Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sony dropper E3 i 2019

NYTT TEMA
Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7594
milfern
milfernInnlegg: 69762
16.11.18 20:38
Yxeflens: Den var ny, men da lukter det PS5 i 2020.

Hehe, ja.
Kommer til å annonsere PS5 til året etter.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13613
18.11.18 23:47

Spesielt. Særlig siden de også droppet PSX i år. 

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2509
19.11.18 22:02

The Last of Us Part 2 blir vel både avslutningen på PS4 og launch på PS5, tenker jeg. Ganske likt overgangen mellom PS3/PS4, bare tettere. Da går vi faktisk mot en hel generasjon uten et nytt GTA (eller fullverdig Gran Turismo). Det har aldri skjedd før.

Gringorilla
20.11.18 01:24

Nåja. Selv om de skulle annonsere PS5 i 2019 (noe jeg anser som ca 60-70% sannsynlig), så går det nok fortsatt 18-24 måneder før den slippes. Mye kan skje i mellomtiden. GTA4 ble vel annonsert ganske nøyaktig 1 år før det ble sluppet (og såvidt et halvår før det ble planlagt å slippes), om jeg ikke husker feil. Gran Turismo tror jeg derimot vi kan se langt etter, selv om GT4 kom rimelig kjapt mot slutten av PS2.

Men heller ikke umulig at disse ikke dukker opp før neste generasjon, da man ser et større og større gap mellom dem, mens generasjonene holder seg rimelig stabil. 

Yxeflens
21.11.18 09:17
SpillRune: The Last of Us Part 2 blir vel både avslutningen på PS4 og launch på PS5, tenker jeg. Ganske likt overgangen mellom PS3/PS4, bare tettere. Da går vi faktisk mot en hel generasjon uten et nytt GTA (eller fullverdig Gran Turismo). Det har aldri skjedd før.

Blir ikke overrasket om TLoU2 er en del av lanseringen av PS5 på en eller annen måte.

Polyphony digital bør ikke få mer penger å tulle bort. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 10454
21.11.18 14:24
Yxeflens: Den var ny, men da lukter det PS5 i 2020.

Det gjør det. Jeg tipper Playstation føler at de ikke er klar til å presentere PS5 under E3, og at de heller ikke har nok spill å presentere, siden de fleste jobber mot PS5. Derfor ser jeg ikke bort fra at de kommer med en egen event neste høst. 

JCDenton
JCDentonInnlegg: 6398
25.11.18 00:06
SpillRune: (eller fullverdig Gran Turismo).

Så du regner ikke GT Sports som "fullverdig" ? Desuten fikk vi faktisk to GT på PS3.. GT5 og GT6 (Selv om de kunne spart seg for GT6).

Northridge
NorthridgeInnlegg: 3751
10.01.19 13:45

Det tok 9 måneder fra de annonserte PS4 på en egen pressekonferanse(20. Februar), til den ble lansert her i Europa(29. November).

De fleste ser ut til å tenke at PS5 vil komme i 2020, men jeg blir ikke overrasket om den kommer i slutten av 2019.

Gringorilla
10.01.19 14:15
Northridge: Det tok 9 måneder fra de annonserte PS4 på en egen pressekonferanse(20. Februar), til den ble lansert her i Europa(29. November). De fleste ser ut til å tenke at PS5 vil komme i 2020, men jeg blir ikke overrasket om den kommer i slutten av 2019.

Blir overrasket om det skjer. Det er ingen store spill-events i nær fremtid, og Sony har ikke annnonsert noen annonsering enda. De har ikke engang bekreftet at de jobber med den (utover løst snakk om at de alltid jobber med fremtidens maskinvare). Den eneste grunnen for at vi vet noe som helst at den er reell, er at utviklere sier de jobber med den. Det at Sony har kansellert alle opptredener for tiden er også en god indikator på at noe skjer. Videre virker det som frekvensen av spillutgivelser fremover, spesielt på VR, har gått litt ned i det siste, noe som kan bety at de jobber med en ny maskin. Jeg vet også at dev kit 3 til PSVR er gitt ut, men så langt er ikke et eneste spill annonsert i den forbindelse. Min gjetning er at PSVR 2.0 kommer innebygd i PS5, og at vi vil se en større satsing på VR på PS5.

Men jeg tror likevel ikke vi får release før 2020. Mars 2020 er et optimistisk anslag fra min side.

Northridge
10.01.19 15:15
Gringorilla: Det at Sony har kansellert alle opptredener for tiden er også en god indikator på at noe skjer

Ja. det er et jeg også tenker.

Håper at de største titlene(TLoU, GoS) blir laget for PS5 og gitt ut på launch, og heller nedgradert til PS4. "Vinduet" for utgivelse kan se ut til å passe.  

Yxeflens
10.01.19 19:44

Avsløring senest på PSX (blir det i år), utgivelse høsten 2020. Salgskurven til PS4 er grunn nok til at det ikke blir før. 

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 4951
10.01.19 19:50

Jeg måtte slutte å spille PS4 grunnet ekstremt "stive tomler". Jeg er tidligst tilbake til PS7.

Northridge
10.01.19 23:15
Yxeflens: Salgskurven til PS4 er grunn nok til at det ikke blir før.

Tror både PS4 og PS5 kan leve side om side en stund. Jeg tror de gjør en feil hvis de venter for lenge på at salget av PS4 skal falle før de utgir PS5. PS4 og PS3 var i begynnelsen bare for de spesielt interesserte.

(Innlegget ble redigert 10.01.19 23:16)

Yxeflens
11.01.19 00:23

Handler kun om penger. Bare dumt å gi ut et nytt produkt når det du har selger i bøtter og spann, det ikke er noen voldsom nedgang å spore og man tjener på hver eneste konsoll. PS4 og 5 vil nok leve side om side... i slutten av 2020 og utover.

PS4 vil passere 100mill solgte i løpet av sommeren. Bør fint kunne tyne ut 20mill til før det er over. 

Gringorilla
11.01.19 08:34
Yxeflens: Handler kun om penger. Bare dumt å gi ut et nytt produkt når det du har selger i bøtter og spann, det ikke er noen voldsom nedgang å spore og man tjener på hver eneste konsoll. PS4 og 5 vil nok leve side om side... i slutten av 2020 og utover. PS4 vil passere 100mill solgte i løpet av sommeren. Bør fint kunne tyne ut 20mill til før det er over.

Helt enig i denne. Det ble jo solgt over 5 millioner enheter KUN i julesalget. Og antallet konsoller solgt har faktisk gått kraftig OPPOVER de siste årene inntil 2018, hvor det virker å ha flatet litt ut. Man gir seg ikke på toppen av en bølge. Man venter til bølgen får for skarp vinkel nedover. Den selger visst til og med raskere enn Switch, som er den nyeste sammenlignbare konsollen.

Tror generelt at Northridge er litt på jordet i sin søken på å overbevise om hvor utdatert PS4 er.

Northridge
12.01.19 18:20
Yxeflens: Bare dumt å gi ut et nytt produkt når det du har selger i bøtter og spann, det ikke er noen voldsom nedgang å spore og man tjener på hver eneste konsoll.

Nå skal ikke jeg krangle på logikken din, da jeg ser poenget ditt. Men samtidig, så tror jeg ikke det er så enkelt. Det at de gir ut en ny generasjon, er nok ikke ene og alene basert på fallende salg for den gjeldene generasjonen.

Northridge
12.01.19 21:59
Gringorilla: Tror generelt at Northridge er litt på jordet i sin søken på å overbevise om hvor utdatert PS4 er.

Men er ikke PS4 ganske udatert da? hvis du sammenligner med konkurrenten.

Og som sagt, jeg vil ikke overbevise noen, men heller søke hva dere ønsker for neste generasjon. Men blir jeg møtt med Playstation-fanboys mon tro??? ;)

(Innlegget ble redigert 12.01.19 22:01)

Gringorilla
13.01.19 23:29

Nei, du blir møtt av folk som ikke synes PS4 er utdatert enda, fordi de forstår at en spillkonsoll handler om spill, og der har Sony levert så til de grader. Joda, de har litt å hente på andre fronter, men jeg ønsker først og fremst at de skal fortsette som nå, ved å levere kvalitetsspill etter kvalitetsspill, og ved å satse tungt på VR i tillegg. Så får du bare kose deg med den spill-løse konsollen du skryter sånn av. Om spillene kommer til Xbox neste generasjon, så kommer jeg også. Såre enkelt. 

Northridge
16.01.19 18:36
Gringorilla: Nei, du blir møtt av folk som ikke synes PS4 er utdatert enda

Jeg har aldir sagt at PS4 er udatert. Jeg mener heller ikke at konsollen er det.

Men, ja, det er et men her. PS4 ligger etter. Det betyr ikke at PS4 er et dårlig valg.

Det betyr bare at de har en jobb å gjøre til neste generasjon.

Jeg mener ikke dette som et angrep på PS4.

Northridge
16.01.19 19:03
Northridge: Jeg har aldir sagt at PS4 er udatert. Jeg mener heller ikke at konsollen er det.

Her er jeg nok nødt til å svelge en kamel. Jeg ser at jeg fakrisk skrev at PS4 er utdatert sammenlignet med MS.

Jeg brukte nok ordet utdatert litt løst i denne sammenhengen. Men jeg håper at hva jeg virkelig mener her kommer fram.

Gringorilla
17.01.19 08:30
Northridge: Det betyr bare at de har en jobb å gjøre til neste generasjon.

Ser ut som de har satt i gang allerede. Får det vel strengt tatt ikke mer forbrukervennlig enn å spørre forbrukerne hva de vil ha. Forutsatt at de lytter selvfølgelig. Men det er alltid vanskelig å lytte til slikt, all den tid de 90 millionene Playstation-eierne også har 90 millioner forskjellige meninger.

Yxeflens
30.01.19 19:44

Bære tull, vart detti innlegget. 

(Innlegget ble redigert 30.01.19 19:50)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg