt enkel, men samtidig setter jeg pris på at det ikke er alt for mange trophies der man må slåss på en bestemt måte (som ofte blir alt for vanskelig) eller at de har laget noen collectibles som er umulige å finne, eller lignende ting som andre spill ofte gjør. Plat på Ratchet har alltid vært relativt enkelt, og man må fortsatt spille MYE for å få plat her.

Regner sterkt med man får med alle draktene ved new game+, eller så er det jo strengt tatt ikke new game+.

GimleSag
17.09.18 14:28

Da har jeg endelig komt meg til challanges. To raske spm:

1. Er det ikke mulig å restarte når man har feilet totalt?
2. Hvordan unngår man å rive av seg håret?

Gringorilla
17.09.18 15:43
GimleSag: 1. Er det ikke mulig å restarte når man har feilet totalt?

Jo, det skal da gå. Men jeg tror du må vente til challengen er over. Og da mener jeg det er trekant man skal trykke på. De fleste tar da bare et minutt eller to, så det trenger ikke være så lenge å vente heller.

Punkt 2 kan jeg derimot ikke hjelpe deg med. Man finner gode teknikker etterhvert. Bare si hva du sliter med, så får du tips.

(Innlegget ble redigert 17.09.18 15:44)

Yxeflens
17.09.18 15:57
GimleSag: Er det ikke mulig å restarte når man har feilet totalt?

Jo, jeg restartet hver gang jeg bommet i starten. Prøv options-knappen.

Bongis
17.09.18 21:51

Jeg blir så glad hver gang spill får til en god historie i et sandkasse spill. Meget bra scener i mange oppdrag. Og jeg husker faktisk hva som har skjedd tidligere. 

Melkeveien5
Melkeveien5Innlegg: 33
17.09.18 23:28

Gikk til innkjøp av en PS4PRO Spiderman edition, hadde tidligere enn vanlig ps4 som jeg solgte da jeg skulle oppgradere men det ble drøya til nå, perfekt tidspunkt å anskaffe seg en pro i hvert fall, skal fyre opp i natt gleder meg som en unge !

Er det forresten noen friendrequest tråder her inne? hadde vært gøy å se hva andre spiller /progresjonen andre har i forskjellige spill (Spiderman:) 

Gringorilla
18.09.18 08:26
Melkeveien5: Er det forresten noen friendrequest tråder her inne? hadde vært gøy å se hva andre spiller /progresjonen andre har i forskjellige spill (Spiderman:)

Det er det, men den er litt gammel, så jeg kan opprette en ny. Har tenkt på det uansett. Mitt nick er samme som her inne. Legg meg gjerne til, men skriv gjerne at du er fra VGD så jeg vet hvem du er.

Yxeflens
18.09.18 09:12
Melkeveien5: Er det forresten noen friendrequest tråder her inne?

Generelt dårlig med tråder, vil jeg påstå. Yxeflens også på PSN. 

GimleSag
19.09.18 13:53
Bongis: Jeg blir så glad hver gang spill får til en god historie i et sandkasse spill. Meget bra scener i mange oppdrag. Og jeg husker faktisk hva som har skjedd tidligere.

Føles ut som jeg ser en mini-episode av en bra serie her. Er ikke ofte jeg gleder meg til cut-scenes i spill som dette.
I Uncharted f.eks sitter jeg bare å venter på at det skal være over.

Gringorilla
19.09.18 14:40
GimleSag: Føles ut som jeg ser en mini-episode av en bra serie her. Er ikke ofte jeg gleder meg til cut-scenes i spill som dette.

Enig der. Digget alle cut-scenes i spillet. Av og til var det oppdrag som kun var en cut-scene, og jeg digget det også. Det gjorde at jeg aldri nølte med å gjøre oppdrag av redsel for at oppdragene varte for lenge, og det skapte generelt en god flyt i historiefortellingen. Men til gjengjeld kunne man plutselig ende opp med et MJ-oppdrag...

Sistnevnte var faktisk bedre enn slike oppdrag bruker å være (ettersom de ikke var spesielt vanskelige), men jeg føler ikke de gjorde noe som ikke en cut-scene kunne gjort like godt eller bedre. Med unntak av ett slikt oppdrag som kommer mot slutten av spillet (men som jeg ikke vil si noe om fordi du virker å ikke ha kommet dit).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester