Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Battlefield V

NYTT TEMA
Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13447
29.08.18 09:09

Fant ingen tråd om dette.

I utgangspunktet har jeg vært skeptisk til dette, men én enkelt setning fra Tek.no fikk meg gira:

"man kan tenke seg at ved å gi hver firergruppe egne objektiver som å innta en bygning eller rykke frem til et torg, blir mulig å knekke byens forsvar, eller gå seirende ut av forsvaret på en mye mer interessant og dynamisk måte. "

Om dette fungerer som jeg tror det gjør, så er det noe jeg har etterlyst i slike spill i alle år. Det at samtlige som har testet det er positivt overrasket gjør meg også interessert. Personlig synes jeg ikke Battlefield har vært nevneverdig bra siden Bad Company 2, og før det Battlefield 2142, men har virkelig lyst at de nye skal være gode.

CrazyBrunost
CrazyBrunostInnlegg: 949
29.08.18 15:18

Gleder meg sykt mye til dette spillet. Etter min mening overgikk dem alt som heter COD med Battlefield 1.

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1058
08.09.18 16:39

Spiller Beta på Xbox som er åpen for alle noen dager til men får kun spilt Narvik map,ikke Rotterdam :(

Behmann
BehmannInnlegg: 2143
19.09.18 17:49

Håper BF6 blir en moderne FPS. Ble ganske lei alle de gammeldagse våpnene og kjøretøyene i BF1. BFV blir vel dog forhåpentligvis bedre enn BF1 i så henseende siden spesielt flyene og tanksene var langt bedre i 2VK enn 1VK.

(Innlegget ble redigert 19.09.18 17:59)

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 4473
20.09.18 18:49
Behmann: Håper BF6 blir en moderne FPS. Ble ganske lei alle de gammeldagse våpnene og kjøretøyene i BF1. BFV blir vel dog forhåpentligvis bedre enn BF1 i så henseende siden spesielt flyene og tanksene var langt bedre i 2VK enn 1VK.

Etter de stengte betaen kan man vel si at de at som digger BF1 ikke var spesielt begeistret (som meg) av BFV, mens de som liker BF4 og øvrig er veldig glad i betaen.

Jeg ser definitivt potensialet i BFV og tror det blir bedre enn antatt (både salg og kvalitet). Siden DICE i all hovedsak består av metroseksuelle SJW svensker ble jo PR'en helt katastrofe, men det kan man jo rette opp i nå i ukene som kommer og få en fin launch.

Behmann
20.09.18 19:04
gurglebassen: Etter de stengte betaen kan man vel si at de at som digger BF1 ikke var spesielt begeistret (som meg) av BFV, mens de som liker BF4 og øvrig er veldig glad i betaen.

Jeg elsket BF3 og BF4, likte ikke BF1, og er veldig på gjerdet i forhold til BF5. Denne SJW-faktoren i spillet skulle jeg som så mange helst vært foruten. Når de først har basert spillet på den kanskje mest spektakulære epoken i menneskets historie, så må de forplikte seg til det, og ikke fjolle det til bare fordi en voksende andel jenter nå gamer og de vil ha noen å identifisere seg med. Men jeg kommer ikke til å avgjøre om jeg kjøper spillet eller ei bare fordi man av og til må spille som dame. Det handler om en helhetlig opplevelse av våpen, kjøretøy, gadgets, maps og teamplay.

gurglebassen
20.09.18 19:05

Spilte du betaen?

Behmann
20.09.18 19:08
gurglebassen: Spilte du betaen?

Nei, men så endel streams på YouTube. Blandet inntrykk.

gurglebassen
20.09.18 19:12
Behmann: Nei, men så endel streams på YouTube. Blandet inntrykk.

Det var mildt sagt en blandet opplevelse, men det er potensial der. Og ikke veldig rart at det ble utsatt.

Behmann
20.09.18 19:31
gurglebassen: Og ikke veldig rart at det ble utsatt.

Fikk de ikke kalde føtter for å launche spillet samtidig som Black Ops og RDR2? De så altså ikke tidligere at valgene deres vil bli kontroversielle for spillerbasen og trakk i nødbremsen.

gurglebassen
20.09.18 19:33
Behmann: Fikk de ikke kalde føtter for å launche spillet samtidig som Black Ops og RDR2? De så altså ikke tidligere at valgene deres vil bli kontroversielle for spillerbasen og trakk i nødbremsen.

Det var vel den semi-offisielle forklaringen, men når betaen slapp så man jo manglene. 

Så også på den fix lista de la ut her at det er mye som må endres før endelig slipp.

att
attInnlegg: 24387
29.10.18 12:19

Kommer dette spillet til å minne noe om Bad Company 2? Fortsatt mitt favoritt Battlefield-spill. Har ikke spilt noe etter det heller for så vidt. 

Gringorilla
30.10.18 08:31
att: Kommer dette spillet til å minne noe om Bad Company 2?

Jeg har mine tvil. Både BF3, BF4, og BF1 har bevegd seg lenger og lenger bort fra formelen til Bad Company 2, selv om noen elementer har blitt værende. Til nå er det bare 3 skikkelig gode BF-spill i mine øyne, BF2, BFBC2, og BF2142. Håper på en remake av alle, eller en videreføring av det samme gameplayet.

att
attInnlegg: 24387
30.10.18 22:06
Gringorilla: Jeg har mine tvil

DICE har (fortsatt?) ingen Bad Company 3 på tapeten?

Gringorilla
31.10.18 00:53

Det var vel på tapeten rett før de ble kjøpt opp av EA, men ingenting nytt der siden den gang. 

Lezah
LezahInnlegg: 62127
01.11.18 10:59

Klarer ikke å få stå av dette enda, selv om jeg fremdeles har det knallgøy med BF1. Rent grafikkmessig ser det jo nydelig ut, men det er noe med gameplayet jeg ikke syns ser forlokkende ut.

Mest interessant nesten er at de i story mode endelig skal ha en historie fra tysk side. får bare håpe det ikke blir sånn klisjè-greie hvor de vender våpnene mot sine egne etc.

Jack_Daniels
Jack_DanielsInnlegg: 27594
18.11.18 20:10

Det er fortsatt flust av irriterende bugs i dette spillet, men overall liker jeg denne utgivelsen veldig godt. Intens åpningssekvens første gang man starter spillet. Har ikke fått prøve story mode enda, da det kun går i multiplayer nå for tiden.

milfern
milfernInnlegg: 68522
25.11.18 11:44

Er multiplayer nede?!

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 17914
27.11.18 01:48

Synes det som vanlig er bra saker fra DICE. Er som sagt fortsatt mange små bugs, men regner med de blir fikset ganske så raskt. Men synes det er litt få våpen, mange av de beste får du jo unlocka ganske tidlig også. Er også ikke noen fan av at medic bare har sub, har alltid vært klassen min i BF. 

LaRedoutee
LaRedouteeInnlegg: 1552
04.12.18 10:12

Tides of War, er dette singel player eller er det online ? Klarer ikke helt å finne utav det selv når eg søker på nett :/ 

Fant ut nå at det var online og kan da ha squad :) 

(Innlegget ble redigert 04.12.18 10:14)

Lezah
05.12.18 12:18

Det vil komme gradvis flere våpen og maps. Jeg drøyer innkjøp til det er mer innhold på plass. Mtp prisfallet er det rent økonomisk helt greit å vente litt også, slik at man får et mer fullstendig og billigere spill.

milfern
09.12.18 00:44

Koser meg med spillet, men tydelig at dette ikke er like finpusset som BF1.

Har heldigvis blitt en del bedre etter updaten som kom tidligere i uka.

LaRedoutee
11.12.18 17:18
milfern: Har heldigvis blitt en del bedre etter updaten som kom tidligere i uka.

Syns det er helt max! Litt dårlig våpen på medic enda, men regner med at semi-rifle snart kommer til medic (som det var i Beta'n) . 

LaRedoutee
11.12.18 17:18
Lezah: slik at man får et mer fullstendig og billigere spill.

Det er mer en godt nok nå. Med 9 maps online, mye oppgraderinger av våpen og ranking over hele fjøla. En storymode som er absolutt epic! Ekstra gøy den biten i Rjukan. 

Lezah
11.12.18 18:18
LaRedoutee: Ekstra gøy den biten i Rjukan.

Heh, der virkelighetens blodløse Tungtvannsaksjon er byttet ut med en kvinnelig Rambo :)

milfern
11.12.18 19:32
Lezah: kvinnelig

Synnøve Macody Lund ;-)

LaRedoutee
12.12.18 09:33
Lezah: en kvinnelig Rambo :)

Hehe, ja er gode tider :) Ikke spilt den siste delene i story, som kom ut med 4.desember update, gleder meg til å prøve den ao :) Tyskland og Tiger-Tanks. 

Lezah
12.12.18 09:38

The Last Tiger er faktisk knalltøft. Endelig kan man spille litt fra den andre siden fremfor å meie ned hjernedøde tyske bots. Håper på mer slikt fremover.

milfern
12.12.18 23:39

For en hjernedød update!

Nå må man ofte plante tre skudd i motstanderen før de dør av skudd fra en skarpskytter-rifle.

FM07
FM07Innlegg: 1615
15.12.18 20:11

De har klart bragden og gjøre et ok spill enda verre. Morsomt at de endrer TTK fordi casual ikke skal dø så mye. Nå er det igjen mer casual enn noensinne og spille BF igjen. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester