Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Magic The Gathering / Arena

NYTT TEMA
LeBron
LeBronInnlegg: 11155
01.04.19 15:23

For en helg, og for ett forferdelig meta game... 

Har vært fan av Magic The Gathering siden 1994 da Revised kom ut, og spilt med ujevne mellomrom siden. Skal nevnes at jeg har gått glipp av mye, og fått med meg mye. Så jeg var svært spent på Arena når det kom, da Magic: Online aldri helt appellerte til meg, jeg så ikke for meg kortspill på nett være særlig artig egentlig. 

Når det kommer til Arena er jeg todelt, jeg liker spillet, det lar en samle kort til en deck i standard gratis/absurd mye billigere enn i kortspillet. Samtidig som det vel ikke var å unngå at Arena ender opp med å representere "alt" som kan være negativt med Mtg slik jeg ser det. 

I helgen var det Mythic Invitational, som jo skal være et slags showcase for "Standard", og gud bedre..... 

Hvit aggro, rød aggro, og esper control over hele linja, selv om kampene i seg selv ble intense grunnet høyt skillnivå på spillerne, så er jo det her tragikomiske decker. Man kan argumentere for at de er vanskelige å manøvrere innimellom men det er så antiklimaks som man for det. Her har man en hel verden av checks and balances, en hel verden av forskjellige spells, og det her er det metaen lander på... 

Der var vel èn mid range deck i hele mesterskapet som jeg fikk med meg, en Gruul deck som gikk ut rimelig tidlig... 

Om der er noen her kan det her bedre enn meg forhåpentligvis, hva er det som gjør standard så ensporet om dagen? Og hva må evt til for å endre det? 

Mtg er da vitterlig et mye bedre spill enn at 3-5 decks skal totaldominere bildet... Synes faktisk litt synd på Wizards of the Coast/Hasbro når de går så hardt til verks og ikke får vist frem mer av variasjonen. 

Så får jeg heller være en Timmy...  

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13646
01.04.19 15:55

Hehe, digger når folk kommer med rants som denne. Fint å se at noen brenner for noe.

Har selv vært spiller av og på siden 2002, men kan ikke kalle meg en ekspert akkurat. Kan i alle fall si at det er latterlig vanskelig for Wizards of the Coast å balansere decks i MTG. Det som gjør spillet så bra er jo nettopp det at spillere hele tiden oppdager nye gode synergier mellom kortene som kan utnyttes for episke seire. For eksempel hadde jeg en deck der jeg hadde 8 kort i decken som gjorde at jeg kunne eliminere en spiller fra å kunne spille i det hele tatt. Dette ble oppnådd med en god synergi mellom 2 forskjellige artifacts og en instant som samlet ga meg den effekten. Jeg trengte bare å overleve til jeg fikk kortene, som skjedde etter 3-4 runder, og så var jeg uovervinnelig. Men dette var garantert ikke intensjonen til Wizards da de lagde kortene. Så det er ikke alltid de har kontroll på hva som blir kraftige decks, og de prøver nok så godt de kan å balansere spillet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg